ترک ِ تو …

یه روزایی دلت بدجوری میگیره …. یه روزایی هوای خونه عادی نیست

یه وقتا بعضی چیزارو نمیخوای و … یه چیزایی یه وقتایی ارادی نیست … 

.

یه وقتا بعضی حرفا شکل ِ آوارن … که میریزن به هم دنیای زیبات و 

یه روزایی واسه قدم زدن باید … توی دست ِ خودت بزاری دستات و 

.

یه شبهایی در و دیوار ِ تنهایی … از ابعاد ِ خودت کوچیکتر می شن

مثه ترک ِ یه عادت درد همراته … تا وقتی غصه ها برات عادی شن …

.

”   یه وقتی با خودت درگیر میشی ……………… که توی منجلابت گیر کردی  ////////

 دلت تنگ ِ خودت میشه زمانی ……………….. که میبینی چقد تغییر کردی     “

.

یه وقتا دنیا میشه باب میل ِ تو … دلت بارون میخواد و خوب میباره

دلت بارون نمیخواد و نمیباره … هوا کلا به حالت بستگی داره …

.

یه وقتا بچه میشی زود میخندی .. با اینکه چیزی غیر از صحنه سازی نیست

همین که غصه هات بزرگتر میشن .. میفهمی دیگه وقت ِ بچه بازی نیست..

.

”  یه وقتی با خودت درگیر میشی ……………….. که توی منجلابت گیر کردی  ////////  

دلت تنگ ِ خودت میشه زمانی ………………..که میبینی چقد تغییر کردی   “

.

پرسا مقدس

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

  • زیبا...همین فقط همین =(( من دیگه زبونم بند اومده از این احساس زیباتون
  • خیلی زیباست لذت بردم درود لایکککککک @};-
  • لذت بردم پرسای عزیز،از اون ترانه هایی بود که باب دل خودمه! :-) @};-
  • درود گرامی کار خوبیه ... ایراد معنایی نداره ... اما تکرار مفهوم یه مقدار از صد بودن کار کم میکنه (چون طولانیه به نظرم) ... بعضی قسمت ها ( به جز ترجیع بند ) سکته داره که در ادامه دقیقن اشاره میکنم تا ببینم شما هم موافقید یا نه :) تا وقتی غصه ها برات عادی شن : نخست اینکه قافیه درست نیست ... میشن و شن به یک مفهومه ... دوم اینکه سکته داره : بعد از غصه ها سکته ایجاد میشه ... اصلاح پیشنهادی من : تا وقتی غصه ها واسه تو عادی شن ... در مورد قافیه نظری ندارم و خودتون بهتر میدونید :) در مورد ترجیع بند : یه وقتی با خودت درگیر میشی ……………… که توی منجلابت گیر کردی //////// دلت تنگ ِ خودت میشه زمانی ……………….. که میبینی چقد تغییر کردی منجلاب به نظر من به درد ترانه نمیخوره و واژه ی سنگینیه برای این اثر (پیشنهاد من : یه وقتی با خودت درگیر میشی .............. که توی بغض چشمات گیر کردی ////// دلت تنگ خودت میشه یه وقتی ..................... که میبینی چقدر تغییر کردی پارادوکس معنایی داره این دو بیت که ایراد حساب میشه ... به هر حال دلت بارون میخواد یا نمیخواد این دل پر احساس؟!!! اگه پارادوکس عمدی هست، حس رو منتقل نمیکنه ... به نظرم باید " دلت بارون نمیخواد و نمیباره" عوض بشه : یه وقتا دنیا میشه باب میل ِ تو … دلت بارون میخواد و خوب میباره دلت بارون نمیخواد و نمیباره … هوا کلا به حالت بستگی داره … این هم سکته داره : همین که غصه هات بزرگتر میشن به جای بزرگتر که سکته ایجاد میکنه میتونید این رو بنویسید (پیشنهاد) : همین که غصه هات با تو بزرگ میشن شاد بمونید
    • باز هم مرسی ازتون آقای فرزین قافیه درسته... می شن و عادی شن ... شن ردیف ... می با دی قافیه گرفته شده.. کارهای جدید محاوره ای باید کلمات جدید هم ازشون استفاده بشه.. بله پارادوکس عمدی هستش... وقتی دلت میخواد میباره وقتی نمیخوای و فکی بارون و نکردی نمیباره...اینجوری میشه که هوا به حالت میتونه بستگی داشته باشه...یعنی هر وقت دل تو غصه داره بارون میباره اشکال وزنی نداره این کار...به لحن خوندن بستگی داره....باز هم بخونیدش
      • از نظر اصولی قافیه درست نیست خانم مقدس :) " می " چه جوری با " دی " قافیه میسازه؟!!! در صورتی که " دی " بخش دوم از واژه ی "عادی" هست ، و " می " در می شوند=میشن ، نشانه ی گذشته ی استمراری به اضافه ی فعل(ماضی ساده) هستش. در مورد واژه ها درست میگید :) نظر شخصی منه که واژه ی (منجلاب)به درد این ترانه نمیخوره ... و شما خیلی راحت میتونی نظر من رو قبول نداشته باشید ... این حق طبیعی من و شماست. در مورد پارادوکس باهاتون مخالفم ... اصلن توی ترانه ی شما ننشسته ... چون به سرعت بعد از اینکه از خواستن و باریدن صحبت کردید، بعدش از نخواستن و نباریدن گفتید ( به نظرم ایراد تالیف داره، یعنی میتونه بهتر توضیح داده بشه این حس دو گانه) مثلن برای اینکه حسم رو از قبل به مخاطب برسونم،اینجوری بگم : حالم نوسان داره ... یه وقتایی میباره، یه وقتایی نمیباره،هوا هم به حال من بستگی داره ... در مورد آهنگ ... چند بار با حالت های مختلف خوندم اما اون قسمت ها برام سکته داشت ... اما میتونه بنا به نوع خوانش خودتون این سکته بر طرف بشه کاملن ... چون خودتون حس ترانه رو بهتر میدونید ... اما در نظر بگیرید(طبق فرمایش خودتون) که ما به اثر وصل نیستیم :) شاد و نیک باشید
      • من سوال کردم از خیلی از اساتید .. عادی شن و میشن قافیه هست..نمیدونم حالا شاید نظرها متفاوته :-S
      • البته دقت کنید که این نظر من نبود ... ! این ایراد بر اساس اصول قافیه بود و نظر شخصی من دخیل نیست. میتونید به آرایه های ادبی سری بزنید و در مورد قافیه و چگونگی اون نگاهی بندازید :) در هر صورت جسارت من رو ببخشید ... چون دوست و غریبه فرقی ندارن و همیشه حقیقت رو میگم و می پذیرم :) اصلن قصد بدی ندارم
      • این حرفا چیه من نگفتم که ناراحت شدم که... گفتم خودم میدونم اصول قافیه این دو رو قبول نمیکنه اما توی کلمه هایی که به کار بردمش از نظر شنوایی میتونه قافیه باشه...و گفتم پرسیدم از خیلی ها :-)
  • سلام به تو پرسا جان.. ترانه تو خوندم ... چقدر قوی کار رو شروع کردی... زبان خوبی داری... لذت بردم.. به امید تازه هات هستم... قلمت ساری و جاری ای دوست.... @};-
  • واقعا زیبا بود احساسش رو دوست داشتم @};- :-x ولی متاسفانه وزنش منو هم ازیت کرد با این حال اصل کار زیبا بود =D> =D> =D> =D> لایک شد
  • خانم مقدس احساس رو توو ترانه ات حس کردم/ آرامش با شما @};-
  • مرسی مرسی مریم عزیز @};-
  • پرسا جان ترانه تو دوس داشتم عالی بود مثل همیشه @};-
  • @};- @};- سلام این اولین کارتونه می خونم هنوزبقیه رو نخوندم. ترانه تون البته که عالیترین بود. @};- @};-
  • @};- @};- @};- ...
  • سلام خانم مقدس . ترانه ی شما را خواندم یک رای ادبی تقدیم به ترانه ی شما . بدرود ======== @};-
  • دوستان بند 4 و 7 ترجیع بند کار هستش و عمدا با وزن کار فرق داره...مرسی
  • جناب شمس خیلی ممنون از نظرتون... احتمالا وقتی وزن برای ترجیع بند عوض شده رو میفرمائید... شاد باشید
    • سلام خانم مقدس؛بار ديگه ترانه خوبت را خوندم تا اشتباهات خوانشي خودم رفع شه و هيچ اشكال وزني نبود :) فقط اين بند انگار هجاش بيشتر بود(همينكه غصه هات بزرگتر ميشن) البته مشهود هم نيست به اون شكل؛ ترجيح بند رو دوس داشتم و اتفاقا وزنش خيلي روانتر هستش؛ سپاس @};-
      • خیلی ممنونم که باز لطف کردید و خوندید .. اون بند نیم هجا فرق داره بله..اما کمتره نه بیشتر... :-) باز هم ممنون شاد باشید
  • خیلی زیبا بود،کلی لذت بردم از خووندنش =D> =D> =D> @};-
  • سلام وزن کارت درسته اونجایی که وزن کارت یه مقدار عوض میشه ترجیع بند کاره کار روون بودن و بعضی از جاهاش دوست داشتنی من چهار پاره ی پنجم کارت و دوست داشتم اما بزرگترین مشکل کار تصویر سازی کم بود با احترام @};-
    • خیلی خوشحالم که بالاخره یکی از دوستان فهمید که وزن کار چجوریه و اصلا ترجیع بندی در کاره..مرسی از شما آقای هادی...شاید چون احساس میکنم تصویر سازی زیادی هم در کار لطمه میزنه..مخصوصا اگر کار بخواد اجرایی باشه ( البته نظر شخصی من هستش ) کمی از تصویر سازی ها کم میکنم و به ترکیب سازی ها در بند میپردازم...به هر حال بابت نظر زیباتون خیلی ممنونم
  • پرسا جان یه وقتایی میای و یه ترانه یخوشگل می ذاری که آدم تا چن دقیقه می ره تو خودش لایک @};- @};-
  • به نظرم این ترانه بیشتر از پیام هایی که بالا خوندم ارزش تحسین داره و عالی ه . در مورد وزن من با مصرع دوم بیت 3 کلا نتونستم کنار بیام و نتونستم بخونمش . دو جا دیگه هم بود که تونستم با تکیه به کلمه ی قبلی درست بخونمشون . در هر صورت عالی بود . لایک . @};-
    • خیلی ممنونم از شما و لطفتون... من اونجایی که نتونستید بخونید رو میشه بدونم دقیق کجاست؟ کدوم بند هست؟
      • من که گفتم کجا رو نتونستم بخونم . دو جا دیگه هم بود که دفعه ی اول نتونستم بخونم و مشکل از خوانش من بود . @};-
      • بله بله متوجه شدم...من هم نظر دوستان رو که دیدم خودم یک بار دیگه خوندم کار رو و دیدم اصلا با خوانش خودم وزن کم و زیاد نمیشه...شاید اصلا این کار رو مکتوب نباید نگاه کرد..باز هم از شما ممنونم خیلی
  • سلام یه جاهایی از بهم ریختگی وزن بگدریم کار زیبایی است @};-
  • زیبا بود، ممنون @};-
  • =D> سلام خوندم ولذت بردم اما يه جاهاييش يه خورده بگي نگي ناهماهنگي رو ميشه حس كرد اما در كل خوب بود
  • روی 9-10 رش 11- 12 بیشتر کار کن جای کار داره و افت و حس کردم تو این بیت ها
  • سلام،عالی بود دوست من اما بیت 5 و 6 رو منم حس میکنم آخرش یه خورده نا خونی داره ولی در کل عالییییییییییییییی بود @};- =D> =D>
  • بسيار زيبا بود و لايك شد؛ يكم احساس بي وزني كردم تو چن جا؛ موفق باشي