"فرصت عاشقی"

هاشور هیچ ابری نمی گیره
نور یه خورشید خیالی رو
رنجیدن از تو از محالاته
دوس دارم این بی احتمالی رو

از من نگیر ساحل دستاتو
بولوارای سرسبز چشماتو
فرصت بده برپا کنم از نو
رنگین کمون عشقمو با تو

فرصت پارو زدنم توی
آبی ترین رویای این روزا
فرصت عاشقی تو آغوش
قایق ترین شعرای این روزا

از من نگیر رویای شیرینو
این بیستون خونه ی فرهاده
ساکت ترین اوقات این روزا
آبستن اوج یه فریاده

از من نگیر ساحل دستاتو
بولوارای سرسبز چشماتو
فرصت بده برپا کنم از نو
رنگین کمون عشقمو با تو

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

  • سلام شما خوب ترانه می گین .اما تو کارتون اشکال زیاد دیدم...ترانه خوب شروع شد ولی در ادامه خوب نبود.۱٫کلمه بلوار نو هست شاید ولی اینجا اصلا جاش نبود۲اینکه مگه شما از زبان یه عاشق حرف نمیزنین ...پس چرا می گین از نو فرصت بده عاشقی رو برپا کنم...۳قایق ترین شعرای این روزا یعنی چی...۳٫بیستون و فرهاد تو شعر شما یدفه از کجا اومد و چه معنی میده به کل شعر شما....ولی این بیت عالی بود که گفتین ساکت ترین.........اوج یه فریاده..موفق باشید
    • سلام . ماشالا چندتا قاسمی داریم تو این سایت.محسن. سید مجتبی. یاسر.محمد....خدا بیشترشون کنه:) در مورد بولوار دوستان پیشنهاد دادن جنگل استفاده بشه که احتمالا موافق نظر شما هم هست.در مورد برپا کردن عاشقی از نو می تونید تصور کنید رابطه ای کمرنگ بوده و متوقف شده و باز فرصتی پیش اومده که از نو این رابطه شکل بگیره. قایق ترین شعرا توضیحاتی که برای جناب میرزایی دادم احتمالا بتونه جواب پرسشتون رو بده.در مورد بیستون و فرهاد و شیرین قرار نیست برای ظهور هر کدوم از المان ها توی یه ترانه کوتاه تو بندهای قبل و بعدش زمینه سازی و فضاسازی بشه.خود کلمات همون بند فضایی بوجود میارن که رویا و شیرین و فرهاد و بیستون بتونن کنار هم نشینی مسالمت آمیزی رو تو اون بند تشکیل بدن. چیزی که مهمه حفظ ارتباط افقی و عمودی توی ترانه هست که نشه هیچ بندی رو بی ربط به کل ترانه دونست. ممنون از حضورتون و نظرات خوبتون.
      • آقای بهبهانی اینا همه فیکن!! باور نکن...(شوخی)
  • سلام یاسر جان.زیبا بود.موفق باشی
  • سلام آقا یاسر ترانه ی عاشقانه ی زیبایی بود با تشبیهای خاص!...
  • سلام آقای بهبهانی بولوارای سرسبز چشماتو به دو جهت با "بلوار" در ترانه شما کنار نیومدم اول اینکه سایر کلید واژه ها و کلمات مورد استفاده در ترانه از لطافت خاصی برخوردارن. مثل: ابر، خورشید، ساحل، سبز، رنگین کمون و غیره. دوم اینکه هر اسمی القا کننده چند صفته و همیشه یک صفت رو بیشتر از بقیه منتقل میکنه. یادمه در برنامه صندلی داغ تو یک آیتم خاص مجری یک سری کلمات میگفت بعد میهمان درجا اولین چیزی که به ذهنش میرسید رو میگفت. مثلا میگفت زرشک طرف میگفت ترش. . حکایت اکثر کلمات خصوصا اسامی در ترانه دقیقا عین همین مثالیه که زدم. و بلواری هم که شما بکار بردین ازین قاعده مستثنا نیست. شما باید برای به تصویر کشیدن سرسبزی از اسمی کمک میگرفتید که همیشه سبزه یا حداقل سبز تر از بلوار باشه مثل جنگل و ... هرچند که همه ی بلوار ها هم سبز نیستن. به عنوان مثال جنگل یا کلماتی از این دست هم لطفاتشون هم جنس لطافت کلمات ترانه شماست هم سرسبزیه بیشتری رو القا میکنن. دوست ندارم اینو بگم چون از ترانه های شما مشخصه که در چه سطحی مینویسید ولی همیشه و در همه حال روی ورود کلماتتون به ترانتون حساس باشید مثلا میشه گفت زمین گلف سبز چشماتو؛ هم زمین گلف از بلوار سبزتره هم اون حفره وسط زمین که مقصد توپ بازیه به عبارتی میشه به مردمک تشبیه کرد اما آیا زمین گلف به فضای ترانه میاد؟ ن پر حفیه منو ببخشید
    • سلام رضا جان. ممنون از شما. از نقدای خوبت پای کار بچه ها استفاده می کنم. شاید بولوار بهترین انتخاب ممکن نبوده. میشه گفت مثلا جنگلای سرسبز چشماتو. ممنون از پیشنهادت.
      • جنگل خیلی قشنگ مشینه و خیلی خوب خونده میشه
  • سلام یاسر جان کار قشنگی بود فقط قایق ترین شعر نداریم، قایق صفت نیست که «تر» یا «ترین» بگیره، بلکه اسمه شاید بگی نوآوریه، ولی هیچ مفهومی رو منتقل نمی کنه، چون همه ی قایقا قایقن، همه ی درا درن، همه ی کتابا، کتابن، قایق ترین و درترین و کتاب ترین نداریم. موفق باشی
    • سلام حسین جان. مرسی از حضور سبزت. در مورد این قضیه بحثای مفصلی شده تو آکادمی و خلاصه ش اینه که گاهی" اسم" در شعر و ترانه می تونه به عنوان صفت بارزش در نقش صفت بشینه و "تر" یا "ترین" بگیره.خورشیدتر شدن.آسمان تر. دریاترین. جزیره تر. قایق ترین... ای آسمان تر از همه، بالاتر از همه! ای بی کران تر از همه، دریاتر از همه ----------------------------------------------- باشد، پرنده باش ولی وقت کوچ نیست در چشم های من بنشین، آسمان تر است نصف جهان بی تو برایم قشنگ نیست هر جا تو باشی از همه جا اصفهان تر است به قول نیما سکوت عزیز"تو هیتلرترین آرزوی منی / تو جنگی که با سرنوشت می کنم".
      • ﺳﻼﻡ ﺑﺎ ﻛﻤﺎﻝ اﺣﺘﺮاﻡ ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﻧﻆﺮﻡ ﻫﻤﻮﻧﻪ, ﻣﺜﻼ اﺻﻔﻬﺎﻥ ﺗﺮ ... اﻳﻦ ﺑﻨﺪﻭ ﻧﮕﻔﺘﻲ ﻣﺎﻝ ﻛﻴﻪ, ﺗﺮاﻧﻪ ﺳﺮا ﻳﻪ ﺟﻨﺒﻪ اﺯ اﺻﻔﻬﺎﻥ ﻣﺪﻧﻆﺮش ﺑﻮﺩﻩ, ﻭﻗﺘﻲ ﻣﻴﮕﻪ اﺻﻔﻬﺎﻥ ﺗﺮ ﻣﻦ ﻣﺨﺎﻃﺐ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺪﻭﻧﻢ ﺩاﺭﻩ ﭼﻴﻮ ﺑﺎ ﭼﻴﻪ اﺻﻔﻬﺎﻥ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﻣﻲ ﻛﻨﻪ, ﻭﮔﺮﻧﻪ اﺻﻔﻬﺎﻥ ﻳﻪ ﺷﻬﺮ ﺗﺎﺭﻳﺨﻴﻪ, ﻓﺮﻫﻨﮕﻴﻪ و ... . ﺑﺎ اﻳﻦ ﻛﻪ ﻛﻼ ﺑﺎ اﻳﻦ ﻗﺎﻋﺪﻩ اﻱ ﻛﻪ ﻣﻴﮕﻲ اﺭﺗﺒﺎﻁ ﻧﻤﻲ ﮔﻴﺮﻡ, ﻭﻟﻲ ﺗﻮ ﺑﻨﺪ ﺑﺎﻻ ﺣﺪاﻗﻞ ﻳﻪ ﭘﻴﺶ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﺗﻮﺳﻄ ﺷﺎﻋﺮ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻣﺨﺎﻃﺐ اﺭاﻳﻪ ﺷﺪﻩ, ﻧﺼﻒ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﻮﺩﻥ اﺻﻔﻬﺎﻥ ﻣﺪﻧﻆﺮﻩ, ﻫﻴﺘﻠﺮ ﻫﻢ ﺑﺎﺯ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺒﻮﻝ ﺗﺮﻩ ﭼﻮﻥ ﻣﺎ ﻫﻴﺘﻠﺮﻭ ﺑﺎ ﺭﻭﺣﻴﻪ ی ﺧﺸﻨﺶ ﻣﻲ ﺷﻨﺎﺳﻴﻢ و ﻣﺨﺎﻃﺐ ﻣﻨﻆﻮﺭ ﺷﺎﻋﺮ ﺭﻭ ﻣﻲ ﻓﻬﻤﻪ. اﻣﺎ ﺟﺰﻳﺮﻩ ﺗﺮ, ﺩﺭﻳﺎﺗﺮ و ... ﺗﺼﻮﻳﺮﻱ اﺭاﻳﻪ ﻧﻤﻴﺪﻥ ﻣﮕﻪ ﭘﻴﺶ ﺯﻣﻴﻨﻪ اﻱ اﺭاﻳﻪ ﺑﺸﻪ. اﻣﺎ اﻳﻦ ﻳﻪ ﻧﻆﺮ ﺷﺨﺼﻴﻪ, ﻣﻦ ﺑﺎ ﻫﻴﭻ ﻛﺪﻭﻡ اﺯ ﻣﺜﺎﻟﻬﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺁﻭﺭﺩﻱ ﻫﻢ اﺭﺗﺒﺎﻁ ﻧﮕﺮﻓﺘﻪ م و ﺑﻪ ﻧﻆﺮﻡ ﻣﻴﺸﻪ ﺧﻴﻠﻲ ﺑﻬﺘﺮ ﺗﺼﺎﻭﻳﺮﻭ اﺭاﻳﻪ ﺩاﺩ. ﻣﻮﻓﻖ ﺑﺎﺷﻲ
  • سلام آقای بهبهانی ترانتونو خوندم بسیار زیبا بود مثل همیشه ولی احساس کردم کلمه ی بلوار یکمی سخت خونده میشه و بهترین بند ترانتون که من واقعا دوستش داشتم این بند بود از من نگیر رویای شیرینو این بیستون خونه ی فرهاده ساکت ترین اوقات این روزا آبستن اوج یه فریاده
    • سلام نسترن خانم. ممنون از حضورتون. شاید به قول شما یه سری کلمات اجرایی نباشن و تو خونده شدن توسط خواننده اشکال ایجاد کنن که باید ویرایش بشن. کاری که اینجا تو سایت میذاریم ترانه خام هست که در صورت داشتن پیشنهاد اجرا ویرایش میشه. لطف کردید.
      • به هر حال جسارت بنده رو به بزرگی خودتون ببخشید
      • نه خانم این چه حرفیه. لطف کردید نظر دادید.
  • آفرین بر شما استفاده از کلمات خاصی مثل هاشور.احتمال.بولوارو فقط میشه توی تکس های رپ پیدا کرد!! :) جادادن اینها توی ترانه اون هم با این وزن زیبا نیاز به وجود یک هنرمند داره...
  • سلام واقعا بهترین کار و خوندنی ترین کاری بود که امروز خوندم موفق باشید جناب بهبهانی عزیز
  • هاشور هیچ ابری نمی گیره نور یه خورشید خیالی رو رنجیدن از تو از محالاته دوس دارم این بی احتمالی رو