(( پـــــــایتــــــــخت زامبــــــــــیا…! ))

((بســم الله الرحـــمن الرحــیــم))

چشـــــــماتو وا نکـــــــــن/ ایـــــــــنجا هنـــــــــوز شـــــبه
خوابــــــــیده ســـــــاعت و / یـــــــخ بـــــــسته عقـــــــربه

وقتی همـــــه جهـــــــان/ توو تخـــــت خوابــــــته
وقــــــتی قلـــــمـــــروِت/ این گــــــــورِ ثــــــابته

روزای پیـــــــشِ رووت/ از دلـــــــــــهره پـــــــــُرَن
کـــــــــرمای بــــی شَرَف/ مغــــــزت رو میـــــخورن!

وقتــــــی که فلسفه ت / هرچی میخواد بشه س
می بــــینی بــــا چشـــات/ عشقـــت یه فاحشـــه س

توو سلـــــطه ی سکــــوت/ فـــــریادِ تو گمــــــــه
دنیــــــا کشــــــیده رووت/ عکـــــسِ یه جمجــــــمه

فرقــــــی نمیکنه…/ کـــــــی بنده کــــــی خداس!
فـــــــک کن که قلــــــبِ تو/ پایتـــــــختِ زامبـــــیاس!

وقــــتی درختِ عشـــق/ از ریشـــه کنده شـــــد
بیـــــــن درنده هـــــــــا/ بــــــاید درنـــــــده شـــد

بـــــــا دستای خــــــودت/ رویاتو ســـــــر بــــبـــُــر
بـــــــا یک پیـــــاله خــون/ صبحــــانه تو بخـــــــور

بـــــــاید ببافه درد/ رویاتو رجـــــــ به رجــــــ
بـــــــازی کنی یه عمر/ در نقـــــشِ یک فلــج

ســـــاکت بشی که بـــــاز/ دنـــــیا لهت کنه
عطــــــر همیشگی ت / بووی تعفــــــّـــنه

هرشـــــب بپوسی با/ مـــــردی که مُثلـــــه شد
جـــــــاتو عـــــــوض کنی/ بــــــا نعشِ توو کمـــد

فرقــــــی نمیکنه…/ کـــــــی بنده کــــــی خداس!
فـــــــک کن که قلــــــبِ تو/ پایتـــــــختِ زامبـــــیاس

(( لحـــــظه لحــــــظه ی تان لبــــــــریز عــــــطر اســـــتجابت ))

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

  • سلام خانوم غفوریان درس گرفتم @};-
  • چه وزن دلنشيني داشت اين ترانه و مضمون و پرداخت هم كه ديگه نيازي به تعريف و تمجيد من نداره! واقعا به قلمت غبطه مي خورم حميده! :-) @};- @};- @};-
  • درود خانم غفوریان کار خیلی خوبی بود از خواندنش لذت بردم سپاس @};-
  • سلام عزززززززززززززززززززززززززیزززززززززززززز دلم :-x :-x :-x با هم پشت ما كوهه نمي ترسيم، نمي افتيم، نمي بازيم اين آواز نميميره تا وقتي كه هم آوازيم @};- :-) خیلی خوشحالم که دوباره اومدی =D> =D> =D> =D> =D> در مورد کارِتم که... عاشقتم که همیشه احساسی که بین دوستای مشترکمون وجود داره رو زود تر از همه ترانه وار می نویسی :-x دوستت دارم بانوی احساس @};- @};- @};- like
    • ســلام دیانا جانم نفــس آتشین این ققنوس کرکسان را مچــاله خواهد کرد ;)) منم خوشحالم که دوباره میبینمت عزیزم. کمترین دینی بود که میتونستم ادا کنم. ما بیششششششششششششششششتر @};- @};- @};- @};- ((خوشبخــت باشیـــــــد))
  • سلام!! به عنوان کسی که عمری دراز رو صرف بازی های کامپیوتری کرده و در کشتن انواع و اقسام زامبی در بازی های گوناگون مهارت خاصی داره میگم زامبی در این ترانه لغت مناسبی نبود!!!!! ;)) بقیه کارهم فوق العاده بود و به نظرم از ترانه ی بعدیتون!!!! بهتر بود ;)) موفق باشید بانو @};-
    • سلام آقای رجب پور ببینید تفاوت سنی مون دلیل خوبیه که بگم شما در عرصه ی کشت و کشتاز زامبی ها نصف من هم تجربه ندارید ;)) ولی خوب من به نظرتون کاملا احترام میذارم و ممنونم از حضورتون. @};- @};- ((دعاهــایــتان مســتــجــاب))
  • یا زهرا....ترانه -18 نه شایدم منفی 35 سال بود..اره ی 9 بود فک کنم ;)) ;)) وزن ترانه تصویرها...اصلا بند بند کارتو دوس داشتم خانم غفوریان عزیز... @};- @};- @};-
    • چشـــــــماتو وا نکـــــــــن/ ایـــــــــنجا هنـــــــــوز شـــــبه خوابــــــــیده ســـــــاعت و / یـــــــخ بـــــــسته عقـــــــربه وقتی همـــــه جهـــــــان/ توو تخـــــت خوابــــــته وقــــــتی قلـــــمـــــروِت/ این گــــــــورِ ثــــــابته وقــــتی درختِ عشـــق/ از ریشـــه کنده شـــــد بیـــــــن درنده هـــــــــا/ بــــــاید درنـــــــده شـــد ســـــاکت بشی که بـــــاز/ دنـــــیا لهت کنه عطــــــر همیشگی ت / بووی تعفــــــّـــنه راستی اینارو خیلی دوس داشتم.. و با این بند علیرغم کشف قافیه ایش خیلی ارتباط احساسی برقرار نکردم..البته ااین نظر شخصیه فقط @};- @};- :-x :-x بـــــــاید ببافه درد/ رویاتو رجـــــــ به رجــــــ بـــــــازی کنی یه عمر/ در نقـــــشِ یک فلــج
      • ســلام آقای مهــرعلیــزاده آخه این کاجش ارّه ی 9 بود؟! پیچ اشتباه 6 بود با رگه هایی از صخره ها چشم دارند و ته مایه ای از استخونای بابام :-)) :-)) خـدا خیرتون بده :< تنها کسی بودید که به ژانر این ترانه اشاره کردید دیگه داشتم فکر می کردم دوسـتان برداشت طنز از کار داشتن ;)) این ترانه تمرینی بود برای نوشتن در ژانر دلهره آور، انشاءالله اگه عمری باقی بود ترانه های -100 سال مینویسم ;)) تشکر از حضور وتامل شما @};- @};- ((ماندگــارباشیـــد))
  • درود بر شما... لذت بردم وقتــــــی که فلسفه ت / هرچی میخواد بشه س می بــــینی بــــا چشـــات/ عشقـــت یه فاحشـــه س =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> @};- @};- @};- @};- @};-
  • سلام دوباره حمیده ی نازنینم :-x :-x :-x :-x هر ترانه ت یه کلاس درسه... =D> =D> =D> =D> آفنر دخمل ;)) ;)) ;)) به قول خودت بهشت نصیبت @};- @};- @};-
    • سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااام ميترا خانوم گل :-x :-x نظر لطفته دوست خوبم. خوشحالم كه همراهمي . حضورت باعث خوشحاليه. @};- @};- ((هرآنچه نامش خوشبختي است نصيبتان))
  • زیبا بود حمیده خانوم خیلی خوب بود فقط یه ایراد کوچیک هست به نظرم توو عوض کردنِ به اصطلاح مخاطب که دو طرف ماجرا در دوبخش ترانه مخاطب قرار گرفت یه اشاره ی کوچیک میشد مثلن اشاره به طرف دیگه ی ماجرا بنظرم خیلی بهتر بود که با همون پیش زمینه ی مرد تا ته نریم و ببینیم طرف دیگه ی ماجرا ینی تن فروش مخاطب بوده موفق باشین @};- @};- @};-
    • درود آقاي كامراني دوربين راوي يك زاويه رو بيشتر نشون نميداد و دربافت اين ترانه احتياجي به وارد شدن به جزئيات مثل علت فاحشه بودن معشوق و... نبود. اگر قرار بود به همه ي اينها پرداخته بشه بايد حداقل چندبند ديگه بهش اضافه ميشد . ممنونم از تامل وهمراهي شما @};- @};- (( سربلند باشيد))
      • نه متوجه صحبتم نشدین واضح گفتم که :) علت رو نگفتم و نخواستم توو نیمه ی اول مخاطب یا طرف حرفتون به یه مَرده و در نیمه ی دوم به یه زن این سوییچ شدن و تغییر مخاطب یا عنصر محوری رو یجور میگفتین معلوم شه چون فقط تهش که میگه"هرشب بپوسی با مردی..." معلوم میشه مخاطب ترانه تووی ترانه عوض شده, من از علت کجا حرف زدم؟ :) خواهش @};- @};- @};-
      • آهان.حالا متوجه شدم. خوب مسئله اینجاست که شخصیت داستان تا انتها عوض نمیشه یعنی مَرده. حالا دوباره با این پیش فرض بخونیدش لطفا :-)
  • سلام و درود. معمولا خیلی کم پیش میومد از تمام یک شعر یا ترانه خوشم بیاد؛ امّا بند بند و مصرع مصرع ترانه ای که خوندم معرکه بود...!! اینو به جرئت میگم! لذت بردم/ پایدار باشید... . @};-
  • درود حمیده سادات عزیزم.بعده یه غیبت طولانی اومدم و چه خوشحال شدم که دیدم هنوز با قدرت هستی و واسه همه طرفدارایه هنرت مینویسی.وجود و بودنت برکت و افتخار آکادمیه.شاد و سلامت باشی هنرمنده بزرگ سلیقه من @};-
  • عــــــــالی بووووود . . . پایتخت زامبیاس !!!!!!!!!!!!! @};- @};- @};- =D> =D> =D> =D>
  • درود خانم غفوریان عالی نوشتین =D> =D> =D>
  • سلام حمیده بانو اهل نقد کردن نیستم. با وزن فعولن ..... ترانتون دلنشین تره ...و یه تشکر بخاطره اون دوبیتی هایی که تووسالن گرمِ ساختمان ارشاد مشهد خوندید واقعن لذت بردم حداقل واسه چند دقیقه گرمای هوا یادمون رفت ....... سبز باشید @};-
    • درود آقاي اميني چه جالب نميدونستم شما هم مهمان مشهدي ها هستيد. :-) چه خاطره ي بدي اون همه گرما وهمهمه و اختلاف ونظرو.... خوشحالم كه رباعي ها رو پسنديديد . ممنونم از همراهي شما. @};- @};- ((برقرار باشيد))
  • =D> =D> =D> فضایی که همیشه دوست دارم. فرقــــــی نمیکنه…/ کـــــــی بنده کــــــی خداس! فـــــــک کن که قلــــــبِ تو/ پایتـــــــختِ زامبـــــیاس =D> =D> @};- فقط هرچی میخواد بشه س خیلی هم طراز ترانه نبود.
  • خیلی زیبا بود خانم غفوریان. واقعا لذت بردم @};- @};- @};- پیروز باشید =D> =D> =D> =D> =D> =D>
  • وقتی همـــــه جهـــــــان/ توو تخـــــت خوابــــــته وقــــــتی قلـــــمـــــروِت/ این گــــــــورِ ثــــــابته وقــــتی درختِ عشـــق/ از ریشـــه کنده شـــــد بیـــــــن درنده هـــــــــا/ بــــــاید درنـــــــده شـــد بـــــــا دستای خــــــودت/ رویاتو ســـــــر بــــبـــُــر بـــــــا یک پیـــــاله خــون/ صبحــــانه تو بخـــــــور خیلی زیبا بود دوست عزیز حرفاتو در قالب روان ترانه پیاده کردی،موفق باشید! @};-
  • درودفراوان خانم غفوریان عزیز! مثل همیشه بینهایت دلنشین =D> قلمتون مانابانو :-x @};-
  • درود بر شما حضور مجددتون رو در اکادمی تبریک میگم گاهی باید با بعضی چیزها کنار اومد سبز بمانید @};-
  • خیلی زیبا بود موفق باشید .. =D> @};-
  • سلام حمیده جان @};- ادای دین خوبی به مضمونی که انتخاب کردین بود...نوع بیان و کلماتی که استفاده کرده بودین رو دوست داشتم../لاااایک/ @};-
  • خوندن کاری از شما در وزنی متفاوت و با همان صلابت بسیار خوش ایند بود.حال که به وزنهای دیگه توجه نشون دادید به فضای خاکستری هم فکر کنید{قو در آغوش موج هاست به خواب..}.رستگار باشید
    • سلام آقاي غمخوار خوشحالم بعدازاين وقفه دوباره در آكادمي ميبينمتون. درمورد فضاي خاكستري حتما روي حرفتون تامل مي كنم. ممنونم از همراهي پرمهرشما. @};- @};- (( شادماني نصيبتان))
  • در قیاس با قلم های قبلیتون وزن ترانه دست خوش تغییر تحول شده بود و در واقع تونع در فضایی نو .. شروع ترانه خیلی دوست داشتم و با توجه با نوع تصویری در ذهن من نوعی تداعی شده بود دیگه تو این ترانه اثری از تعابیر و کاربرد فضای کلیشه ایی این روزای فضای ترانه نیست .. دوبند شروع واقعا قابل لمس و و تصویر کاملا روشن در ذهن مخاطب .. =D> =D> چشـــــــماتو وا نکـــــــــن/ ایـــــــــنجا هنـــــــــوز شـــــبه خوابــــــــیده ســـــــاعت و / یـــــــخ بـــــــسته عقـــــــربه وقتی همـــــه جهـــــــان/ توو تخـــــت خوابــــــته وقــــــتی قلـــــمـــــروِت/ این گــــــــورِ ثــــــابته ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ این قسمت ترانه حس می کنم در شروع ترانه به خوبی ننشسته و یه جوری یه وصله ناجور به چشم میاد . البته در قیاس با ابیات پیشین...چوندر ادامه دوباره برمی گرددی به فضا سازی اصلی داستان :؟؟ وقتــــــی که فلسفه ت / هرچی میخواد بشه س می بــــینی بــــا چشـــات/ عشقـــت یه فاحشـــه س ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ =D> =D> توو سلـــــطه ی سکــــوت/ فـــــریادِ تو گمــــــــه دنیــــــا کشــــــیده رووت/ عکـــــسِ یه جمجــــــمه فرقــــــی نمیکنه…/ کـــــــی بنده کــــــی خداس! فـــــــک کن که قلــــــبِ تو/ پایتـــــــختِ زامبـــــیاس! امیدوارم جسارت بنده رو ببخشید . همیشه از خوانش ترانه های شما لذت بردم و آموختم . @};- @};-
    • سلام آقاي خزايي اينكه روي ترانه ها دقيق ميشيد و با تامل نظر ميديد و برخلاف خيلي از دوستان با يكي دوكلمه تعريف وگل بدون خوند ترانه از كنار اثر رد نميشيد بسيار ارزشمنده، از نكته ها ونظرات ارزشمندتون بسيار سپاسگزارم. @};- @};- ((لحظه لحظه هاتان لبريز عطر استجابت))
  • کرمای بی شرف!... عشقت یه فاحشه س!... حس میکنم از اون آدمایی باشی که چشم بسته سوزن نخ میکنن. چه مهارتی! آفففرین!
  • عالی بود خانم غفوریان....... =D> =D> @};- @};-
  • زیبا بود خیلی هم خوشم اومد واقعا این احساس ستودنی است ولی .......................فرقــــــی نمیکنه…/ کـــــــی بنده کــــــی خداس! فـــــــک کن که قلــــــبِ تو/ پایتـــــــختِ زامبـــــیاس از مصرع دوم این بیت خوشم نیومد
  • بي انتها زيبا بود ........خانوم غفوريان عزيز @};-
  • سلام حميده جــــــــانم :-x :-x شانس آوردي مهربون شدم امروز 8-> :-) وگرنه قصد داشتم حسابي اسكي برم :-)) :-)) ترانتو خيييييلي دوستش دارم آبجي خانوم و شرمنده كه نتونستم توو اين كار قشنگ يه چيزي بپرونم خراب بشه ;)) اونجا كه گفتي كرماي بي شرف مغزت رو ميخورن.... هرچي فكر ميكنم ميبينم جز من هيچ كي ديگه پيدا نميشه مغز تو رو بخوره ;)) ولي به جانِ عزيزُم موُ شكل كِرم نبيديم بالام جان ;)) :-x :-x راستي حلالت كردم هرجا ميخواي بري راحت باش آجي :-x :-x ;))
    • سلام الهههه جانم :-x :-x :-x درعوض من هرچي دلت بخواد اسكي بازي كردم ;)) ;)) نظرلطفته عزيزم ممنونم بابت پيشنهاد وزن اين ترانه، هرچند بعدن فهميدم پشت پيشنهادت چه نيت خبيثانه اي بوده :-? مهم اينه كه تو سعيتو كردي گلم، منتها هوشمندي من بهت اجازه نداد نقشه هاتو عملي كني ;)) اختيار داريد بلانسبت [-( شما كه روزي بيت و پنج ساعت بيشتر مغز مارو نميخوريد من منظورم چيز ديگه اي بود عزيزم :-) تازه تو كرمم كه باشي آخرش پروانه ميشي :-)) :-)) مراقب مهربونيات باش الهه ي آب وصفا . :-x راستي به قله كه رسيدي خبرم كن يادت بيارم ماسك اكسيژن نبردي ;)) ;)) ((خوشبخت باشيد))
  • سلام بانو @};- وقــــتی درختِ عشـــق/ از ریشـــه کنده شـــــد بیـــــــن درنده هـــــــــا/ بــــــاید درنـــــــده شـــد واقعا این بند رو دوس داشتم =D> آرزومنده آرزوهاتم :-x @};- :-x
  • سلام مشهود ترین نکته ایی که بارز بود کشف قافیه در این اثر بود و مولف درش به موفیقت رسیده فک کن که قلبتو پایتخت زامبیاس یعنی چی؟ زامبیا چه حسی بمن میده چه تصویریه اصن کجاس خیلی بد یقین دارم خیلی از مخاطب ها هم مثل بنده توو پلیتخت زامبیا باعث سردرگمی شدن در جایی از کار تخت خواب رو به گور ثابت تشبیه کردین این خوبه ولی صفت ثابت برای گور خوب نیست چون گور کلا ثابته و صفت ثابت برای گورکه نوعی قید تاکیدی هم هست کاملا اشتباس در جای از سکوت و قریاد استفاده میکنی که بنظرم بسیار سطح رو پایین اورده چون دیگه واقعا تضاد فریاد و سکوت واقعا کلیشه شده و بنظرم شاعری که میخواد از این پارادوکس یا تضاد آستفاده کنه باید کارکرد بسیار خوبی ازش بیرون بکشه کلیت اثر رو بسیار خوب دیدم مخصوصا این بند میبینی با چشات/عشقت یه فاحش س اما باید اذعان کنم نقد این اثر یرای من دشوار بود موفق باشید
    • سلام آقاي پوران درمورد قوافي متشكرم از دقت شما. درمورد زامبيا قطعن منظوري در ميان بوده وگرنه مينوشتم موزامبيك يا گواتمالا :-) منظورم رو توضيح نميدم اما خوب اين كشور با توجه به وجه تسميه ش و يكسري خصوصيات بوميش بارمعنايي خاصي داره كه احتمالا من در رسوندن مقصودم موفق نبودم. :-) در مورد "گور ثابت" به نكته ي خوبي اشاره كرديد. و ممنونم از توجه شما و وقتي كه گذاشتيد. @};- @};- ((آرامش نصيبتان))
  • خب امتحان وزنای دیگه بدم نیست و دیدید که نتیجه هم میده :-) اینبار فلسفی تر بودین و کم پیش میاد که پشت ترانه شما اندیشه نباشه @};- فرقــــــی نمیکنه…/ کـــــــی بنده کــــــی خداس! فـــــــک کن که قلــــــبِ تو/ پایتـــــــختِ زامبـــــیاس! @};- به نظرم تو این وزن موفق بودین @};- @};-
  • حميده جان فضاي كاراتو دوس دارم محدود نيستي وزن كارتو دوس داشتم و البته خيلي بيشتر خودشو. @};- @};- @};-
  • زیبا بود موفق باشید خانم غفوریان @};-
  • سلام خانم غفوریان. @};- تو شعراتون میشه کلی حرف ومفهوم روپیدا کرد.ومن اینو دوست دارم. :-) راستش نمیدونم چه طوری میشه این طور نوشت سبکه سختیه ازنظرمن :-(
    • سلام فريباي عزيز نظر لفته دوست خوبم اين از فراست خودته :-) نه اصلا كار سختي نيست من فقط با پنج قلم اينكارو انجام ميدم، مواد لازم براي اينطور ترانه نوشتن: 1.يك عدد الهه صادقي ي2.ه خط تلفن (ترجيحا اعتباري نباشه) :-)) 3.كاغذ 4.قلم و... 5.سواد به قدر خواندن ونوشتن ;)) ;)) اينارو داشته باتشي بقيه ش حله :-)) :-)) ممنونم از همراهيت دوست من @};- @};- ((رستگاري نصيبتان))
  • درود دوست عزیز دوباره طولانی شد که... بشه س!! پایتـــــــختِ زامبـــــیاس! ترکیب دلنشین نبود یا شایدم تو این کار جاش نبود واژه پیاله هم به زبان کار نمیخوره ظرف یا کاسه جایگزین بهتری میتونه باشه در هرصورت همواره قلمت نویسا @};-
    • سلام آقاي ابطحي بله "بشه س" :-) طولاني شد اما درعوض وزنش كوتاهه ;)) اره دارم يه كارمينويسم درباره بوم شناسي قاره آفريقا اين بندو ميذارم اونجا ;-) درسته، اونوقت معادل محاوره ايه كلمه پياله چيه من جاشو عوض كنم؟! فقط نگيد "پيك" كه عواقب داره :-)) :-)) ممنونم از حضورتون. @};- @};- ((سعادت نصيبتان))
      • با این جواب خیلی حال کردم..البته سعید جان من دوست دارما.. @};- @};-
      • خلاصه بندهای اضافی باید یه جایی بکار بیاد دیگه ;)) نعلبکی رو پیشنهاد میدم ;)) البته اگه پبک رو ترجیح میدید(شات) رو جایگزین کنید به روز ترِ خوب :-) پیاله زار میزنه ظفلی زبون داشت می گفت من یه پام لب گورِ دست از سر کچلم بردارید :< چرا افریقا افغانستان بهتون نزدبک و بهتره لازم نیست هزینه کنید و مترجم بگیرید :-))
      • اتفاقن شات به ذهن خودمم رسید ولی دیدم آدمی که سرصبحانه خون تازه میل میکنه با این ظرفای کوچولو بهش نمیچسبه باید یه ظریفی باشه که بفهمه چی میخوره یانه ;)) ;)) تازه من میخواستم از قدح استفاده کنم گفتم خواجه حافظ شیراز دلخور میشه :-)) :-)) آفریقارو انتخاب کردم که پس فردا باز پشت سر مون حرف درنیاد که ایران توو مسائل خصوصی کشور ما دخالت بیجا میکنه ;)) ضمنا من انقدرکه به زبون آفریقایی اشراف دارم افغانی بلد نیستم :-))
  • سلام کارتون خوب بود، اما به دلم ننشست. موفق باشید @};- @};- @};-
  • درود خانم غفوریان تعریف از ترانه شما به پایان نخواهد رسید @};- @};- =D> =D> بانو همیشه از خواندنت لذت میبرم @};- @};-
  • سلام خانم غفوریان همیشه کارات رو دوست دارم و از خوندنش لذت میبرم و می آموزم ازت مثل همیشه کارت به دلم نشست و لذت بردم مرسی =D> =D> =D>
  • زیبا و خوش وزن..موفق باشید @};-
  • عزیز دلم .خانمی گل .مثل همیشه عالی بود .عالی.چقدر لذت بردم .حمیده جون ....هرشـــــب بپوسی با/ مـــــردی که مُثلـــــه شد :< ...حمیده آره :-S استاد بزرگم به بودنت به قلمت به رفاقتت افتخار می کنم . @};- @};- @};-
    • سلام بر فريبا بانوي مهربان آكادمي خوشحالم كه اين درد من رو باور كردي و دوست داشتي بانوو. ببخش كه.... :-( ممنونم به خاطر نعمت حضورت. @};- @};- ((هرآنچه نامش خوشبختي است نصيبتان))
  • زیبا مثل همیشه ما شما رو به چشم استادی در ترانه می بینیم بانو غفوریان
  • آفرین حمیده ء عزیز ، خیلی خوشم اومد ، من چندتا ترانه ای که تووی کتاب " چهل تکه تنهایی " چاپ شد رو خوندم ، واقعا لذت بردم ، مرسی @};- این قسمت ترانه ات عالی بود : وقــــتی درختِ عشـــق/ از ریشـــه کنده شـــــد بیـــــــن درنده هـــــــــا/ بــــــاید درنـــــــده شـــد =D> =D> =D> =D> =D>
  • آفرین از این فضاهای متفاوت خوشم میاد
  • افرین دوست عزیز موفق باشی @};- @};-
  • آفرين حميده :-)) :-)) :-)) :-)) :-)) بعدن برميگيرم يكم روو اعصابت اسكيت برم ;)) ;)) :-x :-x