نمیذارم بری

دلم می لرزه هر باری که میگی آخرش میرم

نفهمیدی مگه بی تو من از این زندگی سیرم

تو میدونی دلم گیره ازت چشم بر نمیدارم

تو از حسم خبر داری نگو میرم ، نمیذارم

نمیذارم بری آسون ، قُل و زنجیر تو میشم

اگه خود خواهیه باشه ، بمون تا آخرش پیشم

تمومِ زورِ من اینه با حرفام مانعت باشم

نرو رویای دیرینه ، بمون تا با تو من ماشم

دلم می لرزه هر باری که فکرت سخت درگیره

تپش میگره این قلبم ، دلم هر جا بگی میره

نباشی پیشم من یک شب چشام از اشک تر میشه

بمون، خوشبینه قلب من به فردایی که در پیشه

برات یک شهر میسازم پر از تندیس آزادی

بهت مدیونم این عشق و تو این عشق وبهم دادی

۵۹۹
۳
۱

درباره‌ی علیرضا کنعانی هرندی

سلام، تو رشته کامپیوتر تحصییل کردم. علاقه شدیدی به گفتن شعر و ترانه سرایی دارم و میخوام تو این زمینه پیشرفت کنم تو اشعارم تخلصم (آشنا) ست aliharandi.65@gmail.com 09139071518
عضویت

  • سلام و عرض ادب دارم خدمت شما دوست گرامی.
    در ابتدا خدمتتون عرض میکنم که تمامی نظرات بنده فقط نظر شخصی بوده و نظر شخصی هم ممکنه درست باشه یا غلط.

    ما در این کار با یه ترانه ی احساسی روبه رو هستیم که ترانه سرا سعی بر این داره که تصاویری رو از اتفاقاتی که بین عاشق و معشوق میفته، برای مخاطب ایجاد کنه.که من بابت حسی که به این کار بخشیده شده از خالق این اثر تشکر میکنم.اگرچه سوژه،سوژه ی تازه و بکری نیست.

    در بیت اول به نظر بنده میرم و میشم قافیه محسوب نمیشن.درسته که حرف آخر و حرکت آخر دو تا کلمه ای که قافیه همدیگه قرار میگیرن باید یکی باشن،که در اینجا حرف و حرکت آخر م و فتحه ست،اما اینجور قوافی به نظر بنده جزو قوافی ضعیف محسوب میشه و اگر استفاده نشه خیلی بهتره.

    در بعضی از قسمتهای ترانه هم شاهد جابجایی نامناسب ارکان هستیم که به چشم میاد.
    از جمله مصرع اول،مصرع پنجم،مصرع یازده و مصرع آخر.که با کمی دقت میشه این مشکل رو برطرف کرد.

    بعضی از قسمتهای کار هم دچار حشویات شده.
    بعنوان مثال:
    تموم زور من اینه…من در اینجا حشوه
    تپش میگیره این قلبم…این حشوه
    نباشی پیش من یک شب…من حشوه
    که این حشویات فقط برای پر کردن وزن به کار گرفته شده.

    بعضی از اصطلاحات هم خیلی خوب استفاده نشده به نظرم.
    مثلا تموم زور من اینه…
    یا : بمون خوش بین قلب من…
    من احساس میکنم میتونستین اصطلاحات بهتری به کار ببرین.

    تصوایر خاص و نویی در این کار دیده نشد.اما با کمی دقت و خلاقیت بیشتر میشه این کار رو قوی تر کرد.
    اگرچه اشاراتم خیلی سطحی بود اما نظرات طولانی شد.عذر تقصیر و جسارت بنده رو پذیرا باشین.امیدوارم روز به روز موفق تر باشید.
    با احترام فراوان : مهران حسین زاده

    • سلام آقا مهران عزیز
      هدف من از ثبت آثارم در آکادمی شنیدن به به و چه چه نبوده و نیست و اصلا از نقد ناراحت نمیشم بلکه بلعکس هدفم نقد شدن توسط اهل فنی چون شما و دوستان بزرگوار دیگست .
      ممنون که با نقدهاتون راهنماییم کردید انشالله که این نواقص بر طرف میشه و امیدوارم هر کجا که هستید موفق و سر بلند باشید دوست من

  • سلام آقای کنعانی گرامی. احساستون برای سردون این ترانه قابل ستایش هست اما من هم با مهران عزیز موافقم که اولا سوژه بکر نیست و دوم اینکه اگر از سوژه ی تکراری هم می خواین استفاده کنین سعی کنید پرداخت رو قوی انجام بدید که قطعا شما توانایی این رو دارید که بهتر از این بنویسید. نکاتی مد نظرم بود که قبلا بهش اشاره شده. مانا باشید و با آرزوی بهترین ها