آخرین پلان…

حالا که حرف(ه)رفتن شد

یه امشب نقش بازی کن

یه شب از اون شبامونو

دوباره صحنه سازی کن

نخواستی یا نتونستم

تو نقش اولت جا شم

بزار لاقل همین یکبار

سیاهی لشکرت باشم

بزن لبخند مصنوعی

هنوز خوش باوره این مرد

خودآزاره جنون داره

واسش آرامشه این درد

بگو بازم مثه سابق

نباشی بی تو میمیرم

بگو…  من این  دروغاتو

به فال نیک میگیرم

تو این بی مهری(ه) مطلق

که حسم رنگ میبازه

یه دوستت دارمه سوری

برام افسانه میسازه

ببین ما هردومون بردیم

یکی اشک و یکی خنده

تو سیمرغ(ه) یه پیروز و

منم اسکار(ه)  بازنده

پلانه آخری صامت

بدون حرف و درگیری

و قتل من به دست تو

با اون چشمای تکفیری

https://www.academytaraneh.com/99258کپی شد!
745
۲۳
۲

  • Fereshteh_music14@yahoo.com سلام اشکان من تمام نت رو گشتم ولی نتونستم پیدات کنم میشه بهم ایمیل بزنی؟ fereshteh_music14@yahoo.com
  • محمد قاسمی (شاهد) سلام اشکان عزیز و دوست داشتنی. ممنون از اشتراک کار زیبات.گفتنی هارو که دوستان گفتند فقط اینکه بنظرم یکی از بهترین کارات بود داداش. موفقیت روزافزونتو طلب دارم از خدا. شاد باشی دوست خوبم.
    • اشکان آقایی سلام محمد قاسمی عزیز ممنون از نگاه زیبات به ترانم و باعث افتخاره که به صفحه من سر زدی اگر نسبت به کارهای قبلی پیشرفتی هم حاصل شده باشه بی شک با استفاده از تجربیات شما رفقای گلم بوده همیشه منتظر نظراتت هستم رفیق موفق و موید باشی.
  • سعید ابطهی درود دوست عزیز ترانه نوشتن با مضمون سینما یا هر مضمون دیگه ای مستلزم به کارگیری اِلمان های خاص همون مضمونه که متاسفانه در این کار مهندسی شده به کار تزریق نشده کار رو به سه قسمت تقسیم میکنم: دوبیت اول المان ها در دوبیت اول خوب استفاده میشه (صحنه-نقش اول-سیاهی لشکر ) که میتونیم بگیم کار خوب شروع شده 3بیت دوم فاقد المان که نبود تصاویر قوی هم در خارج شدن مخاطب از فضا سینماگونه کار بی تاثیر نبوده به فال نیک میگیرم -دوستت دارم سوری- استفاده ازین نوع ترکیب های رو دوست داشتم به صمیمیت زبانی کار کمک میکنه دوبیت اخر اوردن ناگهانی المان هایی مثل سیمرغ و اسکاراونم سیمرغ یه پیروز و اسکار بازنده که با توضیحاتی که دادی هم به شخص قانع نشدم این قانع نشدن هم برمیگرده به نبوده پیش زمینه و بسترسازی مناسب به نظرم اگه از وزن های بلندتر واسه اینجور مضامین استفاده بشه دست مولف رو برای پرداخت بیشتر باز میزاره پلانه آخری صامت بدون حرف و درگیری و قتل من به دست تو با اون چشمای تکفیری از اوردن وَ در اول مصرع و نیم مصرع در ترانه به شخصه مشکل دارم و در اجرا کار هم زیبا نیست چشمای تکفیری خوب بود اما جاش تو این کار نبود پایان بندی میتونه پایان بندی خوبی باشه در صورتی که نیم مصرع قتل من به دست تو نیم مصرع اخر باشه هموارنویسا
    • اشکان آقایی سلام و دروووود خدمت آقای ابطهی عزیز واقعا برای من باعث افتخاره که افراد با تجربه ای مثل شما و آقای شریفی به ترانم سر زدید و اونو به چالش کشیدید نقدی که کردید بسیار کارساز موشکافانه و دقیق بود و باید عرض کند خیلی ملموس بود برای من امیدوارم در کارهای بعدی بتونم از این تجربیات ارزنده استفاده کنم منتظر نظرات بعدی شما هستم موفق و موید باشید.
  • وحیدی(سورمه) سلام آقای آقایی ترانه ی زیبایی ازتون خوندم امیدوارم که همیشه شاد باشین و سلامت
  • مصطفی اعلایی اشکان عزیز ترانه بسیار زیبایی بود... فکر کنم یکی از زیباترین کارات بود که تا بحال خوندم... دوستان هم نقد کردن و دیگه حرفی باقی نمانده... همیشه سبز باشی و پر ترانه
    • اشکان آقایی سلام به رفیق و یار همیشگی مصطفی اعلایی عزیز ممنون از نگاهی که همیشه به ترانه هام داشتی و نقدای خوبت مرسی از انرژی مثبتت که واقعا کمکم میکنه پخته تر بشم هر روز موفق تر باشی دوست خوبم.
  • لاله برومندی با سلام و احترام اول ممنون از اینکه هنرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید :) و اما در رابطه با اثرتون، چارچوب کارتون قوی بود و انسجام کار هم از نظر معنایی خوب و مطلوب. بند آخر کمی از نظر معنایی قابل ایراده! تو سیمرغ (ه ) یه پیروز و ... پیشنهاد می کنم روی این بند کمی بیشتر کار کنید. و در انتها یه خواهش از شما و تمامی دوستان آکادمی ترانه: با توجه به اینکه همه ی دوستان دارند در زمینه ی ادبیات کار می کنند و به نوعی هر کدوم ممکنه یه مرجع محسوب بشن در نوشتار و ادبیاتمون، اجازه میخوام از همین تریبون خواهش کنم که نسبت به املای کلماتمون هم به قدر کافی حساس و حتی سختگیر باشیم. غلط نوشتن املایی از کسانی که در ادبیات مشغول تالیف هستند، پذیرفته نیست و بیشتر به چشم میاد. ممنونم از حسن توجه همه ی دوستان. " یه دوستت دارمِ صوری برام افسانه میسازه "
    • اشکان آقایی سلام و عرض ادب خدمت سرکار خانم برومندی اولین باره از شما نقد میخونم و باعث افتخاره که به ترانم سر زدید و وقت گذاشتید امیدوارم آخرین بار نباشه در مورد مفهوم سیمرغ و اسکار خدمت آقای شریفی توضیح دادم امیدوارم قانع کننده بوده باشه و اما در مورد غلط املایی کاملا باهاتون موافق و بسیار متشکرم که گوشزد کردید بزارید به حساب هیجانات انتشار اثر:) منتظر نظرات بعدی شما هستم با آرزوی بهترین ها برای شما.
  • علی اصغر شریفی کارت رو دوست داشتم. لذت بردم. ابتدای کارت رو بیشتر دوست داشتم. متکی شدی به المانهای سینمایی و روی این محور مصراع سازی کردی و جلو رفتی. اتفاقا تصاویر و فضاسازی هاتون هم به نسبت خوب بود. ولی هرچه به انتها نزدیک میشیم خیلی به نظرم کار سمت کلیشه رفت و یک مقدار هم در این بند برای من سوال ایجاد کرد: ببین ما هردومون بردیم یکی اشک و یکی خنده تو سیمرغ(ه) یه پیروز و منم اسکار(ه) بازنده>>> در مصراع اول این بند، صحبت از برد برد میکنی، اما متوجه این نوع تقسیم جوایزت نمیشم و چرا مثلا اسکار باید نماد و جایزه بازندگی باشه؟! دلیل منطقی و روشنی بنده نمیبینم ، حتی به خاطر این بند چند بار بندهای قبلی و بعدی رو خوندم. اما فکر میکنم خیلی بیش از حد و غیر منطقیخواستید از عناصر سینمایی استفاده بکنید و راستش رو بگم هرچی به انتهای کارت نزدیک شدم یک نوع خستگی و تکرار و کلیشه خوندن، بهم دست داد. پایان بندی کارت رو هم نمیتونم یه پایان بندی کارت رو بدونم و کار رو نمیبنده. در وهله اول : ادامه حرفهای قبلی هست. و همچنین عباراتی مثل چشم تکفیری و قتل به وسیله چشم. ( در فرض شاعرانگیش هم ، خیلی تصویرسازی قوی و جالبی از نظر بنده نیست) دو خط اول این بند فوق العاده بود و خلق فضای سکوت ، اما دو خط بعدیش میتونست بهتر و پخته تر باشد. *موفق باشید*
    • اشکان آقایی سلام و عرض ادب خدمت آقای شریفی عزیز اولین باره که نقدی از شما پای کارم میبینم و باید بگم باعث افتخار و خرسندی منه که امضای شمارو پای ترانم میبینم خدمت شما باید عرض کنم که به لحاظ مفهومی مقصود از سیمرغ و اسکار جوایز سینمایی نبود همانطور که واقفید سیمرغ بالاترین جایزه سینمایی ایرانه و اسکار بالاترین جایزه سینمایی جهان و در این ترانه از این دو واژه به عنوان ((حداعلا)) استفاده شده یعنی تو پیروزترین پیروزها و منم بازنده ترین بازنده ها البته چون از المان های سینمایی استفاده کردم این دو واژه رو برای کاربرد بی ربط ندیدم.در مورد پایان کار استفاده از چشم های تکفیری قبول دارم که ترکیبش یکم ریسکی بود ولی باور بفرمایید از این ترکیب بیشتر تعریف شنیدم تا انتقاد در هر صورت امیدوارم این نقدهای موشکافانه و کارساز شما ادامه دار باشه و بتونم به اون پختگی که مد نظر شماست برسم موفق و موید باشید.
  • نرگس حفیظی سلام. درود جناب آقایی. به به. لذت بردم. شاید به خاطر علاقه و دانش اندکی که من در مورد سینما دارم بیشتر از بقیه ی کارهاتون بهم چسبید. مانا باشید و با آرزوی بهترین ها
    • اشکان آقایی سلام و درود به خام حفیظی عزیز واقعا خوشحالم که همیشه نظر شمارو پای کارهام میبینم بی اندازه سپاس از وقتی که برای ترانه هام میگذارید و باعث افتخاره که این اثر رو بیشتر دوست داشتین موفق و مانا باشید.
  • بانوی ترانه های عاشقانه-ژیلاقنبری زیبا بود جناب آقایی اما کارای قبلیتونو بیشتر به نظرم زیبا اومدموفق باشید
    • اشکان آقایی سلام و عرض ادب خدمت خانم قنبری عزیز ممنون از رد نگاهتون پای ترانم به نظرم این قضیه یکم سلیقه ای هست ولی با این حال بسیار برای نظرتون احترام قایلم و امیدوارم در کارهای بعدی نظرتونو جلب کنم موفق و موید باشید .
  • Mehdi zaman سلام اشکان عزیز کارت بسیار زیبا بود.موفق باشی
    • اشکان آقایی سلام دروووووووود به مهدی زمان عزیز یار و همراه همیشگی باعث افتخاره که همیشه به ترانه هام سر میزنی و بهم لطف داری شاد و سلامت باشی رفیق.
  • ghazal koohi سلام جناب اقایی ترانه تون خیلی قشنگ بود لذت بردم
    • اشکان آقایی سلام و عرض ادب به سرکار خانم کوهی عزیز اولین بار هست که نظرتونو پای تران میبینم وباعث افتخاره که به اثره بنده سر زدید امیدوارم همیشه نظرات و نقد شمارو داشته باشم موفق و موید باشید.
  • بهزاد صنعتی سلام و درود اشکان عزیز ترانه بسیار زیبایی بود... لذت بردم لایک ... موفق باشی