چشمه ی شادی

اشک می ریزم و از شادی مردم شادم
 بین جمعی که یه عمره با خودش هم قهره
رقص و پاکوبی این جمعیت خنده به لب
خون تازه تو رگ خشکیده ی این شهره
خیلی وقته خبر از نم نم آرامش نیست
خیلی ساله که کویر تشنه ی لمس نهره
چشمه ی شادی مونو نخشکونید دلواپسا
کی میگه دورشدن از جنگ یه جام زهره؟
———————————-
خیلیا منتظر بودن
شاد شن از شکست ما
وقتشه خوشبخت بشه
خلق وطن پرست ما
پرچم افتخارمون
بلنده رو دو دست ما
بسته به هسته نیست این
شوکت و نازشست ما
—————————————————
بذار حسرت دوباره سهم نتانیاهو شه
بذار دنیا بدونه هرچی می گه پاپوشه
چه خوبه که دست بدخواهای مردم رو شه
بگو هرکی عاشق صلحه با ما همسو شه
——————————————
جنگ جز فاجعه ی فجیع انسانی نیست
ملت این دفعه دیگه یه گوشت قربانی نیست
تروریست لایق اسم هیچ ایرانی نیست
ناجی ما کسی جز ظریف و روحانی نیست
——————————————-
خیلیا منتظر بودن
شاد شن از شکست ما
وقتشه خوشبخت بشه
خلق وطن پرست ما
پرچم افتخارمون
بلنده رو دو دست ما
بسته به هسته نیست این
شوکت و نازشست ما

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

https://www.academytaraneh.com/93635کپی شد!
791
۱۹

درباره‌ی سارا حبیبی

دلم گرفته است دلم گرفته است به ایوان می روم و انگشتانم را بر پوست کشیده ی شب می کشم چراغهای رابطه تاریکند چراغهای رابطه تاریکند کسی مرا به آفتاب معرفی نخواهد کرد کسی مرا به مهمانی گنجشکها نخواهد برد پرواز را به خاطر بسپار پرنده مردنی ست . sarahabibipoam@gmail.com

  • سارا ملکی سلام از اونجایی که من هم ترانه میگم و هم کارشناس علوم سیاسی هستم و هم کارشناس ارشد روابط بین الملل ، از هر دوجهت ( هم از لحاظ ترانه و هم از لحاظ سیاسی ) به کارتون نگاه کردم. قسمتهای اول کارتون جالب بود چون داشتین کم کم اشاره میکردین ، اما قضیه رو ، رو نمیکردین و اجازه میدادین مخاطب خودش به مخاطب شما پی ببره ، اما از یه جاهایی مستقیم اسم افراد رو اوردین ، که این کار ، ترانتون رو از اون حالت دلنشین بودن خارج شد. اما درباره مضمون : ببینین با توجه به اینکه گروه موسوم به " دلواپس ها " غالبا از دسته ی اصول گرایان هستن ( البته نه همه ) نباید شما نگاهی مثل دشمن به اون ها داشته باشین . اگرچه که من خودم اصلاح طلب هستم و خواستار روابط با غرب . اما این رو باید پذیرفت که اونها اگرچه نگرانِ فریب خوردن از غرب هستن اما به هیچ وجه دشمن منافع کشور نیستن هر ذو جناح ، هم اصلاح طلب و هم اصول گرا اهدافی مشترک دارند تنها در راه رسیدن به اهدافه که اختلاف دارن. وارد مسایل پیچیده ی سیاسی نمیشم کل قضیه اینکه اونها دشمن منافع مردم و کشور نیستن ، از اونجایی که مردم ما شناخت سیاسی ندارن معمولا در ذهن خودشون دو گروه میسازن : گروه دوست و گروه دشمن یک ترانه سرا وقتی در مورد موضوعی ترانه می نویسه می بایست به شناخت کاملی درباره اون موضوع رسیده باشه تا ترانش دارای صحت محتوا باشه . برای مثال اگه من ترانه ای با موضوع پزشکی بنویسم ( بدون اطلاع از این علم ) و برداشت های خودم رو بنویسم مسلما ترانم پر از اشتباه خواهد بود . و البته مورد انتقاد شدید اساتید اون عرصه قرار خواهد گرفت.
    • سارا حبیبی سلام سارا جان عزیز. خوشحالم که بین اینهمه ترانه ترانه من چشمتو گرفته و انقد مفصل برام وقت گذاشتی. ازین جهت که هردومون اصلاح طلبیم حتما افکارمون هم نزدیک به همه. در مورد دلواپسا من جایی از ترانه نگفتم که اونها دشمن مردم یا منافع کشورند. همون طور که می دونی دلواپسا دشمن شادی مردمن و آرزوی کوچ خنده و شادی و رقص و تمام مظاهر شادی رو از این کشور دارن و دوست دارن ملتی همیشه گریان داشته باشیم. گریه برای نزدیک شدن به خدا(که هرگز من نمی تونم بپذیرمش) گریه برای مصیبت های هزار سال پیش. گریه برای گناهانی که هر روز و هر هفته تکرارش می کنن و ... چشمه ی شادیمونو نخشکونید دلواپسا. این خلایق هرگز به شادی و رفاه و رقص مردم راضی نیستن و به قول احمدی نژاد تحریم ها رو باعث پیشرفت و تقویت اقتصاد ایران می دونن. جنگ رو نعمت الهی می دونن. مصیبت رو تقدیس می کنن و مدام به یاداوری اون مبادرت می کنن. بنابراین بهم حق بده که این قوم رو دشمن شادی مردم بدونم و نه دشمن کشور و منافع ملی.
      • سارا ملکی خوب بله این نقص تفکرشون و به زور قبولاندن ایدئولوژی شون به مردم رو کاملا قبول دارم. عدم آزاد گذاشتن مردم و رای آری گرفتن با ترسوندن مردم و عمری سرپوش گذاشتن روی علایق و سلایق مردم رو نمیشه ندید گرفت. موافقم باهات باز هم از این ترانه های متفاوت بنویس و ما رو هم در لذت خوندش شریک کن. شاد و موفق باشی.
  • مجید صادقی سلام سارای عزیز کار بسیار ارزشمند و زیبایی بود آفرین
  • سعید - خوب بود موفق باشید اینکه وقتتون رو وایه این شعر گذاشتین خودش جای تقدیر داره
  • mohamad hosein rajabi parsa سلام ترانه زیبایی بود لذت بردم از خوندنش .... موفق. ....
  • محمد قربانپور سلام خانم حبیبی.از جهت اینکه یه کار با رویکرد وطن نوشتین قابل تقدیره.موفق باشین
  • hamed shaabani سلام...خواستین اینجوری خوشحالی خودتون رو بروز بدین...جالب بود و البته یه ترانه ای که تاریخ مصرفش خیلی کمه...واسه همین خیلی جایی برای نقد هم نداره...یه سری هم به کار من بزن...سبز باشی گلوووو
  • محمد قاسمی سلام بانو حبیبی. احساس غرور ملی موج میزد تو کارتون. هرچند یه جاهاییش کلیشه ای بود اما خوندنش به آدم احساس خوبی میداد.. شاد باشید.
  • علی اصغر شریفی نسبتا خوب هرچند کار سمت شعار و کلیشه رفت و خیلی سطحی و رو ، نوشته شده بیشتر کار. ابتدای کارت رو دوست داشتم . اما رفته رفته.... موفق باشید.
  • Bahar(Zahra) khalili سلام.موفق باشید