ساعت صفر ۰۰:۰۰

روز و شبم توو بیست و چاهار فِرِیم / خالی می‌شه گلوی من از جیغ و
درست توو ساعت صفر مرزی هم! / شاهرگم تکیه می‌زنه به تیغ و

تا خِرتِناقِ شکِ فلسفی می‌رم / تا تناسخ بعدی من تو باشی
زیر نقطه‌ی علامت سئوالم / شاید پاسخ بعدی من تو باشی

یه پُک به عمقِ سیگار و خاکستر / دودُ توی خودم حبس می‌کشم
خطِّ ممتدِ ایستِ قلبی‌مُ / خط می‌زنم و برعکس می‌کشم

چند مثقالی از اعصاب من مونده / یه چند مثقالی از آخرین خنده‌م
بازی تموم نمی‌شه دِلامصَّب / با چه زبونی بگم که بازنده‌م

دور تسلسل از نو بپا می‌شه / این روز و شَبَمه که هی می‌چرخه
سرگیجه‌های منُ باور کن که / تکرار سرگیجه‌های من تلخه

هر روز فلاش‌بکِ روز ماقَبله / هر شب استحاله‌ی مرگ می‌گیرم
دنیای من شُرو می‌شه از صفر و / بیست و چاهار فِرِیمِ بعد می‌میرم.

929
۲۰

  • هر روز فلاش‌بکِ روز ماقَبله / هر شب استحاله‌ی مرگ می‌گیرم دنیای من شُرو می‌شه از صفر و / بیست و چاهار فِرِیمِ بعد می‌میرم عالي بود جناب دمي زاده! و جز اين هم از شما نتظار نمي ره. موفق "تر" باشيد شاعر... @};- @};- @};-
  • یه پُک به عمقِ سیگار و خاکستر / دودُ توی خودم حبس می‌کشم خطِّ ممتدِ ایستِ قلبی‌مُ / خط می‌زنم و برعکس می‌کشم مثل همیشه حظ بردم از کار زیباتون.. @};- @};- @};-
  • سلام جنوبی خونگرم باز هم ترانه ای خاص و نگاهی خاص تر ترانه های شما به دلیل زبان مخصوص به خودتون جذابیت های خاص خودشو داره واسه خوندنش یه فرهنگ لغت گذاشتم کنارم :"> اما با تمام احترام من با نظر آخر آقای جمالی موافقم @};- موفق باشید لبریز از شادی و لبالب از بوسه، روزهایت... @};- @};- @};-
  • سلام خاص بودنه ترانه تون و بعضی از مفاهیم بیان شده خوب بود ولی ترانه ای نبود که دلنشین باشه .همچنین از لحاظ آهنگی روون نبود حتی بعضی وقتا حس میشد که تبدیل به نثری شده که فقط قافیه داره.موفق باشین
  • سلام مهدي جان يه ترانه بسيار زيبا به سبك داداش مهدي با امضا خود مهدي واقعا زيبا بود داداش مرسي =D> =D> =D> =D> =D>
  • پسر عجب کلماتی ترکوندیا یه پاورقی میزدی معنی کلمات: تا خِرتِناقِ شکِ فلسفی می‌رم / تا تناسخ بعدی من تو باشی محشری داش میتی قربونت رحم کن.من یکی قلبم خیلی ضعیفه.بشدت ترسیدم رحم کن به خرتناق قلبم :-x @};- @};- @};-
  • سلام اقای دمی زاده ی عزیز از شما ترانه ی های قوی و استخون داری خوندم... اما در اینجا کلمات "درشت" ادبی کمی از لطافت زبان ترانه کاسته.(البته نظر شخصیمه) و برخی واژگان بار اجرایی سنگینی دارن(خرتناق،دور تسلسل استحاله.) انگار سنگینی وزن خودشونو انداختن روی طناب (زبان )ترانه که نازکه. یه پک به عمق سیگار و خاکستر،دودو توو خودم حبس می کشم( فعلا کشیدن بعد حبس.) فکر نمی کنم در ترانه(که باید زبانی عینی و ملموس داشته باشه )جایی برای هنجار گریزی باشه(هنجار گریزی در محور همنشینی کلمات)(یا همان عادت شکنی) یه پک به عمق سیگار(مصرع بسته میشه)نیازی به خاکستر نبود(به خاکستر پک نمی زنن)(البته می دونم منظورتون یه پک عمقه که تا خاکستر شدن سکار ادامه داره.ولی پک عمیق به سیگار منظور رو رسونده) در صورتی که طبق خوانش معمول باید مطابق "دود" بعد از حبس "فعل "کردن " بیاد.(نه کشیدن...حبس کشیدن مربوط میشه به خود فاعل.)"میگن طرف حبس کشیده." البته ببخشید در محضر شما استاد عزیز چند خطی نوشتم... :"> :"> شما می تونید موافق نباشد...و در صورت عدم موافقد جواب بدین که با کمال میل پذیرام.) :-) :-) :-) @};- @};-
  • یه کار خاص بود اما استفاده از فعل به عنوان قافیه در بعضی جاها، کار رو به نظر من تبدیل به نثر میکرد. کار خاصی بود، اما خیلی نوآوری خاصی ندیدم. در کل خوب. :-) @};-
  • =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- مثل همیشه زیبا خواندمتان @};- @};- @};-
  • @};- @};- @};- @};- متفاوت و زیبا
  • چند مثقالی از اعصاب من مونده / یه چند مثقالی از آخرین خنده‌م بازی تموم نمی‌شه دِلامصَّب / با چه زبونی بگم که بازنده‌م =D> =D> =D> =D> درود جناب دمی زاده سبک خودتون بود و باز هم آموزنده . لذت بردم و پسندیدم @};- @};- @};-
  • @};- ☼ درود کیا دمی زاده ☼ @};- @};- تا خِرتِناقِ شکِ فلسفی می‌رم / تا تناسخ بعدی من تو باشی زیر نقطه‌ی علامت سئوالم / شاید پاسخ بعدی من تو باشی @};- با این بیت بی اندازه ارتباط گرفتم....عالـــــــــــــــی @};- لایک تقدیم افکار شما @};-
  • بدجوری فاز سیگار انداخت تو ترانه ها آقایx .....و به مثقال و ..... رسید بابت مزاح بود مهدی جان گلم ......... شما هم بزرگوار @};- در کل نگاه خاص به ترانه رو دوست دارم @};- @};-
  • سلام دوست من زیبا بود و دوست داشتی @};-
  • سلام کار زیبایی بود...هر چند زبان ساده تر و عامیانه تر رو بیشتر دوست دارم و می پسندم و صدالبته بیشتر باهاش ارتباط برقرار می کنم... =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • سلام دوست عزیز کارای خاص و واژه های خاص تر تنها وزنش رو متوجه نشدم =D> =D> @};- @};- @};-
  • سلام آقای دمی زاده گرامی فکرکنم این کارروقبلنم از شما خوندم،کارای شما رو به خاطر خاص بودنشون همیشه توووذهنم میمونه. خوندندوبارشم خالی از لطف نبود ولذت بردم. @};- @};- @};- @};-
  • سلام آقاي دمي زاده از ترانه شما مشهوده كه آدم پري هستين من فكر ميكنم ترانه امروز ديگه جايي براي كلمات فخيم نداره البته اين صرفا نظر شخصي منه پابرجا باشيد
  • اوووووول