من های من

از جیغ ِ ممتد توی مغزم/ تا طرح مبهم انتظار

با قامتی که به گُل نشست/ توریل بازی این قطار

با هر سکوت تو سُر می خورم/ از عربده خانه ی اعتراف

گاهی شبیه خودم می شم/ بغضی که نشسته رو غلاف

بخون به نام خون وخطر/ بمون کنار این همه زخم

تو شب نشینی ِ تیر وتبر/ بخون برای این همه زخم

به آیه های تنم مؤمن باش/ که طلوع ترانه های ترکشم

هجا به هجا ، من و از برکن/ که بغض خدارو نفس می کشم

https://www.academytaraneh.com/90239کپی شد!
674
۶

  • سهیل اروندی با سلام زیباو روان بود ، درود بر شما
  • امید منتظری تعابیر میتونست خیلی بهتر باشه دوست من و چرا انقدر بازی داره وزن کارت مگه اینکه رو موزیک نوشته باشی که توضیح میده این قضیه رو توی نگارش هم کمی بیشتر وقت بگذارید.تو ریل،بازیِ این قطار و فکر کنم منظورتون قامتی که به گِل نشست بوده توی بیت زیرت تصویر خوبی داری اما دوست من وقتی میگی از عربده خانۀ اعتراف باید بعدش یه تصویر بیاری که مثلا:تا انفجار بغض در گلویی که،... با هر سکوت تو سُر می خورم/ از عربده خانه ی اعتراف وتعبیرِ بغضی که نشسته رو غلاف رُ متوجه نمیشم منظورتون چی هست بخون به نام خون وخطر/ بمون کنار این همه زخم تو شب نشینی ِ تیر وتبر/ بهانه ها رو نگیر از زخم توی بیت بالا هم که قافیه ندارید اما مصرع اول کار فوق العاده و مصرع دوم کار مصرع اول رُ خراب میکنه حتی اولش خوبه ها:تو شب نشینی ِ تیر وتبر اما بعدش خراب میشه به آیه های تنم مؤمن باش/ که طلوع ترانه های ترکشم هجا به هجا ، من و از برکن/ که بغض خدارو نفس می کشم بیت آخر رُ دوست داشتم با درود
    • mohsen mazkhoori با تشکر از نظر دوستان.این کار بیشتر برای خودم تجربه ای است برای ورود به دنیایی ناشناخته ، که البته هنوز در ابتدای راه هستم- این ششمین ترانه ام است-. این کار را بر پایه ی ملودی ذهنی نوشته ام و با نظرشما در باب قافیه ی این همه زخم موافقم. دیگر اینکه بنده تعمدآ ریل بازی را از هم جدا نکردم ؛ چرا که خود ریل بازی را به قطار نسبت دادم نه فقط بازی را ، شاید بهتر بود روی هم می نوشتم اما... در آخر، صحبت درباب محتوا را به نظر دوستان می سپارم وبرداشت خود را بر متن تحمیل نمی کنم.
  • نيما سكوت درود محسن عزیز ترانه خوبی بود فقط چند تا سوال داشتم جسارتا بغضی که نشسته رو غلاف منظورت رو از اینکه روو غلاف نشسته نفهمیدم معمولا غلاف رو برای پنهان کردن چیزی به کار می برن اگر منظورت این بوده که بغضت رو پنهون کردی این تشبیه غلطه همه زخم . از زخم قافیه نیستن منظورت رو از آیه های تنم نفهمیدم رو تن تو چه نشونه هایی میتونه باشه خدا بغض داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ از چی بغض داره؟؟؟؟