جستاری بر تب خوانندگی (بخش دوم )

حالت ها و تمرین های فراتکنیکی خوانندگی

منظور از حالت های فرا تکنیکی و هدف اصلی در موسیقی و خوانندگی بیان احساسات است و درک پیام های معنی دار و توانایی دریافت و اظهار آن پیام ها به صورت روحی و روانی میباشد و چون مرحله ای ژرف در خوانندگی است به آن حالت های فرا تکنیکی میگویند .

۱- نقل یا تفسیر داستانی ترانه و شعر

حالات موجود در آهنگ و تفسیر درست خواننده از شعر یا همان ترانه آهنگی که میخواهد اجرا کند و خواننده باید بتواند ترانه و مفهوم آنرا تفسیر نماید و با پردازش ذهنی خود تمامی معنویات و درون ترانه را بررسی کند تا بتواند آنرا به خوبی بازگو نماید .

۲- شناخت عوامل تولید اثر

خواننده باید تمامی عوامل مانند ترانه سرای اثر و نوع شخصیت و نگرش او به دنیای پیرامونش را واکاوی کند و شناخت نسبی از سراینده ترانه اش داشته باشد جوان بودن ،زن یا مرد بودن ، برای خود ترانه میگوید یا اجتماع و و و ….. که کمک شایانی به موفقیت اجرای آن اثر خواهد داشت .

۳- شناخت اولیه خود و مخاطب

یک خواننده اول باید از احساسات خود و روحیاتش آگاهی کامل داشته باشد و بعد از آن با سلیقه مخاطبانش و نگرش آنها آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند بین مخاطبانش محبوبیت کسب کند .

عوامل دخیل در موفقیت یک اثر موسیقیایی

۱- ترانه خوب و قوی و ترجیحا عامیانه

۲- ملودی پردازی و آهنگسازی قوی

۳- شروع و پایان متعادل در آهنگ

۴- صدابرداری حرفه ای و قوی توسط تجهیزات جدید و مدرن صدابرداری استدیویی

۵- مهمتر از همه اینها تنظیم و میکس و مستر قوی توسط متخصصان این امر که خیلی در خروجی اثر و کیفیت و مقبولیت آن مهم میباشد .

هدف از میکس و مستر قوی تفکیک دقیق صداها و مشخص کردن جایگاه آنها در کل اثر میباشد .که توسط نرم افزار ها و ابزار های فول حرفه ای بخوبی انجام میگیرد و باعث قدرت گرفتن صدا ها و تشخیص بهتر هر صدا یا ساز و هماهنگی بین آنها میباشد که باعث میشود صدا و آهنگ حجم و کیفیت بهتری بگیرد .دانش موسیقی و فن صدا شناسی یا همان شناخت پلاگین ها و افکت های مورد نیاز جهت یک موسیقی پاپ یا سنتی

میکس

انتخاب سازها و صداها و قطعات و ترکیب صداها باهم یا ترکیب وکال ها (صدای ضبط شده خواننده در استدیو ) با ساز ها یا ترک اصلی است که همان اسمبل کردن کار است .

مسترینگ

به عنوان فاینال کار و تنظیم کلیه سازها در برابر هم و و کل کار در برابر صدای خواننده و تحویل آهنگ یا اثر موسیقیایی به خواننده میباشد و مهمترین قسمت در ساخت یک آهنگ یا آلبوم موسیقی میباشد

گرد آورنده :امیرعلی تاج

https://www.academytaraneh.com/89201کپی شد!
1388
۲۲