من دوسِت دارم

خودت گفتی برات دلدار میشم / به دوره قلبِ تو دیوار میشم
خودت گفتی که عشق ِ سینه سوزی / برای عشق ِ تب دارت می سوزی

خودت خواستی برات ناموس باشم / برای عاشقات کابوس باشم
خودت خواستی بسوزم شعله ورشم / چی شد حالا میگی خاموش باشم

نگو عشقم نفس بوده / نموندی پس هوس بوده
نگو به عشق ِ من, امیـــدواری / تو به عشقه جدیدی چشم داری

بگم از سایه سردت / ازاون وجدان ِ بی دردت
از اون رگباره بی رحمیـت / از اون شلاق ِ بی شرمیـت

نگو اسیره دست تقدیری / یه روز دستامو می گیری
چه بد هستی , چقد پستی / تو با تقدیر همدستی

قلب ِ بی خارم, تکه ام پارم / نده آزارم , من دوسِت دارم
برسر دارم , نه گنه کارم / گریه ام زارم , من دوسِت دارم

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

https://www.academytaraneh.com/74160کپی شد!
1388
۳۰

  • فریبا رستگار سلام ندای عزیز،ممنون از کار بااحساست. صفحه ی تایپیکت خیلی مطالبی خوبی داشت،که به شخصه ازدوستان یادگرفتم. فقط اومدم بگم خوندمت وازنظرات دوستان آموختم. موفق باشی بانو. @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • مجید صادقی سلام ندا عزیز اگه بخواییم بیت بیت این کار رو جدا جدا بخونیم تقریبا وزن خوبی داره بجز این قسمت که حتی تو خود بیت هم وزنش جور نیست نگو اسیره دست تقدیری اما در کل در مورد وزن با نظر دوستان موافقم دوست من سعی کن زود راضی نشی و برای گذاشتن تو آکادمی عجله نکنی وقتی تو نظر خودت هم خوب نبوده باید اشکالاتش رو میگرفتی بعد منتشر میکردی این جوری خیلی بهتر بود منتظر کارای بعدی و بهترت هستم
    • ندا طالبی سلام جناب صادقی عزیز شاید علتش این باشه خیلی سخت گیر و جدی نبودم تو نوشتن ترانه .ولی حداقل چیزی که برام داشت این بود که دیگه سعی کنم که اشتباهی که دوستان گوشزد کردن رو تکرار نکنم. ممنون از نظری که دادین مفید بود @};- @};- @};-
  • مجید شمس سلام خانم طالبی خب بچه ها نظراشونو دادن و ایرادی که در ترانه شما میبینم تغیرات زیاد وزن بود که خانم ربانی توضیح خوبی دادن و باهاشون موافقم @};- @};- @};- برای ترانه اول که ازت میخونم ، کم حرفم :) اما ترانه بعدیت اینطور نخواهم بودا 8-> موفق باشی
  • لاله رمضانیان حس قشنگی داشت ندای عزیز...برات آرزوی موفقیت میکنم @};-
  • سید ایمان پورحسینی درود.... قبلا بهت گفته بودم که بمب استعدادی.... ولی این استعداد رو باید جهت دهی کنی که به ثمر بشینه....خودت میدونی که این کارت اصلا وزن یکدست و هماهنگی نداره، در واقع واسه خودت خوندی و نوشتی و رفتی جلو، خیلی هم دوسش داری :-) سعی کن به صحت وزن اهمیت بیشتری بدی. قافیه ها هم همینطور. "خاموشه" اینجا دقیقا همون تکه ذغال وسط سینی پنبه س :-) نگو که توی کل بیت با اهنگ و وزن بیت همخونی پیدا میکنه !!! در کل سعی کن به فرم نوشتنت انسجام ببخشی. @};- @};- @};-
    • ندا طالبی سلام هه اره خوندم و نوشتم و رفتم جلو :-) ولی باور کن خیلی دوسش نداشتم چون خودم هم میدونستم موزون نیست اگه میگفتی این چه مزخرفیه هم من ناراحت نمیشدم چون واقعا تعصبی روش ندارم .کاملا موافقم تغییر قالب توش فاحشه. من خیلی وقته تسلیم شدم :-) ولی همچنان از خاموش حمایت میکنم ! نمیتونم قبول کنم که اینجا باید حتما کلمه ای باشه که بر وزن ناموس و کابوس باشه هرچند خاموش هم چندان کلمه دوری نیست از اون دو کلمه. خوب خودمون میگیم ترانه نباید ازش انتظار غزلیات حافظ رو داشته باشیم. درضمن من ترقه هم باشم راضیم :-) @};- @};- @};- ممنون ازت دوست من @};-
  • حسین سیستانی سلام من در ترانه سرایی هنوز اول خطم و تجربه ای ندارم اما به عنوان یک مخاطب عام نظر میدم سوژه زیباست اما تناوب تغییر وزن و تغییر سیلابها روی کیفیت کار اثر نامطلوب گذاشته مثلا نگو اسیره دست تقدیری ( 10 سیلاب ) / یه روز دستامو می گیری (8 سیلاب ) چه بد هستی , چقد پستی (8 سیلاب ) / تو با تقدیر همدستی (7 سیلاب ) در ضمن من با دو بیت اخر نتونستم کنار بیام: قلب ِ بی خارم یا تکه ام پارم یا گریه ام زارم ترکیبهای نامانوسی هستند جسارت منو ببخش
    • ندا طالبی سلام مرسی ازت بابت نظری که دادی @};- باید بگم که نظر واقعی شما و هرکس دیگه ای برای من جسارت نیست بلکه حمایته درمورد تغییره وزن و قالب ها کاملا موافقم باهاتون. درمورد بیت اخر هم کامـــلا موافقم خیلی پرته(چقد من صادقم باخودم :-) ) ولی درمورد تعداد سیلاب ها تو تک بیت احساس میکنم یکم سخت گیری میکنید ممنونم ازت دوست من @};-
  • محمد ثلاثی سلام کار قشنگی بود به امید کارهای بهتر گفتنی هارو دوستان گفتن موفق باشید =D> =D> =D> @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • محمود خرمی فرد @};- =D> موفق باشید
  • علی یاری دوستان همه چیز رو گفتن و من هم آموختم تنها چیزی که میتونم بگم اینه که زیبا بود
  • صادق شيخي دوستان راهنمايي هاي خوبي كردن..كار خوبي بود..موفق باشيد :-) @};- =D>
  • آزاده ربانی سلام ندا خانم ترانه ت را خوندم درد دل ترانه تون بسیار با احساس بیان شده در تلفیق بخشهای متغیر وزن باید بسیار محتاط بود وهنرمندانه این کار رو کرد والا ممکنه از تمرکز فکر ودریافت مفهوم انسان رو جا بذاره ترانه ی شما کم کم داشت به این مرحله نز دیک میشد..تغییر وزن در بعضی ترانه ها شاید حتی بیت به بیت یا چیزی شبیه این باشه ولی اونقدر ماهرانه و نامحسوسه ودر کار خودنمایی نمی کنه که اصلا" بجثی روش نیست.شما هم در ابتدای راهید و فرصت بسیاره که این مهارتها رو کسب کنید..اصل هنر و استعداد شاعرانه ست که دارید مهارت و تکنیک هم به مرور زمان بدست می آید. @};- @};- @};- @};- :-)
  • بهارناز اویسی سلام ندای عزیز احساس ترانتو دوست داشتم.اولش خوب شروع شد ولی اخرش به نظرم میتونست بهتر تموم شه.یه جاهایی هم مشکل وزن داشت ببخشید جسارت کردم این نظر شخصیمه.ولی در کل قلمتون خوب و زیبا بود @};-
    • ندا طالبی سلام خانم اویسی عزیز ممنون از نظری که دادی.درضمن نظر صادقانت جسارت به ترانه من نیست چیزیه که من احتیاج دارم :-) @};- قبول دارم اخرش خیلی خوب تموم نشده مرسی گلم @};-
  • مهدي كيارستمي ممنون از دعوتتون... راستش من خيلي نظر كارشناسانه اي نمي تونم بدم چون اينجا دوستان بسيار حرفه‌اي تري براي اين كار هستن اما در حد خودم از احساس كار خيلي خوشم اومد و فضا ها هم خوب بود اما چند مورد مثل نبود وزن واحد و حتي فرم واحد به چشم اومد... قالب ترانتون در ظاهر طوريه كه تو هر بيت قوافيِ مخصوص به حودش رو به كار بردين اما مثلاً خاموش در بيت چهارم كمي بلا تكليفه... يه مورد ديگه هم اينه كه وزن هم چندجا عوض ميشه نه فقط تو يه بند خاص مثلاً به عنوان ترجيع بند ...(براي نمونه بيت پنجم و هفتم و هشتم)... اما بازم عرض مي كنم احساس كار كه به نظرم درون‌مايه اصليِ خلق هنره قابل تحسينه و قطعاً مهارت‌هاي تكنيكي هم به مرور و با تمرين بيشتر قابل حصوله... با تشكر از دعوتتون @};-
    • ندا طالبی ممنون از نظر مفیدتون. درمورد بلاتکلیف بودن خاموش باید بگم خودم هم اول فکر کردم شاید با ناموس و کابوس همخونی نداشته باشه ولی تو کل بیت با اهنگ و وزن بیت همخونی پیدا میکنه وریتم و نمیندازه.ممکن هم هست اشتباه کنم درمورد عوض شدن وزن و قالب هم باهاتون موافقم .ولی فکر نمیکنم حفظ یه قالب از اوله ترانه تا اخره اون الزامی باشه این صرفا نظره منه با توجه به ترانه هایه خوبی که اجرا شدن وشنیدم اینو میگم .اگه درست نیست بهم بگید. البته ممکنه نظراته من درست نباشه ولی نظرشما برام قابله تامل بود ممنون از شما @};- @};- @};- ممنون از وقتی که گذاشتین@};-
      • مهدي كيارستمي تغيير وزن خوبه به شرط قاعده مند بودن و يا ضرورتِ ملودي (مگه اينكه كاري از ابتدا بي وزن سروده بشه ) و كاري كه مي خواد اجرا شه نبايد متناوباً تغيير وزن داشته باشه... اما الان بازم كارتون رو خوندم ... واقعا به دل ميشينه و به نظر شخصي خودم اين مهمترين چيزه... به هرحال آرزوي موفقيت دارم براتون @};- @};-
      • ندا طالبی درسته تغییره قالبش از بیت چهارم به پنجم فاحشه ولی باید به یه نحوی از قالبه چهار بیته اول درمیومدم ممنون ازت بابت نظر واقعی و صادقانت .منم برات ارزوی موفقیت دارم @};-
  • سعید سروی سلام زیبا بود در ضمن منتظر نظر ارزشمندت هستم در ترانه »»»تو می ترسی««« http://www.academytaraneh.com/arcs/74108/%D8%AA%D9%88-%D9%85%DB%8C%D8%AA%D8%B1%D8%B3%DB%8C/
    • ندا طالبی ممنون دوست من @};- منتظر نگاه نقــــــــــــادانه وفنی و بی تعـــــــــــارف بقیه دوستان هستم چون اینجا تنها جایی که از ترانه هام فید بک میگیرم فعلا .ممنون. @};- جملاتی مثل خوب بود و زیبا بود و حس خوبی ازش گرفتم.......... خیلی نمیتونه کمکی برام باشه که متوجه اشکالاتم تو ترانه هام باشم.البته این برای هممون صدق میکنه.