صدای پای رفتنت

خواننده : حسین تیموری / آلبوم دیوار
ترانه : فرهاد عابدی – حسین تیموری
لینک دانلود فایل صوتی :
دانلود فایل صوتی :

صدای پای رفتنت ، قلبمو آتیش میزنه
یه دنیا تنهایی دیگه ، بعد تو انگار با منه
یه خونه ی تاریکو سرد ، بعد تو می مونه برام
بهونه دسته من نده ، بگم که مرگمو میخوام
تنهام میذاریو میری ، باور نمیکنم هنوز
اون کسی قلبمو شکست ، که عاشقم بوده یه روز
گفتی دوستت دارم ولی ، چی شده حاشا میکنی ؟!
منو سوزوندیو حالا ، داری تماشا میکنی ؟!
حسه سرت رو شونه هام ، توو خوابو توو خیالمه
یه روزی میکُشه منو ، غمی که توی حالمه
آروم نمیگیرم بری ، محاله بی تو بودنم…
نفس نمی مونه برام ، محاله بی تو بودنم …

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

https://www.academytaraneh.com/73624کپی شد!
1188
۳۸

درباره‌ی فرهاد عابدی

مغزهای هرزه هنوز جولان میدهند فرخزاد! امروز،این ویرانگریست که سنگسار میکند! تــو دیــروز نـگرانِ " تن-های هرزه " بودیو مـن... من امروز به حالِ " تنـها-ی هــرزه "می سوزم .../ fb.com/FarhadAbediOffichal

  • میلاد جلیلیان حسه سرت رو شونه هام ، توو خوابو توو خیالمه یه روزی میکُشه منو ، غمی که توی حالمه سلام جناب عابدی درود بر شما بسیار زیبا و روان دو ییت پایانی را بسیار دوست داشتم مانا باشید و شاعر @};- =D>
  • امیرعلی تاج آروم نمیگیرم بری ، محاله بی تو بودنم… نفس نمی مونه برام ، محاله بی تو بودنم …
  • ملیکا رحیمی گفتی دوستت دارم ولی ، چی شده حاشا میکنی ؟! منو سوزوندیو حالا ، داری تماشا میکنی ؟! merci :)
  • سمر گرامی سلام جناب عابدی تبریک میگم بهتون بابت اجرای این ترانه شعر ساده و روونی بود که تصویر کمی داشت تنهام میذاریو میری ، باور نمیکنم هنوز اون کسی قلبمو شکست ، که عاشقم بوده یه روز گفتی دوستت دارم ولی ، چی شده حاشا میکنی ؟! منو سوزوندیو حالا ، داری تماشا میکنی ؟! @};- @};- @};- سرشار از سپیده، دنیایت... @};- @};- @};-
    • فرهاد عابدی سلام عزیز ممنونم سعی میکنم از کلمات و اصطلاحات قلبمه سلمبه در ترانه هام دوری کنم چون به نظرم جاشون تو شعره نه ترانه سپاس از شما @};- @};- @};-
      • سمر گرامی جناب عابدی عزیز دوباره سلام تصویر سازی با چیزی که تو ذهن شماست بسیار متفاوت است. ببینید منظور من از فقدان تصویر، این بود که شعر بسیار ساده داستان شما رو روایت می کنه و انگار یه طرح ساده رو دارید تعریف میکنید. برای مثال اشعار خانم پورمحمد ، خانم صادقی و خانم غفوریان و ... دارای تصاویر زیبا و بی بدیلیه که شما رو به خوانش اشعارشون دعوت می کنم. در سایت ترانه سرا مطالبی در مورد تصویرسازی در شعر و ترانه هست که براتون می ذارم. امیدوارم به دردتون بخوره. باز هم جسارت بنده را ببخشید. @};- @};- @};- لبریز از شوق و سپیده، دنیایت... يکي از مهم ترين و مفيدترين تکنيک هاي ادبي که شعر شاعر را در جايگاه خويش قرار مي دهد و ذهن جامعه را به خود جذب مي کند، تصويرسازي در شعر است. تصويرسازي از تکنيک هاي خاص در شعر به شمار مي رود. به طوري که اين نوع ويژگي در شعر هر شاعري که تراوش و خودآرايي نموده، اهميت و ارزش معنايي شعر شاعر را رسانده است. از زوايه اي ديگر نيز مي توان گفت که شعرايي که از سبک ناتوراليسم(طبيعت گرايي) بهره مي جويند، سهم بيشتري را در اين زمينه به خود اختصاص داده اند. شعرايي از قبيل حافظ، سعدي، مولوي، صائب، سهراب سپهري که با شناخت با روحيات طبيعت تصويرسازي کرده اند. تصويرسازي در شعر نياز به شناخت و مهارت زيادي دارد. يعني به بياني تا زبان و ويژگي هاي طبيعت با شاعر آشنا و به تعبيري دوست و رفيق نشوند امکان تصويرسازي ميسر نخواهد افتاد. مي توان گفت که چند فاکتور مهم در جهت تصويرسازي براي شاعر حياتي است: ?) دارا بودن احساس لطيف و کنجکاو. ?) علاقه و عشق وافر به طبيعت و اشياي طبيعي. ?) قدرت برقراري ارتباط بين زبان شعار با زبان طبيعت(که اين کار از تکنيک هاي منحصر به فرد شاعر است) کما اين که خيلي از شعرا طبيعت و روحيات و رفتارهاي آن را مي شناسند، ولي در برقراري با آن و ايجاد فرهنگي به نام تعامل، عاجز هستند. ?) نزديک کردن محتوا و ساختار(ظاهر) شعر توسط شاعر در جهت ارائه تصوير زيبا. سواي از اين موارد که ذکر شد، بايد گفت که تصويرسازي به دو نوع خود را نمايان مي سازد. نخست اين که شاعر درصدد است که با انتخاب مواد و مصالح خود ساختمان شعر را جوري طراحي کند که مخاطب در تفهيم آن با مشکلي مواجه نگردد. يعني فهم شعر را با تلاش و کوشش فراوان در سطح بياورد تا ديد مخاطب به دنبال جستجو نباشد به مانند خيلي از شعرهاي حافظ و سعدي و دوم اين که شاعري مي کوشد تا مفهوم شعر را به عمق شعر ببرد و خواننده را به جستجو و کنکاش وادارد که به اين گونه شعر نيز مي توان سهل ممتنع گفت و اين گونه سبک را بيشتر مي توان در شعر سهراب سپهري و سرودهاي آزاد(موج نو) مشاهده کرد. به گونه اي که مخاطب در ابتدا تصور مي کند که شعر داراي مفهوم و پيام نيست، اما با کمي تامل و تعمق در دل شعر به نکاتي ارزنده و تصاويري شگفت برانگيز دست مي يابد. دکتر جانسون انگليسي اديب بلند پايه همين قرن، معتقد است که شاعر بايد دنيا را از آن چه هست بهتر نشان دهد و تولستوي در قرن نوزدهم و اوايل قرن بيستم مي گويد: هنر جهان پسند همواره ملا ک ثابت و معتبري با خويش دارد و آن ملا ک، معرفت ديني و روحاني است. در تصديق و تاييد اين دو نظريه از اين دو دانشمند محبوب و بزرگ بايد گفت که آري هنر يعني همان تصوير. البته تصويري که با خود تصاويري نو و تازه را ارائه مي دهد و از معرفت و ويژگي هاي روحاني و معنوي نيز برخوردار باشد. به نحوي که هر شاعري از ويژگي هاي روحاني و هنري خلا ق بهره مند نباشد، احساسات و ويژگي هاي عاطفي و رواني خود و ديگران را به راحتي درک نخواهد کرد، به بياني نبود اين محاسن او را برنمي انگيزد که به شناخت و توصيف و تحليل و تمجيد واقعيات بپردازد. از ديدگاهي ديگر مي توان گفت يکي از خلاقيت ها و واقعيات بي بديل انسان که او را از ساير موجودات متمايز مي دارد، همين قدرت تصويرسازي است. چون تصويرسازي از بستري به نام ذهن نشات مي گيرد و البته در حافظه ضبط و نگاهداري مي شود. يعني انسان هر آن چه را که در گذشته ديده يا احساس کرده است، در ياد او مي ماند و آن را براي ديگران شرح مي دهد. با اين تفاوت که اين نوع قدرت گيرايي و ضبط خاطرات در حافظه شعرا چند برابر است و البته شاعر با وسعت نگاهي که نسبت به محيط پيرامون(اجتماعي و طبيعي) دارد، در تصوير سازي، شخصيتي متفاوت جلوه مي نمايد و اين مي تواند به دو دليل عمده صورت پذيرد. نخست اين که شاعر به سطح مسايل فکري نمي کند، بلکه بيشتر سعي در پيدايي عمق اشيا دارد. دوم اين که معرفت روحي و فکري آن علا وه بر بيروني، دروني نيز هست. بنابراين ديدن اشيا و ساير موجودات براي هر ديدگاني قابل ديدن است، اما درک عمق اين اشيا و ... تنها کار شاعر است و نه افراد عادي. با اين تفاصيل آن چه حاصل مي آيد، اين که تصوير سازي در شعر از ويژگي هاي لا زم و ضروري شاعر است که بايد در جهت شکوفايي و بالندگي آن مبني بر سمبل شدن شعر بکوشد. @};-
      • فرهاد عابدی درود دوست عزیز سو تفاهم شده خانم سمر گرامی عزیز با تصویر سازی مخالفتی ندارم منظورم این بود که عامیانه ترانه گفتن رو بیشتر دوست دارم تشکر بابت متنی که زحمتشو کشید و وقتی که براش صرف کردید/صمیمانه سپاس من در مقابل بزرگان ترانه حرفی برای گفتن ندارم و پرم از اشکال و ایراد بی نهایت سپاس با تشکر و تجدید احترام @};- @};- @};-
      • سمر گرامی دوباره سلام :"> ممنونم که با روی باز از متنی که فرستادم استقبال کردی خود من هم در ابتدای راهم و جرات نمی کنم ترانه ای تو سایت بذارم :-) وقتی شعرهای جدید ُ می خونم ، پیش خودم می گم ای کاش می شد منم شعرامو بذارم تو سایت 8-> ولی حیف که در حد و اندازه ی سایت نیست. :-S =(( در هر صورت بازم ممنونم ازت چون خودمم کلی چیز یاد گرفتم. تصویر سازی در شعر و از اون مهم تر احترام به نظرات دیگران و قبول آن بدون هیچ خصومت و ناراحتی ای. درسی که امروز من از شما یاد گرفتم. یک دنیا سپاس. @};- @};- @};- لبریز از لبخند، لحظه هایت...
      • فرهاد عابدی روزگارَت به رنگ خدا @};- @};- @};-
  • مهدي دمي‌زاده سلام دوست خوبم... تبریک میگم @};-
  • علی اصغر شریفی زیبا بود @};- =D>
  • احمداکملی سلام دوست من خیلی زیبا و دلنشین. @};- احساستون جاری باشه =D>
  • هانیه سیدمردانی سلام موفق باشید ممنون از حس بینهایت زیبای شما @};- =D>
  • علی یاری @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • بهارناز اویسی زیبا،پراحساس،دلنشین =D> @};-
  • مریم سپید با هربار گوش کردن اجراش گریم میگیره.... :< :< =(( خیلی عالی خونده که انصافا ترانش هم عالی است =(( آلبوم اقای تیموری رو نتونستم پیدا کنم.. امکانش هست لینک آلبومشونو بذارید؟؟ ممنون میشم @};-
    • فرهاد عابدی تشکر لطف دارید عبارت " آلبوم دیوار " رو به همراه اسم مثلا همین ترانه اگر در گوگل سرچ میکردید پیدا میشد به هر حال این هم یه نمونه لینک دانلود خدمت شما: http://www.98music122.com/modules.php?name=News&file=article-seo&sid=14091 @};- @};-
      • مریم سپید خیلی ممنون... البوم فوق العاده ای بود...از لطفتون ممنون @};-
      • فرهاد عابدی خواهش میکنم @};- @};-
  • صادق شيخي یه خونه ی تاریکو سرد ، بعد تو می مونه برام بهونه دسته من نده ، بگم که مرگمو میخوام =D> كار خوبي بود..بابت اجرا تبريك..موفق باشيد :-) @};-
  • مریم دهقان @};- @};- @};- @};- ترانه ی خوبی بود... موفق باشی...
  • مریم سپید زیبا بود....ممنون @};- @};- @};-
  • مجید صادقی ترانه : فرهاد عابدی – حسین تیموری سلام فرهاد جان این فرهاد عابدی تویی یا این کار رو گذاشتی ما بشنویم 8-> ترانه و کار زیبایی بود مرسی =D> =D> =D>