سنگِ صبور..!

بیا ..باور کنیم .. دنیا وفاداره .. وفادار..!
بیا .. باور کنیم .. وقتی می گیم .. خدا نگهدار..!!!
تا دیدار ِ دوباره.. چشم براه ِ هم ..بمونیم..
بیا .. با دوریَم ..درس ِ وفاداری..بخونیم..
بیا ..قلب ِ من و چشمِ تو و دست ِ دل .. اینجاس..ت
اگه.. می خوای.. وفای آب وگِل ..اینه ..همینجاس..ت !!!
ببین هر شب ..دارم.. پَر میکشم ..توو خواب و روءیا..!
ببین پیش ِ همیم ….من پیش ِ تو .. تو ..پیشم ..اینجا..!!!
چشام ..پُر می شه.. از شوق و ..رگام .. پُر می شه از نور..
تو نزدیکی عزیزم ..کی میگه ..از هم شدیم دور..
ببین توو آینه .. نقش ِ تو ..گرفته..صورت ِ من..!
تو جون ِ من شدی با یاد ِ تو زنده َ م توو این تن..
بیا باور نکن دوریم ..نگو ..از هم چه دوریم ..!
منم باور نکردم ..نه..مگه سنگ ِ صبوریم..؟!!!

1088
۶۰

  • مثل هميشه زيبا و پر احساس بود ...... طرز نوشتن شما هم به خواننده ي ترانه كمك ميكنه كه درست بخونه و درست بفهمه .عالي بود .
  • زیبا بود موفق باشید =D>
  • درود خانم ربانی عزیز دست مریزاد بزرگوار ترانه بسیار زیبایی بود بیا ..باور کنیم .. دنیا وفاداره باورش یکم سخته ولی تلاش میکنیم باورش کنیم سپاس @};-
    • سلام آقای پیلتن ..عشق و وفاداری دو مقوله ی جدا از یکدیگر نیستند که به یکدیگر الحاق بشند ..بلکه عشق عین وفاداری ست.واگر غیر این باشه عشق نیست ..این نظر منه شما هم باور کنید .واما ممنونم از حضورتون و از لطفتون ..خوشحالم میکنید هر بار با حضورتون قربان.توفیق روزافزون. @};- @};- @};- @};-
  • سلام آزاده ی عزیزم :-) @};- زیبا نوشتی بانو مثل همیشه لایک =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
    • سلام دیانای عزیزو گُل..ممنونم از شما و خیلی خوشحالم جدا" از بودنتون و حضورتون پای ترانه ها . ..لطف بسیاری داری..همیشه همینطورهستی ..مهربون و خانم.. @};- @};- @};- @};-
  • سلام خانم ربانی عزیز! مثل همیشه عالی بودبانو. سربلندباشید @};- :-x
  • سلام آزاده ی عزیز .ترانه ساده و گویایی بود .فقط جسارتن منم با حمیده برای قافیه نبودن اینجاست و همینجاست موافقم .دوست عزیز بحثی که شما بهش پرداختید درسته ولی توو این دواژه صحت نداره .مثالی میزنم تا روشنتر باشه تمامم گم شده توو بزم دریا و ستاره ....بزن مستم بکن چارم فقط سازو سه تاره چه خوب مجبور شدم یه خط ترانه هم بنویسم ;)) الان حضور ذهن ندارم ولی توو شعر و ترانه خیلی وازه ها داریم که شکل ساختاری و حروفشون عینن مثل هم هستن مثل بالا که اگه مفرد خونده بشه شاید یه معنی بده ولی نقش و کاربردشون توو مصراع هر کدوم معنای جدا گونه داره که توو همینجاست و اینجاست وارد نیست و اگه ریشه ای نگاه کنیم به یک معناست .البته شما استاد منید وعذر می خوام مداخله کردم .همیشه از نقدای مفیدی که روی ترانه های دوستان می نویسید استفاده می کنم .موفق باشید @};- @};- @};- @};- @};- @};-
    • سلام از ما ..فریبا ی عزیز ..خانم موسوی گرامی..خوش آمدید. جسارتی هم نیست ..سرکار خانم اظهار نظر و عقیده ی خودتون و استدلال خودتون رو میفرمایید..افتخار بنده است که توجه دارید. و اما ..در مورد بحثی که بوجود آمده ..بنده روی عرایضم ..تاکید دارم ..نه بر وجه ِ بی منطقی و لجاجت ِ عوامانه ..که قائل است بر اینکه مرغ یه پا داره..!بلکه بر اساس مبنا و منطق معلوم سخن میگم زیراکه بنده به ضرورت شاگردی مواجه و درگیر بامسائل و موارد مشابه معتنابهی از این دست در مشق و درسم بوده ام..در کلاسها بحث ها کردیم ..در معانی ..در فنون و به نتیجه رسیدیم . در بحث قافیه و صحت آن ..دو مورد اهم بحث است الف)لفظ از جهت ساختار و ساختمان . ب)معنی از جهت دلالت بر مفهوم.. در مورد بخش الف.. دو کلمه عینا"مثل هم با دو معنی دقیقا" یکسان .. نمی توانند قافیه باشند .. بلکه ردیف قرار میگیرند ..دو کلمه ای که نِد باشند نمی توانند قافیه باشند.(نِد=این همانی صد در صد.در بحث فلسفی داریم ..ضد و نِد را .. ضد یعنی نه آنکه ..آن نباشد بلکه مخالف با آن هم باشد مثل روز که شب نیست بلکه ضد شب هم هست. و نِد=یعنی چیزی نه تنها شبیه اون است در تمام صفات و متعلقات بلکه عین اون و خود اون است..در بحث کلام.. دانشمندان علم کلام می گویند خداوند نِد ندارد =بی همتاست. ) به وجهی و به عبارت بهتر و بارز تر ..تکرار یک کلمه.. قافیه ساز نیست ..اگر کلمه ای از جهت ساختار+مفهوم .. تکرار به حساب آید. اینجاس ت آیا تکرار ِ کلمه ی همینجاس ت و نِد با این کلمه است؟! از جهت ساختار ی و نما ی کلمه ..هنوز صرف نظر از معنی ..این+جا +س ت / هم +این+جا+س ت میبینید که ند با کلمه ی همینجا نیست. ب)به لحاظ مفهومی هم دلالت معنی یکسان و ند نمی تواند قافیه بسازد ..ردیف ساز است.. ما داریم در بحث علم معانی ودر دلالت واژگانی به مفاهیم .. که:اشاره ..تاکید نمی شود..یعنی چه؟ یعنی یک لفظ و الفاظی اشاره میکند و مفهوم اشاره را دارد و لی مفهوم تاکید را ندارد..یعنی مغایرت ِ مفهومی =دلالت غیر همسان ِ معنایی. توجه فرمایید که ما در زبان فارسی برای پیام رسانی امکانات موجودمان ..محدود است..و این محدودیت را با عناصر پیوندی کاهشی /افزایش / تخفیفی /تلفیقی در واژگان ..توسعه می دهیم و ممکن است با یک افزایش یا کاهش یا مواردی که عرض شد خدمتتون یک ترکیب ِ فراهم آمده از یک ریشه یا یک عنصر درعینی که حاوی یک دسته حروف مشترک است. به ترفند یک حرف حتی گاهی یک حرکت ..بستر ِ معنایی دیگری را بگشاید و در معنی و مفهوم تغیر ایجاد کنه..و این همانی و نِد بودن را از دست بدهد. اینجا=این+جا=صفت اشاره به مکان .. همینجا=هم+این+جا=قید تاکید.. ما که فریبای عزیزم اسم گذاری ودسته بندی ترکیبات و الفاظ را مثل اسم فرزندان مان که دلبخواه اختیار و انتخاب نمیکنیم که مثلا" پری نباشد زری باشد. وقتی کارکرد یک کلمه ..اشغالگر جایگاه قیدی ست با هنگامی که جایگاه صفت را اشغال میکند ..دارد تفریق و تفرقه و فرق معنی را میرساند..پس دارد چه کار میکند؟یعنی چه وبر چه مبنایی میتوان گفت اینجا و همینجا هر دو یکی است و یک هم اضافه دارد. خیر ..اینطور قضاوتها نه علمی ونه محققانه ونه درست میتواند باشد..هر گردویی گرد است اما هر گردی گردو نیست. بعلاوه من در این ترانه ..همینجا را که قید تاکید است ..در معنی ثانویه بکار بردم یعنی همینجا در غیر معنی اصلی آمده =همین نکته همین مطلب است .. سراینده در این ترانه ..میخواهد بگوید عشق و وفاداری دو امر جداگانه نیستند که به هم ملحق شده باشند..بلکه عشق و وفاداری عین همند و خود عشق =وفاداری .. حالا می آید اینجوری شرح می دهد به زبان شعر: ببین قلب من وچشم تو و دست دل اینجاس ت: یعنی قلب من اینجا همجوار وهمراه چشم توست در برابرچشم تو آینه ی قلبم قرار گرفته و دست دل هم اینجاس دارد این پیوند رو دل ایجاد و محکم میکنه ..یعنی بدست دل.. قلب من و چشم تو پیوند خورده اند ..پس دارد به گرهمایی یک مجموعه عناصر اشاره میکند وبه مکان دلالت دارد اگه میگن وفای آب و گل اینه همینجاس ت همینجاس ت اشاره نیست تاکید است .همین جاس ت=همین است همین مطلب است=حصر در علم معانی(بحث حصر و قصر ازمباحث علم معانی ست) اینجا نکته یی وجود داره که شاید دیگران ظرافت اون رو به فوریت در نیابند و اون این نکته است که همینجاس درسته که تاکید ه ولی ربطی به اینجا ندارد و معنی همین نکته را میدهد ..یعنی تاکید ظاهر تاکید را بخود گرفته ولی قصد بیان مطلب را دارد ..به عبارت واضح تر ایهام تناسب بکار رفته ..یعنی خواننده فکر میکند که لفظ اینجا با لفظ همینجا از یک مقوله وتاکید همون است تاکید جا و اشاره به مکان.. ولی خیر.. تاکید ِتوجه به مطلب است چه مطلبی ؟ مطلب ِاینکه جایی که عناصر عشق فراهم آمده باشد ..عناصر وفاداری هم وجود داردیعنی عشق و وفاداری یکی ست ..آنچه وفاداری در آن نبوده عشق نبوده. واما مثالی که شما با اون شعر زدید با اون شعر زیبا ..خارج از محدوده ی بحث ما بود ..اون بحث ِ قافیه ی معموله است که کلمه ی مرکبی را بسیط فرض میکنیم و بخش از اون رو با کلمه ی بسیط دیگر قافیه می سازیم و جزو جواز ها وعیوب غیر ملقبه ی شعر است ..ولی قافیه ی بکار رفته توسط بنده این مورد نبوده و نه معیوب و با تدبیر جواز بلکه صحیح و سالم است. درپایان از لطفتون و حضور وصدالبته از حوصله تون تشکر و تقدیر میکنم ..در خلال پاسخ من به شما ..خانم غفوریان ..دیدم پیام ِ نه چندان منصفانه ای برام گذاشتن ..اینجور نیست ..خشونت باب دل و سخن ما نیست ..ایشون رو هم دعوت میکنم توضیحاتم رو برای شما بخونند. من رو مظلوم بدونید ..ظلم کار مانیست..! من از بازوی خود دارم بسی شکر/که زور ِ مردم آزاری ندارم من تنها اونچه رو که میدونم گفتم و میگم و اطلاعاتی رو هم که گفتم برابر نیست همینی ست که عرض شد ..شاید به شرط وقوف ..اختلاف از میان برخیزد ..بنده از دانشی که گفتم غرضم آشنایی یی بود که به واسطه ی ارتباط مدامم در کار و زندگی و موءانستم با حیطه ی ادبیات دارم ..منظورم این بود که اگر شما هم از این زاویه ای که من بدان واقفم وقوف و اشراف بیابید اختلاف از میان برمیخیزد..صد دل چو شود آشنا یکی ست..به هر جهت بنده اگرچه با زبانی الکن ..واگرچه که نمیدونم تا چه حد موثر افتد.. شرط بلاغ رو گفتم ..و شرط دوستی را بجا آوردم. موفق و سلامت باشید فریبای نازنین ..حمیده خانم عزیز..دوستیتونم مستدام ..خدا نگهدار و پناهتون.. والسلام.
      • خانم ربانی بزرگوار از مطالب ارزنده تون استفاده کردم خسته نباشید و روزگار بر وفق مرادتون انشالا :) @};- @};- @};-
      • به به آقای شمس..عکس جدیدم مبارک..تیر و تفنگو کجا قایم کردین؟برین اونورتر واستین ببینم تو دستتون چی گرفتین؟!!خوبید جناب شمس؟! ممنونم که حضور دارید ..مثل شمس ِ مولانا واز نژاد اونا نباشید ..برید یه وقت پیداتون نشه!!! خوشحالم که توجه دارید و براتون مفید بوده توضیحات..راستی یه ترانه ی جوک یا ترانه ی تفننی گذاشتم ..که مطالعه رو جدی بگیرید ..بدرد آینده تون می خوره..مسخره ست ولی خواستم یه کم حال و هوا تغییر کنه..اولش اینطور شروع می شه..هذا کتاب ..دیس بوک..! برید فکر تیر و کمان باشید تا من سنگر می سازم.
      • ممنونم ما خوبیم با خوبی شما استاد :-) خانم ما که یه بار اومدیم پای این ترانه و اگه باز اومدیم به خاطر بهره بردن از توضیحات بود 8-> اتفاقا اوامرتون انجام شده راجعبه مطالعه :-) چشم میرسم خدمتتون
      • من اینجا فعلا" کلاس درس باز نکردم پس این لفظ پردردسر ِ ترسناک رو که آدمو یاد شب امتحان میندازه ..از پنجره بندازینش دور ..هم شما ..هم از هر یابنده ای که این لفظ به ذهن و زبانش می یاد خواهش میکنم و تقاضا دارم این لفظ استاد استاد را در صورت مشاهده از پنجره ی ذهن و زبان خود پرت کنند دوردور دور ووبه.. ناکجا..اینجا همه با هم در یک کلاس همردیف نشستند منتهی یک کسی بی تفنگ یکی هم با اسلحه..! نه جدا" من نمی خواهم هرگز دیگه نه توسط شما نه فرد دیگر با این لحن مورد خطاب قرار بگیرم. بله ..شما قبلا" تشریف آورده بودید ..منهم هم با جنابعالی شوخی کردم ..شما لطف دارید..روز خوش.
  • سلام بانو ربانی عزیزم. @};- استاد همیشه خوب مینویسه... تو این کارتون سوا از معنی ومفهوم کارتون، آهنگ وریتم کارتون بود که من بسیار لذت بردم ازش. همیشه زیبا بنویسید. :-)
  • وقتی خوندمش یه لحظه حس کردم واقعا دنیا وفا داره. یه لحظه احساس امنیت کردم. مرسی.مرسی.
  • سلام خانم ربانی ترانه زیبایی بود موفق باشید @};-
  • سلام بانو ربانی نقد های شما را پای ترانه ی دوستان که می خونم بسیار از شما می آموزم @};- @};- چشام ..پُر می شه.. از شوق و ..رگام .. پُر می شه از نور.. تو نزدیکی عزیزم ..کی میگه ..از هم شدیم دور.. =D> =D> روزه هاتون قبول درگاه حق 8->
  • سلان آفرین و دست مریزاد خانم ربانی باز هم آموختم @};- =D>
    • سلام آقای جاویدان ..ممنون و سپاسگزار محبت و حضورتون هستم..شما خود درس محبت میدهید ..بنده چیزی برای آموختن ندارم در کنار شما دوستان عزیز. @};- @};- @};- @};-
  • بیا باور نکن دوریم ..نگو ..از هم چه دوریم ..! منم باور نکردم ..نه..مگه سنگ ِ صبوریم..؟!!! =D> =D> =D>
  • درود خانم ربانی عزیز زیبا بود و پر از احساس @};- @};-
  • درود بر آزاده بانوی عزیز لذت بردم از ترانه تون مثل همیشه تبریک @};-
  • همیشه از خوانش آثار شما واقعا لذت می برم ... اینکه شاعر و ترانه سرا دنیای واژه و ساختار ادبی کاربردیش و بشناسه خوندن قلمش خالی از لطف نیست و شما یکی از اوون محدود افراد این فضا هستید.. @};- @};-
    • سلام آقای خزایی عزیز..خوشحالم که چنین چیزی میشنوم ..قطعا"به دیده ی لطف می نگرید و تاثیر محبت شما ست در دیدگانتون که برما میتابد. @};- @};- @};- @};-
  • سلام از بنده است ..اتفاقا" اینجا با همینجا قافیه می شوند خانم ..هر یک کلمه ای که لفظ را موءکد کند یا چیزی بر بار مفهومی واژه در دلالت معنا یی بیفزاید یا بکاهد بطوریکه کلمات بکار رفته رو از حیز ِ انتفاع ِ همسانی دقیق ِ معنایی در آورد.. می تواند قافیه باشد..همینجا واینجا.. عینا" نه در واژه همسانند ..نه در دلالت معنایی ..سرکار خانم که مستحضر هستید قاعدتا" که حتی کلمات با ریخت یکسان ولی از لحاظ معنایی غیر همسان=جناس تام ..هم می توانند قافیه باشند ."همینجا" با " اینجا " لفظ نامکررند (در تعریف می گوییم قافیه=کلمه های نامکررآخر بیت ها و مصراع ها که تمام یا قسمتی از آنها هماهنگ و حرف اصلی آخر آنها یکسان است .)خانم غفوریان ..گذشته از این همینجاست در این جا معنی مکان و جایگاه را نمی دهد وبه مکان اشاره ندارد که با "جا" آنرا برابر قرار دهید ..در ساختار حساب کنیم می شود ه م ای ن ج ا/ ای ن ج ا / یک ه م اضافه دارد پس کلمات =نامکررند در معنی حساب کنید اینجا = اینجا (اشاره به مکان) همینجا = همین نکته =همین امر=همین مطلب =معنای ثانویه و کلام بلیغ ادبی و شاعرانه ..نه معنی ظاهر و نه معنی مشترک مکانی را با جا نمی دهد لطف بفرمایند دوستان در نقد ونظرها از تمامی شروط صحت کلام از قافیه و عرو ض تا معانی و بیان را مطالعه داشته باشند تا در تحلیل راه صواب را بروند .متشکرم
    • سرکارخانوم ربانی نازنین درسته که درترانه دست شاعر برای رعایت نکردن اسلوب بازتره اما اشاره ی من صرفا جهت این بودکه شما خودتون بر این دست مسائل ساختاری وقوف بیشتری دارید. واما درخصوص پیشوند تاکید ازاونجا که اسلوب قافیه سازی ما عام بوده و برمبنای اشعار قدمای شعر تدوین شدند پس حتما بامن موافقید که ابتدا بر اسلوب شعر تصدیق میکنند وازاونجا که ترانه هم یک از قالبهای شعریست بنا بر قاعده ای تصدیق اعم براخص به ترانه هم سرایت کردند پس با فروتنی تمام استدلال شما رو خواهم پذیرفت اگر تنها یک نمونه شعر از شاعرانی که تسطلش بر ساختار اثبات شده است برای من مثال بزنید که دراون همین جا و اینجا قافیه شده باشند.
      • من تشکر میکنم از فروتنی شما ..اما نیازی نیست که از اون زاویه وارد شوید ..یعنی اصلا" کار به اونجا نمیکشه ..بنده عرضم این است که همینجا =همین نکته با اینجا = این مکان در ترانه ی پیش روتون اشتراک معنایی یکسان ندارند که اونها رو یکی محسوب کنیم از جهت لفظ هم نامکررند همینجا تکرار ِ کلمه ی اینجا نیست .. بنابراین قافیه می شوند وبه صحت هم قافیه میشوند و از زاویه ی دید بلاغی دارای کُنش ِ موثر ِ ادبی و متاثر از علم معانی اند. حتما" هم نمونه ای براتون خواهم آورد ..خانم غفوریان بحث ساختمان دستوری با بحث معنی شناسی وچند معنایی واژگانی با بحث بلاغت و رسایی کلام مورد نظر است در تحلیل و نقد اثر ..بله همینجا میتواند ..هم این جا ..باشد دقیقا" اما میتواند هم به هیچ وجه نباشد ..هم این طور ..باشد . شما اگه فقط مشکل پیشوند را دارید ..خانم بدانید که :تبصره قانون نمی شود .ممکن است همین دو کلمه در جایی این مشکلی را که شما از آن رنج میبرید ایجاد کند ..که باز هم من میگویم از جهت ادبی و محتوای گفتار ..تاکید با اشاره یکسان نمی شود ..اما فرض کنیم بشود.در جایی خواهد شد که الفاظ عین یکدیگر معنی یکسان بدهند ..خود شما هم یکسانی معنی را مطرح کردید به عنوان ایراد و فرمودید تنها یک پیشوند بر آن اضافه دارد..اما خانم در اینجا معنی ثانویه را میدهد ابدا" به مکان اشاره ندارد .. مفهوم ثانویه اش بارز است ..قانون این است عدم یکسانی کلماتی که قافیه می شوند در جنبه ی یک معنایی . نه که از لحاظ دستوری حساب کنیم اینجا =اشاره به مکان همینجا = تاکید وقید تاکیدی پس یکی نیستند از جهت وازگانی و همسانی دقیق حروف حساب کنیم جا و همینجا یک کلمه نیستند مثل فرضا"اسب و اسب از لحاظ مفهومی ودلالتی که در شعر رسالتش انجام گرفته هم که پر واضح است که اینجا =مکان و همینجا= همین نکته من فکر میکنم برای چشم گوهر شناس الماس تراشیده ام ..سرکار خانم به این بیت به عنوان نفص اشاره فرمودید فکر میکنم انباشته ها و دانسته هامون برابری یا حد اقل یاوری نمیکند که مطلب به این واضحی را در یابیم ..ضمنا" در وقت مناسبی که فرصت کردم نمونه هایی می آورم برای دوستان عزیزم از جمله شما دوست خوبم ..الان باید تدارک افطار رو ببینم .جای شما هم خالی. نماز و روزه هاتون هم قبول .
      • طاعات و عبادات شما هم قبول باشه بانو. ماشاءالله شما در مناظرات انقدر خشانت به خرج ميديدن كه آدم جرات نميكه نقدتون كنه :-S :-S ;)) مزاح كردم. :) خوب بنا بر گفته ي خودتون كه گفتيد : فکر میکنم انباشته ها و دانسته هامون برابری یا حد اقل یاوری نمیکند که مطلب به این واضحی را در یابیم . فكر ميكنم اين مناظره رو ادمه نديم منطقي تره. اما درمورد قوافي شما يقينا به خاطر پسوند مشترك جا قافيه نميشند اما اگر به پيشوندها نگاه ها كنيم "همين و اين" قافيه هستند وازاين منظر قافيه شدنشون درسته :-) (( برقرار باشيد))
      • من خانم غفوریان عزیز نکاتی رو عرض کردم خدمت دوست عزیزم فریبا خانم ..شما رو هم دعوت میکنم اگه تمایل داشتید نگاهی بفرمایید تکمیل عرایضم در مورد بحث قافیه است. من اینجا و همینجا را بدلایل واضح ِ عرض شده صحیح میدانم..سرکار خانم ..این و همین را قافیه ی صحیح میدانید ..پس به حساب سرکار خانم دوست عزیزم ..همینجاس ت دارای وصل خروج مزید و نایره است.در حالیکه به زعم بنده که همینجا و اینجا رو در نظر دارم که همینطور هم میبایست در نظر گرفت چون لفظ با تام ِ دلالت معنایی در نظر گرفته و محسوب میشود..قافیه دارای تنها حرف و صل و خروج است.و این را هم بدانیم که اگر این و همین قافیه ی صحیح باشند حروف پس از آنها که حروف مابعد حرف روی ست نمی تواند صحت قافیه را دچار اشکال نماید.خلاصه ..قافیه صحت دارد ..ضمنا"بنده به شما ارادتمندم و از خشونت جز املای آن چیز دیگری نمیدانم.. و شما هم البته مزاح نمودید..و اگه غیر این بود ..خوب نبود ..قدری بی انصافی بود..که نمی تواند کار شما باشد..ممنون وخدا نگهدارتون. @};-
  • سلام بانو ربانی گرامی اینجا و همینجا هردو یک کلمه محسوب میشن و فقط یه پیشوند متفاوت دارن، پس قافیه قرار گرفتنشون صحیح نیست دوست عزیزم. :-) ممنونم از ترانه تون. @};- @};- ((دعــاهــایـتان مستجاب))
  • كار با احساس و رووني بود..آدم به اميد زنده س..موفق باشيد @};-
  • درود بر بانو ربانی گرانقدر... بسیار لذت بردم... بیا ..قلب ِ من و چشمِ تو و دست ِ دل .. اینجاس..ت =D> =D> =D> =D> ببین پیش ِ همیم ….من پیش ِ تو .. تو ..پیشم ..اینجا..!!! =D> =D> =D> =D> تو جون ِ من شدی با یاد ِ تو زنده َ م توو این تن.. =D> =D> =D> =D>
  • خانم ربانی چن بار کارو خوندم و هربار با یه سبک برای خودم زمزمه کردمش میشه هر جوری خوند این کارو و علتش سادگی قابل فهم و روان بودن کار هست @};- @};- @};- باز هم ازتون ممنونم برای کمکهای همیشگیتون @};- برقرار باشید
  • سلام زیبا بود @};- @};- @};-
  • تقديم به خانوم رباني @};- @};- @};-
    • سلام ..آقای عباسی عزیز..بذار ید یه کم سر به سرتون بذاریم.. پیک ِ موتوری هستید قربان..گلها رو میدید و میرید!!! خیر ..شوخی کردم ..صرف حضورتون باعث دلگرمی و مایه ی افتخار بنده است..اگر به جای گل و به جای کلماتی هم که مرقوم فرموده اید..یک نقطه میبود که اعلام حضورتون باشه ..برای من نشانه ی دوستی و دلیل سپاسگزاری بود. موفق و سربلند باشید. @};- @};- @};- @};-
  • سلام بانو ربانی همونطور که قبلاگفتم این ترانه فوالعاده است ارزش چندین بار خوندنو داره @};-
    • سلام از بنده است ..بله شما می گید ..کیه که گوش کنه..محبتتون و احساستون ..فوقالعاده است..تاثیر ستاره و رود و دشته در قلب شما.. قربان @};- @};- @};- @};-
  • سلام بانو ربانی عزیز @};- نمیدونید چه اندازه حس زیبایی گرفتم از ترانتون پر از امید و حس آرامش بود ممنونم بانو از این همه احساس زیبایی که هدیه کردید به ما @};- @};- @};-
    • سلام از بنده است ..می دونم ..اگه نمیدونستم ..که برای شما دوستان نازنین ..ترانه رو نمیذاشتم..خوشحالم که با احساس من همراه بودید.موفق باشید. @};- @};- @};- @};-
  • سلام خان ربانی عزیز زیبا و لذت بخش بود خیلی عالی بود مرسی بیا ..قلب ِ من و چشمِ تو و دست ِ دل .. اینجاس..ت اگه.. می خوای.. وفای آب وگِل ..اینه ..همینجاس..ت !!! ببین هر شب ..دارم.. پَر میکشم ..توو خواب و روءیا..! ببین پیش ِ همیم ….من پیش ِ تو .. تو ..پیشم ..اینجا..!!!
  • " خودت را به شعر نزن بی فایده ست، دیگر همه می دانند که واقعیت داری ... " @};- @};- - کامران رسول زاده - تقدیم به شما خانم ربانی عزیز و با احساس
    • سلام.. خانم یاسمن..دوست بسیار عزیزم.. نیست ما را بضاعتی شایان/که به پایت کنون نثار کنیم هر چه تقدیر بود گرانمایه/تو گرانمایه تر..چه کار کنیم؟!!! یه کاریش میکنیم دیگه..یواشکی همین گلهارو..فعلا" تقدیم میکنیم..یه شعرم که گفتیم..خوب آبرومندانه شد حالا..! @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- بسیار محبت دارید و منوشرمنده ی خود می فرمایید .
  • افرین دوست عزیز موفق باشی @};- @};-