نگام کن

تقدیم به دوست عزیزم پدیده نیشابوری بخاطر تمام مهربانی هایش
.
پدیده جان تولدت مبارک

××××××××××××××××

گره خورده چشمم به چشمای تو
میگی از نگاهای من دلخوری
ولی تا نگاهم ازت دور شه
مث بچه ها هی زمین میخوری

یه عمره که دستات از من جداس
چی میشد به من میرسیدی هنوز
یه لحظه تو چشمام نگاه کن ببین
که دستای تو آرزومه هنوز

با الکل به اوج جنون میرسی
یه کابوس تلخ و رقم میزنی
توی ساعت بیست و پنج یه شب
با تنهاییات هی قدم میزنی

ازین زندگی نا امیدی ولی
نباید ازین جاده دلسرد شی
نباید تو این کوله راه غریب
مث بی کسی های یه مرد شی

نگاه کن یه لحظه تو چشمای من
یه عمره تو این جاده ها با منی
نگا کن عزیزم حواست کجاس؟
نگام کن؛ د لامصب خواستنی

با الکل به اوج جنون میرسی
یه کابوس تلخ و رقم میزنی
توی ساعت بیست و پنج یه شب
با تنهاییات هی قدم میزنی

پ.ن:
بزودی اجرای این کار رو با صدای گرم “مجید صفدری” خواهید شنید.
متاسفانه کار آماده نشد تا لینکشو توی سایت بذارم. ولی به محض پخش کار خبر رسانی میکنم تا بتونید دانلود کنید.

https://www.academytaraneh.com/67948کپی شد!
1700
۴۳

  • روناک عساری زیبا بود @};-
    • دانا سفیدکانی ترانه خوب بود ولی قافیه این بیت رعایت نشده بود. یه عمره که دستات از من جداس چی میشد به من میرسیدی هنوز یه لحظه تو چشمام نگاه کن ببین که دستای تو آرزومه هنوز و اون دلامصب هم فکر نکنم زیبایی به ترانه تون داده باشه. @};-
  • بهروز دولت آبادی درود ترانه خوبی بوود مرسی @};- من هم تولد ایشون رو تبریک میگم و برای هر دوی شما آرزوی موفقیت میکنم @};-
  • سهیل پیلتن درود جناب روشنی عزیز ترانه زیبایی بود گرچه قبلا این ترانه رو رو پیجتون خوانده بودم ولی باز از خواندنش لذت بردم سپاس @};-
  • علی حمیدی بند بندش فوق العادس منتظر اجرای این کار زیبام موفق باشید @};- @};- @};-
  • کیوان اخوان حریری علیرضای عزیز بهت بابت جسارتت در نوشتن تبریک میگم لذت بردم و برات آرزوی موفقیت بیشتر دارم
  • سامان جاويدان سلام داداشم یکی از بهترین کارات بود که تا حالا خوندم ایشاالله اجرای خوبی داشته باشه. میپسندمت @};-
  • محمدرضا رجب پور بالاخره بین این امتحانای لعنتی یه وقتی گیر اومد که سری به اکادمی بزنم ;)) علیرضا جان کاملا مشخصه که روزای پرترانه ای رو سپری میکنی و واقعا در اوج هستی! ترانه ی زیبایی بود دوست من.موفق باشی @};-
  • تيام كارگرعرب درود بر عليرضاي عزيز كارتو دوس داشتم و تولد بانو نيشابوري هم تبريك! مشتاقانه منتظر شنيدن اين ترانه با صداي اقاي صفدري هستم! @};- @};- @};-
  • آیدین قره باغی سلام علی رضای عزیز .... روز به روز پیشرفتت خوشحال ترم میکنه ،کار خوبی بود. تولد بانو نیشابوری رو هم بهشون تبریک عرض میکنم. @};- @};- @};- برای هر دو عزیز آرزوی موفقیت میکنم. @};-
    • علیرضا روشنی ممنونم دوست قدیمیم.... دیروز من و رامین عباسزاده و حمید عیوضی و آیدین آراز با هم خونه ی رامین بودیم و تا عصر کلی خاطراتیدیم... جات خالی... برای یک روز هم که شده فک کردم دوباره تو تبریزم و خوشحالم که روز به روز به تعداد دوستان همشهری و علی الخصوص شاعرم که به تهران کوچ میکنند بیشتر میشه... احیانن تو قصد ترک دیار به سرت نزده؟؟؟ @};-
  • آیدین صبور با الکل به اوج جنون میرسی یه کابوس تلخ و رقم میزنی توی ساعت بیست و پنج یه شب با تنهاییات هی قدم میزنی =D> =D> =D> خیلی هم خوب تولدش هم خیلی خیلی مبارک @};- مشتاقم که حتما اجرای کار رو بشنوم و دوباره سرشار از لذت شوم. تبریک @};- فقط من یک نظری دارم که دوست دارم اینجا بگم . این قانونی که اگر در جایی از ترانه از واژه "یک" استفاده شد برای یکدست شدن ترانه حق استفاده از "یه" را ندارد از کجا آمده است؟ اگر مبنا بر محاوره هم باشد هر دو حالت امکان وجودی دارند. نکته جالب تر اینجاست که در آکادمی تقریبا همه این قانون نانوشته رو یاد گرفتند و برخی هم فقط همین یک قانون را بلدند. کافیست خلاف آن را امتحان کنید تا در جریان قرارتان بدهند. مثال: توو جوونیم کسی رو دوست داشتم/ دختری که چشاش آبی بود/ اونکه یک هفته قبل از آزادیم/ زن یه آدم حسابی بود{ یغما گلرویی- آلبوم شام آخر} حالا در این ترانه : نباید تو این کوله راه غریب/مث بی کسی های یه مرد شی. شما به نظر من از یه استفاده کردی به خاطر بند های دیگر، در حالیکه "یک" تاکید مورد نظر شما رو بهتر به مخاطب منتقل می کرد. البته که این نظر من است. ببخشید از تریبون شما استفاده کردم رفیق
    • علیرضا روشنی سلام و درود آیدین عزیزم نظر منم به نظر تو خیلی نزدیک و یکیه و همواره گفتم هیچ ربطی نداره که وقتی توی یه مصرع از یک استفاده شده توی مصرع بعدی نباید از یه استفاده شه... و این به هیچ وجه ایراد محسوب نمیشه.... البته یه جورایی مستحب هستش و اگه اینطور نباشه بهتره و به یکدستی کار کمک میکنه ولی اگه نباشه هم ایرادی نیست... توی مصرعی هم که اشاره کردید حق با شماست ولی خب این سلیقه ی من بود و توی اجرا هم اینطوری زیباتر درومد... موفق باشی دوستم @};- @};-
      • آیدین صبور مشتاق شنیدن اجراشم، ترانه رو باید شنید @};- @};-
  • آزاده ربانی سلام ..بسیار زیبا و از دل برآمده..همین است که دلنشین شده .. آفرین! آقای روشنی ..هم به شما بابت این ترانه ی زیبا و حس ناب و هم به خانم نیشابوری عزیز برای تولدشون تبریک میگم..و یه عذر خواهی در عین ِ تاءسف خدمت شما بدهکارم ..بابت ِ جلسه ی ادبی که متاسفانه علی رغم تمام تلاشم نرسیدم که بیام ..بابت یه کار اداری گرفتار شدم ولی خواهشم اینه که برای جلسات بعدی اگه ادامه داره جلسات ..اطلاع رسانی بفرمایید ممنون می شم..بلکه سعادت حضور رو داشته باشیم.منتظر اجرای این ترانه هم ..بی صبرانه هستیم بشنویم ولذت این خواندن رو با شنیدن دو صد چندان کنیم. @};- @};- @};- =D>
    • علیرضا روشنی خواهش میکنم بانو ربانی محترم و تشکر بابت لطف همیشگیتون... جلسه ی بعدی انشالله اگه عمری باقی باشه؛ یکم مرداد ماه خواهد بود که باز اطلاع رسانی خواهم کرد.... @};-
  • فریبا سید موسوی نگاه کن یه لحظه تو چشمای من یه عمره تو این جاده ها با منی نگا کن عزیزم حواست کجاس؟ نگام کن؛ د لامصب خواستنی آفرین خوب بود .اتفاقن از نکات عطف این کار ..نگام کن؛ د لامصب خواستنی..خیلی دوست داشتم اینو ..موفق باشی =D> =D> =D>
    • علیرضا روشنی خود من هم این قسمت رو خیلی دوست دارم... البته این قسمت سفارش مجید صفدری بود و اصرار داشت کلمه ی "لامصب خواستنی" رو توی کار قرار بدم... چون این تکیه کلام پدیده ست و قبلن توی شعر الکل هم ازش استفاده کرده...
  • مجتبی پورکاشانی سلام دوست عزیز ترانه زیبایی بود. مخصوصا شروع بسیار هیجان انگیزی رو خوندم: ولی تا نگاهم ازت دور شه مث بچه ها هی زمین میخوری شاد باشید @};-
  • فریبا رئیسی (نرجس) خانم نیشابوری تولدتون مبارک کار تقدیمی زیبایی بود =D> =D> =D>
  • حسین خزایی علیرضا عزیز کار ازیباا و حسی بودد .. تولد پدیده عزیز هم مبارک باشه .. @};- @};- =D>
  • الهه صادقي ميخواستي كه جيغ شوي: خسته ام عـــــــزيز! يــــــك دست خــــــسته تر دهنت را گرفته بـــــــود! =================== تولدتون مبارك پديده بانوي مهربان.... براتون خوشبختي و سلامتي رو از صميم قلب آرزو دارم. @};- @};- @};-
  • مجید شمس علیرضا جان کار قشنگی بود و تقدیم به پدیده ی عزیز شد منم تولدشو تبریک میگم از همینجا بهش @};- علیرضا گیر الکی دادم به این واژه هات که چرا انقد وسط ترانت بودن :-) 7بار. یه 4 بار. چشم 5 بار . نگاه 5 بار .من اصلا ایراد نیستا اما خب به نظرم تکرار زیادی داشتن @};- @};- @};- """"""""" مث بچه ها هی زمین میخوری """"""""""" مثه بچه ها هی زمین خوردم و رو پاهای خستم بلند میشدم کی مردونگی رو بهم یاد داد که از بچگی مرد بار اومدم// محسن یگانه // ............................................................................. برات بهترینا رو آرزو میکنم برادرم @};- @};- @};-
    • علیرضا روشنی سلام مجید عزیز بندی از ترانه ی محسن یگانه که مثال زدی بسیار زیباست. کل اون ترانه یکی از فوق العاده ترین کارهایی که تو مدت اخیر شنیدم ولی ربطشو به ترانه م نفهمیدم و اینکه چرا باید این بند توی کامنت ترانه ی من باشه؟! دوست نداشتم این بحث رو دوباره پیش بکشم ولی خب برای اینکه ازین پس این شک و شبهه ها تو کار دوستان بوجود نیاد عرض میکنم. دوستی که یه بیت یا یک بند و یا تصاویر و ترکیبهای عینی یک ترانه ی دیگه رو توی کارش استفاده میکنه رو هم محکوم به سرقت میکنیم! منی که یه تصویر کاملن رو و طبیعی رو هم توی ترانه م بکار بردم رو هم.... و این واقعن نهایت بی انصافیه... معمولن بچه ها زمین میخورن و این رو همه ی ما بارها دیدیم و هرکی زمین میخوره بارها شنیدیم که میگن چرا هی مث بچه ها میخوری زمین؟ من بخاطر اینکه حوصله ی جر و بحث و توضیح اضافی رو ندارم اون مصرع رو تغییر دادم. این ترانه رو مجید اجرا کرده بود و در مرحله ی میکس و مستر بود ولی کلی اصرار کردم این قسمت رو دوباره رکورد کنه و به شکل جدید بخاطر اینکه واقعن اعصابم بهم میریزه که این بحثها در مورد کارم ترانه م مطرح بشه... ولی مقاله ای در این باب نوشتم که به محض ویرایش در سایت قرار خواهم داد تا دوستان به ظاهر منتقد فرق سرقت ادبی و الهام و استفاده از ناخودآگاه ذهن رو بفهمند... مجید شمس عزیز یه وقت فکر نکنی روی صحبتم با شما بود ها... اصلن؛ مدتیه باب شده افرادی که فاقد سواد ادبی و علی الخصوص نقد هستند زیر ترانه های این و اون میرن و میگن فلان جا ی کارت شبیه فلان بند از فلانیه و این منو همیشه اذیت میکرده و دوست نداشتم این بحث باز زیر ترانه ی من شکل بگیره. کاش زیر یه ترانه ی دیگه بود تا توضیحات لازم رو میدادم ولی الان که اگه بخوام بیشتر ازین حرف بزنم محکوم میشم به دفاع از ترانه که خودم فوق العاده از این کار بیزارم.... به امید سرور برای شما دوست خوبم @};- @};- @};-
      • علیرضا روشنی راستی لازم به یادآوریه من همیشه هر وقت از بیتی یا اثری الهام گرفتم زیر ترانه م ذکر کردم مثل ترانه ی قبلیم "صد ساله تنهام" که یک مصرع رو با الهام از شعر سید احمد حسینی وشته بودم و حتی شعر "من و لورکا" که یک مصرع از آنتونیو ماچادو بکار برده بودم و کارهای دیگر... من ابایی از بردن نام کسی که باعث الهام به من شده ندارم و نخواهم داشت.... @};- @};- @};-
      • مجید شمس علیرضا من نگفتم سرقتی اتفاق افتاده :) تا حالا هم پای هیچ ترانه ای اشاره به سرقت ادبی نداشتم و برا همین اصلا حرفاتو بخودم نگرفتم ;)) اما الهام گرفتن ناخوداگاه رو موافقم که خیلی زیاد پیش میاد. ببین معلومه که بچه زمین میخوره / آدم عاشق میشه / پنجره وا مییشه / درخت میوه میده / زندگی در جریانه و هزار چیز دیگه ... مهم نوع بیان هست دوست من // و بازم من بهش نمیگم سرقت ادبی چون میدونم شما ترانه سرائی @};- بگذریم اما مقاله رو آماده کن و منم موافقم که مورد سرقت ادبی باید روشنتر بشه برا بچه ها @};- موفق باشی
  • صادق شيخي كار قشنگي بود..موفق باشيد @};-
  • سوگند انصاری زیبا بود خیلی زیبا بود تولد بانو پیوندم مبارک @};- @};- @};- @};-
  • مریم جعفرزاده سلام .کار خوبی بود این قسمت قافیه نداره یه عمره که دستات از من جداس چی میشد به من میرسیدی هنوز یه لحظه تو چشمام نگاه کن ببین که دستای تو آرزومه هنوز این قسمت رو هم دوست نداشتم نگام کن؛ د لامصب خواستنی در کل احساستون زیباست . موفق باشید @};- @};-
    • یاسمن شکفته سلام آقای روشنی، چقدر هر بار بیشتر از ترانه های شما لذت می برم! عالی و ممنون @};- @};- @};- "با الکل به اوج جنون میرسی یه کابوس تلخ و رقم میزنی توی ساعت بیست و پنج یه شب با تنهاییات هی قدم میزنی =D> =D> خانم نیشابوری عزیز تولدتون مبارک :) :-x ساعت بیست و پنج شب قافیه های افتضاح ، ترانه ها بی آبرو بخون شاید با خوندنت ، تاریخمون شه زیر و رو وعده های بی سر و ته ، دوست دارم های دروغ پرسه تو کوچه های هر ، توی پایتخت بی فروغ می گی میاد اونی که رفت، از پس روزای سیاه ساعت بیست و پنج شب، روز سی و دوم ماه !!! :-x سلامت باشید هر دو عزیز @};-
      • علیرضا روشنی ممنونم بانو شکفته ی عزیز کوچیکترین کاری بود که برای پدیده میتونستم انجام بدم @};- @};- @};-