کمک به خوانندگان و نوازندگان گمنام

با سلام خدمت تمامی سروران

در طول مدتی که در آکادمی ترانه حضور دارم
خوانندگان جوان زیادی در محیط آکادمی به من لطف داشتند و اجرا های حرفه ای – نیمه حرفه ای و گاهن غیر حرفه ای شون رو برای من ارسال میکردند
و من همیشه از این همه استعداد نهفته لذت میبردم
چند شب پیش مهدی صفا اهنگسازی و اجرای خودجوش یکی از جوان های با استعداد اکادمی
بروی ترانه ی ”عشق ساده ” خودش رو برای من ارسال کرد
نمیشه گفت کار بی نقصی بود چون اجرای نهایی نبود
اما به وضوح استعداد ناب در اون موج میزد
دقیقا از همون شب
مدام از خودم میپرسید : من تاحالا برای کمک به جوون های با استعداد چکار کردم ؟
و تنها یک پاسخ برای سوال خودم داشتم …
هیچکار
به وضوح من هیچ کاری برای جوون های با استعداد در امر اجرا نکردم
مدام با خودم میگفتم باید یه کاری کرد…
اما نمیدونستم چه کاری میتونم انجام بدم
اما به تنهایی نمیشد کاری انجام داد
تا اینکه راهکار کوچکی به ذهنم رسید
و زمانی که موضوعی که در سرم میچرخید رو با مهدی صفا در میون گذاشتم
و نظر مثبت مهدی رو هم در باره این پیشنهاد دیدم
مصمم تر از قبل شدیم تا کار کوچکی رو با همراهی مهدی صفای عزیز شروع کنیم :
تصمیم بر این گرفتیم که تمام ترانه های خودمون در آکادمی رو (چه تا کنون و چه پس از این رو )
بدون کوچکترین چشم داشت مالی
وقف جوون های با استعداد آکادمی در امر اجرا بکنیم
و باید این رو اعلام کنم که مهدی عزیز هم قول دادند هر سه روز یکبار یک ترانه خوب با قابلیت اجرا در سایت قرار بدند
و من هم در حد توان اندک خودم سعی میکنم حد اقل هفته ای یک ترانه در اکادمی قرار بدم
تا جوانان با استعداد اکادمی دستِ باز تری در انتخاب داشته باشند
تنها با  شرط ساده و مفید :
اول اینکه : ترانه ها با ساز اجرا بشوند
و دوم اینکه : با سبکی متناسب با ترانه اجرا بشوند..

و سوم:تغییر در متن ترانه به پیکره ی کار کوچکترین لطمه ای نزند هرچند که ترانه های واگذار شده از هر نقص بری هستند
=================================
از دیروز که این تصمیم گرفته شد در محافل خصوصی تا امروز که به صورت عمومی بیان میکنیم
سه ترانه رو به دوستان با استعداد سپردیم
با همین شرایطی که در بالا عرض کردم
(عشق ساده و فریاد بی صدا از مهدی صفا و جغد باران خورده از من ( در سبک بلوز با تک نوازی پیانو ))
امیدوارم که بتونیم کمک کوچکی به جوان هایی که در اغاز راه اجرا هستند بکنیم

پس اگر از ترانه ای خوشتون اومده و توان اجرای اون رو در خودتون میبینید
بی درنگ ساز رو بردارید و شروع به نواختن کنید
ارسال یه تکنوازی با ساز
برای نشون دادن استعداد تون برای دوستان بدون سابقه کار قبلی
و یا ارسال ترانه ای از ترانه های گذشته خودتون
برای من کفایت میکنه
با این شرط که اون ترانه ها هم با ساز اجرا شده باشند

جناب کاوه رئیسی از موزیسین های بسیار خوب در سبک راک دعوت حامد تقی خواه رو پذیرفتن و به این گروه پیوستن تا کمک حالی باشند برای دوستانی که بضاعت مانع رشد انها گشته همچنین داوود فرزانه  عزیز نیز در این طرح همراه ما خواهند بود ایشان نیز نوازنده پیانو و گیتار هستند/از هر دوعزیز فردا نمونه اثارشان را اپلود میکنم برای شناخت هنر و زیبایی های کارشان/ جا دارد از این دو عزیز شریف قدر دانی کنم/مهدی صفا/

نمونه تنظیم های کاوه رئیسی عزیز

تنظیم و نمونه کار اول

تنظیم و نمونه کار دوم

موفق و بهروز باشید
با آرزوی شادکامی برای شما
حامد تقی خواه – مهدی صفا

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

  • با درود اول باید تشکر کنم از مهدی و حامد عزیز واسه ایده ی خوبشون و امیدوارم با توانایی ای که در این دوستان می بینم هرچه زودتر این جریان استارت بخوره ولی باید اضافه کنم که برای شروع کار اول باید اشخاص کارگروه مشخص بشن و آمادگی خودشون رو اعلام کنن و یه گزینش برای خواننده ها و سبک هایی که قراره آهنگسازای عزیز پشتیبانشون باشن انجام بشه چون فقط سبک پاپ نیست و اگر بتونیم آهنگسازای مستعد که خارج از این سبک های رایج هستن رو به این گروه اضافه کنیم مطمئن باشید شاهد یه رنسانس موسیقی در آینده ی موسیقی و ترانه خواهیم بود مشروط بر اینکه برنامه ریزی پایه ای صورت بگیره. امیدوارم یه آهنگساز هم پیدا بشه که به سبک کانتری آشنایی داشته باشه و من رو از این ناامیدی چندین ساله برای اجرای کانتری فارسی یاری بده. :-) با سپاس @};-
    • سلام جناب کاظمی عزیز بلاخره یک نفر پیدا شد که تقریبا با من هم عقیده بود... خوشحالم از این بابت من هر کمکی از دستم بر بیاد دریغ نمیکنم دوست عزیز به نظرم واسه پیشرفت کار تو این زمینه بیشتر باید به فواصل کوچک بین نت ها توجه کنی... قصد جسارت نباشه و از اونجایی که از معلومات شما اطلاع ندارم توضیح میدم (شما خودت استادی عزیز) 1- فواصل Diminish و Dominant که خیلی کوچکتر از Minor & major هستند یه نکته جهت اطلاع... از لحاظ تئوری minor کوچکتر از Diminish هست . اما با تقسیمات سینوسی روی نت از Diminish فواصل کوچکتری بدست میاد... نکته ی بعدی مدلاسیون در نت های Major هست که در نهایت به آکورهای Seven - 7 ختم میشه... از نوع بزرگشون که در سبک Country باعث اون جزابیت و آرامش میشه و خیلی پر کاربرد هست country خیلی سبک گسترده ای هست از لحاظ تئوری
      • تسلط من فقط در جز و بلوز هس و بعد ازون هارد راک متال و سایر سبک های مرتبط مث دث متال و هیوی و حتی ترش البته مدتی هم سعی کردم به سبک نامجوئیسم وارد بشم که خب حقیقتا نشد و نتونستم به ترانه های پاپ ز مخصوصا فانک ها علاقه ای ندارم و بیشتر میتونم به این دوستان در صدا سازی و سولفژ کمک کنم ( هرچند 99 درصد کما اینکه همین الان هم دارم چنین کاری رو به 2-3 نفر میکنم کانتری سبکی هست که در ایران خیلی بهش پرداخته نشده و اگر کسی بخواد وارد اون بشه هم محاسن داره و هم معایب محاسن ازین جهت که میتونی اگر درگیر فیس بوک و لایک و نظر عامه مردم نشی الریخ ساز بشی و مشکل اینجاست که مشاوران کمی داری اگر کانتری کار میکنی باید در خیلی چیزها تسلط کامل داشته باشی و واقعا باید بنظر من باید 20 سالها کسب تجربه کنی تا به این سبک برسی سبکی نیست که بشه از اغاز با اون شروغ کرد مثلا باید برات یسری چیز ها حل شده باشه... مثلا این چرا دورین بود ؟ آئولین نبود؟ این یا مثلا چرا در فلان سبک فریژن میتونه بیاد لیدین نمیتونه یا ارتباط ها و تضاد هاس یا با اجازه از داوود دوست پیانیست مون مثلا کاپریسیو با کنگرازا نزدیکه یا آلگرامتو؟ در هر صورت خدا صبرت بده راه طولانی در راه داری اما با ایمان به خواستت میرسی @};-
      • حامد جان ممنون از توضیحات خوبتون رسما با کلام آخرت ناامید شدم ;)) ولی فکر کنم آهنگساز این سبک رو الان در کنارمون داریم جناب فرزانه عزیز رو عرض میکنم پس 50 درصد مشکل حل شد
      • جناب فرزانه عزیز از آشنایتون خیلی خوشوقتم @};- از توضیحاتی که دادید ممنون مشخصه که با این نوع موسیقی کاملا آشنایی دارید استفاده کردم از معلوماتتون و خوشحالم شما رو در آکادمی داریم امید به اینکه بهدوستانی چون شما بتونید مستعدین آکادمی رو یاری رسان باشید و منم به شخصه دوست دارم بیشتر با شما در تعامل باشم با این تفاوت که شما آهنگساز هستید و من طرفدار این سبک. با سپاس @};-
      • نه نامید نباید بشی اما با سختی ها باید اشنا باشی فکر نکنی کار ساده ای هست اما کار نشدنی هم نیست
      • مرسی محمد جان من در خدمتم... اگه کاری از دستم بر بیاد دریغ نمیکنم درباره ی این موضوع هم اگه قصد کار داری بهم پیام بده تا کمکت کنم
      • سپاس داوود عزیز @};- حتما برات پیام میذارم مطمئنم این سبک تو ایران خیلی طرفدار پیدا خواهد کرد.
  • سلام به همگی خیلی خوبه داداشا تبریک میگم بهتون دوست دارم با عماد و حامد یه ترانه اجرا کنم،مطمئنم که میشه روزی :-x اما فکرشو کن 8-> عماد پاپ میخونه حامد راک منم یاهاهاهاهاهاااااااااااااا :-x اقا مهدی ِ گــُل هم که سرور ِ فدا مدا =D> =D> =D>
  • سلام طرح خوبی ست . سابقه انتشار ترانه در وب سایت دیگری هم داشته ام . پیشنهاد برای کار مشترک همیشه بود ولی من با هیچکدام کنار نیومدم !! نمیگم ترانه های من خوب بود اما من از مجری خیلی بیشتر انتظار داشتم و این باعث شد هر 5-6 مورد همکاری که می خواستم داشته باشم ، در همان مرحله ابتدایی با شکست روبرو بشود . امیدوارم که شما با این مشکل روبرو نشوید . اما من معتقدم اولین اجرا باید عالی باشه و باز هم همیشه گفتم یک عمر سکوت بهتر از انتشار آثار بی کیفیت و حتی معمولی هست . مانا باشید
  • درود بر شما بنده رسما اعلام میکنم: اگر شخصی در هر موقعیتی استعداد و توانائی خاصی در زمینه خوانندگی و گویندگی داشته باشه، برای تولید و نشر اثر،شخصا حمایتش خواهم کرد.
  • با سلام خدمت سروران عزیزم این کار بسیار عالیه و اگه مثل کتاب مشترک هدفی تعیین شده داشته باشه میشه گفت اکثر اعضای آکادمی با همراهی هم می تونن یک انقلاب و یک حرفی را در میان این عرصه ی هنری بیان کنند من هم با اجرای این طرح موافقم و هر کاری در توانم باشه انجام خواهم داد @};- @};- @};- @};- @};-
  • حامد و مهدی عزیز @};- @};- سپاس برای این حرکت بسیار خوب و چقدر خوشحالم که نبض شما برای این کمک ها مرتب در حال زدنِ... از جانب خودم کمال تشکر دارم از هردوی شما و دیگر دوستان ,و تلاش ها ی بی وقفه عماد عزیز هم جای تقدیر و تشکر داره @};- ... و اینکه خواستم مطلبی رو صادقانه عرض کنم من دورادور با صدا و اهنگ سازی داوود عزیز آشنایی دارمو کار هاشو شنیدم ایشون بی نهایت متواضع هستن شاید چندان چیزی از خودشون توی این سایت نگفته باشن اما استعداد و توانایی ایشون هم از نظر خوانندگی و هم آهنگ سازی انکار نشدنیه... جای تعریف نیست و امیدوارم بیشتر با کار ها و ایده های عالی و متفاوت ایشون اینجا آشنا شیم ... هنر مند با استعداد و خوش ذوقی هستند که تسلط بسیار خوبی روی آموخته هاشون دارن و من به نوبه خودم بی نهایت آهنگ سازی و صدای بسیار خوب و دلنشین ایشون رو دوست دارم و مطمئنم که آینده بسیار خوبی دارند .. و کاوه عزیز که کار هاشونو دانلود کردم بی نهایـــــــــــــــــــــــــــــت لذت بردم آفرین آفرین =D> =D> @};- @};- هر دو آهنگ بسیار زیبا و البته با ترانه های عالی ---فوق العاده بـــــــــــــــــود @};- این همه استعداد و توانایی حیف نیست بی صدا بمونه؟؟؟!!!!!!! تبریک میگم به کاوه عزیز خب طرفدار قلمش که بودم با این کار هایی که ازش شنیدم حس طرفداریم بیشتر هم شد @};- @};- ....روز به روز موفق تر باشی کاوه عزیز ___________________________________________________________________ حامد و مهدی عزیز بازم ممنونم و خوشحالم که شمارو در کنارمون داریم ---سپاس از هر دوی شما ---با آرزوی خوبی ها برای همگی @};- @};-
  • امشب طلوع می کنم رو دانلود کردم ....جالب بود 8->
  • امیدوارم موفق باشید حامد جان.و تمام بچه هایی که حرفه ای تر از ما هستن بتونن با کمک شما به جایی برسن... =(( بدرود تا دوباره ها
  • خیلی کار زیباییه..تبریک میگم به بانی های این حرکت... @};- حرکت خیلی خوبه اما همون جور که از صحبت ها تا اینجای کار پیداست،‌ حرکت ساده ای نیست... من نظرم اینه که این قسمت برای خودش یک یا چند نفر سرپرست داشته باشه که هم نظم بدن به این پدیده هم کمک حال بچه هایی باشند که به هر نحو شرکت میکنند در این برنامه.. ما دوستانی رو مثل جناب سمیر شکیبا یا فرزین فرجی عزیز داریم که میتونند خیلی کمک کنند به شرکت کنندگان این حرکت... حرف کلیم اینه که ترانه رو با هدف پیشرفت اون ها در اختیار عزیزان بذارید...و این پیشرفت هم باید معلم هایی داشته باشه که بالاخره نقص ها رو گوشزد کنند و یا راهکار ارائه بدند... این حرکت اگر بخواد عملی بشه(که انشاالله اینطوری میشه) نیاز داره به خوانندگان و نوازندگان بیشتر و فرا تر از آکادمی... دارم در مورد چیزی فرا تر صحبت میکنم...یه چیزی در حد آکادمی سلفژ یا آکدمی نوازندگی و آکادمی آهنگ سازی در یک آکادمی به اسم آکادمی ترانه! میدونم لقمه ی بزرگیه!اما من دقیقا دیشب داشتم به همچین چیزی فکر میکردم که امروز با این پست روبرو شدم. اگر هدف دستگیری و پیشرفت جوانان باشه...پس باید هر جوان ایرانی نیاز به کمک رو شامل بشه... الانه این جوون ها رو میشه توی سایت های آهنگ سازی پیدا کرد...من نام نمیبرم که تبلیغ هم نباشه...اما جوان های زیادی هستند که تشنه ی همچین چیزی اند... یکیش خودم ;)) باید اساتیدی باشند که همه جوری کمک کنند...وگر نه همون جور که در عمق صحبت های عماد جان بود ترانه فقط یکی از مشکلات خوانندگان و نوازندگانه... عزیزان حرف دیگری هم که هست اینه اگر میخواید به قول عماد بهاری گل به ترانه بر نخوره..خوب راه کار داره...میشه یک ترانه رو به چند نفر داد!یا اصلا یک ترانه رو به چند گروه داد ...اینطور یک رقابت هم پیش میاد... حرکت بسیار عالیه...و در عین حال نیاز به برنامه ریزی و تفکر داره...که من مطمئنم که مهدی صفای عزیز و حامد تقی خواه مهربون که بانی های اصلی این کار اند از پسش بر می آیند... در کل نظرم اینه که اگر هدف اینه که این حرکت آکادمیک باشه ،‌نیاز به اساتید آکادمی هم هست که کمک کنند... @};-
    • خب برادر یه ترانرو به چند نفر بدیم به نظرت شدنیه ؟ به نظر من که نه چون حرفه ای نیس اما نهایت امر اینه که اگر دیدیم کسی از پس یه اجرا بر نیومد مجدد بهش کار ندیم و وقت و انرژی بیاد رو تازه کار تر ها ---------- اگر قضیه خوب پیش بره به مرور زمان خیلی از دوستان اهنگ ساز بما اضافه خواهد شد فقط صبر کنید دو سه تا کار بیاد بیرون ... @};-
  • با کاوه رئیسی صحبت کردم ایشون هم در شیزاط هست و قبول کرد کار تنظیم کارهای بچه های این گروه رو تا حدودی قبول کنه ---------- صد در صد قبل از سپردن کار سطح خواننده رو بدست میارم اصلا من برای همین اینجام بهر حال منم مث هر کسی ترانه هام رو دوس دارم و روشون غیرت دارم و تو متنم گفتم جوونای با استعداد و این استعداد باید ثابت بشه دیگه @};-
  • سلام سپاسگذار از زحمات بی دریغ شما استاد گرامی و حامد عزیز امیدوارم بتونیم یه روزی جبران کنیم درود بر شما @};-
  • سلام آقایان صفا و تقی خواه کار خیلی خوبی هست به نظر بنده... وارد حاشیه نمیشم اما بحثی رو که جناب بهاری عزیز مطرح کردن واسه 1کاره خیلی قوی هست... و اونقدری هم که فرمودن فکر نمیکنم خرجش باشه... آخه اون فردی که دست به این کار میزنه با فرض اینکه کاره اولش باشه حتما یه نوازنده آشنا . یا دوستی رو در این زمینه داره یا میشناسه درست در سطح اساتید نه اما خوب قابل اعتماد هست و شاید هم چشم داشتی به پول نداشته باشه در زمینه آهنگسازی و میکس و مسترینگ در حال حاضر با دوستانی که در ارتباط هستم واسه آهنگسازی 200 و واسه میکس هم 200 میگیرن... مثل عمران طاهری که خواننده هستن و نیاز به معرفی ندارن... شجاعت شفایی که چندتا از کارهایه رضا صادقی - بابک جهانبخش و ... رو تنظیم کردن... علیرضا امیری که ایشون هم نیاز به معرفی ندارن 600 میگیرن... حالا الزامی نیست که حتما با چنین افرادی کار بشه... نفراتی هم هستن که ساعتی کار میکنن ساعتی 25 تومن که فکر کنم اگر اون فرد بدونه داره چکار مینه و تمریناشو کرده باشه با حداکثر 6 - 8 ساعت هزینه یه آهنگ خوب رو جمع میکنه. و قیمت فایل هایه VST که فرمودین اکثر جاهایی که اطلاع دارم هر گیگ 1000 تومان هست... بنده حاضرم به کسایی که میخوان شروع کنند و نمونه کار خوب ارائه بدن VST مجانی در اختیارشون بزارم Cubase 3 - 4 - 5 با تمام Expansions و Plugins Nexus - Stylus - Ez Drumer - String Orchestra و خیلی از سمپل های بروز دنیا... حدود 2 ترابایت هست که فکر میکنم کافی باشه (شیراز هستم) لازم به ذکر که شما هر خواننده ای رو که مد نظر بگیرید چه داخلی و چه خارجی... حتی با سوابق کاری بالا... برگردید به اوایل کارهاش حتی با آهنگهای بی کیفیت و فرار از اون هزینه های سنگین شروع کردن... به نظر میاد طرح خوبی باشه... اما با تعریف یه قوانین درست براش جلویه خیلی از سو استفاده هارو توی دنیایه مجازی میشه راجع به این طرح گرفت
    • داوود جان من از شدت خستگی رو به مرگم/ پیشنهادات رو بنویس @};-
      • جناب صفا به نظر من یه قسمت توی سایت به وجود بیاد که دارای یه Permission باشه واسه افراد همون گروهی که شما مد نظرتون هست. برای گردهمایی اون افراد.. نظر بعدی من اینه که ترانه ها رو مستقیما در اختیار اعضا نذارید.. اینطوری یکم به ترانه بر میخوره و زحمتی که اون ترانه سرا روی ترانش کشیده (منظورم این نیست که وجه نقد دریافت بشه نه... منظورم اینه که اون خواننده یکم واسه بدست آوردن ترانه زحمت بکشه که قدرشو بدونه میشه با یک نمونه کار شروع بشه و دریافت یه سری اطلاعات از سبک اون آهنگساز و خواننده که با در نظر گرفتن اون سبکها میشه ترانه مورد نظر به اون اشخاص واگذار بشه و یا به انتخاب خود فرد این کار صورت بگیره) مورد بعدی در زمینه ی حق کپی که متاسفانه در کشورمون رعایت نمیشه هست... واسه مثال اگه من نوعی یکی از ترانه هایه بچه هایه آکادمی رو کپی کنم و توی سایت هایه دیگه انتشار بدم و تبلیغات کنم کسی نمیتونه صابت کنه! و به راحتی میتونم به همه ثابت کنم که این ترانه ی من هست! به نظرم سایت باید واسه ی کل بچه ها و اشعارشون یه فکر امنیتی قوی بکنه که اگه مدیران مایل باشن میتونم کمک کنم در زمینه ی طراحی و برنامه نویسی سایت چون رشته ی تحصیلیم هست... Asp.net - Html - C#.net - PHP با نوشتن چند Script ساده میشه تا حدودی جلوی این کار رو گرفت... و مورد بعدی امنیت سرور سایت هست که به نظرم پایین هست... سرعت Loading سایت پایینه که با تنظیمات deley Load بر روی CMS اصلی و تنظیمات مدت دار CooKie سرور میشه اینارو برطرف کرد ----
      • سلام داوود عزیز بحث حامد اینه که کار رو با وی اس تی نخونن من هم گفتم قیمت تنظیم یک کار فوول وی اس تی یعنی تنظیمی که فقط با وی اس تی باشه حداقل 500 تومنه که شمام قیمت 600 رو دادی ولی بحث اینجاس که یکی از شرایط اینه که کار رو با ساز زنده بخونن یعنی پیانو ، گیتار ، سنتور و ... و مساله ی بعدی اینه که گویا طرف های مقابل خودشان هم آهنگساز هستند و هم تنظیم کننده ، خب اکثر آهنگسازا دستی هم در خوندن دارن . من پیشنهادم اینه که این منفعت رسانی بجا و دلسوزانه یک طرفه نباشه و اون ها هم در حد توان در زمینه ی تخصص شون به ترانه سرایان سایت کمک کنند و براشون کار بسازند . واسه کسی که واقعا تنظیم کننده باشه مگه چقدر طول میکشه یه آهنگ رو تنظیم کنه هانی لایو رکورد در عرض 10 دقیقه ماکت یه کارو جلوی چشم خودمون زد و به نیم ساعت نکشیده کار نهایی رو تنظیم کرد وقتی آهنگساز به ریزه کاری های تنظیم وارد باشه نیاز به 8 ساعت کار روی یه کار سطح متوسط نیست . به هر تقدیر من با تعامل دو طرفه موافقم
      • بله درست میفرمائید.. اما فکر نمیکنم صحبت از ساز زنده یعنی اینکه کل کار به صورت زنده رکورد بشه... آخه حتی حرفه ای ها هم اینکارو انجام نمیدن! فکر میکنم منظورشون از این حرف یکی یا دو ساز زنده باشه در حد توان.. بازم مطمئن نیستم.. معمولا بدنه اصلی کار رو با سمپل میبندن.. که کیفیت کار پایین نیاد.. اما سازهایی که با Midi قدرت مانور کمتری دارن و دست محارت و تحریر هایه بهتری روش خلق میکنه به نظرم رکورد بشه خیلی بهتره... با حرف عماد عزیز موافقم...
      • چرا لقمه رو دور سرمون بچرخونیم؟ شحص تو با دو نوازنده میتونی هزارتا کار ببندی ( خودت گیتار اکوستیک و کلاسیک و پیانو بزنی و یکی هم درام ) شلوغ کردن ترانه از نظر ساز یه مزیت نیست بلکه یه اشتباه بزرگ هس مخصوصا در سبک های شخصی تر مانند راک - بلوز - فلامنکو - کانتری @};-
      • متالیکا با تمام عظمتشون 4 نفرن/ من با حامد موافقم البته با عماد و داود هم موافقم / پس الان من با کی مخالفم؟؟؟؟ ;)) :S
      • چرا اسطوره ی همیشگی ری چالز در کنار ویلی نلسون رو مثال نزنیم این رو دانلود کن داود http://www.4shared.com/mp3/V_ZE4hv1/10_Ray_Charles__Willie_Nelson_.html فارغ از 15 ثانیه اول که منو به سر حد جنون میرسه بقیه ترانم روح نوازه مخصوصا اگر معناش رو بفهمی که دقیقا یه فیلم سینمایی متن رو هم میبرم خط ببرم تا بهتر این شاهکار رو لمس کنی He looked down into her brown eyes, And said;Say a prayer for me; She threw her arms around him, Whisperedt;God will keep us free They could hear the riders coming, He said;This is my last fight . If they take me back to Texas,;They won't take me back alive; There were seven Spanish angels, At the altar of the Sun. They were praying for the lovers, In the Valley of the Gun. When the battle stopped and the smoke cleared, There was thunder from the throne. And seven Spanish angels, Took another angel home. She reached down and picked the gun up, That lay smoking in his hand. She said:;Father, please forgive me I can't make it without my man; And she knew the gun was empty, And she knew she couldn't win. But her final prayer was answered, When the rifles fired again. There were seven Spanish angels, At the altar of the Sun. They were praying for the lovers, In the Valley of the Gun. When the battle stopped and the smoke cleared, There was thunder from the throne. And seven Spanish angels, Took another angel home. @};-
      • سلام حامد جان بله با حرفت موافقم اما در سبک خودش... من خودم فلامینکو کار میکنم و خوب میشناسمش.. اما ما با موسیقی پاپ سرو کار داریم.. بله سبک هایی مثل کانتری - بلوز و... قدرت کار رو در خلوت بودن و توانایی آهنگ سازیشون نشون میدن.. مثلا با یک ساز دهنی و گیتار کنسرت اجرا میکنند.. یا در سبک فلامینکو موسیقی بیکلام رو میپسندند (Paco de lusia ) اما این سبکی که در حاله حاضر در کشورمون رواج داره یه سبک تلفیقی هست که از ادغام چند سبک بوجود اومده واسه همین شلوغ پسند شدیم البته خودم به شخصه باهات موافقم و کارهایه خلوت رو بهتر میپذیرم
  • سلام @};- آقای صفا و آقای تقی خواه گرامی @};- از این همه محبتی که به ما دارید ممنونم حرکت بسیار زیباییست و شایسته ی تقدیر =D> =D> موفق باشید @};- ممنون @};-
  • سلام مهدی جان نیت خیر شما و حامد عزیز رو می ستایم . در این زمینه پیامی برای حامد عزیز فرستادم که گویا هنوز به دستش نرسیده و از آنجا که احتمالا سوالات و بعضی نظراتم مورد نظر بعضی از مخاطبین دیگر هم باشه سوالاتم رو الان که مطلب به صورت عمومی منتشر شده اینجا هم مطرح میکنم و هدف این است که نهایتا به یک نتیجه ی کلی برسیم شاید عزیزان بیشتری بخواهند بعد از این گفتگو به جمع شما اضافه شوند و اصلا زمینه ای بشود که یک حرکت جمعی در این زمینه انجام شود . مسلمن بنده هم به عنوان کوچکترین عضو این مجموعه که چند سالی در زمینه ی تشکیلات مشابه در زمینه ی شعر و .. مدریت داشته و تجربیاتی از اینگونه تعاملات در بازار واگذاری ترانه و .. داشته است میتوانم در اندازه ی خودم و میزانی که استقبال شود دیدگاه هایم را انتقال دهم اما سوال های من (سوالات را برای انتقال و ارتباط بهتر با لحن عامیانه نوشته ام که به بزرگی خودتان می بخشید) : 1- مگه ترانه به تنهایی در بازار موسیقی الان چه گره ای رو میتونه از کار همون جوان های با استعدادی که به قول خودت پول هم ندارند باز کنه؟ تو خودت توی بازار موسیقی هستی امثال مهرزاد علیخانی و نسیم ذوالفقاری ها که با خواننده های روز مثل مرتضی پاشایی . امین حبیبی و .. کار میکنند دارند ترانه هاشون رو 100 تا 150 هزار تومن واگذار میکنند . اما همون خواننده بخواد ملودی و تنظیم رو از یه نفر بگیره فقط فول وی اس تیش حدود یک تومن در میاد ، به مبتدی ترین تنظیم کننده سفارش کار بده دیگه حداقل 500 تومن اونم فول «وی اس تی» یعنی هیچ ساز زنده ای توش نباشه . اگه کار بخواد با سازهای زنده جمع بشه که یکی از شرایط واگذاری شمام همین مورده دیگه اصلا زیر دو-سه میلیون حساب نکن البته منظورم از 2 - 3 میلیون یه کار متوسط و معمولیه ها . میتونم الان شماره ی استاد میرهادیان بزرگترین نوازنده ی اصفهان رو بهت بدم ببینی قیمت هر کاری که می بنده چنده؟ تا الان هر تنظیم و آهنگی رو زیر 15 میلیون کار نکرده ، با استاد همایون خرم ، محمدرضا و همایون شجریان کار میکنه . پس اینکه گفتم دو سه تومن در حد یه کار خیلی ساده و معمولیه که چند تا ساز با سطح متوسط و مقبول ملودی ، نوازندگی و ضبط و .. داشته باشه . به نظرت خود من چرا تا الان 5 - 6 تا کاری که واسه شروعم اجرا کردم یا کاور بودن یا خودم نشستم با کامپیوتر و برنامه ی کیوبیس یه مشت لوپ چیدم کنار هم ؟ به نظرت من دوست ندارم کار جدید با تنظیم ساز های زنده بخونم؟ سوال من اینه یه ترانه ی خالی برای کسی که نه آهنگ داره و نه تنظیم چه دردی رو میتونه دوا کنه؟ مشکل اول من نوعی نداشتن آهنگ و تنظیمه وقتی من نتونم ترانه رو آهنگسازی شده با یه تنظیم خوب بخونم گیریم روزی 10 تا از بهترین ترانه ها رو هم بهم واگذار کنند ترانه رو باید چیکار کنم؟ با گوشی موبایل ترانه رو باصدای خودم بدون آهنگ ضبط کنم و هی خودم گوش بدم؟ بیایم برای این موارد راه حل پیش بینی کنیم دوستان و به نظر من اینطور واگذاری یه جور کار غیر منطقیه . اگر خواننده ای که شما میخوای کمکش کنی توان مالی نداشته باشه که از پس مخارج آهنگ و تنظیمش برنمیاد و اصلا ترانه به مرحله ی اجرا نمیرسه . اگرم توان مالی داره و میتونه هزینه های بالای آهنگ و تنظیم رو بده چرا ترانه رو مجانی بهش بدید که نگاهش به ترانه و ترانه سرا یه شکل دیگه ای بشه که همه ی حرف یغما گلرویی در اون نامه های تندش همین بود که چرا … 2- اگر تمام مشکلات بالارو فرض شده تصور کنی و اصلا بگی خودمون یا هر عزیز دیگه ای انقدر این مساله برامون مهمه که حتا هزینه ی آهنگ و تنظیم طرف رو هم میدیم مگه ما چقد خواننده با شرایط مطلوب شما داریم که هر چند روز بتونند یه کار اجرا بکنند؟ . اصلا بازخوردش قابل توجه خواهد بود یا نه ؟ تمام اینها نیاز به توجیه ، مشورت ، ساماندهی و تنظیم یک دستورالعمل داخلی دارند حامد جان . به نظر من یه حرکت یا نباید اصلا شروع بشه و شکست بخوره (حتا به صورت شخصی و فردی) یا که می بایست برنامه ریزی دقیق و مشاوره ی تخصصی روش شده باشه و کاملا حساب شده بره جلو . دوست دارم سوال هام رو با ریزبینی و دقت نظر پاسخ بدین . برای خودم این هایی که پرسیدم سواله و دوست دارم محکم و کامل روشن بشم . من در خدمت هستم . قربانتون عماد
    • راستی یک نکته را فراموش کردم : مهدی جان و حامد عزیزم چنانچه یک درصد احتمال میدهید پاسخ به این سوالات کمکی به پیشرفت طرح و روشن شدن جزئیات برای رفقا و مخاطبین نمیکند بدون هماهنگی قبلی میتوانید کامنتم را غیرفعال نمائید به هیچ وجه گلایه مند نخواهم شد. با مهر دو چندان :-) @};-
      • عماد جان ممنونم از توضیحاتت که به جا هم بود/من فکر میکنم حامد باید در مورد گفته های جالب و مفیدت بیاد و نظر بده /تا جایی که من میدونم قرار هست به کسانی کار بدیم که خودشون همه فن حریف هستن /ما دو سه نفر در اکادمی کشف کردیم و مطمئنن بیشتر از این تعدادن/حامد بیاد من مجددن بر میگردم و توضیح میدم
      • _ ممنون مهدی جان به نظر من اگر این دوستان همه فن حریفند و فقط ترانه ی خوب ندارند در کنار واگذاری ترانه های شما چه خوب است که این عزیزان نیز متقابلا به جوانان ترانه سرایی که وضعیت مشابهی در زمینه اجرا دارند کمک کنند یعنی دوستانی که ترانه دارند ، ترانه میسرایند ، استعداد خواندن و ملودی سازی هم دارند ولی از نظر تنظیم کسی از آنها حمایت نکرده است. حداقل بنده 7 نفر را در این مجموعه میشناسم که اینگونه اند یعنی تخصص شان شعر و ترانه است اما دستی هم در اجرا دارند هر چند مبتدی ولی آنهایی که باید بدانند استعدادها را حتا در ابتدای راه تشخیص میدهند . دوست گرامی مان رشاد عقیلی یکی از این عزیزان است که مدت ها به دنبال اجرای یکی از ترانه هایش بود ولی در زمینه ی آهنگ و تنظیم نیاز به یاری و کمک داشت که دوست عزیزمان سمیر شکیبا با جوانمردی یک کار را برای این جوان مستعد تنظیم و آهنگسازی کرد. چه ایرادی دارد در کنار کمک ترانه سرایان به آهنگسازان ، این قشر نیز به ترانه سرایانی که استعداد اجرا دارند در زمینه ی تخصص خود یاری برسانند؟ (ضمنا این پیشنهاد به هیچ وجه حمل بر نظر شخصی نشود چون عزیزانی که با من آشنا هستند میدانند که با تنظیم کننده های بسیاری رابطه ی دوستی دارم هر چند امیدی به خیرخواهی شان نیست که اگر بود حتما از آنها برای دوستان درخواست یاری میکردم و جدا از این مساله خودم هم در حال طی طریق آموزش های آهنگسازی و تنظیم هستم از این رو این پیشنهاد بنده صرفن به خاطر دوستانی ست که در این مجموعه از نظر تنظیم و آهنگ نیاز به حمایت دارند) _
      • بسیار پیشنهاد بجایی بود عماد جان/ حتمن به بچه ها میگم که این رو هم در نظر داشته باشن/دست ها ما با اجرا کننده ها باید به هم گره بخوره
      • آره عماد جان کمی دیر به دست من رسید بله عزیزم حرف شما تا حدودی درست هست اما هدف اینکار بیشتر دوستان نوازنده هست که توانی در اجرای خودشون هم میبینند و اینکه هر نوازنده ای به هر حال در شهر خودش رابطه هایی که پس از انتخاب کردند چند کار یه بند موسیقی تشکیل بدن و از این طریق در مخارج فوق العاده صرف جویی خواهد شد و اینکه حتی تکنوازی هم میونن انجام بدند به شرط اینکه تسلط قابل قبولی داشته باشند اتفاقا یکی از اهداف من هم همین هست که بتونم در اجرا بیشتر کمک بکنم مثلا مسلما من به دوستی که میخواد ترانه خودم رو اجرا بکنه خیلی بیشتر میتونم راهنمایی بدم تا دوستی که ترانه مهدی صفا رو اجرا میکنه ------- اگر یه بند موسیقی تشکیل بشه و دوستانی هم از اعضای اکادمی قبول زحمت کنند در تنظیم کار ها در صورت نیاز و حتی در اهنگسازی ها اونجاست که تنها هزینه استودیو باقی میمونه حرف من اینه ... خواننده ی جوون نیاز به این داره که بدونه بهش اهمیت میدیم خواننده جوون نیاز به انگیزه داره و نیاز به این داره که به خود باوری برسه نیاز به این داره که بدونه به هنری که داره میتونه تکیه کنه من هرگز توقع ندارم در کار اول کسی شاهکار بکنه اما همین که تلاشش رو بکنه و همین که از کار اول با ساز ترانرو اجرا بکنه ( با هر توانی ) باعث میشه با این ذهنیت رشد بکنه که ساز برای نواختن ساخته شده و نه به دیوار زده شدن برای قشنگی من بیشتر هدفم این هست که این ذهنیت رو در جوون ها القا کنم ------- باید یه نکته هم اشاره کنم اونم این که من به شخصه با سپردن ترانه بدون دریافت وجه به خوانندگان بزرگ صد در صد مخالفم اما باید دید ترانرو به کی میدیم به داریوش اقبالی ؟ سیاوش قمیشی ؟ یا به یه جوون 24-5 ساله ؟ من همینجا میگم اگر استعداد نابی رو کشف کنم در این طرح یقین بدون حتی حاظرم تهیه کنندش بشم کشف استعداد هم یکی دیگه از اهداف من هست امیدوارم این طرح زمین نخوره و طرح موفقی بشه هیچ ادعایی روی ترانه های خودم ندارم و پشتم به ترانه های خوب و قابل اجرای مهدی صفا گرمه @};- @};- @};- دوستت دارم عماد و میدونم نظراتت در راستای جامع شدن طرح هست @};-
      • میدونی خوبی دیگش چیه ؟ اینه که بچه ها میتونن هم رو پیدا کنن مثلا همین کاوه رئیسی بمب استعداده اما ازین شکایت داره که در شیراز دست تنهام خودت شیرازی هستی اما ساکن اصفهان شیراز و اصفهان چقد فاصله داره ؟ دو سه ساعت گمونم میتونین بدرد هم بخورین یا خیلی های دیگه همینطور تهرانی ها مشهدی ها تبریزی ها کرمانی ها و... چرا سخت بگیریم ؟ نباید ساده گرفت اما سخت گرفتن هم اشتباس
      • سلام حامد و عماد و مهدی عزیز ببخشید توی بحث شیرینتون دخالت می کنم با صحبت های عماد عزیزموافقم الان یکی که بخواد مثل احمد مرشد سناریو بنویسه زیر 1 تومن کار نمی کنه تنظیم و استودیو هم که خدا تومنه و یه آهنگ با بیس قیمتی 6 تا 40 میلیون قیمت می خوره البته این رنج قیمت واسه ی موزیک با سازه نه اینکه با sonar یا q basic یا Fl studio ساخته بشه
      • با سلام خدمت سروران عزیزم این کار بسیار عالیه و اگه مثل کتاب مشترک هدفی تعیین شده داشته باشه میشه گفت اکثر اعضای آکادمی با همراهی هم می تونن یک انقلاب و یک حرفی را در میان این عرصه ی هنری بیان کنند من هم با اجرای این طرح موافقم و هر کاری در توانم باشه انجام خواهم داد