تیرِ خلاص

یه رازه تو سینم؛یه عمره اسیره
یه زخمِ قدیمی؛که یادم نمیره
یه نگاهِ خسته؛پُرِ درد و هراسه
از این که بدونی؛که تیرِ خلاصه
که تیرِ خلاصه برای من
با عشقِ تو آشنا شدن
دوباره زخم تازه و
شکستن و جدا شدن
سکوتِ حرفِ آخرم
گُلم نکردی باورم
سهمِ من از تو یه خاطره بود
عشقتو از یاد میبرم
تیرِ خلاصو به من بزن
سهم غرورِ تو مرگِ منه
آخرِ آشنائیو
اولِ تنها شدنه
تیرِ خلاصو به من بزن
بذار تموم شه ماجِرا
گُلِ من تو زود عوض شدی
فقط بهم بگو چرا؟؟؟
تو رفتی اما زیرِ قولم نزدم
گفتی که بی من نمیدونی کجا بری
عجب دروغِ گُنده ای گفتی گُلم
یه جوری اینارو گفتی که همه باورم شد
کُلاتو بالاتر بذار چشاتو هم
ببینم انگار نمیتونی نگام کنی
مژده ندادی وقتی با خبر شدی
که عشقِ اول غمِ آخرم شد

با تشکر از همه دوستانی که منو تحمل میکنن و برای خوندن این ترانه وقت میذارن
امیدوارم دوستان خیلی جدی و سخت گیرانه نقد کنن تا ایراد های این ترانه رو بر طرف کنم و از این نقدها چیزای زیادی یاد بگیرم
میدونم توجیه نا مناسبیه و ایراد وزنیه ترانه رو به هیچ وجه نمیشه توجیه کرد ولی این ترانه رو ملودی گفته شده

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

https://www.academytaraneh.com/88330کپی شد!
1214
۷۸

  • بانوی ترانه های عاشقانه-ژیلاقنبری سلام هر ترانه ای ضعف خودشو داره همیشه که ناب ناب نیست با تکرار ترانه گفتن همه چیز درست خواهد شد و خوندیمو زیبا بود
    • محسن یاران سلام بر بانوی ترانه های عاشقانه ممنونم که بعد از گذشت ۷ ماه این ترانه رو خوندین و دیدگاهتون رو نوشتین زیبایی از نگاه شماست وگرنه این ترانه ایرادهای زیادی داره
  • مهدي دمي‌زاده سلام دوست من بیشتر بخون و بنویس آثار موفق روزبه بمانی یغما گلرویی
  • سعید سامانی داداش یه مقاله جدید انتشار دادم دوستات رو دعوت کن بخونن، خودتم استفاده کن در رابطه با ترانه نویسی روی ملودی هستش :-) http://www.academytaraneh.com/arcs/89264/%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D9%85%D9%84%D9%88%D8%AF%DB%8C/ موفق باشی @};-
  • سعید سامانی سلام و درود محسن جان ورودتو تبریک میگم،دومین کارته تو آکادمی و امیدوارم ترانه های بیشتری ازت بخونم لایک ۸ رو میدم نه بخاطر ترانت بلکه بخاطر احساس زیبایی که تو ترانت دیدم... وگرنه ترانت خیلی ایراد داره که با اجازه یکی یکی ایراداتشو میگم و با اجازه یه ویرایش برات میزنم...
    • سعید سامانی وااااو تا به حال اینجوری مثلِ اسب تو گل گیر نکرده بودم... داداشم با عرضِ پوزش تنها چیزی که تو این ترانه خوبه احساسته... :-x بخدا شرمنده که انقدر رک هستم ولی چکار کنم اینجوری برای خودت هم بهتره داداشم یه نصیحت برادرانه ، برو بشین کامل قوانین ترانه نویسی بخصوص هجا ها و قافیه ها رو یاد بگیر بعد ترانه بنویس چون اینجوری احساساتت هَدر میره،استعداد بالایی داری اما علمت تو این زمینه کمه... اگه اینجوری ترانه انتشار بدی نظر ها در موردت بد میشه و به عنوان یه ترانه نویس ضعیف ازت یاد میکنن حتی اگه بعد ها خیلی قوی شی پیش نظر بقیه ضعیفی چون کاره فوق العاده ضعیف ازت خوندن... رو ملودی نوشتن اصلاً کار سختی نیست برعکس دیدگاه هایی که برخی دوستان دیدم گذاشتند میگن سخته... و این توجیه خوبی نیست که میگی رو ملودی نوشتی( مگه اگه رو ملودی بنویسی نباید قوانین ترانه سرایی رو رعایت کنی؟ ) قافیه و وزن و همه چیز رو رعایت میکنی و بعد اگه دیدی با ملودیت هم خونی نداره واسه تنظیمه کار درستش میکنی... نمیخواستم تو دیدگاه هیچوقت اینجوری انتقاد کنم ولی بخدا پیام خصوصیای سایت پریده نمیشه به کسی پیام داد و حیفم اومد بهت ایراداتت رو نگم چون استعداد و مهم ترین چیز واسه ترانه نویسی رو داری ( احساساتِ فوق العاده ) موفق و پیروز باشی و امید وارم از دستم ناراحت نشی داداش گلم @};- :-x سامانی @};-
  • شكوفه عبدلي سلام و عرض ادب ممنون از ترانه ی زیباتون. یه خواهشی ازتون دارم ای کاش شما که تجربه شو رو دارید درمورد نوشتن ترانه از روی ملودی مقاله ای ارائه بدید که ما هم یاد بگیریم. به نظرم نوشتن ترانه روی ملودی باید کار سختی باشه. یه جوری دست و پای آدمو می بنده. اول ترانه بگی و بعد روش ملودی ساخته بشه اتفاقات قشنگتری می افته چون همه چی سرجاشه وزن و قافیه و ریتم و... البته این نظر شخصیه منه. ممنون میشم راهنماییم کنید. موفق باشید. @};- @};-
    • محسن یاران سلام. @};- @};- @};- خواهش میکنم منو شرمنده نفرمایید.من در اون حدی که شما میفرمایید نیستم و فقط تجربیاتی داشتم و اگه دانشی در این زمینه داشته باشم بصورت تجربی حاصل شده و درس موسیقی نخوندم. زیبایی از نگاه شماست که این ترانه پُر ایراد رو زیبا میبینه. اوایل نمیدونستم بهتره که اول ترانه گفته شه و بعدا رو ترانه ملودی گذاشته شه یا اول ملودی ساخته شه و رو ملودی ترانه گفته شه بهتره. از لحاظ ادبیاتی به نظر من باید اول ترانه گفته شه که از اصول و قواعد شعر کلاسیک خارج نشیم. ولی باید ببینیم هدف از تولید اون اثر هنری چیست؟ اگه هدف اصلی بیان نا گفته های دل ماست و میخواهیم حرفای مهمی در چهارچوب شعر کلاسیک بزنیم که ابتدا باید با تمام محدودیت هایی که قواعد و اصول شعر کلاسیک ایجاب میکنه ؛ ترانه سروده شه و در همون چهار چوب باشه که از لحاظ ساختاری ایرادی از اون ترانه نشه گرفت. ولی اگه از همون ابتدا هدف اصلی تولید موزیک باشه و حساسیت و وسواس بیشتری رو ملودی بذاریم؛طبیعتا نمیشه تمام چهار چوب های شعر کلاسیک رو رعایت کرد و گاهی مجبور خواهیم شد قواعد رو نادیده بگیریم. مثال ترانه " آخه دل من از محسن یگانه " آخه دل من دل دیوونه من تا کی میخوای خیره بمونی به عکس روی دیوار آخه دل من دل ساده من دیدی اونم تنهات گذاشت بعد یه عمره آزگار من اطلاعات کمی در مورد ادبیات و قالب های شعری دارم ولی این ترانه ای که مثال زدم فکر نمیکنم در هیچ یک از قالب های شعری بگنجه.درست عرض میکنم؟؟؟ مشخصه که در ابتدا هدف هنرمند ساخت موزیک بوده و اگه بخواهیم این ترانه رو بصورت مکتوب و بدون موزیک منتشر کنیم انتقادات سخت و ایرادهای بزرگی دوستان منتقد خواهند گرفت. من ترانه ای میتونم برای شما مثال بزنم که تا وقتی ملودی این ترانه شنیده نشه فکر میکنیم این ترانه نیست و نثره.مثل انشاست.ولی وقتی ترانه رو به همراه موزیک میشنویم متوجه زیبایی ترانه میشیم. ولی بی شمار ترانه میشه مثال زد که ابتدا ترانه سروده شده باور نکن تنهئیت را من در تو پنهانم تو در من از من به من نزدیک تر تو از تو به تو نزدیک تر من که با وجود تمام محدودیت های شعر کلاسیک بسیار زیباست و تمام قواعد شعری هم رعایت شده و اگه بصورت مکتوب و بدون موزیک هم منتشر بشه چیزی از ارزش این ترانه کم نخواهد شد. بله کاملا حق با شماست.ملودی خیلی کا رو سخت تر میکنه گاهی اینقدر محدود میکنه که نمیشه توضیح داد و فقط باید روی ملودیه آهنگسازان سخت گیر ترانه گفت تا تجربه کرد این سختی هارو. من ترانه های خیلی خوبی دیدم از شما.و از خوندن خیلی از ترانه های شما لذت میبرم =D> @};- @};- @};- ولی برای اظهار نظر بهتر خیلی دوس دارم بیوگرافی شما رو بدونم.اگه لطف بفرمایید ممنون میشم :"> میزان تحصیلات-رشته تحصیلی-سن
      • محسن یاران باور نکن تنهائیت را
      • محسن یاران واقعا شرمنده :"> :"> :"> من این روزا خیلی گیج و هواس پرت شدم اولا قبلا بیوگرافی رو از شما پرسیده بودم ثانیا تو صفحه شما بیوگرافی هست ولی من دقت نکرده بودم
  • محمد ثلاثی =D> =D> =D> =D> @};- @};- @};- @};-
    • محسن یاران @};- @};- @};- @};- @};- امیدوارم چون از ترانه شما خوشم اومده شما رو مجبور به تعریف و تعارف نکرده باشم.به نظر من ترانه شما خیلی خوب بود و =D> داشت ولی ترانه من :">
  • amin-sheykhi سلام محسن جان اول بگم که خیلی خوشحالم که به یه انسان با شخصیت به اسم محسن یاران دوست و رفیق شدم. کارت رو خوندم. من معمولاً به وزن یا حتی قافیه گیر نمیدم.مثلاً اگه یه کاری باشه که اصلاً قافیه به کار نبرده باشه پس پیش خودم میگم حتی تلاشی برای نو آوری انجام داده و جای نقد رو نمیذاره این موضوع.حالا در مورد ریتم و وزن ترانه ت هم من همین نظر رو دارم. فک میکنم باید فقط بنویسی بنویسی بنویسی تا تمرین کرده باشی. یه وقت هایی یه چیزایی رو یاد میگیری ولی چون تمرینش نمیکنی یاد ت میره.پس سعی کن یه ترانه بنویسی با تمرکز رو دانش جدیدت استفاده از گلم در ترانه خیلی وقته منسوخ شده و دیگه جایی تو ترانه نداره از نظر من. منتظر ترانه بعدیت هستم چون میخوام یه نقد حسابی روش انجام بدم. و رفاقت... شاد باش و شاعر @};-
    • محسن یاران سلام امین جان @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- برای من هم باعث افتخاره که با شما آشنا شدم :-x :-x :-x این ترانه نقص های زیادی داشت در مورد گلم حق با شماست و سعی میکنم تغییرش بدم.
  • شبنم باقری سلام واژه های قشنگی خوندم و موضوع زیبایی اما به هم ریختگی ترانه اجازه نداد با یه ریتم تا ته کار برم مثل خوندن این نوع لالایی لالا ، لالا ، لا لااا لا لا ، لالایی لا، لااااایییییی لالا لی لا لالالالا، لالالالاااا لالا، لالا ، لالا، لالا، لالاااااا لالا،لا لالالااااا حتی خوندن لالایی هم بدون ریتم مشخص خیلی سخته موفق باشی
    • محسن یاران سلام.ممنونم که نظرتون در مورد این ترانه اینقدر خوب و مثبته و تنها ایرادش رو ایراد وزنی میدونین منو امیدوار کردین @};- @};- @};- @};- @};- در اولین فرصت موزیک رو برای شما میذارم تا متوجه ریتم ترانه هم بشین
  • مهدي دمي‌زاده سلام دوست من بیشتر بخون و بنویس با زاویه دید متفاوت تصویرسازی کن منتظر کارای بهترت هستم
    • محسن یاران سلام @};- @};- @};- به روی چشم.سعی میکنم بیشتر بخونم ولی نمیتونم بیشتر بنویسم چون خیلی برام سخته ترانه نوشتن ممنونم از وقتی که گذاشتین فقط جساراتا میتونم بپرسم چی نظرتونو جلب کرد که ترانه ای که 20 روز پیش منتشر شده رو خوندین؟؟؟
  • مجید صادقی =D> =D> =D> =D> @};- @};- @};- @};-
  • حسن عرب لاریمی @};- @};- @};- موفق باشید
  • علی ادریس زاده درود محسن عزیز.ممنون از دعوتت احساس روونت قابل تقدیره دوست خوبم =D> =D> =D> من شخصا نظرای شخصی که به نظرم میرسه رو میگم شاید اشتباه باشه و کارو نقد نمیکنم دوست عزیز @};- نوسانات وزنی که فرمودی به نظرم حتی تو حالت ملودیک هم کمی دچار اشکاله بعضی جاها مثل()عجب دروغ گنده ای.... کمی هم استفاده مکرر از واژه گلم و... کمی انسجام کارو کم میکنه به نظرم بعضی جاهام خیلی توضیحی و نثر گونه میشد مثله گفتی که بی من نمیدونی کجا بری عجب دروغِ گُنده ای گفتی گُلم یه جوری اینارو گفتی که همه باورم شد کُلاتو بالاتر بذار چشاتو هم ... شاد باشی @};-
  • یاسمن وحیدی سلام بسیار زیبا اما نمی دونم چه سبکی نوشتین لایک5 تقدیمتون @};- @};- @};-
    • محسن یاران سلام.از نگاه زیبای شماست که این ترانه رو زیبا دیدین @};- @};- @};- به قول محسن یگانه : هیشکی نمیتونه بفهمه که این چه سبکی بوده؟؟؟ ;)) خودمم واقعاً نفهمیدم چه سبکیه. :">
  • ناهید ملکی سلام آقای یاران عزیز اولین چیزی که خیلی به چشم میاد وزن ترانه س که دائم تغییر میکنه واسه مهین نمیشه باهاش ارتباط خوبی برقرار کرد. این مصرع جالب نبود چشماتو هم بالاتر بزار منظورتون چیه؟...کُلاتو بالاتر بذار چشاتو هم بعضی قسمتا هم از حالت شعر به نثر تبدیل میشه. شما با کمی نظم دادن و وقت گذاشتن میتونید ترانه های بهتری بگین :-) @};- دوباره زخم تازه و شکستن و جدا شدن سکوتِ حرفِ آخرم گُلم نکردی باورم این قسمت و دوست داشتم @};- @};- @};-
    • محسن یاران ممنونم خانم ملکی امیدوارم ترانه های بعدی بتونه نظر شما رو جلب کنه. @};- @};- @};- در مورد کلاتو بالاتر بذار(من فکر میکنم وقتی کسی به کار بدی که انجام داده افتخار میکنه ولذت میبره یه ضرب المثلی هست که میگن کلاتو بالاتر بذار.)
      • ناهید ملکی بله شنیدم کلاتو بالا تر بذار ولی در ادامه گفتین چشاتو هم اونجا رو عرض کردم @};-
  • علی اصغر شریفی سلام، والله ترانه ای که روی ملودی گفته شده رو دیگه درست نیست که به صورت متنی و روی کاغذ نقد کرد. دیگه باید آهنگ رو گوش داد و مجموعه ای از ترانه و آهنگ و تنظیم ، صدای خواننده و... مورد نقد قرار داد. بنده نظر خاصی ندارم در اینجا و روی کاغذ ، چون شما برای ملودی ترانه گفتید نه برای کاغذ که به نظرم اصالت کار، روی کاغذ نوشتن و برای دل خود نوشتن خیلی بیشتر از روی ملودی نوشتن هست. اگه روی کاغذ میگفتید که نوشته اید و هنوز بر روی ملودی خاصی اجرا نشده بود ، نیومدنم تا الآن به خاطر این بوده که خیلی کار ضعیف هست و نمره قبولی بنده بهش نمیدادم. اما روی ملودی نوشتن قصه اش فرق میکند. که در بالا اشاره کردم. فقط به خاطر دعوتتون اومدم و نظر خاصی ندارم. موفق باشید. @};- :-)
    • محسن یاران سلام جناب شریفی @};- امیدوارم ترانه های بعدیم بتونه نظر شما رو جلب کنه. @};- @};- @};- @};- خودم هم از نقایص بی شماره ترانه تا حدودی با خبرم.
  • علی حمیدی سلام محسن جان کار زیبایی بود @};- @};- قلمت پایدار..
  • مهسا معصومی سلام خوین آقا محسن :-) خوب شد توضیح دادین چون دقیقا میخواستم بپرسم که رو ملودی گفتین یا نه ؟چون واسه خودمم پیش اومده :) کاش ما هم ملودی رو میتونستیم گوش کنیم که بیشتر لذت ببریم ممنونم از ترانتون ... 8-> لایک @};-
    • محسن یاران ممنونم از لطفتون @};- @};- @};- @};- کار موزیک هنوز کاملا تموم نشده و کار ماکت هست.تکمیل شه حتما میذارم.حالا یا به ایمیلتون یا از طریق همین سایت
  • علیرضا سرمدیان آقای یاران عزیز سلام، از اول حدس زدم که کارتون روی ملودی هست ، اولشو خیلی دوست داشتم ، انتهاش به سلیقه من نمی خوره اما باز هم از ارزش کار شما کم نمیشه دوست خوبم ،فقط کاش کار های رو ملودی رو یه جوری می شد با همون ملودی گوش داد ، مثلا یه ماکت ازش یا حالا هرچی... این @};- تقدیمتون :-)
    • محسن یاران سپاس جناب سرمدیان :-x ممنونم از این همه انرژی مثبتی که بهم دادین @};- @};- @};- @};- @};- امیدوارم این ترانه به همین خوبی که شما میفرمایین باشه :">
  • ناهید سلیمانی آقای یاران عزیز ترانتونو خوندم ولی نتونستم باهاش ارتباط بر قرار کنم علم نقد کردن هم ندارم امیدوارم موفق باشید @};- @};- @};-
    • نيما سكوت بانو به خاطر اختلاف سني زياده نتونستي ارتباط برقرار كني من از همون مصرع اول ارتباط گرفتم :-))
      • ناهید سلیمانی خوب معلومه یه جوون 18 ساله می تونه با این ترانه ارتباط بر قرا ر کنه البته هیجده ساله ترکه ای :-)) :-)) :-)) ببخشید آقای یاران این آقای سکوت تا اخراج نشه دست بردار نیست به هشدار ها توجه نمی کنه منم که نمی تونم جواب ندم @};-
      • محسن یاران اگه آقای سکوت نباشه فضای آکادمی رو سکوته محض خواهد گرفت.برای من که حضور ایشون دلگرمی و دلخوشیه.
    • محسن یاران سلام و سپاس بابت وقتی که گذاشتین @};- @};- @};- شرمنده.براای ترانه چه ضعفی بدتر از این که نتونه با مخاطب ارتباط برقرار کنه :< امیدوارم ترانه های بعدی نظر شما رو جلب کنه @};-
      • ناهید سلیمانی اختیار دارین آقای یاران اگه من نتونستم با شعرتون ارتباط بگیرم از ضعف منه موفق باشید. @};- @};- @};-
  • مرتضی تلیکانی سلام برادر ارجمند. ترانتون مطالب زیبایی برای گفتن داره اما متاسفانه بنده نتونستم ریتمشو موتجه بشم و وزنش رو دچار ایراد دیدم حتی اگر بر اساس ملودی باشه.موضوع خوبیه فقط روی ریتم و وزن اصلاحاتی انجام بشه بهتره
    • محسن یاران سلام. وقتی آقای تلیکانی میگه ترانه حرفای زیادی برای گفتن داشت و تنها ایرادو ایراده وزنی میدونه باعث امیدواریه منه. ممنون.اگه نظر شما بی تعارف باشه منو بسیار امیدوار کردین جناب تلیکانی @};- @};- @};- @};-
  • مرسده (زهرا) عباس زاده حدس میزدم که این ترانه باید روی ملودی نوشته شده باشه .. بنابراین بدون شنیدین ملودی نمیشه ایراد وزنی بهش گرفت موفق باشی محسن عزیز :-) @};-
  • یاسر ‌سلام آقای باران چون دعوتم کردین برای نقد کارتون پس نقدمو پذیرا باشین ابن کار هنوز شعر نشده پس ترانه نیست، شاید با ارفاق قبول کنیم که اثر منظومیه ولی عناصر زیبای سخن تو کار وجود نداره توصیه میکنم شعر زیاد بخونید،ترانه زیاد بخونید، ابتدا ریشه خودتونو بشناسید بعد شروع کنید به نوشتن این مرحله، مرحله ی گذاره و شما به سلامت ازش عبور خواهید کرد به شرط مطالعه، پس من پیشنهد میکنم ابتدا مطالعتونو بالا ببرین بعد با وزنهای کوتاه و به زبان خودتون نه تقلید از کسی جایی یا نوشته ای شروع کنید به نوشتن، کار قبلیت بهتر بود، اما اطمینان دارم کار بعدیت بهتر خواهد بود با مطالعه موفق باشی @};-
    • محسن یاران سلام آقای قاسمی عزیز. @};- ممنونم که اینقدر بی تعارف نظرتونو گفتین.بله شاید حق با شما باشه و نشه اسم اینو ترانه گذاشت.اینکه مطالعم کمه هم حق با شماست چون قبلا هم این ایرادو ازم گرفتن.ولی در مورد تقلید کاش دقیقاً میگفتین منظورتون از کیه؟؟؟یعنی من از چه کسی تقلید کردم؟؟؟برام مهمه که بدونم این دو تا ترانه شبیه ترانه های کدوم بزرگواره؟ ممنونم از وقتی که برای من گذاشتین @};- @};- @};-
      • یاسر سلام این جمله رو بارها شنیدیم که میگن اولین کسی که گفته مثلا شب خورشید را میکشد٬ شاعره و بقیه کسایی که از این تعبیر استفاده میکنن مقلد محسوب میشن من قصد جسارت نداشتم فقط خواستم بگم رو تعابیری که استفاده میکنی بیشتر وقت بذار، از یه منظر دیگه به قضایا نگا کن موفق باشی @};-
      • وحیدی(سورمه) :-? :-? :-? :-? :-?
  • رشید زرین قلم سلام آقای یاران @};- ترانه خوبیست و باید عرض کنم بعضی ملودی ها چنان تاثیری روی ترانه میذاره که معایب ترانه پنهان شده و حتی زیبا هم میشه اگر فایل صوتی شو میذاشتید دوستان بهتر میتونستن نظری بدن موفق باشید . @};- @};-
    • محسن یاران سلام جناب زرین قلم. سپاس از لطفتون. امیدوارم ملودی ارزش این همه پُر ایراد نوشتنه ترانه رو داشته باشه و معایب رو پوشش بده.در مورد موزیک باید بگم هنوز اون چیزی که باید بشه نشده ضبط نهایی انجام نشده یا بهتره بگم کار ماکت هست.به محض اینکه این آهنگ شایستگی اینو پیدا کرد که به سمع شما برسه حتما خواهم گذاشت. @};- @};- @};- @};-
  • مریم سپید سلام جناب یاران... خوب اینکه کار براساس ملودی نوشته شده تا حدودی میتونه ایرادات وزنی کارتونو توجیه کنه ولی نه همه جاشو....(براساس ملودی نوشتن ترانه، نمیتونه دست ما رو کلا در بی وزن نوشتن ترانه باز کنه) همینطور در بحث قافیه.. نکته دیگه این که من از این کار اینطور برداشت کردم قسمتهای ابتدایی براساس یک ملودی پاپ گونه نوشته شده ولی هرچه به قسمتهای پایانی نزدیک شدم احساس کردم فضا داره فضای رپ گونه میشه... ایراد دیگه ای که میشه به کارتون گرفت، استفاده درست از واژه ها و تعابیر و نحوه ی جای گیری شونه..مثلا: یه نگاهِ خسته؛پُرِ درد و هراسه از این که بدونی؛که تیرِ خلاصه : مصرع دوم شما دارید نگاه خسته رو توصیف میکنید،فکر میکنم "از اینکه بدونی" یه چیز اضافس که تو این مصرع نشسته..مثلا بهتر بود بگید: نگاهی که واسم یه تیر خلاصه ، یا یه چیز بهتر که بتونه نگاه خسته رو بدون هیچ واژه ی اضافی توصیف کنه... سهم غرورِ تو مرگِ منه : این قسمت هم خوب ننشسته .... غرور یه حالتیه که واسه مخاطب تبعات و یا همون سهم داره ؛ نه غرور واسه خود غرور..مثلا بهتر بود بگید سهم من از غرور تو مرگه یا مردن از غرور تو سهم منه.... عجب دروغِ گُنده ای گفتی گُلم: این قسمت هم با زبان ترانه زیاد هماهنگ نیس جسارت بنده رو ببخشید.... قلمتون نویسا و پربار.. موفق باشید @};- @};- @};-
    • محسن یاران سلام.ممنونم از این که برای این ترانه وقت گذاشتین و با این دقت ترانه رو نقد وبررسی کردین.این نقد شما شاید از صد تا لایک برای من با ارزش تر باشه. در مورد این که رو ملودی نوشتن دلیل خوبی بربای بی وزنی نیست کاملا حق با شماست.من انتهای ترانه اگه گفتم رو ملودی نوشتم فقط برای این بوده که بگم میدونم وزن ترانم ایراد داره. اینکه فرمودین آخر ترانه فضا شبیه فضای رپ شده برام خیلی جالب بود و احتمالا این جمله باعث شه انتهای ترانه یه بازنگری داشته باشم. در مورد یه نگاه خسته پُره درد و هراسه از اینکه بدونی به نظر من زیاد اضافه نیست.چون وقتی ما میگیم میترسم؛شاید مخاطب این سوال تو ذهنش ایجاد شه که از چی؟من هم خواستم هنوز سوالی ایجاد نشده جواب بدم تو قبلاً منو به پای مرگ کشوندی.ترسم من "از اینه که تو بدونی" عشق تو و نزدیک شدن دوبارۀ تو به من؛تیره خلاصه و مرگ منو قطعی میکنه. در مورد غرور هم حق با شماست. وقتی همه میگن دروغ گُنده خوب نیست؛لابد خوب نیست دیگه.اینجا هم باید ویرایش شه.چون هیشکی دوس نداشت. دوباره تشکر میکنم که برای من و این ترانۀ پُر ایراد ارزش قائل شدین.امیدوارم از راهنمایی هاتون نهایت استفاده رو ببرم. @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • مهشاد نورالسنا سلام جناب يارن ترانه خوب و زيبايى بود اما راجع به وزنش نمى شه نظرى داد چون ميگيد رو ملودى سرودين و تنها موردى که به چشمم اومد وزن ترانتون بود @};- @};-
    • محسن یاران سلام.خیلی خیلی امیدوار شدم که به نظر شما ایراد این ترانه فقط وزنش بوده.چون به نظر من ایرادای زیادی داره.ممنون که اینقدر کم نقص دیدین ترانمو. @};- @};- @};- امیدوارم یه روزی دوستان اینقدر منطق و درک و جنبه در من ببینن که از بیان ایرادات و نقدهای بی رحمانه منو بی بهره نذارن @};-
  • نيما سكوت درود محسن جان چون رو ملودی گفته شده وزنش رو نمیشه کاری کرد اما چند تا نکته جسارتا به ذهنم رسید احساس کارت خیلی خوب بود تبریک میگم بهت توو بیت اول به جای یه رازه توو سینم بگی یه رازی توو سینم بهتره و مفهومش درست تره با نظر جناب بهبهانی هم موافقم که دروغ گنده کلیت ترانه رو تحت شعاع قرار میده و توو بیت اخر هم بهتر بود بگی عشق اول و اخرم شدی جسارت منو ببخش محسن جان @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
    • محسن یاران خواهش میکنم.اصلاً جسارتی نیست نیمای عزیز. @};- @};- @};- اتفاقا بسیار خوش حالم میکنی که دوستی و رفاقت باعث نشده با تعارف صحبت کنی و جدی و بی رو در وایسی نظرتو گفتی و این برای من بسیار ارزشمنده. :-x
  • یاسر بهبهانی سلام محسن جان. ترانه خوبی بود. فقط این قسمت کمی کودکانه میشه زبان ترانه :عجب دروغِ گُنده ای گفتی گُلم @};- @};- @};-
    • محسن یاران سلام یاسر جان.شما دیگه چرا؟؟؟ یعنی این ترانه اینقدر ضعیفه که ارزش نقد نداره؟؟؟ :< ما از شما توقع داریم داداشم. :-x اگه وقت داشتین دوباره یه سری به این ترانه بزنین و اگه ارزشه نقد داره از نظرات ارزشمندتون منو بی بهره نذارین. @};-
      • یاسر بهبهانی کلا ترانه هایی که روی ملودی سروده میشن بیشتر مواقع روی کاغذ زیبا نیستن و فقط بعد از اجرا میشه باهاشون ارتباط برقرار کرد و لذت برد. ترانه "همه چی دروغ بود" از سعید سعادتمند رو گوش بدید می بینید چقدر توی اجرا قشنگ نشسته ولی وقتی می نویسیدش اصلا ترانه قشنگی به نظر نمی رسه. من بیشتر ترانه سرا هستم تا منتقد. دوستانی داریم تو آکادمی که نقد حرفه ای رو خیلی بهتر بلدن.کار رو باید به کاردان سپرد. @};- @};- @};- @};- @};-
      • نيما سكوت بله دوستانی چون خانم کارگر عرب اقای قاسمی اقای توانا اقای تلیکانی :-)) :-)) :-)) :-)) :-)) :-)) :-)) :-)) :-)) :-))
  • عباس مقدم درود محسن عزیز خب با توضیحی که در مورد کار ت بر اساس ملودی گفته شده دیگه زیاد نمیشه چیزی گفت سبز بمانی دوست من @};-
    • محسن یاران سپاس جناب مقدم.ممنونم از وقتی که پای این تارنه گذاشتین. @};- @};- @};- فقط چون میدونم این ترانه به جز ایراد وزنی ایرادهای زیاده دیگه ای هم داره کاش اگه وقت داشتین منو از نظرات و انتقادات هنرمندانه خودتون بی بهره نذارین.
  • sepinood pahlevani زیبا بود @};- @};-
  • وحیدی(سورمه) سلام آقای یاران اول که ترانتونو خوندم گفتم از شما بعیده که بخواین قافیه رو رعایت نکنین با توجه به ترانه ی قبلیتون که من واقعا من دوستش دارم هر دفعه بهش سر می زنم و از خوندنش لذت می برم یدفعه دیدم درآخر ترانتون نوشتین که روی ملودی نوشته شده و یه بار دیگه با دقت ترانتونو خوندم و واقعا از خوندن ترانتون لذت بردم بسیار عالی لایک 1 تقدیمتون @};- @};- @};- @};- @};- @};-
    • محسن یاران سلام.میدونم این ترانه ضعف های بسیاری داره ولی بعضی وقتا یه موفقیت هایی برای کارهای ضعیف تر اتفاق میفته که برای همه عجیبه و برای کارهای قوی تر تکرار نمیشه.شاید این مهم ترین دلیلی بود که به خودم اجاره دادم این ترانه رو به اشتراک بذارم.چون میدونم با کمک دوستان نکته سنج و هنرمندی مثل شما و سایر دوستان میتونم نقایص رو برطرف کنم.شاید تو دلتون بگین این ترانه اینقدر نقص داره که با ویرایش درست نمیشه و باید دوباره سروده شه.ولی من چون میدونم نیت همه دوستان از نقد این ترانه فقط کمک به منه به دیده منت میپذیرم و افتخار میکنم که وقت شرفتون رو برای خوندن این ترانه گذاشتین. @};- @};- @};- @};-
      • وحیدی(سورمه) سلام مجدد من به هیچ وجه نگفتم ترانتون زیبا نیست اتفاقا گفتم که از خوندنش لذت بردم منتها اول که دیدم قافیه و وزن (البته من وزن رو وارد نیستم) شاید بگم تعداد هجا برابر نبود و ریتم خاصی دستم نیومد گفتم با توجه به ترانه ی قبلیتون از شما بعیده که وزن رو رعایت نکرده باشین اما ووقتی دیدم رو ملودی نوشته شده بهتون حق دادم چونمن یه بار رو ملودی که برام فرستاده بودن ترانه نوشتم و واقعا نوشتن ترانه رو ملودی واقعا سخته امیدوارم که از دست من ناراحت نشده باشین @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
      • محسن یاران خواهش میکنم.به هیچ وجه ناراحت نشدم ونمیشم.فقط دقیقاً متوجه منظورتون نشدم. چون میدونم به جز ایراد وزنی ایرادهای دیگه ای هم داره شاید توقع داشتم ایرادای دیگمو هم بهم بگین @};- @};- @};- @};-