مادر

&&ای دلبر زیبای قلبم &&

&&هر لحظه با یاد تو مستم&&

&&&&&&&

&&چشمم به در شاید بیایی&&

&&از مهر خود بر من بتابی&&

&&&&&&&

&&ای یار و ای یاور کجایی &&

&&بی من نمی رفتی تو جایی&&

&&&&&&&

&&رفتی و داغت مانده بر دل&&

&&مانده به تن رخت سیاهی&&

&&&&&&&

&&باران که می‌بارد کجایی&&

&&چشمان من خیس از جدایی&&

&&&&&&&

&&حسرت به دل ماندم بیایی &&

&& در خواب من گیری سراغی &&

&&&&&&&

&&از خانه ات رفتی گرفته &&

&&جای صفا بخت سیاهی &&

&&&&&&&

&&مادر بنامت کردم آغاز &&

&&آخر تو بودی محرم راز&&

&&&&&&&

&&از جان خود دادی پرو بال&&

&&نفرین که من در فکر پرواز&&

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

  • مهدی دمی زاده سلام دوست من خب میشه گفت قافیه رو رعایت نکردی تصویرسازی نشده و اونجایی که قافیه رو رعایت کردی میشه گفت از دم دست ترین کلمات برای قافیه استفاده کردی اتفاق خاصی نمیوفته توی کار و این واژه "مادر" باید خیلی بزرگتر و عمیقتر بهش پرداخته شه
    • ali.gholami.30 با سلام و احترام. و تشکر بابت نقدی که فرمودید و وقتی که گذاشتید. در رابطه با اینکه فرمودید تصویر سازی اتفاق نیفتاده کاملا مخالفم و باید خدمتتون عرض کنم شخصی رو به تصویر کشیدم که از دوری مادرش نالانه و همیشه چشم انتظار مادرش هست و حال و هوای خونه رو به تصویر کشیدم. در دو بیت پایانی هم اشاره ای کردم به قانون طبیعت که وقتی پرنده ای پریدن یاد میگیره پرواز می‌کنه و دیگه سمت مادرش نمیاد. در مورد اینکه فرمودید باید خیلی عمیق‌تر و بیشتر به واژه مادر پرداخته بشه موافقم با نظرتون ولی اینکه در یک ترانه بشه و بخوایم عمیق به واژه مادر بپردازیم در واقع باید به جای ترانه فیلم بسازیم. یادمه در فیلمی حدود دو ساعت فیلم در یک باجه تلفن بازی شد و بسیار هم کار خوب و دلنشینی بود از نظر بنده اینه که در یک اثر میشه لحظات کوتاه با احساسی رو به تصویر کشید که به دل همه بشینه چه بسا خیلی بیشتر از آثار عمیق تر و کلی تری هم بتونه نظرات رو جلب کنه. در مورد رعایت قافیه ها ، تمام قافیه ها رعایت شدند با توجه به اینکه این شعر از چند شعر چند بیتی و دو بیتی و تک بیتی تشکیل شده البته در وزن یکسان. که با توجه به قالب دو بیتی ها قافیه ها رعایت گردیده اند. در مورد انتخاب کلمات دم دستی هم با نظرتون مخالفم. کلماتی در شعر برای قافیه انتخاب شدند که منظور و حسو شعر رو به درستی ادا کنند لذا اینکه کلمات غیر دم دستی انتخاب شوند الزاما منجر به بهتر شدن شعر نمیشود. در نهایت ممنون از وقتی که گذاشتید.?
  • عليرضا عباسي سلام جناب غلامی عزیز دروود بی پایان
  • OMID3248 سلام جناب غلامی ، مرحبا و خداقوت و ستاره
  • nargesmirshahi با سلام و عرض ارادت جناب غلامی. ترانه زیبایی بود . مخصوصا که چون به نام مادر بود زیبایی ترانه دو چندان شد. من هم به یاد مادر آسمانی ام این ترانه رو چندبار خوندم. پایدار باشید ..
    • ali.gholami.30 سلام و عرض احترام دارم خدمتتون خانوم میر شاهی عزیز.خیلی از شما ممنونم بابت حضورتون. مادر نعمت خیلی بزرگیه که تا هست قدرش دونسته نمیشه و زمانی که از دستش می‌دیم میفهمیم چه کسی رو از دست دادیم. من این ترانه رو به عشق تمام مادران دنیا بخصوص مادرای درگذشته نوشتم و تقدیمشون میکنم .?
  • ali.gholami.30 سلام و عرض ادب دارم خدمت تمام اساتید و بینندگان عزیز. از اساتیدی که میتونن نقد کنن کار من رو ، خواستم خواهش کنم که این کارو هم نقد بفرمایند چون این اولین کارم نیس و کارهایی دارم که فروش رفتن و ایشالا بزودی ترانشون منتشر میشه. و دوس دارم که نقد های فنی اساتید محترم رو هم بدونم. و نقایص احتمالی اشعارم رو برطرف کنم .ممنون.
  • عباس مقدم درود جناب غلامی عزیز،خیر مقدم میگم حضورتون رو در اکادمی ترانه و امیدوارم هر روز در حال پیشرفت ببینمتون،به رسم معمول در اکادمی کار اول شاعر رو نقد نمیکنم و فقط از خوندنش لذت میبرم،سبز بمانید