ترانه نیمکت

ترانه نیمکت

چرا نمی فهمی تجسم لبهات تمومش استرسه

چرا نمی فهمی
تجسم لبهات
تمومش استرسه

چرا نمیزاری
صدای احساسم
به قلب تو برسه

یه خونه ی خالی
با قاب عکس تو
همین برام بسه

غریبه اینجا نیس
تحرک چشمات
همش برام هوسه

یه نیمکت خالی
نگاه رو به افق
نشسته تنها منم

غروب پایبزو
تو فکر آغوشت
بغل گرفته تنم

خرابو داغونم
همش پریشونم
چقد بی احساسی

خودت که میدونی
نباشی می میرم
منو که می شناسی

 

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

https://www.academytaraneh.com/114285کپی شد!
519
۱۸
۱

  • مهدی دمی زاده سلام دوست من حقیقتش من سواد نقد ندارم اما مصرعهای ترانه از نظر هجا کم و زیاد میشن و وزن رو دچار مشکل میکنه مثلا تمومش استرسه و به قلب تو برسه و همش برام هوسه ۷ هجاس درحالیکه هر مصرع شما عمدتا ۶ هجاس یه نمه درواقع عدم تمرکز توی مفهوم یه سری از بندهایت غریبه اینجا نیس تخرک چشمات همش برام هوسه یعنی چی؟ نشسته تنها منم این جابجایی ارکان جمله خوب درنیومده و... به هر حال مصراع های کوتاه خیلی دقت میخواد که منظورو برسونه و سالم بمونه از لحاظ ساختار
    • مصطفی رضاوند درود تحرک چشماتو که به دوست خوبم توضیح دادم با همین چشم چه کارا که نمیشه کرد شیوه چشمت فریب جنگ داشت ما غلط کردیم و صلح انگاشتیم یا حالا رمانتیک و عشقیش دیگه که بماند هم اون لب شما میشه همین چشم من جابه جایی ارکان رو موافقم تو این مصرع اما وزن رو خیلی سخت گرفتی درود اخوی
  • مطهره مهماندوست درود جناب رضاوند.ترانه تون رو دوست داشتم... موفق بمانید.
  • zahra95 راستی...ترانه تون حرف نداشت
    • مصطفی رضاوند خانم ممنون لطف دارید من باب نحوه نقد معمولا خودم خیلی خیلی شدید تر نقد میشم جاهای دیگه اینجا خیلی هم سفت و سخت نقد نمیکنم
      • zahra95 خب،معمولا در شبهای شعر و جلسات حضوری نقدها سنگینتره،اما اونجاها هم با شاعران تازه کار مثل قدیمیا برخورد نمیشه و ملایمتر نقد میکنند بطوریکه شاعر زده نشه و از شعر دست نکشه،
  • مصطفی رضاوند البته کمتر نظر میدم درسته جابه جایی ارکان تو جمله سازی کلا تو مغز من رفته خوبم نمیشم?
  • مصطفی رضاوند اقا ببخشید بنده زیاد پای کار دوستان دیگه نظر نمیدم احساس میکنم دوستان ناراحت میشن از نقد بنده بی پروا نقد میکنم اگه بخوام نظر بدم خواهی نشوی رسوا هم رنگ جماعت شو پس نظر کمتر میدم
    • عليرضا عباسي مصطفی جان اگه بخواییم یه گروه فعال داشته باشیم باید همه ی بچه ها تو ضمینه ی نقد بیشتر کار کنن حتی اگه چیزی بگیم که اشتباه هم باشه تو این میون میتونیم خیلی چیزا یاد بگیریم / بشخصه اگه تو صفحه ی من چیزی گفتی که بهم برخورد اگه از روی دلسوزی بود ببخشیدکه با این ادبیات میگم به جهنم که بهم برخورد ما برادر و خواهر و پدرو مادر هم دیگه نیستیم که فقط از همدیگه تعریف کنیم ما اومدیم اینجا یه چیزی یاد بگیریم و هرکسی که نمیاد و نظری نمیده خودش ضرر میکنه البته برای خودم نمیگم یه زمان بچه های آکادمی خیلی اکتیو بودن و من اگه احیانن چیزی یاد گرفتم از این نقدو نظرها بوده /امیدوارم دوستان فعالیشون رو بیشتر کنن شب و روزت پر از ترانه .
    • zahra95 سلام اقای رضاوند.اگر همه ی دوستان مثل شما فکر کنند و از گذاشتن نقد یا نظر پای کار همدیگه امتناع کنند بنظرتون از اکادمی چی باقی میمونه؟ بهتر نیست نقد بکنین اما کمی ملایم و همچنین خوبیهای اثر رو در کنار نقد اثر بیان کنیم؟؟
  • مصطفی رضاوند آقا عباسی عزیز این تحرک چشمات رو دیدید که با همین چشم چه کارا که نمیشه کرد شیوه چشمت فریب جنگ داشت ما غلط کردیم و صلح انگاشتیم یا حالا رمانتیک و عشقیش دیگه که بماند هم اون لب شما میشه باشا همین چشم من درمورد نزاری دقیقا حق باشماست البته بنده تسلط دارم نمیدونم چطوری از دست در رفته من باب جابه جایی ارکان هم دقیقا حق با شماست آقا لذت بردم از همه چه نقدای خوبی ?????
  • مصطفی رضاوند سلام ممنون ببینید شما هر 3 مصرع رو یه مصرع حساب کنید یعنی هر 6تا مصرع میشه یه بیت با قافیه مشخص این رو به این نحو مینویسم که واسه خواننده ویا آهنگساز قابل درک باشه که خیلی راحت روش بشه ملودی گذاشت یه مقدار خوب چون با خواننده ها یا آهنگسازهایی که کار میکردم این گله رو دارن که بعضی ترانه ها عالیه اما آهنگ ساختن براش سخته نه اینکه در نیاد نه چون ترانه رو وزن باشه قطعا درمیاد ترانه اما سخته بنده از بچگی مینوشتم دهه هفتاد تو کرج شب شعر هایی که میرفتیم عالی بود نمونه اون آدمایی که ادامه دادن علیرضا آذر بود خوب بنده یه هو شعر رو گذاشتم کنار واومدم بعد چند سال سراغ ترانه نمیدونم سال 95 یا 96 بود چند تا ترانه نوشتم به سرعت فروش رفت یه چند تا ساخته شد یه چند تاشم مجوز نگرفت البته دیگه ترانم نگفتم تا امسال حالا یه سری دوستان دیگه ترانه های خیلی به مراتب زیباتر از بنده میگفتن اما آهنگساز یا خواننده به خاطر ملودی سخت کار سراغشون نیومدن یا نمیان چون من خودم یه اطلاعاتی رویه ملودی داشتم ودارم از دید آهنگسازم به ترانه نگاه میکنم زیاد حرف زدم ببخشید
  • سپيده رحمت خواه سلام جناب رضاوند عزيز با دوستان موافقم با ريتم و ملودى خاصى سروده شده البته با دومين بار خوندنش دستم اومد، بنظرم اگر در اين كار چند مصرع با تعداد هجاهاى بيشتر هم اضافه كنيد كه ترانتون به نفطه اوج برسه زيباتر هم ميشه... موفق باشيد.
  • عليرضا عباسي سلام جناب رضاوند عزیز/ این کاررو از کار قبل بیشتر دوست داشتم / چرا (نمیزاری )محاوره گذاشتن که باید با ذال بنویسید که بایه ویرایش جزئی درست میشه/تحرک چشمات برام قابل لمس نبود اگه لب رو به جاش مینوشتید بهتر بود/همش برام هوسه با اجازه فقط برام هوسه /نشسته تنها منم / جابه جایی ارکان منم که تنها نشستم / و یه جابه جایی که کاررو بهتر میکنه با فکر آغوشت / غروب پاییزو/بغل گرفته تنم/بهترین هارو برات آرزو دارم (لایک)
  • امیررضا سلام مصطفی عزیز من هم حس میکنم ترانه روی ملودی سروده شده و با نظر آقای عضدی موافقم.
  • زهره مفتحی ترانه خوبی از آب دراومده زیبا بود?????
  • ali.amirazodi سلام و احترام مصطفی جان . من فکر میکنم این ترانه با ملودی و ریتم خاصی سروده شده و اگر اجرا بشه برای مخاطب جذاب خواهد بود. موفق و سربلند باشی برادر