اشک دریایی

تو رفتی و بی تو دلم ، شبها رو در سکوت نشست

رو هر دیوار کاهگلی،عکس یه قلب،طرح شکست

تو رفتی و شعرام و من ، با اشک دریاییم میگــــــم

بیت های بی قافیه رو ، از تــه تنهاییم میگـــــــــــم

تو رفتی و مهار نشد ، تنهایی از روز و شبــــــــــام

چیزی نمونده بشکنه ، چینی خشک چشــــــــام

تو رفتی و بعد تو من ، بغض دلـــــــم سنگین شده

سین سکوت و بی کسی،امسالم و هفت سین شده

تو رفتی و دنیای مــــن ، کوچیک تر از اتـــم شده

پشت خمیده ی من ، جای نشستن مردم شده

تو رفتی و هوای تـــــــو ، هنوز توو آسمونم ِ

نفس که می کشم هنوز،عشق تو مهمونم ِ

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

https://www.academytaraneh.com/93034کپی شد!
792
۱۴

  • رضا زال نژاد سلام رو هر دیوار کاهگلی،عکس یه قلب،طرح شکست بیشتر قلب های شکسته شده یا تیر خورده رو روی تنه ی درختا حک میکنن. شخصا رو دیوار کاهگلی همچین چیزی ندیدم، مطمئنم برای اکثریت هم بعیده. ورود تصویر دیوار کاهگلی ایراد نیست منتها به شرطی مقبول واقع میشه که شما از این دیوار در فضاسازی ها بیشتر استفاده میکردی یا قبل یا بعد، قبل که امکان نداشت چون دیوار کاهگلی رو در بند آغازین آوردین اما در ادامه این فرصت رو داشتین که آوردن عبارت دیوار کاهگلی رو که المان خاصی در کنار طرح قلب شکسته هستش رو برای مخاطب اثر جا بندازین. موضوع بعدی کلمه"عکس" هستش. به چیزهایی که حک میشن عکس نمیگیم طرح میگیم و به فرم و حالتی که طرح ما داره نقش. (البته اگر منظور شما ازین مصرع، تصویرسازی حک شدنِ قلب شکسته باشه) رو تنِ هر درخت پیر، طرح یه قلب، نقشِ شکست - شخصا فکر میکنم کنار هم قرار گرفتن درخت طرح و نقش ملموس تر باشه. تو رفتی و مهار نشد ، تنهایی از روز و شبــــــــــام - در این مصرع استفاده از مهار از لحاظ معنایی اشتباهه. رابطه ای که برنهشتِ "از" بین مهار، تنهایی و روز و شب ایجاد کرده از لحاظ دستوری مشکل داره. میشه گفت مهار به معنی افسار و کنایه از قید و بنده. حالا شما به جای مهار افسار یا قید و بند رو در کنار تنهایی از روز و شبام در نظر بگیرید میبنید که معنی مبهم و گنگی داره. فکر میکنم استفاده از کلمه ای مثل "جدا" به جای مهار بتونه به مفهوم مصرع کمک بیشتری بکنه. تو رفتی و خو نگرفت تنهایی با روز و شبام برای مثال به حرف اضافه ساده "با" و رابطه خو نگرفتن تنهایی و روز و شب ها دقت کنید. شما به عنوان یک ترانه سرا باید رو تک تک کلماتتون حساس باشید خصوصا کلمات کلیدی که نقش دستوری دارن مثل حرف ربط ها یا حروف اضافه (برنهشت) و به ارتباط داشتنشون با سایر ارکان جمله دقت کنید. ضمنا این رو هم بگم که اتم به فضای ترانتون نمیاد. موفق باشید، با آرزوی بهترین ها برای شما.
  • علی یاری سلام حمزه جان دوستان گفتن نکاترو بعضی جاها گنگ بود بعضی جاها هم خروج از وزن داشتید چراغ امید در دلتان روشن
  • بانوی ترانه های عاشقانه-ژیلاقنبری سلام جناب علیزاده منم نظر دوستان رودارم بعضی جاها رو فقط خواستید قافیه رعایت شه و بهتر از کارای قبل که انتظار میرفت باشه نبود .در حالیکه من همیشه منتظر کارای خوبتون هستم .موفق باشید
  • Bahar khalili سلام آقای علیزاده.زیبا بود. ولی بهتره که ایراد وزنی کاملا مشخص رو برطرف کنید و از طرفی کل شعر رو فدای قافیه ها نکنید و در انتخابشون حوصله ی بیشتری به خرج بدید.مرسی از حس زیباتون
  • مسعود حسنی تو رفتی و بی تو دلم ، شبها رو در سکوت نشست رو هر دیوار کاهگلی،عکس یه قلب،طرح شکست
  • صادق شيخي سلام.در وزن بیشتر دقت کنید.همینطور در انتخاب کلمات برای قافیه عجله نکنین.موفق باشی دوست من..
  • داریوش شریفی سلام حمزه جان کارت عالی بود کارتم درسته موفق باشی دوست عزیزم