عشق معضلِ …


میدونم کجای این شهری ، توی راستای کدوم خطی

دست لرزه هام نمیذارم ، چشمی میدونم کدوم سمتی


من کنار تاب و سرسره ام ، پام با وجدان من چه درگیره!

این فضای باز سهمم نیست ، دودم تو چش(م)ه بچه ها میره


دست تو(ی) جیب و بی هدف میرم سر به زیر و بی ارزش

فک(ر) نکن که زخم تو کهنه ست ، روزی چن(د) بار میندازه ترکش


این خیابون ها همه گیجن ، چرخ میزنن دور سرم

خوب منم باید از عرض رد شم ، این همه فحش ؟! … باشه کرم !


مردم از زبون افتادن ، قبلا پچ پچی بود پشت سرم

با چشاشون ظریف میکوبن ، گفته بودم که کور و کرم ؟!


پله ها زیر پام در میرن ، کوچه ها همه آبرفتِ

سایه م انگار یه چیزیش هست ، لنگ میخوره میوفته


من هنوز گوشه ی پارکم ، دود به خورد بچه ها میدم

صندلی ها همه یک نفرن ، جانشینت و رو پام جا میدم


این ها وصف قبل از امروز بود ، جست و جوی رد پات میکردم

کاش بهم برخورد میکردی ، با جنون آشنات میکردم


عشق معضل دیروز بود ، من دارم با جنون را(ه) میرم

فکر نکن جنون جذاب ه ، خصلت م اینه زود وا میرم

 

l . che

 

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

  • خلاقیت و خلق تصاویر تازه از مولفه های ترانه هاته نبی جان و این واقعا حسن بزرگی محسوب میشه که تو ازش بهره مندی و فقط باید رو ریتم و وزن بیشتر کار کنی تا ترانه هات همه چی تموم بشن :-) @};-
  • ترانه خلاقيت داشت...مدرن بود و صميمي...چيزي كه كم تر در ترانه هاي معاصر ديده مي شه..رابطه ي افقي شعر منسجم بود..اما فكر مي كنم بايد روي رابطه ي عمودي شعر بيشتر كار بشه...يعني زنجيره ي اتصال ابيات به هم بايد مستحكم تر باشه; وزن و ...البته خود من هم در همگون سازي وزن مشكل دارم 8-> موفق باشيد:-) @};- @};-
  • اکتشاف بیت اول تا حالا نصیب 2 نفر شده ! نشد که 3 نفر شن ! ممنون از توجه و خوندن دوبارت . کلا دارم میرم تو نخ سبک بیان کردن و ریتمیک تر کردن ترانه . خسته شدم از اینکه معنای ابیاتم درک نمیشه شاید یه روزی این سبک ، من ، فلوبر ... ! @};-
  • سنگينه!خيلي جاهاشو دوست داشتم و بعضي جاهاشو بالطبع نه! كلا صعودي داري تو شعر اما يادت باشه همه چيز ايده نو نيست زيبا بيان كردن بعضي وقتا مهم تره! وزن سنگيني هم بود يه خورده باهاش مشكل پيدا كردم مخصوصا اون اولاش كه به نظر صعب العيور ميومد اما هرجور بود ردش كردم فك كنم فقط بيت اول گيجم كرد باقي رو تا حدي فهميدم!مغز آدم تا يه جايي قد ميده! :-)
  • اوایلش خیلی خوندنش سخت بود :-? ولی از بیت سوم به بعد یه کوچولو عادت کردم. :"> زیبا بوود =D> =D>
    • در نهایت میشه گفت وزن بد و سنگینی بود ! چرا تعارف میکنید ! امیدوارم بتونم کلاس و سبک کارم رو تغییر بدم . ممنون از نظرتون . @};-
  • درود...این از ترانه ی شما نیست از من است متاسفانه که نمیتوانم با این وزن ارتباط بر قرار کنم.زیبا بود در هر حال.با مهر.مهسا @};-
    • اتفاقا مشکل از من و خیلی مصرم که این مشکل رو از بین ببرم و بیخیال وزن بلند شم . چون نه دسترسی به خواننده ای که میخوام دارم نه مخاطبی که از کشف ابیات بلند پیچیده لذت ببره . به هر حال مشکل حل میشه و من تغییر میکنم ! ممنون از حرف تون در مورد وزن . @};-
  • ممنون خانوم آقایی . یاس کجا و من کجا و ... . فکر میکنم حداقل 5 سال با یاس تفاوت تکس دارم ! واقعا خوشحالم کردین . ممنون . @};-
  • یه چیزی بگم؟ فقط حنجره ی یاس و کم داره فقط باید اون اجراش کنه عاااااااااااااااالی لایک شد @};- @};-
  • یک تصویر سازیه عالی خسته نباشی نبی جان در خوانش دچاره مشکل شدم انگار یه جاهائی بی وزنی داشت اما از اشارات خوشم اومد.ولی عزیز دل وقتی قراری رو توصیف میکنی بهتره مصراع ها کوتاه تر باشن و انقد طولانی شدن گاهی ترانه رو به متن نزدیک میکنه. اما من زدم لایک و چون دوسش دارم. @};- @};- @};- @};- @};-
    • ممنون آقای شمس . یه جورایی حق با شماست متن شده ولی باور کنین خوندن ترانه با وزن سنگین یخورده سخته و باید با اصولی که نوشته شده خوندش . ولی با این حال اینقدر تو جمع های ادبی این ترانه م رو سرد تحویل گرفتن که از هرچی مصرع 17 18 هجایی ه متنفر شدم ! مشکل دیگه اینه که بعضی از افرادی که باهاشون صحبت کردم ترانه رو تایید کردن و گفتند عالی ه ولی معنی 2 یا حتی 3 بیت ش رو متوجه نشده بودن ! مشکل جدید م اینه که باید تصاویرم رو واضح تر بنویسم تا مخاطب درکش کنه . خیلی کار سختی ه . ممنون از نظر و لطفی که به این ترانه داشتید . @};-
  • سلام جناب سروی دوس داشتم ترانتون رو @};-
  • سلام منم با نظر محمد و روشا موافقم البته اگه خودت می خوندی میشد درست قضاوت کرد اما ترکیب هایی که بار بردی جدید بود و از تکرار فرار کردی...افرین
    • اصلاح میشه: بکار
    • ممنون از توجه تون و انصافی که گذاشتین وسط . خودم هم تعجب میکنم کسی بگه راحت خوندمش چون طول میکشه با این وزن ارتباط برقرار کرد . از طرفی من اونقدر قدرت ندارم که با وزن هایی سبک تر این معانی نو و تصویر سازی بکر رو بیان کنم . ایشا...دفعات دیگه این ضعف رو برطرف کنم . @};-
  • سلام دوست عزیزم خوندنش یه کم برای منم سخت بود.با کلمه ی راستای تو بیت اول نمیتونم کنار بیام.جسارت منو ببخش ولی تاثیرش میتونم بگم عالی بود =D> =D> @};-
    • این چه حرفی ه ؟! ترانه رو میذارن واسه نقد کردن و نظر دادن . اگرچه خودم بعضی وقت ها بعد از نقد عذر خواهی میکنم ! جواب نقدتون هم تو جواب علی جوان نژاد نوشتم . شرمنده وقت نمیشه دوباره بنویسمش فقط یه کوچولو بگم قبل از راستا کلمه ی "امتداد" وجود داشت و ... . @};-
      • امتداد خیلی بهتره =D> =D>
      • امتداد یا راستا در هر صورت وزن سنگین ه و کم پسند . ممنون از این که تو انتخاب کلمه ی درست بهم کمک کردین . @};-
  • =D> بوی خودتو میده کلا مث باقی شعراته اما راستش یه خورده خوندنش برام سخت بود. از دوت بیت آخرش خوشم اومد اما نظر کارشناسی مو بعدا بهت میگم چون وقت تنگ است و اعمال بسیار! قربانت! @};-
    • بو هم خوب و بد داره رفیق ! یکی از سنگین ترین وزن های کارام رو نوشتم و خیلی تو ارائه ش معطلی کشیدم !!! با صدای داغون خودم اینقدر خوندم و تغییرش دادم تا تونستم با تکیه روی هجاهای محاوره ای مشکلاتی مثل بیت اول رو که خانوم آقایی هم اشاره کردن برطرف کنم . ممنون از نظرت . قربانت ! @};-
  • salam dada<mamnoon movafaq bashi @};- @};- @};-
  • سلام قلم توانایی دارید و کلمات زیبایی تبریک @};-
  • doos dashtam vali vaznesho dark nakardam
    • من کلا وزن سنگین کار میکنم و به سختی میتونم از پس ریتم های کم هجا بربیام . این ضعف ه من ه ولی شما برای درک اینطور کارها باید با حوصله ترانه رو بخونین . ممنون از نظری که دادین .
  • این بیت آخر معرکه بود کارتو دوس داشتم
  • سلام دوست عزیز ... دست مریزاد... بسیار زیبا... خیلی ترانه تون دوس داشتم.. احسنت به شما و قلم توایی که دارید ... بدرود @};-