من ارزوهام از تو کمتر نیست

پناهی ندارم به جز قلب تو
نمیخوای گلم سر پناهم بشی
نمیخوام تورو ساده از دست بدم
محاله بذارم ازم خسته شی
بذار پای من واشه به قلب تو
دیگه سنگ ننداز جلو پای من
توی قلب من نیستی که لعنتی!!!
خودت و نمیذاریم جای من

هم قده رویاهای تو میشم
من ارزوهام از تو کمتر نیست
ما میرسیم با هم به خوشبختی
فرصت بده این جوری بهتر نیست؟

من و با تمومه دلت لمس کن
تمومه تو باید واسه من بشه
تو پشت کردی اما عجیبه برام
یه حسی من و سمت تو می کشه
(بغل کن من و با تمومه دلت)*
میخوام گرم بشم توی اغوش تو
صدام خوب نیست اونقد اما بذار
تا اروم بخونم دم گوش تو….

هم قده رویاهای تو میشم
من ارزوهام از تو کمتر نیست
ما میرسیم با هم به خوشبختی
فرصت بده این جوری بهتر نیست؟

*مصرع زیبای بانو سحر دهقان

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

  • ممنونم از مهرتون @};- @};- @};- متاسفانه اقای صبوری لینک اهنگ فیلتر بود
  • سلام سرکار خانم ذولقدر آثار شما واقعا بی نذیره بنده جسارتا نفر اول جشنواره رادیو جوان انتخاب شدم به عنوان ترانه سرا و آهنگساز اما می خواستم یک اثر رو به شما تقدیم کنم که در مجموع 70 اثری که ساختم و خوندم جزع نوادر هست البته باید ببخشید این آهنگ رو تقدیم می کنم به شما که ترانه سرای این اثر هستید امیدوارم همیشه سلامت و موفق باشید با تشکر رامتین صبوری @};- @};- http://iran-musical21.com/1391/06/30/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%A2%D9%87%D9%86%DA%AF-%D8%AC%D8%AF%D9%8A%D8%AF-%D8%B1%D8%A7%D9%85%D8%AA%DB%8C%D9%86-%D8%B5%D8%A8%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%AD%D8%B3/ یکی از سایتها =D>
  • زیبا و روان در عین حال دوست داشتنی منتظر نگاه گرمتان برای شعر جنگ هستم =D> @};-
  • آفرین. محشر بود!!! @};-
  • خیلی زیبا و پر احساس مرسی =D>
  • ممنونم از مهر تک تک دوستانتون
  • متاسفانه اکثر اشعار دوستان در قالب ترانه نیست . در ترانه مهم ترین نکته داشتن ریتمه که شعر رو ساز بشینه و از ریتم خارج نشه . تو این شعر هم که ایشون ترجیح بند دادن عالی بود و اتفاقا قسمت مثبت شعرشون بود . اکثر شعر دوستان یا ریتم نداره یا یه ریتم یکنواخت مثل یه خط صاف داره.اشکال دوستان در مورد این قالب شعر صدق نمیکنه
  • برای من بسیار دلنشین بود @};- =D>
  • سلام ...کار بسیار قشنگی بود....من ترانه سرا نیستم ولی حرفه ام خوانندگی و آهنگ سازی ست به همین دلیل اونو خوندم و خیلی لذت بردم و آهنگ خیلی خوب و فیکس رو این ترانه سوار مبشه.....تبریــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــک =D> @};-
  • سلام زهرا خانوم ترانه خوبی از شما خوندم و در کامنتهای دوستان هم نکاتی بود و من هم نظراتم را میگم و امیدوارم بتونه کمکی بکنه.... ترانه شما عاشقانه گی قابل لمسی داره و همینطور قوافی مناسبی را به کار بردین.اگرچه تازه و چندان محکم نبودن. تنها ایراد بر قافیه شما بهتر و کمتر هست که نیاز به اصلاح داره. ساختار ترانتون مثله همیشه خوبه و سکته هائی هم هست در مصراع ها که دوستان اشاره کردن. ................................. برای ترانه های چند وزنی من هم با ایرج مثالی میارم ته این سیاهی بد یه چراغ زنبوریه لحظه ی رهای ما پس چرا اینجوریه نمیدونی ومگه امشب تو کوچه عروسیه این دیوار زنونه مردونه پس کار کیه "" نمیدونی مگه دختر / رسم بازی کلاغپر / در نبرد نابرابر / مردا اینور / زنا اونور " ......... شهیار قنبری : سقف با صدای فرهاد // ترانه ای با چندن وزن و ماندگار یغما : بی سرزمین تر از باد با صدای قمیشی مسعودی امینی : قرمز با صدای امید و خیلی ترانه های دیگه ... من ایرادی بر ترجیع بند ترانه زهرا نمیبینم. .......... سعید ابطحی عزیز ترجیع بند را با شما موافقم و در ترانه ایرادی بر تغیر وزن نمیبینم برای ترجیع بند کار. ......... حمیده جان در بیت اول چرا قافیه را اشتباه میبینی دوست من؟ ب + شی ِمصوت کوتاه کسره + شی میتونه قافیه بشه . حالا اینطور بگیم پناهم بِ + شی خس + تِ + شی ................................. جناب نعمتی گرامی // بلاخره اوزان عروضی را کنار بذارن یا نذارن؟ :-) ترانه های چند وزنی هیچ ایرادی ندارن به نظرم و آهنگسازای ما هستن که تنبل شدن و میگن ترانه ساده میخوایم. موفق باشید
    • ممنونم از تک تک دوستانم @};- @};- @};- @};- ممنون نازنین جان از نقد دقیق و کاملت :"> :-x
    • سلام نازنین عزیز ممنونم که انقدر مفصل دیدگاهتو مطرح کردی تا کمکی برای مرور اطلاعات همه ما باشه. درخصوص چند وزنی شدن ترانه مثالهایی که آوردی واقعا عالی بودن وممنون اما نظر من اینه که اگه قراره ترانه ی چند وزنی بگیم حتما باید به فراخورحال شعرتوش نشسته باشه ضمن اینکه اگه به ترجیع بندهمین ترانه هایی که مثال زدی نگاه کنی میبینی ممکنه سکته ی وزنی داشته باشند اما وزن دارن. درخصوص قافیه شدن "بشی" با "شی" هم میگم غلطه چون هردو دقیقا یک کلمه با یک معنای واحد هستند که دومی فقط مخفف شده درسته که توی بعضی ترانه هایی که میشنویم این شکل قافیه شدن وجود داره اما به شدت به استحکام کارلطمه میزنه،اگه خانم ذولقدر مثلا بشی رو ردیف قرار میدادو برای پناهم یه قافیه می آورد بند اول خیلی موفق تری داشت. ((موفق باشی دوست من))
      • حمیده جان خوشحالم که عرایضم مروری بود بر دانسته های شما اما کاش مروری هم بر قوائد قافیه میشد براتون @};- همینطور که گفتم قافیه ایرادی درش نیست. موفق باشید
  • شعر زیبایی بود از نظر احساسی اما منم با آقای رمضانی هم عقیده ام موفق باشی خاتون @};-
  • =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
  • سلام ترانه زیبایی بود از نظر وزن هم مشکل خاصی نداشت اگر هم داشت در هنگام خونده شدن حتما رفع میشه مهم اون اثری هست که رو شنوده میذاره اگه در هنگام اجرا مخاطب تونست با کار ارتباط برقرار کنه تمام این کاستی ها بر طرف میشه البته این رو هم باید بگم مخاطب ترانه خودش انواعی داره بعضی از مخاطبین فقط با ملودی ارتباط برقرار میکنن و متن ترانه براشون مهم نیست بعضی ها با خود ترانه گاهی کسایی هستند که ریز بینانه به آثار نگاه میکنن که هر چند تعدادشون کمتر از باقی هست اما تمام زوایای کار رو میسنجند باید دید که هدف ما از سرودن و اجرا کردن ترانه چی هست ترانه و شعر میتونه روی فکر جامعه اثر داشته باشه و به دلیل فراگیر بودن ترانه میشه افکار مثبت و منفی رو با یک اثر به مخاطب منتقل کرد ............
  • زهرا جان مرسی @};-
  • عادت کردیم ترانه رو روون بخونیم واسه همین سخته شاید اگه ترانه رو می شنیدیم زیباتر می شد... :S
  • احساس زیبایی رو میده @};-
  • سلام زهرا جان ممنون از ترانه ت. اما توبنداول که پیشونی ترانه ته قافیه ت درست نیست واین یعنی ضعف جدی کار درباره بند ترجیع هم درسته که بعضی ها معتقدند میتونه وزنش متفاوت با سایر بندها باشه اون هم به خاطر متفاوت ودرخشان تر بودن، اما درهمون وزن متفاوت هم باید وزنش درست باشه این بند ترجیع شماوزن نداره وخیلی مشکل خونده میشه ضمنا اگر به اکثر ترانه های ترانه سراهای حرفه ای توجه کنی ترجیع بندشون درهمون فرم وساختار وزنی باقی ابیات سروده میشه وسعی میکنن با قوت بخشیدن به محتوای بند وقرار دادن یه ضربه ی قوی تر متفاوتش کنن نه وزن... اگر اینطوری عمل کنی خیلی دلنشین تره ((سعادتمندباشید))
  • آقای ابطحی عزیز لطف بفرمایید آثار شاعرانی که دراین سبک کار کردند رو مطالعه بفرمایید. ترجیع بند قسمتی از ترانست عزیز من. بیتی که دو یا سه یا بیشتر تکرار میشه. یعنی تکه ای جدا نیست که از بیرون اومده باشه.
    • ترجیع بند هیچ الزامی نیست که حتما با کل ترانه هم وزن باشه:-)
      • عزیز برادر آقا سعید ابطحی عزیز؛ بازهم من روی حرفم تاکید میکنم؛ ترجیع بند ، از قالبهای شعر فارسی که نمونه هایی در شعر اردو و عثمانی نیز داشته است . ترجیع در لغت به معنای «برگرداندن » و «تکرار کردن » است و در اصطلاح ، مجموعة ابیاتی است که از چند بند یا خانه تشکیل می شود و پس از هر بند دو مصراعِ غالباً هم قافیه تکرار می شود که به آن اصطلاحاً «ترجیع بند» (یا بندگردان یا واسطه یا عُقده ) می گویند. وزن و مضمون کل شعر یکی است ، اما هر بند و گاه هر بیتِ ترجیع قافیة جداگانه دارد ( رجوع کنید به ادامة مقاله ؛ رشید وطواط ، ص 85 ـ86؛ شمس قیس ، ص 295؛ کاشفی ، ص 73ـ74؛ تهانوی ، ج 1، ص 569؛ همائی ، ص 180). بازهم برای اطمینان بیشتر ترجیع بند و ترکیب بند مشهور سعدی ومحتشم رو بخونید. چند وزنی در شعر به گفته استاد جنتی آفته عزیز.
      • حر ف من چه ربطی داشت به این همیه توضیح راجع به ترجیع بند راجع به وزن ترجیع بند بود که بازم تاکید میکنم الزامی نیست حتما وزنش با کل کار یکی باشه و من نظرم رو تغییر نمیدم :-) راجع به استاد جنتی هم که باید عرض کنم بخشی از صحبتاش در مورد وزن رو انجا میزارم...“این ‌قدر بعضی‌ از این‌ وزن ‌ها تکراری‌ شده‌ که‌ رو ذهن‌ آهنگسازها هم‌ سنگینی‌ می‌کنه‌ و اگر بگیم‌ ملودی‌ بساز تا ما روش‌ شعر بنویسیم‌، بدون‌ این‌ که‌ بخوان‌ ذهنشون‌ دنبال‌ آهنگ‌ اون‌ وزن‌ شعری‌ میره‌ که‌ بارها به‌ کار گرفته‌ شده‌. ای‌ کاش‌ می‌شد جوون‌ هایی‌ که‌ کار ترانه‌ می کنن‌ این‌ اوزان‌ عروضی‌ مستعمل‌ رو کنار بذارن‌ و شروع‌ کنن‌ به‌ بی وزن کار کردن‌ یا وزن‌ های‌ تجربی‌ و ترکیبی‌ درست‌ کردن‌…” مقاله کاملش رو اگه شد در سایت میزارم
  • اینکه در جایی ترانه را موزون بنویسیم و در جایی که توانش را نداشتیم ناموزون بنویسیم،اینکه از قافیه استفاده کنیم و هرجاکه دچارمضیقه شدیم قافیه ی غلط بیاوریم ،اینکه سکته های وزنی را به امید حل شدن در ملودی جایز بدانیم و سهل انگاری پیشه کنیم،اینکه بی دلیل هنری وتنها به خاطر گیر کردن در تنگنای وزن و قافیه ترانه های چند وزنی بنویسیم ،اینکه دستور زبان را زیر پا بگذاریم و با این توجیح که مخاطب معنی را در می یابد و همه ی این ضعف ها و سهل انگاری ها را با بیان اینکه ترانه شعر نیست رفع رجوع کنیم. اینها آفت هایی است که ترانه را به بیراهه می برد و نتیجه ای جز ارائه ی آثاری ضعیف ولی مایه نخواهد داشت.
  • دوستان نقدکننده بخونن لطفا: این خلاصه قسمتی از صحبت های ایرج جنتی عطایی است: "این ‌قدر بعضی‌ از این‌ وزن ‌ها تکراری‌ شده‌ که‌ رو ذهن‌ آهنگسازها هم‌ سنگینی‌ می‌کنه‌ و اگر بگیم‌ ملودی‌ بساز تا ما روش‌ شعر بنویسیم‌، بدون‌ این‌ که‌ بخوان‌ ذهنشون‌ دنبال‌ آهنگ‌ اون‌ وزن‌ شعری‌ میره‌ که‌ بارها به‌ کار گرفته‌ شده‌. ای‌ کاش‌ می‌شد جوون‌ هایی‌ که‌ کار ترانه‌ می کنن‌ این‌ اوزان‌ عروضی‌ مستعمل‌ رو کنار بذارن‌ و شروع‌ کنن‌ به‌ بی وزن کار کردن‌ یا وزن‌ های‌ تجربی‌ و ترکیبی‌ درست‌ کردن‌..."
  • عزیز این تغییر وزن رو چگونه باید هضم کرد؟ لطفا وقتی زحمت میکشید و یه ترانه در یه فضایی به این خوبی کار میکنید روی نکات مهمی مث وزن و قافیه کار کنید. میخوام تعریف کنم ازین کار-از حس- از فضا و سوژه ولی تغییر وزن راه رو میبنده بر تعریف. ضمن اینکه خواننده درگیر این مشکل میشه. پیشنهاد میکنم روی این ترانه قبل از شروع هر ترانه ی دیگه مجددا کار کن.روی وزن و اندکی قافیه. مطمئنن از بهترین کارهاتون خواهد شد. ببخشید که اینچنین نقد کردم و بی دلیل آفرین نگفتم. ترجیع بند کار شما باید هم وزن با خود کار باشه. در ضمن خانم موسوی عزیز ما اینجا تغییر فاز داریم، ضربه نداریم که در ملودی رفع بشه. در مورد سکته ها حق با شماست بانو اما تغییر فاحش وزن... با احترام فراوون و ستایش حس و فضا و احساس کارتون. با امید موفقیت.
    • درود جناب رمضانی کدوم قانون گفته ترجیع بند باید حتما با کل کار هم وزن باشه؟
    • سلام ممنونم از حضور و نگاهتون به ترانم اما تعجب میکنم از حرفی که زدین...وزن ترجیع ازاده ..و دست ترانه سرا بازه با هر وزنی قسمت تکرار کارش و انتخاب کنه حتی یک تک مصرع به کار ببره یا یک عبارت خاص من تمم ترانم بر محور ترجیع کارمه..همین که بگم اگه معشوق ترانم ارزوها و رویاهای خیلی بزرگی داره و به راوی میگه قده رویاهام نیستی...راوی بلند بگه هم قده رویاهای تو میشم..من ارزوهام از تو کمتر نیست ;)) ;)) ;)) همین و همین و همین
    • سلام ممنونم از حضور و نگاهتون به ترانم اما تعجب میکنم از حرفی که زدین...وزن ترجیع ازاده ..و دست ترانه سرا بازه با هر وزنی قسمت تکرار کارش و انتخاب کنه حتی یک تک مصرع به کار ببره یا یک عبارت خاص من تمام ترانم بر محور ترجیع کارمه..همین که بگم اگه معشوق ترانم ارزوها و رویاهای خیلی بزرگی داره و به راوی میگه قده رویاهام نیستی...راوی بلند بگه هم قده رویاهای تو میشم..من ارزوهام از تو کمتر نیست ;)) ;)) ;)) همین و همین و همین
  • دروووووووووود بر شما لذت بردم.. @};-
  • خانم بسیار خوب بود... من شخصاً لذت بردم... دستتون درد نکنه =D> @};-
  • بسیار زیبا :-)
  • سلام ممنونم ازتون این کار وزنش ایرادی نداره اون جا که وزن تغییر می کنه ترجیع بند کاره @};- @};- @};- @};-
  • درود بر تو سحر جان مطمئنم اجرا بشه کار شنیدنی و موفقی می شه ، لایک @};- @};-
  • سلام زهراجان ترانه زیبایی بود و مضمون خوبی داشت فقط به وزن بیشتر توجه کن هر چند حس می کنم توو اجرا مشکلی نداشته باشه موفق باشی =D> @};-
  • سلام و درود سرکار خانوم ذوالقدر زیبا بود .............بسیار سفر باید........تا پخته شود خامی ..............اینو به خودم گفتم جدی نگیرید موفق باشید...لایککک =D>
  • زیبا بود زهرا جان فقط یه مقدار از وزن خارج بود بعضی ابیات موفق باشی دوست من @};- @};-
  • آفرین! لذت بردم...