آره…رسم زمین اینه!

منو گاهی توو رویایی ،که ممکن نیست تصور کن!
منو از ترس خالی کن..منو از بودنت پُر کن
می خوام تعبیر درد باشم روو لبهایی که می خنده
همین لبخند اجباری ،داره لب هامو می بنده
توی قانونِ غم، جُرمَم، چه بی اندازه سنگینه!
"منو" تبعید به "من" کردن! آره رسم زمین اینه
منو با سیلی برگا،از این کابوس بیدار کن
تموم خاطراتم رو، توو بیداریم تکرار کن
نمی خوام گُم بشم توو راه،منو تا خونه همرا(ه) باش
اگه دنیا به من پشت کرد،همیشه با من اینجا باش

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

  • زیبا بود مانا باشی وست خوبم @};-
  • کار روان و خوبی بود دوست ندارم به ایرادات جزئی بپردازم موفق باشی
  • سلام محمد جان ترانه زیبایی بود مرسی
  • حق با شماست آقای پورکاشانی.سه بیت از ترانه رو حذف کردم.چون احتمال میدادم به خاطر همون سه بیت ترانه منتشر نشه. در مورد نقطه نظر اقای بهاری زاده هم باید بگم واقعا اولش تعجب کردم که ایشون "تکرار و بیدار" رو قافیه ندونستن.درمورد همراه و اینجا هم همینطور.ولی خُب با این اوصاف مطمئن بودم که ایشون غرض ورزانه صحبت نکردن و مطمئن بودم که حتما دقت نکردن یا اشتباه کردن... در کل ممنونم از دیدگاه تون...
  • كار خوبي بود البته ميتونست بهترم باشه گرچه شروع خيلي خوبي داشت.."تكرار" و "بيدار" كه مشخصا هم قافيه ن و "اينجا" و "همراه" قافيه آوايي دارن،اگه "ه" از آخر همراخ حذف بشه يا داخل پرانتز قرار بگيره شكل نوشتاري بهتري پيدا ميكنه و مخاطب دچار مشكل نميشه..برادر خوبم جناب پوركاشاني عزيز كمي سختگيري ميكنن،اينجا كسي مغرضانه نقد نميكنه..موفق باشيد @};-
    • سلام اینجانب با هیچ کس خصومت و پدر کشتگی شخصی ندارم، و نقدم هم بدون غرض بود و صد البته که کلمات تکرار و بیدار هم تصدیق می کنم که هم قافیه ن که به اشباه اعلام کردم قافیه نیستن. بنده نیز مانند آقای شیخی که حرفه دل بنده رو زدن بر این نظر بودم که اگه“ه” از آخر همراه حذف بشه یا داخل پرانتز قرار بگیره شکل نوشتاری و خوانایی بهتری پیدا میکنه و مخاطب دچار مشکل نمیشه .موفق باشید @};-
  • سلام دوست عزیز..ترانه بسیار خوبی از شما خوندم. از تعابیر لطیفی استفاده کردید. آفرین. فقط به نظرم خیلی زود همه چیز تموم شد. جا داشت حرف های بیشتری بزنید. نظرات بعضی دوستان رو هم دیدم و متاسف شدم که "تکرار" و "بیدار" رو قافیه نمی دونستن. تعجب می کنم با چه دیدگاهی این حرف رو می زنن. بعضی نقدها واقعا غرض ورزانه و برای به رخ کشیدن نوشته میشه و نمیشه سکوت کرد. در مورد قافیه نبودن "همراه" و "اینجا" هم این مدت هاست در ترانه ما حل شده و خیلی از ترانه سراهای بزرگ هم از اونها به عنوان قافیه استفاده کردن. هر چند من خیلی مورد پسندم نیست، اما کاملا درسته. به نظرم مشکل از اینه که بعضی از دوستان گمان می کنن ترانه همان چهارچوب های قصیده و مثنوی را دارد. امیدوارم باز هم ترانه های خوبی از شما بخونم شاد باشید
  • @};- @};- @};-
  • درود بر شما... ترانه با قدرت شروع شد و ضعیف به پایان رسید @};- @};- @};-
    • سلام نمی خوام گُم بشم توو راه،منو تا خونه همراه باش اگه دنیا به من پشت کرد،همیشه با من اینجا باش همراه و اینجا قافیه نیستند. موفق باشید =D> @};- @};-
      • ما در شعر یا ترانه،به خصوص ترانه،کلماتی داریم که ممکنه در ظاهر هم شکل نباشن(مثل:همراه و اینجا)اما "هم آوا" هستند.وقتی که شما کلمه ی همراه رو می خونید،" ه " رو خیلی تلفظ نمی کنید.پس در نتیجه میشه همرا که با اینجا میشه گفت قافیه تشکیل میدن.در مورد "بیدار و تکرار" هم متوجه منظورتون نشدم! یعنی بیدار و تکرار قافیه نیستند؟ ولی در هر صورت ممنون از نظرتون....
      • آقای سجادی عزیز کاش بجای همراه از کلمه همرا که مدنظر خودتونه استفاده می کردید،حداقل شکل ظاهری کلمات همراه و اینجا قافیه که نمی افته داداش.
      • اولا اینکه واقعا ممنونم از لطفی که به زبان و ادبیات فارسی کردید و تکرار و بیدار رو با ارفاق قافیه دونستید. دوم اینکه بهتر بود جواب من رو دو سه بار می خوندید بعد جواب میدادید.من نگفتم تلفظ نمیشه.گفتم. خیلی تلفظ نمی کنید. سوم اینکه ترانه نقاشی که نیست شما از ظاهرش لذت ببرید.ترانه رو یا میشنون یا می خونن. من با انتقاد مشکل ندارم.همونطوری که. آقای پورحسینی گفتن که ترانه قوی شروع شد و ضعیف تموم شد رو پذیرفتم.بله.چون دو بیت آخر با یه فاصله ی زمانی تقریبا زیادی اضافه شد. ولی بازم در هر صورت ممنون. موفق باشید