گرمی دستات

دل بی ریا آمدوگفتٍش که عاشق توست

لبریزه از نگاه مثل شقایق توست

تو پرغرور رفتی از این دلٍ شکسته

رفتی حتی ندیدی ، بغضی گلوم رو بسته

……………………………………….

گرمی دستات حالا چه سرده

اون نگاه تو برام یه درده

اون  که تنها موند زیرٍ بارون

میباره از دل، چون که مَرده

………………………………….

آخه تو چی دیدی از من بگو جرم من چیه؟

اما نه دل به دیگری دادی بگو اون کیه!!

میدونم به هر غریبه تو میخوای نگاه کنی

میدونی که من اسیرم بری باز گناه کنی

……………………………………….

گرمی دستات حالا چه سرده

اون نگاه تو، برام یه درده

اون که تنها موند زیرٍ بارون

میباره از دل، چون که مَرده

https://www.academytaraneh.com/34657کپی شد!
1859
۱۳۶

  • سید میلاد حسینی سلام اقای اکباتانی زیبا بود @};- @};- @};-
  • محمد اسماعیلی =D> @};- @};- =D> :-x
  • علی رضایی سلام ممنون از دعوتت رادین جان چندتا از نقد و نظزاتو خوندم خوب و سازنده بودن نظرات در مورد ترانه زیبا گفته شده و من نظر کلیمو در مورد این مباحث میگم از چهار چوب خارج شدن همیشه خوب نیست از راه عمومی و همیشگی خارج شدن و راه جدید کشف کردن خوبه ولی اگه به بی راهه نری و سرگردون نشی همه کشف راه های جدیدو دوس دارن اما دوست من این کار نیاز به شناخت راهای اصلی و کشف شدههم داره.راه جدیدم باید اصول و قاعده داشته باشه فک کنم به جای زبان جدید دنبال مفاهیم و موضوعات و تصاویر جدید باشیم بهتره چون زبان فعلی مشکلی نداره مشکل الان ما موضوعات و تصاویر تکراریه هنر پیچیده تر از حرفای مستقیمیه که هیچی پشتشون نیست به امید پیشرفت ترانه در ایران.... موفق باشی دوست من @};- @};-
  • سعید قدیمی سلام رادین پیشاپیش عیدت مبارک از دعوتت متشکرم ترانه ات آشفتگی زیادی داشت ولی در عین حال احساس قشنگی همراش بود امیدوارم ترانه های قشنگ تر و قوی تری ازت بخونم . زنده باشی دوست من
  • مهناز واعظ گرمی دستات حالا چه سرده اون نگاه تو برام یه درده اون که تنها موند زیرٍ بارون میباره از دل، چون که مَرده پایدار باشی رادین عزیز @};- =D>
  • آرزو منصوراصل سلام خیلی ببخشید که دیر اومدم برای خوندن کارتون....شعرتون زیبا بود...ممنونم از دعوتتون =D> =D> :-x :-x
  • معصومه قریشی درود رادین عزیز کار زیبایی ست و به قول الهه صادقی می تونست بهتر هم باشه ، کمی دوگانگی زبان داشت ترانت ولی دلنشین بودو پسندیدم احساست رو @};- @};-
  • حسام بهمن سلام. دوستان حرف های خوبی رو زدند. دو بیت اول ترانه از باقی کار قوی تر بود بنظرم. سلامت باشید. @};- @};- @};-
  • حمیدجان بزرگی رادین جان زیبا بود دوس داشتم..... @};- @};- =D> @};- @};-
  • صديقه نعيمايي سلام دوست شاعرم...ببخش دیر رسیدم در هر حال لذت بردم برقرار باشی @};-
  • سینا جاویدی سلام رادین عزیز سپاسگزارم از دعوتت که لایق دونستی ... گفتنی ها رو دوستان گفتن و من هم از ترانتون استفاده کردم و هم از نظر دوستان ... منتظر کارهای بعدیت میشینم موفق باشی @};-
  • علی خزایی زیبا و پر احساس بود رادین جان.فقط به راهت ادامه بده.با آرزوی موفقیت.
  • عالیه عرفانیان جوان سلام دوست عزيز ترانه ت هنوز خيلي جاي كار كردن داره - سعي كن تو ترانه فضا سازي هاي جديدي ايجاد كني تا دلنشين تر بشه @};-
  • زهرا خیراللهی ممنون که دعوتم کردی به نظرم ضعف تالیف داشت گرمی دست نمی تونه سرد باشه! میتونه از بین بره اما نمی تونه سرد باشه سعی کنید نوآوری و کشف داشته باشید و چیزی بگشد که دیگران نگفتن یا چیزی که دیگران گفتنو با زاویه دید دیگه ای بیان کنید @};-
  • عیسی قاسم پور سلام رادین عزیزم.ممنونم از دعوتت و عذر تقصیر که دیر سر قرار اومدم. آفرین. قشنگ بود. تو بند اول زبون معیار و گفتار بد جور دست به یقه شدن. @};-
  • شاهين راشدي سلام دوست من ممنون از دعوتت اول کارت یه کم بوی شعر میداد به نظرم! چون دوست ندارم حرف تکراری بزنم فقط بهت تبریک میگم و آرزوی موفقیت برای ترانتون دارم. سبز باشید. @};-
  • محسن کرد رادین جان کار زیبایی خوندم ازت فقط دوست دارم کارت و بشنوم بعد نظر انتقادی روش بدم داداش =D> @};-
  • سامره حمیدیان @};- @};- @};- @};- @};-
  • مهدیه محسنی سلام آقای رادین . مرسی از دعوتت ترانه خوبی داشتی این مصرع ها رو خیلی دوست داشتم . گرمی دستات حالا چه سرده اون نگاه تو برام یه درده اون که تنها موند زیرٍ بارون میباره از دل، چون که مَرده @};- @};-
  • عاطفه صائب گرمی دستات حالا چه سرده اون نگاه تو، برام یه درده @};- زیبا بود رادین جان @};-
  • مرتضی مهرعلیزاده سلام ااستش زبان ترانت اذيتم ميكرد بيشتر ياد ترانه هاي رپ ميفتادم كه جا به جايي اركان زيادي داره حالا بايد اجراشم ديد و شنيد موفق باشيد
    • رادین اکباتانی حق با شماست(زبان ترانه) اما رپ رو قبول ندارم چون حال و هوای رپ کاملا متفاوته واین ترانه به اون سمت نیست ممنونم از تشریف فرماییتون و نقدتون همیشه شاد باشی دوست من @};- @};- @};-
  • فرزانه امیرپور لذت بردم ممنون =D> =D> =D> @};- @};-
  • فرزاد صدردینی سلام دوست خوبم اگه میشه لینک اجرا شده این ترانه رو برام بفرست ممنون از دعوتت @};- @};-
    • رادین اکباتانی حتما دوست من اما قبل از اون باید یه ویرایش بشه چون نقد های به جایی شد و حتما باید عوضش کنم والبته کمی باید بیشتر بشه ابیاتش ممنونم که سر زدید دوست خوبم @};- @};- @};-
  • سعید عباسی جناب اکباتانی ممنون از دعوتتون ولی من نقد بلد نیستم ..ترانتون رو خوندم زیبا بود حس کردم چون از دل نوشتید زیبایی خ.اص خودش رو داشت، حرف داشت ترانه باید دلبری کنه نه قواعد رو رعایت کنه که ترانه شما اینگونه بود .... پاینده باشید @};- @};- @};-
  • محسن رمضانی درود رادین جان.بابت دعوتتون هم سپاس. در مورد ترانه باید بگم که احساس کارتون رو دوست دارم اما به این کار از چند نظر نگاه میکنم؛ سوژه ی شما بسیار دست خورده ست، ازین مصاریع و ابیات با اختلاف بسیار کمی با ابیات شما کارهای زیادی شنیدیم دوست من، هیچ نوع طرح تازه یا کشف حالت یا عبارت نویی درکارت ندیدم که این دیدو به مخاطب میده که وقت بسیار کمی روی کار گذاشتی. در مورد ریتم کار باید بگم که کارتون روون نیست و این میتونه تاثیر گرفته از انتخاب نادرست واژه ها باشه. ازین دست کارها، رادین عزیزم، هر روزه داره تولید میشه و البته که هیچگاه هم کهنه نخواهد شد و طیف مخاطبان خاص خودشو داره،اما چیزی که مهمه ارائه ی یه صحنه ی تازه ازین پنجره ست. البته بهیچ عنوان ما نمیتونیم انتظار داشته باشیم کارهای شاقی رو بجز از چندنفر از بچه ها اینجا بخونیم و آکادمی یقینن برای آموختنه. اما گذار شما از پوسته های اولیه ی ترانه نوشتن میتونه بسیار کمک کننده باشه. برای آخرین جمله میتونم اینگونه بگم که مخاطب امروز دوست نداره مفاهیم رو ساده درک کنه نیاز به تامل داره. با احترام بسیار زیاد/ موفق و موید باشی رادین عزیزم.
    • رادین اکباتانی متشکرم از حضورتون جناب رمضانی عزیز بلمه این دست کارها زیاد تولید میشه و تمومی هم نداره به هر حال تشکر از وقت گرانبهایی که برای من گذاشتید و نقد کردید شاد باشی دوست من @};- @};-
  • سام (محمد کاظمی) با درود رادین جان متشکرم از دعوتتون اما ترانه ای که خوانش شد خیلی دچار آشفتگی بود حستون رو با قواعد پیش نبردید با این تفاسیر کارتون باید پرداخت بشه ضمنا این کار مایه هایی از تکست رپ رو داراست فکر می کنم در این سبک بهتر بتونید خودتون رو نشون بدید منتظر کارهای بهتری از شما خواهم بود با سپاس @};-
    • رادین اکباتانی با حرفاتون موافقم به غیر یکیش تکست رپ؟ اصلا سبک رپ اصلا تو این مایه ها نیست و صدو هشتاد درجه اختلاف داره حال و هوای ترانه به هیچ وجه با حال و هوای رپ نمیخوره. بنده خواستم سبک پاپ سنتی رو در این ترانه اجرا کنم البته با نقد دوستان گرامی متوجه اشتباهات و نقص های اون شدم اما گفته شما رو قبول ندارم که تکست رپ توش دیدید ممنونم از حضورتون دوست گرامی
  • حسین پویا درود جناب اکباتانی.. با احساس بود! بامید ترانه های زیباترتون :-)
  • محسن سلج محمودی من اول ترانتو خوندم و نقد کردم...پس از اون کامنت های دوستان روخوندم.... در یکی از اونا خوندم که شما گفتید"من ساده نویسی رو میپسندم... روزبه بمانی میگه"ساده نویسی سخترین نوع نوشتنه... من میگم ساده بنویس اما سطحی نه... مگر دغذغه های زهنی شما مسائل سطحی هستن که ساده باید بیان بشن... در پناه خدا @};- @};- @};-
  • سامان حافظی سلام رادین جان دربارش باید صحبت کنیم نظرات دوستان اینجا پای کارت تقریبا همشون درسته- یه خورده کارو سخت کردی - روونتر جاداشت بنویسی اما با اینکه گفتن تکراریه یا حسی ازش نگرفتن مخالم همین تکه (میدونی که من اسیرم بری باز گناه کنی) یه دنیا حرف توشه من فهمیدم چی میخواستی بگی - موفق باشی
    • رادین اکباتانی ممنونم سامان جان که تونستی کمی حس منو درک کنی این مصرع واقعا نیمی از حرفها و درد دلای من بودتو این ترانه تشکر میکنم دوست با احساس من برات آرزوی شاد ی @};- @};- @};- دارم
  • محسن سلج محمودی کاش خط مش کلامتو مشخص میکردی...اولش به زبان روزمرگی ما بود اما بعدش نه... عامیانه نیست...پس از نوشتن به خودت بگو اگر بخوای این اهنگو شخصن اجرا کنی؟کجای کار به گوش شنونده خوش نمیشینه... برای خودت باز خونی کن تا فاصلشو با ترانه های امروزی بسنجی ریتمشو دوست داشتم اما...چیزی بگو که همیشه بشه خوندش و هر لحظه بوی تازگی بده...کشف در ترانت نبود / من میخونم... از خودت بپرس محسن که الان میخونه با حس ترانت به کجا میره...ایا غافلگیرش میکنم؟... گفته های ناگفتشو میگم؟ همه میتونن ترانه بگن ولی کیه که حرفه دلو بگه... چون دوست دارم بهتر از این بسرایی...(البته من شاگرد شما هستم)مثالی از خودم میگم شاید کمی مسیر رفتنت رو هموارکنه... نشتم ببینم ...کجای جهانی .... میون سجودم تو نبض زمانی... دعای شبونه... هوای زیارت... به پابوس مهرت شبونه یه هجرت... رسیدم به تو که...شبیه طلوعی... تو رنگ خدایی...همیشه شروعی.... تو طرح یه گنبد رو سجاده ی من... تو اوج نیازی... تو شوق رسیدن... تو قد یه بوسه واسه دل سپردن... برای همین عشق به اسونی مردن البته امیدوارم جسارت منو ببخشی...از اینکه منو برای نقد قابل دونستی ممنون @};- @};- @};-
    • رادین اکباتانی محسن جان این ترانه خاص و حال و هوای خاص خودش رو داشت که ظاهرا بنده نتونستم حس رو کامل روی قلم بیارم در این هیچ شکی نیست البته نقد شما و همه دوستان دیگر باعث میشه تا من به این سایت و به دوستان علاقه بیشتری پیدا کنم. ممنوناز حضور مجددت و تشکر فراوان دوست گرامی و گل من آرامش نصیبتون @};- @};- @};-
  • سهیل پیلتن درود جناب اکباتانی عزیز سپاس از دعوتتون با نظر اکثر دوستان خصوصا خانم موسوی موافقم در اینکه تصویر سازی در کار ضعیفه و تغییر وزن ازار دهندست شکی نیست شاید بهتر میشد فایل صوتی ترانتون رو میزاشتین تا رو ملودی میشنیدیم و نظر دقیق تری میدادیم ولی در کل بنده چون مطلع هستم شما ترانه سرای بسیار خوب و با علاقه و با استعدادی هستین ازتون بیشتر انتظار دارم کارتون خوب بود ولی عالی نبود به امید خدا حتما در اینده کارهای بسیار زیبایی از شما خواهم شنید انتقادات دوستان رو هم برای پیشرفتتون نردبان کنید و سطحتون رو بالا ببرید و اصلا از انتقاد ناراحت نشید یه نکته ای به نظرم رسید اونجا که فرمودین :گرمی دستات حالا چه سرده "اون نگاه تو برام یه درده" چون دوتا" اون " پشت سر هم اومده زیاد جالب نیست شاید بهتر بود اونجا رو انجوری بیان کنید: گرمی دستات حالا چه سرده نگاه نازت برام یه درده بازم جسارت حقیر رو ببخشید قلمت پرمهر سپاس @};-
  • مهدی کامرانی رادین عزیز ممنون از دعوتت نکات و نقد ها رو دوستان گفتن حتی چن بار و تکرار مکررات خوب نیست هم ترانه زیاد بخون هم چنتا نقد ترانه از توو همین نت پیدا کن تا بهتر و زیباتر و همراه ایرادهای کمتر ترانه بگی که بهتر هم هست مگه نه؟ :) ضمنا بهتره برای شروع نوآوری نباشه اما هر ترانه ای باید نو باشه!پس بدون نوآوری سعی کن نو و تازه باشن ترانه هات ,پرداخت نو باشه و چه بهتر که سوژه تازه باشه البته بعد از مطالعه ی خصوصا نقد ترانه و ترانه ;) نوآوری مخالفت با اصول قبلی نیست یجورایی اضافه کردن اصلی تازه ست و البته تعابیر نو میتونه یجور نوآوری باشه واستفاده بشه ولی نوآوری در قالب, اول مستلزم استاد شدن بر قالب هاست خواستی برای نقد ترانه پیام خصوصی بده بهت یه سایت رو برای مثال بگم موفق باشی رادین جان @};-
  • فریبا سید موسوی سلام جناب رادین .عذر می خوام دیر اومدم .نقدهای خوب و روشن دوستان رو خوندم .و پاسخهای شمارو هم شنیدم...تنها چیزیکه می تونم بگم اینه که حس کردم یه کم آشفته هست درسته که فرمودین تلفیقی از سنتی و پاپ هست ولی دوست عزیز اگه دقت کرده باشید ترانه های این موسیقی ها یکدسته یا محاوره ای هست یا کتابی و کلاسیک و این تلفیق در ابزار و آلات موسیقی هست واین آهنگسازی و تنظیمه که سبک پاپ و سنتی رو در هم ادغام می کنه مثل کار اخیر محسن چاوشی (من خود آن سیزدهم ) که ترانه ها از شعرهای اسطوره هایی مثل شهریارو مولوی و خیام و...انتخاب شده ولی به طرز استادانه ای با تنظیمهای فوق العاده کوشان با تلفیق سه تار و دف و ..(سنتی ) و گیتار برقی و جاز و کیبورد و...(پاپ ) یه آلبوم سنتی پاپ ارائه داده پس دو دستگی ترانه نمی تونه دال بر ترکیب این دو دست باشه ..حتی من ترانه بسیار عامیانه و محاوره ای هم شنیدم که با سازهای فقط سنتی کار مقبول و قابل توجهی شده منظورم اینه که این نظریه می تونه بر عکس هم باشه گفتنیهای مبنی بر اصول ترانه رو دوستان به خوبی گفتن واین چیزی بود که به نظر من رسید ..راستی ترانه نرو رو هم شنیدم وصدای خوب و دلنشینتون وترانه خوب خانم عارف رو هم پسنیدم و موسیقی اینکارم دوست داشتم آفرین که پشتکار دارید و براتون آرزوی موفقیت و سربلندی توو این عرصه رو می کنم ...مانا باشید =D> =D> =D> @};- @};- @};-
  • زهرا ذوالقدر من هیچ حسی از کار نگرفتم متاسفم از یکسری دوستان که کار خودشون و راحت کردم و فقط اسپم میفرستن من و چیزی سره کیف نمیاره جز خوندن یک ترانه خوب من میتونم کارمو راحت کنم بگم عالی بود خیلی خوب بود اما این خیانت به مولفه من پای هر ترانه لایک میزنم اما حرف هم میزنم قده داشته هام نقد میکنم امیدوارم تو ترانه هاتون حرف بزنید. اما حرفهاتون چهارچوب داشته باشه نظم داشته باشه شما حتی یک تابلوی درهم و میبینید پشت این سبک یک قواعدی هست امیدوارم از دستم ناراحت نشده باشین و بدونیم من پای شما وقت صرف کردم و اونم برای احترامی بود که براتون قایلم به امید روزای بهتر برای همه لایک دوست من
    • رادین اکباتانی کار درست رو شما انجام میدید خانم ذوالقدر ومن اتفاقا خوشحال میشم و سره کیف میام که از استادانی چون شما ودیگران مورد نقد قرار میگیرم در این ترانه من چیزهای فراوانی از همه دوستان یاد گرفتم ممنونم از همه و شما دوست گرامی شاد باشی خانم ذوالقدر
  • زهرا ذوالقدر سلام ممنون از دعوتتون بعضی نقدهارو خونوم اما دو گانگی زبان ازار دهندس شما میگین بخش اول سنتی اجرا شده اما امد و گفتش چه توجیهی داره به جای گفتش میشه از اقرار یا اعتراف استفاده کرد دل بی ریای من امد و اعتراف کرد با اینکه من نمیپسندم دوگانگی زبان تا این حد واضح و
  • نادر پناه زاده سلام رادین جان . امیدوارم خوب و شاد باشید . من هرگز حسارت نمیکنم چرا که نقد کار سخت و پیچیده ایه ...گاهی نظرمو میگم اونم با کلی شرمندگی . به هر حال امر فرمودید بنده هم اطاعت میکنم. اما ترانه تون که خیلی قشنگه و نکاتی کهبه نظرم می رسه رو میگم . دل بی ریا آمدوگفتٍش که عاشق توست لبریزه از نگاه مثل شقایق توست مصرع اول وزنش بلندتر از مصرع دومه ...که البته آمد و گفتش اصلا تو وزن نیست درستش فقط از نظر وزن البته یه همچین چیزی میشه : دل در هوات میگفت همیشه عاشق توست . ... تو پرغرور رفتی از این دلٍ شکسته رفتی حتی ندیدی ، بغضی گلوم رو بسته و همچنین اینجا : رفتی ندیدی حتی ، بغضی گلومو بسته ... اینجوری رونتره . ………………………………………. گرمی دستات حالا چه سرده اون نگاه تو برام یه درده ( حالا نگاهت برام یه درده) اون که تنها موند زیرٍ بارون ((اون که تنهاس زیر بارون ) میباره از دل، چون که مَرده به لحاظ معنایی هم لازمه بگم که زیر بارون موندن کار خارقالعاده ای برای "مرد " که مفهوم پر انرژی و کاملیه نیست ...باید درد بزرگتری باشه تا مرد اونو تحمل کنه ! …………………………………. آخه تو چی دیدی از من بگو جرم من چیه؟ (چی دیدی از من جرم من چیه ؟) اما نه دل به دیگری دادی بگو اون کیه!! ( با غریبه رفتی بگو که اون کیه ؟) میدونم به هر غریبه تو میخوای نگاه کنی(می دونم چشات پی رفتنه) میدونی که من اسیرم بری باز گناه کنی (می دونم دلت سنگه ، آهنه ) مگه اینکه این تیکه رو یه رپر بخونه و درست در بیاد ... ………………………………………. شرمنده بیشتر از این نتونستم بنویسم ...
    • رادین اکباتانی نادر جان دوست گل من انتقاد شما واقعا کمال و بدون نقص بود کمک بسیار بزرگی در حق منه کوچک انجام دادی رفیق نادر عزیز من در مورد ترانه های شما مطالعه کردم و شما رو به استادی در سبک انحصاری خودت قبولت دارم بدون هیچ تعارفی باعث افتخار منه که از شما نقد شم کمک های شما و دیگر نقد کننده هارو بروی چشم میزارم شاد باشی نادر جان
  • مجید صادقی سلام رادين عزيز ترانه زيباي شما و نظرات دوستان رو خوندم اميدوارم موفق باشي هم در ترانه سرايي و هم در اجرا
  • لیلی ایرانی بهتر بود وزن شعر یکدست تر باشه.بازم زیبا بود @};-
  • مریم اصلانی درود بر آقای اکباتانی مممنونم از دعوتتان ترانه ی زیباتون را خواندم و لذت بردم موفق و سر شار از ترانه باشید. @};-
  • محمود مهدی زاده سلام و درود به خدمت دوست خوبم رادین جان ترانه ات زیبا بود ریتم و اهنگ خوبی هم داره ولی وزن ترانه ات زیاد خوب نیست و ترانه ات در بعضی از مصراع ها کوتاه و بلند هستند که کار رو برای خواننده سخت میکنه به نظرم این ترانه رو از روی یک اهنگ یا ملودی سروده ای در کل خوب بود برای دوست خوبم ارزوی موفقیت میکنم
    • رادین اکباتانی دقیقا همینطوره البته نقدهای خیلی خوب و کارسازی شد که بنده رو روشن تر کردو از همه دوستان ممنونم محمود جان برات آرزوی شادی میکنم دوست گلم @};- @};- @};- @};-
  • ragbaar سلام دوست عزیز. من اکثر نظرات رو خوندم و بهتون تبریک می گم که خیلی نظرها منصفانه و واقع بینی بود . گاهی آدم از تعریف و تمجید زیاد خسته میشه و لازمه کمی نقد بشه ... دوستان حرفای خوبی گفتن و من باید بگم که علاوه بر مشکلات وزنی این ترانه خیلی در سطح بود و یک موضوع احساسی ساده رو ساده بیان می کرد بدون آب و تاب و تزئین . من شدیدن مطالعه ساختاری و محتوایی ترانه سرایان قوی رو توصیه می کنم . امیدوارم در آینده شاهد کارهای به مراتب از شما باشم.
    • رادین اکباتانی درود احسان جان اتفاقا من ترانه های ساده رو دوست دارم بالاخره صلیقه ها متفاوته سطحی بودنش هم به خاطر حساسیت و سطحی بودن افکارمه احسان جان همین افکار سطحی کار دست آدما میده و بزرگ میشه نحوه راه رفتن،طرز نگاه کردن،نحوه عکس گرفتن وژست گرفتن،نوع پوشش،ترانه،موزیکهای مورد علاقه و نحوه نقد کردن،نوع کمک کردن به دیگران،و........هزار چیزه دیگه نشانه شخصیت آدمهاست واز اینها میشه فهمید تو مخ طرف چی میگذره. ممنونم که مطالعه ساختاری و محتوایی ترانه سرایان قوی رو پیشنهاد دادید حتما مد نظر قرار خواهم داد تا در بیان افکارم موفق تر باشم. ممنون از نقد زیباتون همیشه شاد باشید @};- @};- @};- @};-
  • شراره مسگرچیان با سلام جناب اکباتانی ترانه تون زیبا بود، اما به نظر می تونستین بهتر و صحیح تر بنویسین. نقدی روی ترانه نمی نویسم ، چون دوستان دیگه زحمتش رو کشیدن. پیروز باشید @};-
  • علي روستايي سلام بنده بسيار شرمنده‌م چون فرموديد نظر ميدم. به نظر من تمام قضيه اشكال داره و اين‌جور احساس ميشه كه خيلي اهل مطالعه نيستي و بيشتر حسي نوشتي اما هر كاري يك سري ضوابط داره و نياز به ممارست و كشيدن مشقت فراوان. البته منظورم از مطالعه گوش دادن به اين آشغالايي كه به اسم ترانه مي خونن نيست... بگذريم
    • رادین اکباتانی ممنونم که دعوتم رو قبول کردید جنا ب روستایی والا منظورتون را واضح تر بگید .تمام فرمایشات شما درسته برادرم بنده زیاد اهل جرو بحث بدون نتیجه گیری هم نیستم ولی ای کاش منظورتون از این آشغالایی که به اسم ترانه میخونن رو واضح تر میگفتید تا بقیه هم بفهمن.منظور شما من گرفتم چیه ولی ای کاش چند تا مثال از اون خوبهایی که مد نظر شماست رو هم میگفتید .بالاخره خواننده یا ترانه سرای خوب از نظر شما که انشاالاه وجود داره و در قید حیات هستن.بنده و همه دوستان دراین سایت اومدیم تا نقد بشیم و چیز یاد بگیریم.به هر حال شما بزرگ ماهستید و تیکه انداختن چیزی رو درست نمیکنه جناب روستایی. ولی در کل بنده به عنوان میزبان از شما تشکر فراوان دارم که که حضور داشتید براتون آرزوی بهروزی و شادی میکنم دوست من @};- @};- @};- @};-
  • سمیه احمدی @};- @};-
  • آیدین قره باغی سلام دوست من آقای اکباتانی ممنون که بنده رو لایق دونستین برای نقد شعرتون، ولی من با اجازتون وارد نقد نمیشم چون نقد های اولیه یک شعر رو بقیه دوستان مطرح کردن ومن هم وارد نقد حرفه ای و فنون و بلاغت زبان و.....نمیشم چون تا اون مشکلات اولیه حل نشه مطرح کردن مشکلات اساسی تر یک نوعی ضربه روحی شدید ، موجب یک نا امیدی کاذبی میشه که خوب نیست .! ولی میخوام بهتون کمک کنم تا به شرایط ایده آل زودتر برسین.... فعلا برای حل مشکلات وزنی میتونین کتاب وزن عروض آقای مهدی موسوی رو بخونین چون هم ساده وهم راحتر میتونین باهاش کنار بیاین/ ولی برای فضای شعری فقط باید بخونین بخونین بخونین بخونین....................وبخونین. روزبه بمانی -یغما گلرویی-جنت عطایی-فاضل نظری-مهدی فرجی -مهدی موسوی وصالح سجادی................................. . بعد از اون هم زبان شعریتون از لودگی میاد بیرون هم فضای جدید کشف میکنین و...... مطمین باشین اون موقع هم شعرتون نقد میشه ولی دیگه در سطح حرفه ای ودیگه نقدا از وزن وقافیه بیرونه . آیدین
  • محمد حسین موسوی سلام عزیز دل ممنون از دعوتت ... ترانه هات تصویرهای خوبی داشت ... بهتر از همیشه یا علی @};-
  • میترا باقری درود جناب اکباتانی بسیار زیباسرودین =D> =D> می پسندم @};- @};- @};-
  • عباس غلامی مقدم درود بر رادین عزیز ممنون از دعوتت راستش ترانه تون از لحاظ احساسی قوی بود اما از لحاظ وزن و اهنگ فک میکنم یه جاهایی مشگل داشت البته شاید این برمیگرده به نوع خوانش این اثر توسط خوانندگان منتظر کارای قشنگتر و روانتر از شما خواهم بود سبز بمانی برادر @};-
  • نیلوفر مشیر qashang bud azizam man lezat bordam...har eshkaliam k dashte bashe mohem nis...mohem ine k labriz az ehsase... @};- @};-
  • محمد عرب زاده زیبا بود =D> اما بنظرم خیلی سعی کردید موزیکال بشه در هر صورت زیبا بود مرسی @};-
    • رادین اکباتانی این ترانه یه جورایی پاپ سنتی هستش وموزیکال بودن از اصول زندگیه منه من وقتی تو ماشین میشینم یا دفتر کارم حتماباید با موسیقی و ریتم همراه باشه احساس وخیلی از حس های ناشناخته در گوش دادن موزیک و ریتمیک وجود داره که خدا به صورت فطری برای هر انسانی و هر جانداری قرار داده با تحقیقات آمریکا یک گل در فضای موسیقی بهتر از گلهای دیگه در شرایط مساوی رشد و نمو میکنه چه برسه به انسان ممنون از حضورتون شاد باشید @};- @};- @};-
  • حسين محمدي سلام به رادین گلم خوبی ممنون از شعر زیباتون مموفق باشی =D> =D> @};- @};- @};-
  • مهرنوش گرمابی اون که تنها موند زیرٍ بارون میباره از دل، چون که مَرده به نظرم این بیت میتونه شاه بیت ترانه باشه به شرطی که یه تجدید نظر مختصری در موردش انجام بدی چون به نظرم خیلی حس نابی درش جریان داره و خودش به تنهایی میتونه نقطه ی شروع یک ترانه باشه
    • رادین اکباتانی ممنونم مهرنوش خانم گرمابی که با دقت ترانه رو خوندید تشکر میکنم والا من ترانه رو در حد توان روش انرژی گذاشتم و دیگه نتونستم بیشتر از این حسم رو منتقل کنم البته با توجه به ذهنیاتم.نا گفته نماند بیشتر ازیک ساعت نمیتونم تمرکز کنم هم رو ترانه هم رو ملودی و نحوه اجرای یک ترانه هم همینطور. ممنونم از حضورتون و تشریف فرماییتون شاد باشید دوست من @};- @};- @};- @};-
  • آراس . مقامی رادین جان این کارتو نمیدونم چی بگم قبلیا بهتر تر بود به نظرم یکم خشانت چاشنی کن ببین چی میشه ;))
    • رادین اکباتانی سلام آراس خانم خوبید؟ خشانت در کار ما نیست خانم مقامی ;)) ;)) ;)) بلکه مورد خشانت قرار میگیریم و مثل خرگوش میریم مخفی میشیم ;)) ;)) ممنون که تشریف آوردید منتظر ترانه های ناب پر از خشانت شما هستم خیلی عالی بودن ;)) @};- @};- @};-
  • احسان نوری سلام رادین عزیز مشخصا بر اساس یک ملودی این ترانه گفته شده از نظر من این دست ترانه ها باید شنیده بشن تا قوام لازم رو داشته باشن ترانه تلفیقی بسیار خوبیه و احساس زیبایی داره اما در نظر یک خواننده از روی متن ترانه وزن دچار اختلال شده. @};-
    • رادین اکباتانی با نظر اولت موافقم که گفتی باید شنیده بشه تا قوام لازم رو داشته باشه اما اینه خواننده به واسطه وزن دچار مشکل میشه رو قبول ندارم ای کاش ترانه "نرو" خانم مرضیه عارف تایید میشد تا ببینید که خواننده نباید دچار مشکل بشه با این وزنها.البته بستگی به سبک خواننده و موسیقیش داره اما اینو گوش کنید بد نیست. ترانه "نرو"خانم عارف با صدای من.این همون ترانه ای که نقد داشت http://rozup.ir/up/ekbatanifar/Music/naro_final_3_3.mp3
  • مریم آرام سلام رادین عزیز ترانه ت رو خوندم و با توجه به آخرین ترانه ای که ازت به یاد دارم انتظار بیشتری داشتم ! منتظر ترانه های بعدیت هستم :) شاد باشی
    • رادین اکباتانی دررررررررررررررررررررررررررررررررود مریم جان دوست بسیار خوب من ممنونکه افتخار دادی و اومدی.مدتهاست دیگه شما رو تو این سایت کم رنگ میبینم :-< :-< :-< :-< :-< :-< =(( حضور شما در نقد ترانه هام برام دلگرمی @};- براتون آرزوی خوشبختی میکنم @};-
  • مطهره ستوده مرسي جناب .... لذت بردم.... انشاا.... كاراي موفق تري از شما بخونم... :-) @};-
  • رشید رزین قلم با درود بشما رادین عزیز ترانه بسیار زیبایی سرودید موفق باشید دوست من @};- @};- =D>
  • امیررضا طالبلو سلام رادین عزیز. کار خوبی بود و لذت بردم و لایک. یه جا مورد قافیه داشتی که نگاه و گناه قافیه نیستن. اما بقیه کار خوب و قوی بود. ایشالله کارای بهتر. شاد باشید. @};- @};- @};-
  • جعفرزاده |فــاتــح| درود جناب اکباتانی ترانه تونو خوندم ولی چون روی ملودی نوشتین ترجیح میدم نقد نکنم من هم اکثر ترانه هام رو روی ملودی می نویسم...روی ملودی طوری باید نوشته بشه که مخاطب راحت بتونه با وزن ترانه ارتباط برقرار کنه @};- @};-
    • رادین اکباتانی دقیقا و متاسفانه چون اینجا ترانه ها راحت تایید میشه اما اجراها گیرش بیشتره نشد که اجراهای من تایید بشن به هر حال ممنونم از حضورتون فاتح جان دوست خوب من @};- @};- @};-
  • مسعود احمدی سلام رادین جان دوست ندارم بگم ولی باید گفته شه یکی مشکل وزن هستش منظورم دوگانگی وزنی نیست بلکه شکستهای متعدد وزنیه. مشکل بعدی که فکر کنم تجربه کم تو ترانه گفتن دلیلشه نداشتن تصاویر جدید و امروزیه که این مشکلات به مرور که بری جلو و وقت بزاری و البته با احساس ترانه بگی همگی قابل حله. شاد باشی =D> @};- @};-
  • بهروز دولت آبادی درود دوست خوبم .ترانه خوبی بوود ایراداتی داشت که دوستان عرض کردند .گذشته از اون ترجیح بند کار خیلی خوب روی ملودی میشینه و در اجرا فکر میکنم کار زیبایی بشه @};-
  • مرضيه عارف سلام اقاي اكباتاني ترانه ي زيبايي بود تبريك ميگم
  • ابیسا جلالی ترانه ی زیبایی بود @};- دوست داشتم کارتو =D> =D> =D>
  • احمد «چکاوک»جعفری =D> =D> @};- @};- @};-
  • حسین خزایی دوست من زیبا خواندمت .... @};- @};- با ارزوی موفقیت روز افزون
  • ديانا ادريس زاده گرمی دستات حالا چه سرده اون نگاه تو، برام یه درده سلام رادين عزيز ممنون از احساس زيبات =D> =D> =D> @};-
  • ازاده ربانی رادین عزیز بهت سلام می کنم و ترانه ات رو هم خوندم و از روی کامنت ها تا حدودی با خواسته و فضای ذهنت هم آشنا شدم چیزی که می تونم بعد از خسته نباشید بگم اینکه در ترانه /شعر/داستان و... از یک طرف یک اصول و چهارچوبی هست و ازطرف دیگه یک هدف وآرمانی .شما وبنده ودیگرانی که می خواهند در این راه قدم بگذارند وموفق هم باشند باید این دو مورد رو خوب بشناسند و استعدادشون رو تو این حیطه پرورش بدند و در این حیطه تعریف کنند .مورد اول رو که با مطالعه روی آثار ادبی و نمونه ی ترانه ها می توان کسب کرد و پرورش داد و اما مورد دوم که در واقع عصای دست نویسنده وشاعر وترانه سراست اینه که بدونیم هدف از یه اثر ادبی هنری اینه که تاثیر گذار و برانگیزاننده احساس وشور باشه و القاء گرفضایی باشه که مخاطب اونو مثل ِ یه شیء یه جمله یه نفر یه چیز با ارزش گم کرده و حالا تو ی حرف تو تو ی ترانه ی تو توی شعر یاداستانت اون چیز بهش یادآوری می شه واون چیز و پیدا می کنه و همینجاست که مسئله ی طرز بیان تازه مطرح میشه گفتار ِ عامیانه/معیار/صنفی/و...پس یک تالیف وتلفیقی از مجموعه ی دانشها و توانایی ها وگرایشها جولانگاه ِما وحیطه ی مانور ِذهن و زبان ما رو تدارک میبینه وتعیین میکنه .مسئله تلفیق وتالیف ِ مقبول این مجموعه ست .بعد از این مرحله تازه جسارت و ایده ی بنیانگذاری سبک و انحراف از یه سبک معمول طبیعتا" مطرح می شه که بنده متوجه شدم از خوندن پاسخ هایی که به دوستان دادین شما در سر چنین جسارتی رو می پرورونید می خوام بگم موفق باشید در عین حالی که تا اون مرحله راه نسبتا" زیادی رو ان شاالله با اطمینان به نفس طی خواهید کرد .کاش اجرای این کارتون رو هم میشنیدیم برای گامهای آغازین بهتون تبریک می گم وبرای گامهای بعدی دلگرم و موفق باشید @};- =D>
    • رادین اکباتانی درود میگم آزاده خانم نقدتون رو کاملا قبول دارم .من یه چیزه کلی رو عرض کردم که شاید اصلا این بحث جاش اینجا نبود . من اصلا نخواستم سبکه تازه رو بنیانگذاری کنم خواستم بگم همچین چیزایی وسبکی هست.منتها لمس نشده اونجوری که باید و شاید. ببینید چند سالیه موسیقی یا سبکی بنام پاپ سنتی وجود داره که مورد قبول خیلی از مردمه میگم مردم چرا میگم مردم چون خیلی از ادب دوستان سنتی همچین چیزی رو بچه بازی جینگولک بازی میدونن.در صورتی که اینطور نیست واین سبک از کجا آغاز شد بماند.خواننده هایی مثل احسان خواجه امیری و محمد اصفهانی و...... از پیر و جوون دوستشون دارن .البته اینم بماند که اگه سبک پاپ سنتی نمیومد شاید همین یه ذزه سنتی هم که داشتیم به فراموشی سپرده میشد و الان باید فقط رپ و راک و...سبکهای غربی کامل رو گوش میکردیم. در صورتی که پاپ خونها این سبک رو قبول دارن چون ذات پاپ، پذیرش سبکه جدیده و اساسا سبک پاپ یعنی مردمی و پذیرش بی چون و چرای همه سبکها اما مردم پسند. یعنی ملاک مردمند.مردم هم که همه حرفه ای نیستن فقط گوش میکنن و میپسندندو به پاش پول هم خرج میکنند. بابام چند روز پیشا پیشم بود و با ماشین داشتیم یه مسیری رو میرفتیم ومن داشتم آهنگهای هیچکس رو گوش میدادم(خواننده رپ) بابام حدود 70 سالشه.بعد از این که آهنگ تموم شد گفتش پسرم این نوع خوندن رو چی میگن؟گفتم رپ .گفت: هر چی هست خیلی جالب بود چون همه حرفا رو زد و اگه بخوای این حرفای نیش و کنایه دارو تو قالب شعرهای عرف بگی میشه 10صفحه اما این تو 3 دقیقه همه چی رو که باید میگفت ،گفت. ببینید یه ادم 70 ساله هم رپ رو دوست داره در صورتی که خیلی از شاعرها میگن بابا شعر رپ اصلا قافیه نداره وزن نداره حسابی قاتی ماتیه.حالا برای این آدم شما شعر حافظ بخون .باید یه استاد دانشگاه هم بیاری 2 ساعت حرف بزنه بفهمیم معنی 2 بیت شعر حافظ چیه!!! حالا در ترانه بنده هم از کلمات غیر محاوره ای استفاده شده . و یه جورایی شاید بشه گفت پاپ سنتیه البته همه نقدها کاملا به جاست و قبول دارم و همه دوستان رو دوست دارم مخصوصا کسایی که نقد میکنند رو بیشتر دوست دارم. @};- @};- @};- @};-
  • رها سردار آقارادین فوق العاده ست. به نظر من جایی برا نقد نداره @};- موفق باشی مثل همیشه
    • رادین اکباتانی ممنونم رها جان البته نقد کردن گناه نیست وآدم پیشرفت میکنه و با نظرات جدید و مخالف اشنا میشه ودر کل من دوست دارم نقد بشم ممنونم که تشریف آوردید رها خانم دوست خوبه من @};- @};- @};- @};- @};- :-x
  • رحیم ممبنی گرمسیری ترانه زیبایی است به امید روزهای عالی تر
  • سامان جاويدان سلام منکه دوست داشتم افرین @};- لایک
  • حسین خیرآبادی چیز جدیدی نداشت . همه حرفا تکراریه. صد تا ترانه ی اینجوری تا حالا نوشتن بغض راه گلومو بسته . دلم شکسته . که البته نکته ی خوبم داری یعنی مشکل وزنی نداری و قافیه هاتم درسته و خوبه. البته قافیه هاتم زیاد جدید نیست.ولی مهم نیست. جناس نگاه و گناه هم خوبه البته زیاد تکرار شده. مصرع آخرم خیلی قشنگه. ناراحت نشیا . خودت گفتی بیا نقد کن
    • رادین اکباتانی ممنونم حسن جان از نقدت و تشکر میکنم که اومدی البته من که ترانه سرای حرفه ای نیستم و تازه وارد این کار شدم اما معمولا اگر چیز جدیدی هم وارد یه صنفی بشه میگن این با قواعد مخالفت داره و جزئ قواعد نیستو از این حرفا مثلا تران های که 2 وزن داشته باشه زیاد مورد توجه محافظه کاران ترانه سرا واقع نمیشه و همیشه مقاومت سر راه ابتکار و چیزهای نو هست در همه عرصه ها. اینو گفتم به خاطر اینکه یکی از دوستان گفت بعضی از لغات محاوره ای نیست و در ترانه باید از این گونه کلمات غیر محاوره ای استفاده نکرد.اما سوال اینجاست که من تران های اجرا شده چه داخله یا بیرون از کشور واقعا بیست سراغ دارم که این طوری نیست یعنی در ترانه ا از کلمات محاوره ای همه جا استفاده نشده و اتفاقا خیلی زیبا و مردم پسند شده نمیخام از این ترانه دفاع کنما اصلا قصد همچین چیزی رو ندارم اما من تابع قواعد سفت و سخت بدون ابتکار و خلاقیت و کلیشه نیستم.ودر اخر هم میگم که در ترانه سرایی کاملا مبتدی هستم اما در زندگی و و ... نه و میدونم که برای پیشرفت در همه کارها کمی باید از چهار چوب تعیین شده بیرون بزنی و ابتکار به خرج داد ممنونم که بنده رو قابل دونستی و وقت گذاشتی دوست خوبه من @};- @};- @};- @};- @};-
      • حمید رضا نجفی سلام ببخشید نظرمو اینجا میذارم چون دوس داشتم اینجا درادامه نظر خودت یه سری نکات رو بگم . 1 = تغییر وزن درست و بجا تو ترانه نه تنها نقطه ضعف نیست بلکه کمک خیلی بزرگیه به ترانه و آهنگساز و خواننده دستشون باز تر میشه واسه ارائه هنر خودشون . ولی اگه درست نباشه این تغییر وزن به کار لطمه میزنه . به نظرم شما که تازه رو به این رشته آوردید فعلا تابع چارچوب حاضر باشید تا کم کم به اونجا برسید . البته گاها ممکنه تغییرات وزنیتون درست باشه اما همیشه اینجور نیست . .. 2= زبان ، سعی کنید زبان کارتون یه دست باشه . من هم دیدم که خیلی از ترانه سراهای مطرح تو کارشون دوگانگی زبان دارن اما این درست نیست و برای کار اونها هم اشکال محسوب میشه . ترانه جدید روزبه بمانی به اسم "راه دریا " تو یه بیت میگه "چنان"که تنها دلیل استفاده از این کلمه وزن کاره . یا سایر ترانه سراها که این دوگانگی زبان هیچ کمکی به ترانه نمیکنه . ترانه شما هم تو بیت اول دوگانگی محسوس زبان داره که بهتره درست بشه . مثلا "آمد" صحیح نیست و ما میگیم "اومد"/اگرم این بیت به زبان دیگس که توست و این حرفا توش بکار میره پس چرا به جای گلوم از گلویم استفاده نکردید و یا به جای "رو" از "را " استفاده نشده و.... 3= معنای جملات و ارتباطشون با همیدگه . یه ترانه زمانی میشه گفت کار خوبیه که اگه بدون آهنگ و نوشته وار خونده بشه باز هم کاملا زیبا باشه و معنا و جمله بندی درستی داشته باشه ." میدونم به هر غریبه تو میخوای نگاه کنی میدونی که من اسیرم بری باز گناه کنی" میدونی که من اسیرم بری باز گناه کنی !!! من معنیشو نمیفهمم . حالا اگه بگید من میمیرم بری باز گناه کنی بدتر نیست و... 4= سعی کنید یه چیز جدید بیارید . اینجا خیلی از دوستان تازه کار هستن که جملاتی میگن که واقعا تحسین برانگیزه و حتی سخت گیر ترین دوستان هم به این واقعیت اقرار میکنن . به نظرم کار خوبیه اما بهتر از اینها هم میشه باشه . مطالعه و نوشتن در کنار هم بهترین راه پیشرفتته رادین جان . منتظر کارهای بعدیت هستم . اومدم قوی تر شده باشیا رفیق . @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
      • رادین اکباتانی حمید جان از نقدت ممنونم دوست گلم با حرفات موافقم اما یه کوچولو بگم که بیت اول چون بصورت سنتی و بدون موزیک خونده میشه باید اینجوری باشه والا نمیشه اونو جالب خوند اگه زبان2 بیت اول محاوره ای باشه شبیه ترانه های عباس قادری میشه وهدف من این نبوده میخواستم کمی رسمی و سنتی باشه.وبیتهای بعدی ریتمیک لایت داشته باشه وتغییر وزنش هم به خاطر تغییر تصاویر تغییر کرده و معنی این بیت که میگی متوجه نشدم: ” میدونم به هر غریبه تو میخوای نگاه کنی میدونی که من اسیرم بری باز گناه کنی” حمید جان دل شکستن گناهه.یادمه بچه بودیم تو کوچه های خاکی بازی میکردیم وگاهی مورچه ها رومیدیدم و وقتی یکی اونا رو میکشت یا اذیت میکرد من دلم میسوخت و میگفتم گناه داره .منظوره من از گناه آزار رسوندن به هر جوندار و بیجونیه که تو دنیا وجود داره حالا از داستانهای مذهبیش بگذریم.کاملا تو این ترانه پیداست که عاشق هنوز معشوقش رو دوست داره و معشوقش با این که میدونه با غرور دل به دیگری میده.حمید جان این گناه نیست پس چیه؟البته حق با شماست و من راه زیادی دارم تا اسم خودم رو ترانه سرا بزارم و از کودکی ادبیاتم ضعیف بوده و هست وبه پشتوانه این سایت کمی اهل ادب شدم. به هر حال ممنونم از حضوره پر رنگت و تشکر از نقد های به جات دوست گله من در ضمن کارهای قشنگت هم دیدم و مورد پسند من بوده @};- @};- @};- @};- @};-
  • رها سردار =D> @};- @};- @};- @};- @};-
  • هادی صمدپور درود رادین خان زیباست @};- و حرف برای گفتن داره ترانت @};- ولی میتونست این احساس زیبا روونتر هم به قلم بیاد @};-
    • رادین اکباتانی بله هادی جان قسمت اول کار بصورت آواز و سنتی خونده میشه و قسمتهای بعدی ریتمیکه بندهاش هر کدوم بسته به نوع تصویری که داره وزن عوض میشه این ترانه در اجرا خیلی زیباست.البته قابل تعریف نیستا و پای ترانه های ناب دوستان نمیرسه اما اجرای من در این تارنه اوج احساسم رو به نمایش درمیاره البته من چند تا ترانه اجرا کردم و تو سایتم گذاشتم اما احتمالن به دلیله عدم کیفیت استودیویی یا ریتمهای شاد وdj گونه تایید نشده به هر حال ممنونم از لطفت دوست خوب من @};- @};- @};-
      • هادی صمدپور دمت گرم لینک بده بهم دادا حتما گوش میکنم بهترینارو برات میخوام
  • علی جهانگرد رادین جان سلام. ترانه ات زیبا بود... موفق باشی دوست من...... @};- @};- @};-
  • الهه صادقي درود جناب اكباتاني گرامي... @};- زيبا بود و يقينا ميتونست زيباتر بشه.... @};-