خیال کردم توهمراهی

چه سَرخورده ، ازاین دُنیام
چرا اینقدر تَک وتنهام
چرا شادی تو قلبم نیست
یه مَرهم ، واسه دَردَم نیست
چرا اینقدر تو بی رحمی
که حرفامو نمی فهمی
نگاهت میکنم شاید…
ولی افسوس ، نمی فهمی !
همش تقصیر این قَلبهِ
همین بی رحمَ ، دل رَحمه
همین قلبی که پیرم کرد
ازاین بودن ، سیرم کرد
خیال کردم تو همپائی
همیشه با من همراهی
توهستی آخرین چاره
کلیدی واسه غمهائی !

https://www.academytaraneh.com/3298کپی شد!
838
۱۰

  • مریم جلائی تو هستی آخرین چاره.... همین حس زیبا رو دوس دارم... با مهر @};- @};- @};-
  • مهسا پهلوان درود بر شما...زیبا بود احساس و اما نقد فنی... قالب کار مشخص نیست... از ابتدا هر دو مصراع با هم هم قافیه بودند ولی وسط و در آخر...حالت ترانه منتقل میشه به قالب چهار پاره و چرا؟؟؟ :-? اگر ترجیع بند بود میشد قبول کرد اما ترجیع بند باید تکرار شود در ترانه ولی این دو قسمت که وزن متفاوتی دارند ترجیع بند به حساب نمی آیند آقای منتظری هم به نکته ی دیگه ای اشاره کردند و در آخر...هم قافیه شدن همراهی با همپائی و غمهائی...صحیح نیست.امیدوارم بر من ببخشایید...قصد نقد محترمانه بود برای پیشرفت...دوست من.مرسی.با مهر.پهلوان @};-
    • سیدمحمدمعالی سلام خانم پهلوان بي گمان هرآنچه ميفرمائيد صحيح است ولي من عاشق اينطور آزاد نوشتنم ازقيد وبند قافيه بيزارم دلم ميخواد اينطور بنويسم وفكر نميكنم بد باشه بنظر شما اشگالي پيش ميآد من كه مشگلي نميبينم ممنون ازنقدونظرتون موفق باشيد @};-
  • محمد علیزادگان به نظرم نیمه اول کار بهتر بود.در کل زیبا بود @};-
  • زهره راد @};-
  • امید منتظری دو جا غزل مثنوی شده اما قافیه هاش مشکل داره خیال کردم تو همپائی همیشه با من همراهی توهستی آخرین چاره کلیدی واسه غمهائی ! غم با هم درسته اما همراه؟ چرا اینقدر تو بی رحمی که حرفامو نمی فهمی نگاهت میکنم شاید… ولی افسوس ، نمی فهمی ! نمیفهمی دومی ردیف محسوب میشه پس باید افسوس با حرفامو قافیه باشن که نیستن در کل خوب بود