حرفی از….

 

حرف از بارون و باده

حرف از عشق و اعتقاده

حرفی از جنس نموندن

خسته و اشفته خوندن

حرف از شب تاره

حرفام که  تکراره

حرف من با تو یکی نیس

حرف میزنم با چشمای خیس

حرف من با تو.. نه یکی دیگه

ببین کی این حرفا رو به تو میگه

حرف من با تو یکی نیس

ساکت و اروم و هیس!!!

نمیخوام بازم دوباره

ناله رو از سر بگیرم

هر چی شد پای خودت

من حرفمو پس نمیگیرم

من مث بارون بهاری

هرشب اروم گریه کردم

وزیدی مث بادی بیرحم

تنها به دیوار تکیه کردم

اعتقادی به احساسم نداشتی

که پای حرفات نموندی

حرف از عشق میزدی و

یه روز عاشقم نبودی

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

  • به خدا اشکم دراومد...یکی میا دو اسم نظر منو میذاره دهن کجی بعد میگه میگه حرفای منو بدل نگرفته..... متاسفم جناب مدیر حتما اشتباه ازمنه. ختم کلام...
    • درود خانم دلسوزی پیام سایت در این صفحه خطاب به همه دوستان بود و پیام خصوصی که برای شما ارسال شد برای دیگر دوستان هم ارسال گردیده ... هدف ما جلوگیری از ایجاد دلخوری بین کاربران فرهیخته ای چون شماست پس دلیلی برای ناراحتی وجود ندارد . با تقدیم مهر @};-
      • ممنونم جناب مدیر ممهر خدا سایه ی ستان...
      • اقای مصطفوی من تذکری که گفتید رو دریافت نکردم شاید در سیستم ارسال اختلالی بوده لطف کنید دوباره ارسال کنید عماد یکم نظرا در هم شد و میخواستم ذریاره تاتلیس نظر بدم که خب فکر میکنم زیاد منحرف میشه موضوع اما در مورد این فرد خاص مسائل سیاسی هم بی نقش نیست ابراهیم یک ادم قدرتمنده در سیاست ترکیه هست @};-
    • نینا جان از دوستان دلخور نشو ... گاهی وقتا کمی حرفها نامفهوم میشن یا کسی دخور میشه.. به هر حال با شناختی که از حامد دارم ..بهت اطمینان میدم منظوری نداشته و بدل نگیر. @};- @};- @};-
  • ممنون مدیریت محترمپاما کاش انلاین نبودم و قبل پاک شدن نمیخوندم حرف های خانم دلسوزی رو اما خب بدل نگرفتم مسلما ایشون عصبی بودند که 4 کامنت متوالی دادند شاید من اشتباه صحبت کردم و اگر سو تفاهمی شده عذر میخوام اما خانم دلسوزی من به تقابل به اندیشه ی شما برخواستم و نه به تقابل به خوده شما سعی کنید تفاوت این دو رو درک کنید شما خانم محترم و مهربانی هستید و من فقط با اندیشه شما مشکل دارم نه شحص شما @};- و برای بار دومی میگم اگر رنجشی بود ناخواسته بود ...
  • سفسطه نکنید من هم بی ادبی به شما نکردم فقط با نخوندن اثارتون توسط کسی که قبولش ندارید خوشحال تون کردم اصلا هدفم ناراحت کردن تون نیست اما مشخص بود علت این حرف شما در اینجا نقد من از ترانه ی خودتون بود نه اقای دهقان @};- اگر ناخواسته رنجوندم تون عذر میخوام هرچند همونطور که گفتید دوستان میتونن خودشون قضاوت کنند که حرفه کی رو قبول دارند هر چند من برای خوش امد کسی حرف نمیزدم وگرنه میتونستم منم برای هر ترانه چه خوب و چه بد بنویسم خواندمتان زیبا بود ! چیزی که این روزها خیلی مد شده و بشم کاربر محبوب ! ادم خوبه !
    • اگه با نظرشما تو شعرخودم مشکل داشتم همونجاباهاتون صحبت میکردم. ولی شما آزادید هرفکری خواستید بکنید.من اخرحرفام براتون بازاحترام گذاشتم. ولی شما نظر منو یه دهن کجی محسوب کردین. واین خیلی منو ناراحت کرد. واستون آرزوی موفقیت میکنم. در امان خدا
    • جواد جان !عذر میخوام اگه فضای نظراتتو شلوغ کردم. ببخش
      • بانو نینا من ازت معذرت میخوام بابت............................ :">
  • گفتنی ها رو بچه ها اشاره کردن موفق باشین @};-
  • سلام جواد عزیز اگر «واقعا» نه برای رفع تکلیف، وزن ترانه بخاطر ملودی دست خوش تغییر شده باشه به نظر شخصی بنده که دلیل هم برای آن دارم هیچ ایرادی به اون وارد نیست متاسفانه پافشاری ما روی وزن در ترانه باعث شده انعطاف پذیریِ ملودی هامون به شدت کاهش پیدا کنه اما در موزیک ترکیه یا موزیک های غربی هیچوقت جایگاه موزیک و ملودی رو شبیه ما پائین تر از ترانه تصور نمیکنند و همونطور که ما معتقدیم ترانه نباید فدای ملودی بشود (حالا اینکه بنا بر نظریه ی ما واقعا ترانه فدا میشود یا نه جای صحبت دارد ) اونها هم معتقدند موزیک و ملودی نباید فدای لیریک یا ترانه بشه اینه که اونها در موزیک دنیا هنوز حرف برای گفتن دارند و ما نه! با احترام به نظر دوستان با دیدگاه های مجید ، حامد و .. مخالفم و معتقدم ما هنوز نگاه حرفه ای به مقوله ی موسیقی و پیوند عمیق و ناگسستنی آن با ترانه نداریم @};-
    • مرسی داداش عمـــــــــــــــاد از حرف کاملا منطقیت ..منم هم با شما کاملا موافقم من سعی کردم بر اساس اون بیت کارم (حرفی از جنس نموندن/خسته و اشفته خوندن) یه اشفته بودن وزنی رو ایجاد کنم که هم جدید باشه یه کم و هم طوری نباشه که تداعی کننده ی یک بی وزنی در ترانه ام باشه .....ولی انگار دوستان به این موضوع توجه نداشتن و گر نه من خودم اشنا به اصول ترانه هستم و این طور نیس که برای دل خودم دست به قلم و ترانه ببرم ;))
      • حرفای منم بخون دیگه.! :-<
      • بانو نینا اینقد حرفات درست درمون و منطقیه که حرفی واسه گفتن نمی مونه ...والا ;)) @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
    • موافقم =D>
    • =D> =D> =D> =D> 8-> موافقممممممممم @};- @};-
      • حرفامو بخون ونظرتو بگو مریم جان
      • نینا جان دیدگاه شمارو هم خوندم و با نظرت موافقم گلم. ولی خیلیااا هنوز تو قید وزن و قافیه برای ترانه هستن... به هر حال من با عماد جان و دیدگاه شما کاملاً موافقم. با مهر @};- @};- @};-
      • مرسی مریم جان
      • یکی از منطقی ترین ...دوست داشتنی ترین اعضای اکادمی همین بانو مریمه بدون شک و بدون تعارف @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
      • شما لطف دارین جناب دهقانی :"> @};- @};-
    • عماد عزیز به قول حامد نگاهی به کارهای شهیار کنیم همین آلبوم نفس خانوم چقدر خوب روی ملودی،، هم قافیه و هم وزن را رعایت میکنه و من به شدت این قضیه را توجیه میدونم و به نظرم اگه ترانه سرا توانا باشه میتونه روی هر ملودی حتی روی یک دف یا ستار ترانه ای ماندگار خلق کند. @};- @};- @};- ببینید قرار نیست ترانه فدای ملودی یا برعکس باشه ... هر دو باید همراه باشن و در کنار هم و اگر وزن ترانه ای بنا به فراز و نشیب ملودی ناچار به تغیر و خلل باشه پس ایراد از کیه؟؟؟ ترانه سرا یا آهنگساز؟؟؟
      • مجید جان من حرف شما رو کاملا قبول دارم ولی من در مورد بهترین های موزیک جهان و ترانه ها و ملودی هاشون حرف میزنم استاد قنبری یکی از پیشگامان ترانه ی نوین در ایران هستند ولی استاد قنبری در چه سطحی از ملودی و موسیقی جهان جای داره ؟ مسلما خودش هم در زمینه ی ملودی و آهنگ ادعایی در جهانی بودن نداره . وقتی به آثار ابراهیم تاتلیس نامزد بهترین خواننده ی جهان در 21 سال پیاپی نگاه میکنی و ترانه ، ملودی و موسیقی رو ارزیابی میکنی می بینیم گاهی بخاطر ملودی یک مصرع به عنوان مثال 8 حرف دارد یک مصرع که تنها کلمه ی قافیه را در بر میگیرد دو یا سه حرف . مسلما اونها هم برای ترانه ی بومی خودشون ارزش قائلن ولی هرگز مثل ما نمیگن که اینجا ترانه فدای موسیقی یا ملودی شد میگن ترانه با ملودی و موسیقی همگام و مچ شد . اگر اینها همه ایراد بودند چرا باید تاتلیس 21 سال در رده ی بهترین های موسیقی جهان باقی بمونه؟ بازهم میگم که با کلیات دیدگاه هات موافقم و به نظارتت احترام میذارم
  • سلام؛ من هم دقيقا و كاملا با آقا حامد و محمد موافقم؛ اين كه ملودي داشته باشيم و قرار باشه روش ترانه بگيم؛ نبايد در وزن و قافيه خلل ايجاد كنه و اصولا حرفه اي ها ابتدا ترانه را تهیه ميکنن و بعد روش ملودي ميزارن ؛ يا همزمان بهش ميپردازن @};- بهتره توجيه ها را كنار بزاريم و بجاش تمرين و دقت و مطالعه داشته باشيم ؛ موفق باشيد
    • سلام مرسی از نظر ...خود ترانه داره میگه :خسته و اشفته خوندن.... نمیدونم خواستم یه کار متفاوت از کارای قبلیم ارائه کنم اما انگار ;)) همون بهتر کاری مثلا پایان تلخ که قبلا گذاشتم رو ارائه کنم :-?
  • زیباست....
  • سلام اگه از وزن و قافیه بگذریم حس امیزی خوبی داشت @};-
  • با احترام ولایک ترانه تون. خطاب به دوستان: نمیدونم چه اصراریه که اینقدر از وزن وقافیه توترانه ایرادبگیرین. عزیزان!توترانه نبایدرواین چیزاتمرکزکرد.بلکه توشعرایی که توسبک غزل قصیده.قطعه رباعی و...هستن اصولابایدبه این مسایل توجه کرد.ترانه یه شعرآزاده که بخاطر اهنگین کردنش بهش وزن میدن. خیلی جاهاتوترانه ها با تغییرملودی وبالا پایین رفتنشو ... ایجاب میکنه وزن تغییربده.اگه بهتون یه ملودی بدن وبگن واسش ترانه بگین اونوقت میبینین که بایدچه افت وخیز وچه تغییراتی توترانه داشته باشید. به نظرمن تویه ترانه رواحساس وزبان ورابطه یی که با ماایجادمیکنه توجه کرد. درست نبودن قافیه و وزن نمیتونه ایرادی واسه یه ترانه باشه. البته که نظرشماهم محترمه.
    • اتفاقا نظر شما هم محترمه... اما کاملا مخالفم... بنظرم عقاید اینچنینی روی ترانه و ترانه سرایی بوده که دنیای ترانه مارو به اینجا رسونده قافیه نه تنها در ترانه های ایران بلکه در ترانه های اکثر ادبیات رعایت میشه برای مثال در ترانه های اسپنیش داریم : no vayas presumiendo por ahi diciendo que no puede sin ti tu que sabes de mi سه نفر اعلام میکنم یک ترانه بدون وزن و قافیه ازشون برای من بنویسید ( اشتباه قافیه همه دارند منظور بی قافیه به سبکه گفته ی شماست ) شهیار قنبری یغما گلروئی مسعود امینی شاعر باید بتونه احساسش رو با قالب وزنی صحیح و قافیه های صحیح بیان کنه و گرنه فکر نمیکنم شاعر بشه اسمش رو گذاشت و باید بهش گفت یک آدم حساس ! هرچند نظر شما هم محترم اما نپذیرفتنی حد اقل برای من @};-
      • آقا حامد من منظورم این نبود که اصلا نباید به این موضوع توجه کرد. گفتم نمیشه اوناروایراد ترانه حساب کرد. نوشته های آزاد و نو و نیمایی اسمشون شعره. نوشته های سهراب که غوغا میکنه شعرن. ولی وزن وقافیه شون تویه ترتیب ویا قانون خاصی نیس. ولی شعرای غزل قصیده و..باید ازترتیب وقانون قافیه ووزن پیروی کنه. خوبی نوشتن شعرای آزاد و ترانه اینه که مارو محدود نمیکنه. آدمای حساس مینویسن تا احساساتشون تو نوشته هاشون نقاشی بشه.وگاهی به نوشته هاشون آهنگ میدن. واین میشه یه ترانه. ترانه یعنی نوشته ی آهنگین. که مقید به رعایت قوانین نگارشی شعر نیس. وگرنه اگه بخوایم هی رو قافیه و وزن تمرکز کنیم اصل موضوع یادمون میره.ترانه به ما کمک میکنه تابه احساساتمون آهنگ بدیم. شاعر بودن با ترانه سرا بودن متفاوته. احساسات همه ی آدما با ارزشه وخوش به حال اون آدمای حساسی که میتونن به احساسشون ملودی بدن..من اسم اونارو میذارم ترانه سرا. دنیای ترانه های مملکت ماهم خیلی قشنگه وقابل احترامه. اگه مشکلی توشونه بخاطر محدودیتاشونه.نه بخاطر وزن وقافیه شون. بخاطراینه که ارزشی واسشون نمیذارن ومجبورمیشن احساساتشونو زیرزمینی بیان کنن و یا قید سرزمینشونو بزنن... نظرشما هم واسم محترمه.وباهاش مخالف نیستم.فقط رنگ حرفامون فرق میکنه.موفق باشی
    • سلام بانو بینهایت سپاس از محبتت و نکات اموزنده ای که گفتی خوشحالم که در این زمینه باهم کاملا هم عقیده هستیم =D> @};- @};- @};- @};-
    • خانوم دلسوزی عزیز ، گفتنی ها رو حامد جان گفتند. جای دیگه ای هم گفتم ، تغییر وزن در یه ترانه به نظرم نقطه ی قوت هست ولی باید ساختارمند و روی اصول باشه. تغییر وزن با آشفتگی وزنی متفاوته. اول اینکه هر ترانه ای قرار نیست به اجرا در بیاد پس در اینصورت باید روی کاغذ هم بتونه با مخاطب ارتباط برقرار کنه. اگه قرار باشه فقط حسمون رو بدون هیچ قاعده ای بنویسیم اسمش چیز دیگه ایه. البته ما چه بخوایم و چه نخوایم کم کم به سمت ترانه های بی وزن می ریم. در مورد قافیه هم که گفتین باید بگم خیلی با قافیه سازی های سنتی موافق نیستم. مثلا تا کی باید "سرد و درد" رو با هم آورد! اگر وزن و قافیه برای یه ترانه مهم نیست ، پس چرا خیلی از ترانه های قوی این خصوصیات رو دارن ؟ با ساختارشکنی هم موافقم ولی باز بر میگردم به همون ارتباط با مخاطب که به نظرم از وزن و قافیه هم مهمتره. موفق باشید
      • ندیدم شعری از افرادی که گفتم بزارید .... هرچند که شعر نیمایی هم بی وزن نیست گفتید سهراب خب یک شعری بی وزن از سهراب بزارید کسی نیست بیا زندگی را بدزدیم و میان دو دیدار قسمت کنیم فعولن فعولن فعولن فع مجید رف قشنگی زد اگر اینقدر که برای توجیه مشکلات تون تلاش میکردید برای رفع شون تلاش میکردید بهتر نبود؟ اگر جایی من ایرادی به قافیه گرفتم و ایرادم غیر فنی بود بیاید بگید و من خوشحاب میشم یاد بگیرم اما دلیلی نمیبینم که بیاید به نقد فنی امثال من اینجور کج دهنی کنید و باز هم منتطرم شعری بی قافیه و اشتباه که اجرا شده از شهیار بگذارید تا ببینم
      • مفعولن فاعلاتن مفعولن مفاغلن فع مفعولن مفتعلن فع فاعلاتن فاعلاتن فع مفعولن فعولن مفعولو فعولن فاغلاتن فعلاتن مستفعلن مفعولن فعل برای من واقعا اذار دهندست که از دیشب ساعت 3 نیمه شب تا 11 صبح فقط برای یک قافیه صد ها بیت بنویسم و باز هم قانع نشم و سر درد و عجیبم مانع ادامه ی نوشتنم رو بشه و قلم به دست خوابم ببره بعد بیام اینجا و ببینم که په راحت ادعا میشه شعر نیمایی وزن نداره ! سپید میگفتید یه چیزی اما نیمایی !!! سهراب !!! بعدم جالبه که میگید غزل تزانه نیست اما شعر نیمایی ترانست !!!
      • متاسفم که منظورمو درست نرسوندم. حتما اشتباه ازمنه.
      • شما اقای دهقان و شما خانم دلسوزی شاد باشید که از شره من در خواندن ترانه هاتون راحت شدید اگر کس دیگری هم هست که دوست نداره به ترانش سر بزنم همینجا اعلام کنه ناراحت نمیشم بهر حال من نظرام برای کمکه اگر کسی خیر خواهی من رو درک نمیکنه و فکر میکنه دارم عقده خالی میکنم دمم رو روی کولم میزارم و فعلا از این ترانه ها و شاید در اینده ای خیلی نزدیک از کل اکادمی رفتم و کل دوستان راحت شدند @};- در دنیای خود شاد باشید :-) عدم خضورم نه از سره قهر بلکه برای حفظ حرمت خودمه :-x
      • حامد عزیز در این مورد با نظر محترم تان موافقم و لازم به ذکر دیدگاه بنده به هیچ وجه در دفاع از متن این ترانه نبود چون مسلما این ترانه هم مثل اکثر ترانه های موجود دارای نواقصی هست که در صورت تمرین مداوم و مطالعات هدفمند کاملا رفع خواهد شد . نظرات شما کاملا محترم است، روی حرفم بیشتر به نگاه یکطرفه ی صنف ترانه سرایان که خودم هم در این صنف جایگاهی کوچکی دارم به ملودی و موسیقی بود و آنچه گفته شد . با مهر @};-
      • دادا عماد سپاس که برای ارام کردن جو پیش اومده دست به کار شدی @};- ;)) انگار از ترانه ما "حرفی از .." الکی الکی حرف دراومد @};- @};- @};- ;)) ;)) ;)) ;))
      • درود . دوستان از ارسال کامنت های حاشیه ای که باعث ایجاد کدورت بین کاربران میگردد خودداری نمائید . تعدادی از کامنت های حاشیه ای در این صفحه توسط سایت حذف و در صورت ایجاد جنجال ، برخورد میشود
      • عماد جان من هم از دنیای موسیقی دور نیستم نمیگم ری چالرز هستم اما 8 تا ترانه خوندم نمیگم بت هوون هستم اما بلدم ساز دست بگیرم نمیگم بیتلرز رو دارم اما خب یه گروه کوچیکی دارم این حرف های اینچنینی همون حرفایی هست که باعث شد یک عده منو در برابر محسن ناجو قرار بدن تا بشه یک لکه بر پیشونیم و همکاری هام با بهروانفر شروع نشده تموم بشه تو خودت خوب میدونی مشکل موسیقی ما محدودیت نیست مشکل پوله همین و بس اکثر خواننده های شیش و هشت ما نمیخوان شیش و هشته ماژور بخونن اما مجبورن اول برای سهولت و دوم برای پول چرا ؟ چون استاد کمی داریم در ایران که بتونه کار کنه همیه مث شادمهر خوش شانس نیستند که فریدون فروغی رو هم هفته ببینن همه مث ناصر عبداللهی نیستند که تورج شعبان خوانی با پا در میونی فریدون فروغی براش اهنگ بسازه الان چرا ما شاعر زیر 40 سال در حده جنتی عطایی و قنبری و امینی نداریم؟ چرا امسال منفرد زاده و واروژان نداریم ؟ مگر اینها ازاد بودن ؟ مگر محدود نبودن ؟ خود تو میخونی البته خب صداتو گوش نکردم اما خب حتما خوبی نشده تا حالا اهنگی گوش بدی و بگی چرا اینجوری؟ چرا سمپل؟ چرا چیپ ؟ کدوم خواننده دوست نداره بجای ملودی دزدی از ترانه های اروپا چشم اذر براش اهنگ بسازه ؟ اما واقعا برای چند نفر چنین شرایطی ممکنه ؟ من درده موسییقی رو میفهمم و حرف میزنم من خودم درد کشیده ام چرا باید تو ترانه پوشیه من بگم سعی کنید به میبینم صورتمو تو اینه ی فرهاد نزدیک نشید و خانم پهلوان که خیلی هم شاعر خوبی میشناسمش بگن همچین ترانه ای نشنیدم ؟ بخدا اینا همش درده بیخیال اینجا مجاله این حرف ها نیست ایشالا جایی باشه مفصل و حضوری تبادل نظر کینم @};-
      • درود حامد جان . با تمام گفته هات در این کامنت کاملا موافقم .
      • حامد عزیز من از تمام تلاشی که برای اکادمی داری انجام میدی خیلی سپاسگذارم و همینطور داداشم عماد که خوب میدونم دغدغه های سایت را داره و خیلی زحمت میکشه ... خب همین بحث خیلی خوب بود و من آموختم :"> از همتون عذر میخوام اگه دخالت داشتم. @};- @};- @};-
      • اصلا همه مهمون من یه فنجون قهوه..... بیخیال ..چه اشتباهی کردیم ما ترانه گذاشتیم ..داستان ;)) ;)) ;)) ;)) ;)) شد
  • ایراد وزن رو که خب زیر بار نمیری و اصرار به اشتباه بودنش بی فایدس چون جنگ که نداریم اما اگه دستم به اولین کسی که روی ملودی ترانه گفت برسه خیلی خرسند میشم... ;)) بگذریم... قوافی هم یه سری ایرادات داشت مثلا بگیرم و نمیگیرم... و یسری موارد اینچنینی
  • سلام... کار قشنگی بود...لذت بردم ..ممنونم @};- =D>
  • ایرادی نداه اگه منم بگم با وزن کار کنار نیومدم؟؟؟خب ترانه رو دوست داشتم ولی وزنُ نه.....مرسی @};- @};- @};-
  • سلام عزیزم..با محمد موافقم..سپاس و ممنونم @};- @};-
  • سلام جناب دهقانی ترانه ی خوب شمارو خوندم و حس زیباش رو دوس داشتم. لایک شد برای حس زیباییش نه فونت و وکالش ;)) با مهر @};- @};- @};-
  • حرف من با تو یکی نیس ساکت و اروم و هیس!!! دوستان این بیت رو ندید بگیرن ....چون من اینو حذف کرده ام وای یادم رفت برش دارم ;))
  • سلام. روی وزن خیلی کار کنید. فضاسازی هم انجام بدید تو کارتون.
    • سلام مرسی از این بعد سعی می کنم کارام رو یا با نت بذارم یا با وکال رکورد شده ;)) کلا همه با وزن من مشکل دارن توو اکادمی ;))
      • اینکه همه با وزن شما مشکل دارن، یک بار شک به وزنتون نمی کنین ؟! به هر حال اگه میدونستم ناراحت میشین هیچوقت نقد نمی کردم.
    • دوستان من سعی کنید اگه به ایراد وزنی و مشکل قافیه برخورد می کنید و مدنظرتونه دقیقا اون مصرع یا کلمه رو نام ببرین تا بهم کمک بشه...نه اینکه تنها بگین اره ایراد وزنی داشت...اگه دقت به حرف ترانه کرده باشین..خودش هم به اشفته بودن وزنش اشاره کرده @};- @};- ...اشفته بودن وزنی به نظر من خیلی هم خوبه ...اون بی وزننی هستش که بده... ;)) ;)) ;)) ;)) ;))