تنهایی

 

رفیق تنهایی من یه دفتر و یک قلمه//با خاطراتی که هنوز از یاد تو تو قلبمه

از پیش من تو رفتی ، بدون تو شکستم// کنار این غروب سرد، با یاد تو نشستم

قلم به دستم اما، گریه توی چشامه// ماهه خیالم تویی، هر شب توی شبامه

جز تو کسی نداشتم ، بهت بگم عزیزم // دست بکشم رو موهات ، بگم برات میمیرم

چه شب هایی برای تو، تا خود صبح حرف زدم// به عشق خواستن تو، تو اسمون پر زدم

ولی حالا یه تنهام ، یه بال و پر شکسته// یه مردی که به عشقت یه گوشه ای نشسته

این رسم عاشقی نبود ، تنهایی حق من نبود// هجوم لحظه های سرد، سزای تقدیرم نبود

من یک جون پیرم ، که تو خودم شکستم// پیری و هدیه کردی به پای تو نشستم

با این همه هنوزم ، تو قلب من میمونی// الهی زنده باشی ، تو تنهایی نمونی

الهی زنده باشی ، تو تنهایی نمونی

 

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

1135
۵۳

  • رفیق تنهایی من یه دفتر و یک قلمه//با خاطراتی که هنوز از یاد تو تو قلبمه این رسم عاشقی نبود ، تنهایی حق من نبود// هجوم لحظه های سرد، سزای تقدیرم نبود محسن این دو بیت خیلی خیلی قشنگ بودن خوشمان آمد ...
  • سلام @};- @};-
  • سلام . ترانه ی بدی نبود . مثل اینکه شما ناخودآگاه تحت تاثیر ترانه های قمیشی هستید هرشعر و ترانه ای که از دیگران میبینید را هم شبیه قمیشی میبینید . در کل این تران تون خیلی بیشتر شبیه هست . طوری که منی که اصلا قمیشی گوش نمیدم مگر اتفاقی متوجه شدم . کاری به قافیه و این چیزها ندارم چون معتقدم ترانه باید به دل بشینه و محتوا داشته باشه . موفق باشید @};- @};- @};-
  • سلام این رسم عاشقی نیس،تنهایی حق من نیس//هجوم لحظه های سرد،سزای تقدیرم نیس ببخشیدا اما فک میکنم اگه اینطوری میبود بهتر بود مثل همیشه مملو از احساس آفرین =D>
  • سلام ترانه ی خوبی بود . موفق باشید @};-
  • محسن عزيز زيبا خوندم ممنون. @};- @};-
  • سلام مرسی.زیبا بود+ @};-
  • سلام خسته غمگین تنها حسش کردم @};- لایک
  • محسن جان نظر من: ترانتو دوست داشتم ولی اگه یه کوچولوو بیشتر روش کار میشد بهتر میشد. @};-
  • سلام محسن جان..یا همون امیر ..داداش اسم منو گذاشتن روو شما.. داداش همه چیزو دوستان گفتن.. با اجازت یه راهنمایی کوچیک بکنم خیلی وقتا شده چنان حس شاعرانگی ادمو فرا می گیره که هر کاری بکنی نمی تونی ازش فرار کنی..اما بیه اشکالی داره اونم اینه که کلمه ها و فضای کارت تکراریه.. خب میشه این کارو کرد..اول شعرو با همون حس خالصش نوشت یعنی با تمام قلب و روحت.. بعد که سیر شدی و از لحاظ حسی به دلت نشست بشین با فکر و تجربه و قوائد و کلمات به روزتر شعرتو ویرایش کن..باور کن اینجوری شعرت به اوج میرسه.. بببخششش اینهمه حرّافی کردم..ممنونم و شرمندم @};- :">
  • سلام ترانه ی قشنگی خوندم همینطور از رهنمود دوستان استفاده کردم از شما و سایر دوستان ممنونم @};-
  • کلا اعتماد به نفسم رفت 8-> 8-> 8-> 8-> سلام سعیده نه شوخی بود :-) ولی خوب ایشالله تو کار بعدی کلا استرس دارم کار جدید بزارم ;)) ولی با نظرات خوب شما و دوستان امیدواریم نقاط ضعف همو بیان کنیم و همه بتونیم توی این خونه ی دوم خودمون پیشرفت کنیم @};-
  • راستش همه چی رو دوستان قبل از من گفتن و حتما تا الان فهمیدی که ترانه ت چقدر مشکل وزن و قافیه داشت و کلا قید قافیه رو زده بودی تو این ترانه! منتظر کارهای بعدیت هستم،ببینم چه میکنی!
  • درود فارغ از مسائل فنی محتوا و احساس زیبایی داری سبز بمونی @};-
  • سلام... زیبا بود.. ترانه تونو پسندیدم% بدرود @};-
  • دادا سلام دوست داشتم كارتو دست مريزاد
  • سلام آقای علیپوری توی ترانه ی قبلیتون قافیه می لنگید الان باز تکرار کردید ببینید دوست من! ساده عرض کنم ,در بیت از پیش من تو رفتی ، بدون تو شکستم// کنار این غروب سرد، با یاد تو نشستم شکستم و نشستم قافیه هستند ولی در بیت چه شب هایی برای تو، تا خود صبح حرف زدم// به عشق خواستن تو، تو آسمون پر زدم زدم و زدم ردیف نامیده میشوند و کلمات قبل باید هم قافیه باشند مثلا اگر اینطور می نوشتید درست بود: چه شب هایی برای تو، این در و اون در زدم// به عشق خواستن تو، تو آسمون پر زدم در و پر میشن قافیه امیدوارم توضیحات ناچیزم به دردتون بخوره @};- موفق باشید! =D>
    • سلام خانه میری با نظرت موافقم ولی احساس ادما با هم فرق داره در و پر هم قافیه هستن تو این بیتی که شما گفتید درست اما اون احساس توش گم شده ، یعنی چی این در و اون در زدم. این جوری که شما خوندید مشکل و پیدا کردید و من قبول دارم اما با دید رفع مشکل حس شعر بهم میخوره ولی ممنوم از اینکه نظر قشنگی برام گذاشتین و همه اینا برای پیشرفت ما خوبه نقدددددددددددد و بیان اشتباهات همدیگه خیلی قشنگه ازتتت ممنونم @};-
      • دوباره سلام من فی البداهه و فقط برا توضیح قافیه در و پر را مثال زدم نه اینکه از شما بخوام جایگزین کنید ;)) آخه هم توو این ترانه و هم در ترانه ی قبلیتون دیدم بیتهایی که ردیف دارن قافیه ندارن واسه همین این مثال ساده رو براتون گفتم مرسییییییی @};-
      • سلام مجدد خانم میری کلا ممنون از نظرتون و این دید خوب و مهربانانه و همه باید بدونیم این نقد ها و گفتن ایرادها فقط واسه پیشرفته توی این جمع خوب ما @};-
  • قلم به دستم اما، گریه توی چشامه// ماهه خیالم تویی، هر شب توی شبامه سلام .احساستو دوست داشتم موفق باشی =D> =D> =D> @};-
  • به خودم افتخار میکنم که این روزا مدام آخر میشم ;)) ;)) ;)) ;)) محسن ولی حسابی خلاقیت به خرج دادی هاااا،هر بیت یه ریتم خاص داشت. ;)) ;)) ولی زیباااا بود @};-
  • درود جناب علیوردی ترانتون رو خیلی دوس داشتم با مهر @};-
  • این رسم عاشقی نبود ، تنهایی حق من نبود// هجوم لحظه های سرد، سزای تقدیرم نبود سلااام محسن جان تنهای رو به زیبایی تصویر کردی در مورد سیاووش قمیشی هم باید بگم ایده ات بی نظیره حتما من هم هستم =D> =D> @};- @};- @};- @};- @};- @};- لایک تر از همیشه :-x
  • =D>
  • زیبنده بود :-) :-) @};- @};-
  • خارج از این موضوع این ترانه من یه اتفاق مهمی داره میوفته و تولد استاد مسیقی ایران سیاوش قمیشی 24 خرداد به هر حال همه میدنیم سیاوش برای ما جوونا چه ارزشی داره و خیلی ها هستن که بیا اهنگاش با چشمایی گریون خوابشون میگیره اونایی که استاد و دوست دارن به نظر حالا باید عماد و مریم خانم نظر بدن نزدیک تولد استاد که شد هر کسی یه کاری از خود استاد با یه عکسی بزاره که هم حال و هوای گذشته ها زنده میشه و هم ما جوونا که عاشق سیاوشیم با جون دل کاراشونو تو جمع خودمون نقد کنیم اگه جای نقد باشه اگه از امروزم شروع کنیم به گذاشتن اثاری از سیاوش تا روز تودلش تموم میشه بازم نظر شما دوستان
  • سلام داداش گلم با مجید موافقم دادا یه حسی بحم میگه میتونی قافیه و ردیف رو جور کنی و از حرص داش مجید این کارو نمیکنی.... ;)) ;)) فدای احساست دادا =D> =D> =D> =D>
  • سلام مجیدددد هنوز ندیدی برنامه هفت و این جمعه حتما ساعت 11 شبکه 3 اقا این ادم انقدر باحاله یعنی واقعا میفهمه .تو این سه سالی که تو برنامه هفت فیلم نقد میکرد کلا از سه یا 4 تا فیلم خوشش اومد بقیه همه یا مقوا بودن به نظرش یا شخصی ها در نیومده بودن یا دوربین رو دسته یا فیلمنامه ابکیه 8-> مسعود فراستی (زاده: ۱۹ فروردین ۱۳۳۰، تهران) دارای مدرک لیسانس هنرهای تجسمی و فوق لیسانس اقتصاد سیاسی و جامعه شناسی از فرانسه‌ است
  • سلامممم مجیدددددددد بزار بهم بگم مجید فراستی من عاشق فراستی هستم :-) نظراتتو دوس دارم و البته نظر همه برام مهمه راستش تمام سعیم این بود اون احساس و حداقل رو کاغذ نشون بدم این که چقدر موفق شدم شما ها باید بگین در مورد جز تو کسی نداشتم ، بهت بگم عزیزم // دست بکشم رو موهات ، بگم برات میمیرم خوب عزیزم همیشه به غیر از یه حس و کلمه که بین دوستان رد و بدل میشه تو عشق و دوست داشتم عزیزم یه دنیا حرفه عزیزمی که با یه بار علا قه زیاد از ته دل رو زبون بیاد در مورد وزنم سعی کردم وزن و ثابت نگه دارم و تا جایی هم که تونستم سعی کردم قافیه ها و درست کنم و خوب باشه حالا این کا و نظر شما ها ولی حس کارو برات گفتم و فکر میکنم مجید تصویر سازیم خوب بود . حالا شاید من اشتباه میکنم ولی ما دوست دارم مجید جان { فراستی } @};- @};- @};- 8->
  • محسن جان شرمنده میکنی منو :"> کارت رو دوس داشتم اما میدونی که انتظارم بر آورده نشد داداشم. فضای کار هیچ چیز خاصی نداشت.تصویری نبود عزیزم . همه چی معمولی بود. میدونی که نظر برای شما بدون هیچ تخفیفی هستش داداشم :-? جز تو کسی نداشتم ، بهت بگم عزیزم این یعنی چی؟؟؟؟ [-( انقد وزنو بالا پائین نکن پسر :-) موفق باشی عزیز دلم @};- @};- @};-
    • سلام محسن جان @};- با گفته های جناب شمس موافقم و شرمنده که ازترانت راضی نیستم چون می تونستم کار بهتری ازت ببینم مشکل وزنی و ساختاری زیاد بود و همچنین قافیه ها مورد داشت تصویر سازی تو ترانه خیلی مهمه که این ترانه تصویری نداشت و حرف جدیدی نمی زد ولی دوست عزیز به این احساس قشنگت تبریک و منتظر کارای بهتری ازت هستم @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
      • سلام زهره نه خوب ادم باید جنبه نقدو داشته باش و من خیلی نقدو دوس دارم بالا هم تو یه توضیح برای مجید گفتم از احساس و فضا سازی که سعی کردم تو کار بزارم و خواننده باهاش ارتباط برقرار کنه حالا ظاهرا اشتباه حدس میزدم و فضا سازی و اون حرف دل ، واسه دل خودم بود @};- @};-
      • احساست ، حرف دلت و ترانت ستودنییه فقط حساسیت کارو زیاد کن @};- منتظر کارای بهتری از شما هستم @};- @};-
  • سلام خیلی زیبا بود و لذت بخش بیشترین نکته ای که زیبایی کار را بیشتر می کرد این بود که روایت وار بود منظور اینست که داستان کوتاه در قالب ترانه این خیلی مهم است که ترانه سرانجام داشته باشد و پیام آور باشد جسارتا در دو بیت قافیه را درست رعایت نکرده بودید پر زدم و حرف زدم مثلا این دو ردیف و قافیه نیستند در کل خوب بود و تبریک بابت این پیشرفت های شما یا حق
    • سلام محمد خوشحالم که خوشت اومده اخ از دست قافیه ولی درسته پر زدم و حرف زدم هم قافیه نیست ولی جداا خارج از قانون رو کار به نظرم میشینه بعضی وقت ها قافیه پیدا کردن سخت نیست باید احساستو ندید بگیری ولی اگه واقعا پیشرفتی دارن خوشحالم و از نظر شما دوستان عزیز استفاده میکنم
  • سلام امیر جان (محسن سابق) ;)) :"> ترانه ی خوبی بود ولی پتانسیلت خیلی بیشتره ولی ترنت رو دوست داشتم @};- لایک
    • سلام محمد مجید اسم جدید واسمون گذاشت شدیم امیر 8-> 8-> امیر روکس تنظیم کننده محسن چاوشی :-x ولی همون محسن قشنگتره خوب از اینکه اومدی و کارو خوندی ممنون @};-
      • :::محسن::: عزیز یه سوال می پرسم ترانه ها (یا شعر) تو از روی حس می گی یا میری که ترانه بگی و سعی می کنی حس بهش بدی؟!! :-?
      • سلام محمد نه از رو حس میگم حس و سادگی و خیلی دوست دارم تمام شعرام همه حسمه که باهاش روزگاری و دارم میگذرونم
      • خب مثله خودمی البته تو جلو تر :-) ولی بازم حس می کنم توی القا حست خیلی موفق نبودی(به نسبت) :-? خودت می دونی خیلی مهمه که اون احساسی که داری رو به خواننده برسونی من 4 تا ترانه گفتم تا حالا واسه خودم که تو آکادمی هست (اولین ها) . ولی داستان نویسی رو قبلا کار کردم . مهم به کار بردن به جای کلماته که حس رو القا کنه حتی (به نظر من) بعضی موقع ها بی وزنی در یه بیت یا مصرع می تونه حس ِ خاصی رو القا کنه. من توصیه می کنم اول متن بنویس بعد ترانه(نه اینکه ادعا کنما , یه تجربس کوچولو ِ) . یه دوست ترانه سرا هم همینو می گفت , می گفت اول متن , بعد ترانش کن. البته استادانی مثل مجید عزیز بهتر می تونن توضیح بدن :-) @};- @};-