تنهایی

وقتی که تو نباشی
چیزی به جز نرفتن
تقدیر این زمان نسیت

آغوشت وقتی بستست
بی سرزمین تر از من
هیچ جای این جهان نیست

چشمات همیشه میگفت
با من می مونی اما
چشمات بهم دروغ گفت

من موندم و تنهایی
من وقتی بی تو مردم
مرگ هم بهم دروغ گفت

لعنت به این تنهایی
لعنت به عاشقانه
لعنت به حس خوب
عشقای جاودانه

میبینی حال و روزم
بی تو تهِ حسرته
تا کی میخوای نباشی؟

تا کی میخوای سکوتت
باعث بشه که شاید
از فکر من جدا شی

نه من کنار میرم
نه میری از تو فکرم
پس از غرورت بگذر

بذار دوباره ماشیم
عاشق بشیم دوباره
پس از سکوتت بگذر

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

  • آفرین =D>
  • سلام براي منم جالبه بدونم توي اين بند قافيه به چي مي گي چشمات همیشه میگفت با من می مونی اما چشمات بهم دروغ گفت من موندم و تنهایی من وقتی بی تو مردم مرگ هم بهم دروغ گفت--------------بهم دروغ گفت ميشه رديف نه قافيه موفق باشيد
    • بله با این نکته موافقم اتفاقا میخواستم بنویسم یادم رفت اما در قسمت های دیگه واقعا مشکل هایی که بهش اشاره شده کاملا غیر منطقی هستند دوست ندارم با این لحن صحبت کنم ، آدم انتقاد پذیری هم هستم اما انتقاد به جا و منطقی
  • دوست عزیز اگه با این لحن جواب منتقدای ترانه رو بدید از این به بعد هرکس اومد پای ترانتون فقط می نویسه زیبا بود لذت بردم آفرین. اگه به همین کامنتای تکراری و فرمالیته راضی هستید که هیچ.ولی اگه دوست دارید مثلا اشکال های قافیه که تو ترانتون هست رو به شما بگن و تو ترانه های بعد اشتباهی رو تکرار نکنید باید استقبال کنید از کار کسی که وقت میذاره و ترانه تون رو با دقت میخونه و تجربه و دانشش رو در اختیارتون میذاره. این لینک رو مطالعه کنید : https://www.academytaraneh.com/arcs/15756/%d8%ae%d9%8a%d8%a7%d9%86%d8%aa/ خانم دیانا سکوت هم اوایل از نقدها بشدت آزرده میشد. ولی کم کم به فضای نقد عادت کرد و الان عاشق اینه که کسی ترانشونو نقد کنه. @};- @};- @};-
    • اولا که من از انتقاد منطقی به هیچ عنوان آزرده نمیشم دوما این یکی از اولین کارایی هست که نوشتم و ایراد و اشکال بهش وارده ادعایی ندارم اما به جز یک ایراد قافیه واقعا هیچ مشکل دیگه ای نداره ممنون از لطفتون
  • جناب آقاي بزرگ زاد ، درود بر شما ترانه ي با احساسي بود اما جسارتا چند ايراد داشت كه خدمتتون مي گم . 1- قافيه در بعضي جاها درست نوشته و رعايت نشده بود مثل چشمات همیشه میگفت با من می مونی اما چشمات بهم دروغ گفت من موندم و تنهایی من وقتی بی تو مردم مرگ هم بهم دروغ گفت و يا . . .. نه من کنار میرم نه میری از تو فکرم پس از غرورت بگذر بذار دوباره ماشیم عاشق بشیم دوباره پس از سکوتت بگذر 2- ترانه در برخي جاها از ريتم و وزن خارج ميشه و همينطور كلا از نظر سيلاب دچار ناهماهنگيه. بيشتر جاها از ابيات 3 - 3 استفاده كرديد و در جايي 2- 2 مثل لعنت به این تنهایی لعنت به عاشقانه لعنت به حس خوب عشقای جاودانه همين موضوع باعث شده علي الرغم داشتن احساس ترانه از حالت فني خودش خارج بشه. موفق و موئد باشيد @};-
    • دوست عزیز لطفا در مورد چیزی که اطلاع ندارید صحبت نفرمایید 1-تغییر وزن در ترجیع بند جایز و موجهه 2-ترانه به صورت سه مصراعی نوشته شده و ترجیع بند اون 4 مصراعیه که این هم کاملا طبق اصوله 3- قافیه ها به نظر من مشکلی نداره ، حتما نباید از قافیه های تکراری استفاده کرد
    • جناب آقای بزرگ زاده عزیز ، درود بر شما، به جبهه گیریتون در مقابل انتقاد ، خرده نمی گیرم چون همه ما روزی از همیجا شروع کردیم و البته کسانی برنده بودند که در برابر انتقاد نه تنها مقاومت نکردند بلکه درسهای زیادی فرا گرفتن. البته و صد البته تمام این امور نشان دهنده آماتور بودن و یا استاد فن بودن افراد است. در هر صورت روزهای روشنی رو براتون آرزو می کنم و اما ، در دفاع از نقدم باید مطالبی رو خدمتتون عرض کنم که شاید کمی حمل بر خودستایی باشه 1- بنده معمولا کاری رو نقد نمی کنم ، چون عقیده دارم در عالم هنر دو دسته افراد وجود دارن ، یکی افراد متبحر که نیازی به نقد ندارن و یکی افراد ضعیف که اگر واقعا هنرمند باشن خودشون به دنبال نقد میان . اما در مورد کار شما خیلی اتفاقی کامنتهای دوستان رو خوندم که توقع نداشتم تنها برای گذاشتن یک لایک و یک کامنت تنها به کلمات آفرین ، زیبا بود ، عالی بود و غیره بسنده کننده ، البته که این امر بسیار نسبی است و شاید دوستان ترانه شما رو در این حد می دیدند که نگاهشان محترم است . اما از آنجایی که پتانسیل کار خوب رو در ترانه تون دیدم دوست داشتم این نقد رو براتون بنویسم که البته متوجه شدم لااقل برای کارهای شما این باید آخرین نقد بنده باشد. 2- از اونجایی بنده جزو اون دسته از دوستان هستم که به ترانه و قواعد اون بسیار متعصبم . باید بگم خدمتتون هر نوع شعر ابداعی ترانه نیست. ما در وزنهای شعری از سه مصراع بودن استفاده نمی کنیم . کما اینکه در تعریف بیت حتمامی نویسیم از دو مصرع تشکیل شده باشد. تنها در مسمط ما تک مصرع داریم آنهم قواعد کاملا روشن و مخصوص به خودش را دارد . اما ابداع شما محترم . 3- در مورد تغییر وزن در ترجیع بند ، اجازه بدید بخاطر راحتی کار خودمون ، باز هم قواعد رو زیر سوال نبریم . دوستان و اساتید ادبیات معتقدند وزن در ترجیع بند نباید تغییر پیدا کنه اما ، باز هم این کار که نظر شما و برخی دوستانه محترم مشروط به اینکه اگر می خواد از وزن خارج بشه، لااقل تعداد ابیات تغییری پیدا نکند ، در غیر اینصورت شما هر قسمت از یک شعر را می توانید به عنوان ترجیع بند ترانه خودتون بکار بگیرید که این به نظر بنده کار درستی نیست. 4- قافیه ها هم که نیاز به توضیح ندارن. اختیار پذیرفتن نقد با شماست . در ضمن اینکه ما نقد منطقی رو همون نقدی بدونیم که باب میلمون باشه کار درستی نیست و متاسفانه هر انتقادی خلاف میلمونو نقد غیر منطقی و نادرست می دونیم . که خب اینهم یکی از جنبه های منفی فرهنگ ایرانیست به امید روزی که نگاههایمان شسته شود و فرهنگمان غنی.
      • البته یه چیزی بگم؟ این کار یکی از اولین و ضعیف ترین کارهای منه ، نقد های زیادی بهش هم وارده فکر نکنم زیاد هم ارزش نقد کردن داشته باشه اما از نظر اصول و قواعد ترانه تا اونجایی که من مطالعه داشتم و دیدم و شنیدم قالب این کار ابداعی نیست ، فقط خیلی کم استفاده میشه اشکال قافیه هم فقط در یک قسمته که اون هم از سر عمده :"> من خوشحال میشم که کار های منو نقد کنید اما لطفا قبلش یکم کار های اساتید بزرگ رو هم دنبال کنید :">
      • علاوه بر قافیه این بند : چشمات همیشه میگفت با من می مونی اما چشمات بهم دروغ گفت من موندم و تنهایی من وقتی بی تو مردم مرگ هم بهم دروغ گفت قافیه این بند هم ایراد داره: نه من کنار میرم نه میری از تو فکرم پس از غرورت بگذر بذار دوباره ماشیم عاشق بشیم دوباره پس از سکوتت بگذر @};- @};- @};-
      • غرورت و سکوتت در مصوت -ِت قافیه شدند
      • جناب بزرگ زاده مصوت هم اگر ملاک باشد نیاز به سه مصوت هست نه دو مصوت هرچند به دلیل سکون ت اصلا ت مصوت نیست.
      • معذرت می خوام اصلاح می کنم جناب بزرگ زاد
      • نظرتون محترمه اما من فکر میکنم مشکلی وجود نداره :">
      • سلام سمیرا خانم. گاهی برای اینکه فضای پرمهر آکادمی که همه مثل خواهر وبرادریم اینجا از حالت دوستانه ای که شایسته ش هست دورنشه باید از خودگذشتگی داشته باشیم و بزرگ منشی خودمون رو تو همچین وقتایی نشون بدیم. ازتون خواهش می کنم ازین جمله :"متوجه شدم لااقل برای کارهای شما این باید آخرین نقد بنده باشد " صرفنظر کنید و باز هم چراغ پربرکت نقد رو پای کار امیر حسین و بقیه بچه ها روشن نگه دارید. شاید این اکادمی بیشتر از نیازی که به ترانه سرای خوب داره محتاج نقاد خوب باشه . شاید هیچ نقدی کامل و سراسر درست و منصفانه و بدور از لغزش نباشه. ولی بودن همین نقدها خیلی بهتر از نبودنشون هست. وحتا در مقابل نقدهای غیر منطقی و اشتباه میشه رفتاری منطقی و خوش اخلاق و متین داشت. من حاضرم ده نقد اشتباه رو پای کارم ببینم شاید بین اونها یک نکته درست باشه که به اصلاح کارهام کمک کنه. امیرحسین بیا کمککک @};- @};- @};- @};-
      • دوست عزیز من کلا اهل بحث و مجادله ام و از این کار لذت میبرم اگرنه خانم اکبر زاده رو مثل خواهر خودم میدونم و حرف هاشون و نظرشون رو محترم میدونم منتهی من دوست دارم رک باشم و دوستان هم با من رک باشند
      • جناب بزرگ زاد اگر به فنون شعر و ترانه اعتقادی ندارید و نوشته خودتون کاملا مثبته به عقیده بنده زیر تمام کارهاتون بنویسید از نقد خودداری شود. دوستانی قبلا در آکادمی بودن که چنین کاری می کردن و به نظر بنده این یعنی رک بودن نه اصرار شما برای جلوه دادن مطلبی غلط به شکل درست
      • جناب بهبهانی عزیز بنده کوچکتر از اونم که شما بخواین از من خواهش کنید. اگر این جمله رو بکار بردم برای بزرگ بینی خودم نبود بلکه برای احترام به عقاید جناب بزرگ زاد بود. من انتقاد می کنم نه برای مطرح کردن خودم و یا به رخ کشیدن دانشم . تنها برای کمک به هدایت ترانه در جهت درست اون. بنده خودم برای نقد آثار و کتابهام حتی حاضرم پول هم بپردازم و همیشه خودم رو نیازمند نقد می دونم اما نمی خوام با نقد باعث آزار کسی بشم. دوستانی هم که به بنده لطف دارن معمولا در پیام خصوصی دعوت به نقد می کنن که باعث افتخار بنده س و با اشتیاق استقبال می کنم در غیر اینصورت پذیرش نقد کاملا اختیاریست
      • فکر میکنم صحبت های من رو درست متوجه نمیشید بهتره بحث رو تموم کنیم
      • من صحبتای شما رو متوجه شدم. فرمودید :من از انتقاد منطقی به هیچ عنوان آزرده نمیشم. خوب معلومه هیچ کس نمی تونه بگه از انتقاد منطقی آزرده میشم. حرف من اینه که از انتقاد غلط هم نباید آزرده شد. بر فرض کسی ایرادی به کارتون بگیره که خود اون ایراد اشتباه باشه و ترانه اشکالی نداشته باشه. دلیلی برای آزردگی وجود نداره. تنها مسایلی که باعث آزردگی میشن الفاظ نامناسب و الحان تند و خود بزرگ بینی و سو نیت ها هستن که آدمو از اون نقد و اون منتقد دلگیر می کنه. کجا بحثو تموم کنیم مرد حسابی ما تازه باهم آشنا شدیمو بحث ها با هم داریم. مردا معمولا دوستیاشون با یه بحثو دعوا شرو میشه. من تا دیروز اصلا شما رو نمیشناختم. از امروز که این بحثا رو شرو کردیم یه دوست تازه به دوستام اضافه شد. @};- @};- @};- @};-
      • من مخلص شما هم هستم یاسر جان چشم اصلا هر چی شما بگی :-x
  • زيبا بود مي پسندم @};-
  • امیر حسین عزیز زیبا بود @};- @};- لایک 7هم مال من :-x
  • سلام امير حسين جان ترانه خوب و زيبايي بود مخصوصا اينجا رو خيلي دوست داشتم آغوشت وقتی بستست بی سرزمین تر از من هیچ جای این جهان نیست =D> =D> =D>
  • زیبـــا بود ... مرسی @};-
  • @};- @};- @};-
  • زیبا بود موفق باشی @};- @};- @};-
  • حس خوبی داشت به نظرم اگه اجرا بشه کار خوبی در میاد @};- @};-
  • سلام جالب بود مرسی @};- @};- @};-
  • تا کی میخوای سکوتت باعث بشه که شاید از فکر من جدا شی @};- زیبا بود می پسندم @};-
  • می پسندم @};- @};- @};-
  • امیر حسین جان ترانه دل نشینی سرودی و این قسمت از ترانت فوق العاده زیبا بود: آغوشت وقتی بستست بی سرزمین تر از من هیچ جای این جهان نیست
  • @};- @};- @};- @};- @};- امیر حسین جان موفق باشی @};- @};- @};- @};- @};-
  • :-) @};- کارتو دوس داشتم.