هر پروازی رهایی نیست

نه ، تو این نیستی
نکن ، این رسمش نیست
این همه زخم واسه این دل ، بستش نیست ؟!
قلب من دفتر خاطرات نبود
این تنِ خسته فقط درد ، سهمش نیست

بی تو می میرم ، می خوام که بدونی
می خوای بری برو هیچ ابایی نیست
منم مثل تو عاشق پروازم
ولی هر پروازی که رهایی نیست

تو مثل باد ، طوفان ، آزادٍ آزاد
وای که من این آزادیتُ دوست دارم
این عاشقی نیست هر سو میری ، ولی
جسارتی که داری رو دوست دارم

بی تو می میرم ، می خوام که بدونی
می خوای بری برو هیچ ابایی نیست
منم مثل تو عاشق پروازم
ولی هر پروازی که رهایی نیست

بی من حتا یک قدم هم بر ندار
من که هیچ حرمت عشقُ نگهدار
بمون خدایی کن ، عاشقی کنم
در جهانم تو را بندگی کنم

بی تو می میرم ، می خوام که بدونی
می خوای بری برو هیچ ابایی نیست
منم مثل تو عاشق پروازم
ولی هر پروازی که رهایی نیست

دوباره آمدم پس از مطالعات زیاد !
امیدوارم پیشرفتی داشته باشم چراکه در گذشته نه وزن می شناختم و نه قافیه را
این اولین ترانه قافیه دار بنده است و هنوز احساس می کنم مشکلاتی دارم که امیدوارم
دوستان همیشه همراه ، بنده را هدایت کنند
سپاسگزارم
علیرضا علیزاده

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

  • @};- @};- @};-
  • کارتون دوگانگی داره: در جهانم تو را بندگی کنم :-? به بحث قافیه سعی کنید بیشتر بپردازید. 8-> نه ، تو این نیستی نکن ، این رسمش نیست این همه زخم واسه این دل ، بستش نیست ؟! قلب من دفتر خاطرات نبود این تنِ خسته فقط درد ، سهمش نیست :-? با: تو مثل باد ، طوفان ، آزادٍ آزاد وای که من این آزادیتُ دوست دارم این عاشقی نیست هر سو میری ، ولی جسارتی که داری رو دوست دارم :-? قالب کارت رو هم متوجه نشدم: غزل ؟ چهارپاره؟ رباعی؟ ..... دوست من سعی کن تا میتونی مطالعه ی ترانه ات رو بیشتر کن. @};- :-)
    • سلام علی عزیزم بابا من خودم دوگانه ام :-)) :-)) این ترانه را به سبک اشعار اسپانیایی نوشته ام یعنی با وزن عددی(Numerical) که تعداد هجاهای هر مصراع به طور مساوی ست که در ساخت موسیقی به آهنگساز کمک می کند خلاقیت بیشتری در ساخت آکورد یا ملودی داشته باشد . سپاس بابت نظرتان @};- @};-
      • در مورد دوگانگی که شما ذکر کردید هدف بنده همان دوگانگی شاعر یا قهرمان داستان است انسانی که عاشق می شود عاشق رفتار معشوق می شود و تا حدودی شخصیت دوم او پدیدار می شود و عقیده او این است که آزادی و بی قید بودن اورا دوست دارد اما بهتر است انسان سر تعهد خود بماند که در شعار آهنگ بی تو می میرم تا هر پروازی که رهایی نیست دلیل خود را اعلام می کند @};- :-x
  • سلام. باز هم مطالعه کنید.با احساس بود @};- @};- @};-
  • @};- @};- @};- @};- @};-
  • سلام دوست عزیز... این کارتون هم مشکل وزن داره هم قافیه و هم مشکلات دیگه ... ولی خب اصلی ترین همون وزن و قافیه است ببینید وزن این نیست که هر مصرع شما مثلن 11 هجایی یاشه ... وزن ها از الگوهایی پیروی می کنند به نام رکن که مجموع اونها وزن خاصی رو میسازه و شما در هر ریتمی که دلتون بخواد نمی تونید ترانه بنویسید.به نظر من اول ترانه های دوستان رو تقطیع کنید و در اون وزن ها ترانه بگید تا با وزن ها ی معروف آشنا بشید ... در مورد قافیه هم به مطالعه بیشتری نیاز هست ... و وقتی این مشکلات کمرنگ شد میشه در مورد بافت و ساختار صحبت کرد ... براتون بهترین ها رو آرزو دارم ... @};-
    • سلام از ماست جناب ابوالحسنی فکر می کنم ایراد کار بنده اینجا بود که توضیحی در مورد وزن نداده ام و برای عزیزان سوتفاهی ایجاد شده مطالعاتی که انجام دادم متوجه شدم ما چندیدن وزن داریم 1- وزن عددی(Numerical) این وزن مبتنی است بر تساوی تعداد هجاهای هر مصراع (یعنی عامل خاصی در این گونه وزن دخیل نیست) وزن اشعار فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی از این گونه است. 2- وزن تکیه ائی(Accentaal) این وزن مبتنی است بر تکیه ای که بر هجاها واقع می شود. وزن اشعار انگلیسی و آلمانی چنین است. 3- وزن آهنگی یا نواختی (Tonic) این وزن بر حسب زیری و بمی اصوات(هجاها) مشخص می شود. وزن شعر چینی و ویتنامی از این قبیل است. 4- وزن کمی(Quantitative) این وزن مبتنی بر امتداد زمانی، یعنی کمیت(کوتاهی و بلندی) هجاهاست. وزن شعر فارسی و عربی وسانسکریت و یونان باستان و لاتین از این دست است . ترانه ای که بنده نوشته ام وزن عددی است و هر ریتمی که خواسته باشم را می توانم بنویسم و این نوع وزن باعث ساخت موسیقی جدیدتر با ریتم متفاوتر می شود و تاحدودی باعث پیشرفت گوش مردم خواهد شد تا از این کسالت موسیقیایی بیرون بیایند . در مورد پیشنهادی که دادید سپاسگزارم و حتمن تمرین خواهم کرد از این که افتخار دادید شادمانم @};- @};-
  • سلام آقای ثابتی خوش اومدید ومرسی از احساستون اول اینو بگم درمورد کارتون که کارتون بازم مشکل وزن وریتم دارهدرسته تو اکثرمصرعا تعدا هجا رو رعایت کردین٫ولی اینو هم درنظر بگیرید هر واژه برای خودش آهنگ وآوایی داره وکنار هم قراردادن واژه ها کنار هم زمانی باعث میشه که وزن رعایت بشه که ا هماهنگی آوایی بین همه ی مصرعا باشه٬ومابتونیم بایک ریتم همه ی مصرعار وبخونیم...قطعن این کار باعث دوبرابر زیباتر شدن کارایی که مینویسید میشه٫چوم خودتون گفتید مشکل اگه هست رو بگیم من گفتم.مرسی :-) اموفق باشید
    • ببخشید غلطهای املایی رو چون باگوشی میام تایپم یه خزده بده @};- @};-
    • سلام از ماست خانم رستگار در مورد هجا هر طور که فکر می کنم می بینم تمامی مصرع را رعایت کرده ام و همگی 11 تایی می باشد متوجه ایراد کار نشدم اما در مورد وزن ! اعتراف می کنم که همچنان وزن را به خوبی نشناخته ام و دلیل تغیر ریتم برای این است که موسیقی ما متاسفانه همگی یکنواخت شده مثل گروه سرود مدرسه دوران کودکی . و یکی از اساتیدم که 2 سالی هست آشنا شدم و تحصیل کرده موسیقی در ایتالیا هستند از بنده خواستند که ریتم را تغییر بدهم تا از یکنواختی یا به قول معروف از حالت موسیقی مداحی بیرون بیاییم . 100 % این ترانه را ویرایش و باز سازی خواهم کرد و در آخر این که بسیار سپاسگزارم بابت وقتی که گذاشتید و بنده را شادمان کردید :) @};-
  • سلام اقای علیزاده مرسی ازاحساستون لذت بردم @};- @};- لایک2
  • سلام آقای علیزاده .این قسمتها از ترانتون خیلی به دلم نشست: منم مثل تو عاشق پروازم ولی هر پروازی که رهایی نیست و من که هیچ حرمت عشقُ نگهدار منتظره ترانه های بعدی تون هستیم
  • بسیار زیبا مرسی موفق باشی