چشمای تو

چشمای تو
………………………………
منی کــــــــه عاشقتستم……………دل به چشمای تو بستم
بی تو تنـــها زارو خســـتم……………بی تو یک(یه) قلب شکستم

تویی اوج انتظـــــــارم……………..گریه های بیشمارم
لحظه ها رو بی تو اما……………..دارم اینجا میشمارم

تو عروج غم و فرقت………………..می میرم از غمه غربت
ای تو تنها هم زبونم…………………..می میرم تو ته ظلمت
ای که بی تو خار وخستم………………..دل به چشمای تو بستم(۲)

بی تو تنها یه اسیرم
اینجا خشکو؛ یه کویرم
آخرش یه روز میفهمی
از غمه دوریت می میرم
*
این تویی
تو سرنوشتم
همه فردا و بهشتم
تو خیال و همه رویام
اون قشنگترین فرشتم

بی تو اما گــــریه دارم ………………………همه اشک و همه آهـــــم
لحظه های بی کسیمو ……………………..دارم اینـجا میشمارم

*
همیشه چشمای عاشق ……………………پره حرفای نگفتس
می بینی تو عمق چشماش……………….هزار تا راز نهفتس
این منم که عاشقستم…………………….تو را دارم می پرستم
این منم که عاشقستم ………………….دل به چشمای تو بستم

ترانه سرا: سید هادی سجادی – تهران ششم مرداد ماه یکهزارو سیصد و نود و سه .

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

  • مینا رضایی و مهدی حیدری @};- @};-
  • @};- @};- =D> =D>
  • @};- @};- @};-
  • جناب آقایان سامان جاوید و یاسر بهبهانی متشکرم که اومدین و نظر دادین. @};- @};-
  • پوستت باید کلفت تر از این حرفا باشه سید. ترانه غذای روحه. همونجور که یه غذا واسه جماعتی به شدت خوشمزه به نظر میرسه ممکنه برای افرادی بی مزه یا بدمزه جلوه بده. فرض کن چند نفر از ترانه شما خوششون نیومد و ایراداتی گرفتن که درست یا نادرست بود.نباید انقد راحت دلسرد بشی. کلا کارهایی که واسه اجرا سروده میشن فرق دارن با کارهایی که برای لذت بصری و ارایه تصویرهای شاعرانه سروده میشن. و نمیشه این دو نوع کار رو با هم مقایسه کرد. کارهای خانم حمیده سادات غفوریان رو بخونید تو همین سایت. سرشار از تصاویر بکر و شاعرانه هستن. ولی ممکنه بعضی بندهاشون برای اجرا کاملا نامناسب باشن.
  • سلام سید جان کارت خوب بود و پسندیدم @}; - فقط شروع کارت یه خورده ضعیف بود عزیزم @};-
  • سلام سيد جان كارت رو خوندم زيبا بود مرسي =D> =D> =D>
  • @};- @};- @};- @};-
  • مبادا در ترانه سرایی اونقدر غرقِ قافیه ها بشیم که محتوا رو فراموش کنیم.مسیرِ کلمات باید مشخص باشه تا از دوگانگی در الفاظ جلوگیری بشه.مرسی،زیبا بود
  • سلام هادی عزیز اثر با احساسی است مشخصا کارت دچار دوگانگی زبانی است از اون جهت که وقتی کلماتی مثل نگفته است یا نهفته است و در اثرت به شکل محاوره مینویسی و با توجه به لحن تمام اثر کلماتی مثل عروج ، فرقت ، میشمارم در کار نمی نشیند ... تکرار کلمه ی تو (8بار) کمی آزار دهنده است ... البته نظر منه هادی جان ممنون @};- @};-
    • جناب آقای نوری عزیز : 1) شما بنظرم بعضی جاها ((تو )) به معنی شما رو ((تو )) به معنی -در - میخونید . البته اینجور که بنده متوجه شدم و این 8 باری که شما فرمودید انشاا... که اینجوری نشده باشه . 2) کلماتی مثل نگفته یا نهفته به لحاظ وزن آهنگی یا آوایی با هم ارتباط دارند . به لحاظ تعدادحروف مشترک هم موردی نیست.( ن. ف.ت.ه ) در ضمن لطفا در مورد انواع اوزان شعر در سایت ویکی پدیا مطالعه بفرمایید.
      • مجددا سلام خدمت شما یه توضیح کوچیک بدم در مورد نظرتون 1 - وقتی من عرض کردم تکرار واژه تو یعنی مشتقاتش هم شامل او ن میشه و خطهایی که تو در اون تکرار شدن دل به چشمای تو بستم بی تو تنـــها زارو خســـتم بی تو یک(یه) قلب شکستم تویی اوج انتظـــــــارم لحظه ها رو بی تو اما ای تو تنها هم زبونم ای که بی تو خار وخستم این تویی توو سرنوشتم بی تو اما گــــریه دارم تو را دارم می پرستم و باید تصحیح کنم با 10 بار تکرار 2 - در مورد دوم مد نظر من ابدا وزن و قافیه نبود بلکه تالیف محاوره ای اون واژه ها در اثرتون بود و بحث من راجع به دو گانگی زبان اثر بود شور بختانه نظر منرو درست نخوندید اینکه دوگانگی زبانی اگر در کارهای بزرگان ترانه سرایی اتفاق اقتاده هم اشکال هست و به صرف اینکه چه کسی مولف اون هست نباید به اثر نگاه کرد و یه نکته هم بگم که در فضای آکادمی به این شکل تنها چیزی که بیش از پیش عامل پویایی اون هست نقده نظر دوستان میتونه راهگشا و باعث بهتر شناختن یک کار بشه و کمک شایانی به بهتر شدن اون به صاحب اثر بکنه و در مورد مطالعه ممنونم از توصیتون موفق تر باشید @};- @};-
      • متشکرم دوست گرامی @};-
  • از همگی شما دوستان خانم عابدی ، و آقایان حسن عرب لاریمی ، و صالح حسینی @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • سلام زیباست کارت با قابلیت اجرا لایک @};- @};-
  • @};- @};- @};-
  • سلام زیبا بود جناب @};- @};- @};- فقط منظور از فرقت چی بود؟......... :-? تو عروج غم و فرقت
    • خانم ملکی از شما بعیده بابا ! فرقت : به معنی دوری و دور افتادن و اگه خواستی تلفظشو بدونی میشه (فورقت) @};- @};- و مرسی از اینکه تشریف آوردید.
      • آخه به زبان ترانه نمیخوره.بیشتر ادبیه.در ترانه از کلمات عامیانه استفاده میشه. البته شاید در زمان حافظ این کلمه در محاوره استفاده میشده من اون زمان نبودم نمیدونم :-/ @};- @};-
      • خوب سرکار خانم پس اینطوری که شما می فرمایید جناب ایرج جنتی عطایی و هما میر افشار و اردلان و افشین سرافراز و.......... همگی در عصر حجر زندگی می کردن . :-S و بعدش هم بنده همسایه آقا حافظ در اومدم ! در ضمن درسته که ما الان تو این سایت اومدیم که نظرات همدیگه رو راجع به ترانه هامون بدیم ولی واقعا به نظر بنده بعضی نظرات گیر دادن ها الکیه و واقعا اینو بدون منظور میگم و با عرض پوزش . اگه واقعا این چیزایی که ما می نویسیم تا این حد مشکل داره پس با کمال تاسف باید بگم که باید خیلی از ترانه هایی رو که تا به الان خواننده های داخل و خارج ( خواننده های مشهو و صاحب وجهه) خوندن رو ما باید فاتحه همشون رو بخونیم . چون اونا ترانه هاشون رو از آسمون که نیاوردن از همین افراد ترانه سرا گرفتن چون حتما یا قافیه هاشون مشکل دارن یا اگه قافیه مشکل نداره از اصل موضوع ترانه دور شده و...... ما هم که(همگی) مادرزاد ترانه سرا زائیده نشدیم و ترانه های همین افراد رو یا خوندیم و یا شنیدیم که یه چیزایی رو تا به الان یاد گرفتیم (گردنمون از مو باریک تر و ادعایی هم نداریم .)در ضمن برخی از منتقدین موضوع رو درست نمی خونن چه برسه به محتوا . مثل سر کار خانم زهرا خلیلی که اسمشون ظاهرا خارجیه ! چون خارجی نوشتن (Zahra....) و ایشون اگه ترانه شقایق رو که آقای اندی اونو خوندن گوش بدن و یا بخونن متوجه اشتباهشون میشن . مثلا آیا جناب آقای اندی اومده از طرز پرورش و نگهداری گل شقایق خونده ! ( واقعا متاسفم) . و به نظر بنده هر ترانه که می خواد خونده شده باید روش وقت گذاشت تا کلید سبک و اجرای موجود در ذهن ترانه سرایی که اونو برای اجرا سروده براتون روشن بشه و بعد نظر داد و قضاوت کرد ( که واقعا بعضی جاها نظر دادن و قضاوت کردن اشتباهه و نیایم جلو بهتره و سنگین تر . پس کار رو به کاردان بسپاریم ) و من بارها گفتم تا یه ترانه تا پای اجرا نره حکم قطعی نمیشه واسش داد. موفق باشید @};- @};-
      • سلام مجدد. آقای سجادی من کارتونو نقد نکردم فقط معنی کلمه ای رو ازتون پرسیدم و شما میتونستین محترمانه تر جواب بدین :-( همچین فرمودین از من بعیده که انگار من دکترای ادبیات دارم و یا فرهنگ دهخدا رو حفظم. :-/ هزاران کلمه وجود دارن که چون استفاده نمیشن فراموش میشن و تعجب نداره که خیلی کلمات رو ندونیم. @};-
      • من واقعا از شما عذر خواهی میکنم . ولی به خدا اینقد بعضی جاها تو ذوقی بی خودی خوردم که موندم چی بگم . واقعا آدم بعضی جاها دلسرد میشه . مثلا تو یکی از ترانه های ارسالی ((گم گشته)) یکی از آقایان کار بنده رو به کنایه به یه شاهکار ! تشبیه کرده بود . که فکر میکنم واقعا این موضوع جالب نبود. و هیچ توضیحی هم در این رابطه نداده بود. حالا بذارید من یه موضوع رو به جرات بگم: به خدا قسم اگه یه کار اجرا شده ناب رو برای بعضی ها ترانشو ارسال کنن و ندونن که این کار اجرا شده 500 انتقاد و نقد روش دارن . که چرا اینورش کجه چرا اونورش اینجوره ! . یکی هم ندونسته باشه فک می کنه اینا آخر ترانه سرایی و آهنگ سازی و تنظیم ان .بعد یه موضوع دیگه اینکه درسته در ترانه عمدتا سعی میشه از کلمات ساده و روون استفاده بشه ولی الزامی هم وجود نداره . موفق باشید . @};-
      • خواهش میکنم.با بعضی حرفاتون موافقم.ولی خوب ما نباید با به انتقادایی که علمی نیست و به قول شما گیر الکیه اهمییت بدیم.البته در کنار گیرهای الکی خیلی جاهام به به و چه چه الکی میبینیم که من خودم تعجب میکنم. @};- من خودم دوست ندارم کسی از دستم ناراحت باشه ولی متاسفانه یا خوشبختانه آدم رکی هستم و اگه ترانه ای رو دوست نداشته باشم میگم @};- کلی گفتم به خودتون نسبت ندید :-) هیچوقت زود نا امید نشید @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • سلام جناب سجادی به کارهای ماهم سربزنیین خیلی زیباسبکی بود ک تازه دیدم @};- @};- @};-
  • متشکرم از آقایان یاری و پایدار @};- @};-
  • سلام جناب سجادی خوب بود به امید بهترین ها @};- @};- @};- @};- @};-
  • زیباست موفق باشی