رونوشت …

یکی با توئه تا که وَخ پُر کنه
یکی با توئه از خودش در بره
یکی قدّ چن تا فلش پیشته
به عشق یه عکس و یه مُش خاطره /
***
یکی با توئه حوصله اش سر نره
یا شاید ازت استفاده کنه
تو رو جابجا می کنه کهنه شی
با هرکی بخواد و اراده کنه /
***
بیا چشمت و وا بکن , این منم :
همونی که دوسِت داره واقعن
اگه بهتر از من به تورت نشس
مهم نیس , برو , بی تفاوت به من /
***
توو چشمم ببین "برمَلا " بودن و
ولی اونکه هم رنگ "رازه " تویی
من هی دسّ و پا میزنم دیده شم
توی شعر من بی اجازه تویی ! /
***
تو ماه منی, پا بده تا برات
تموم شبات و پلنگی کنم
همون طور که قول داده بودم بهت
سیاه و سفیدت رو رنگی کنم /
***
منم نور شمعت ولی هر کسی
رقیبم شده دعوتش کن به جنگ
اگه عکسِ توو حوضِ تو ماهته
نباید بمیره فقط با یه سنگ ! /
***
توو فنجون تو ته نشینم ببین
یکم مهربونتر باهام تا بکن
پر از حس قرمز شدم توو دلم
تو هم محض رویا مُدارا بکن /
***
هنوزم تو فک می کنی اون کسی
که پات موند و می مونه من نیستم !!؟
یکم واقِ بین باش و بِم حق بده
نگو من پیِ " ما شدن " نیستم /
***
شبیه سکانسی که نوستالژیه …
مث لذت کشف شعرای خاص
مُرورم بکن روز و شب با مَرام
من و گم نکن توو خودت بی حواس! /
***
به هر صورت مهربون و قشنگ
( که حتا صداشم مث مادره ! )
نباید ببازی دل و … , وا بدی !
که حقه اسّ و اون گرگ پشت دره …/
***
مُدارا کن عاشق تر از این بشم
چی خواستم مگه غیر از این لعنتی ؟!
من از دَس نمیدم تو رو تا ابد
تو با اینکه از سنگی بی قیمتی … /
***
به من وَخ بده امتحان پس بدم !
نمی ترسم از اینکه مردود شم
یکم پک بزن اسمم و رو لبت
می ترسم که نه دود … نابود شم ! /

*
*
*
تو عشق و به شوخی گرفتی … تو رو –
– نمی شه که " عاشق " تصور کنم .
من اونی که فک می کنی نیستم
تا پیشت بمونم که وُخ پر کنم !! //

///

( بعد از مدتها دوری با یک کار نه چندان شبیه "احسان ابوالحسنی ",
فقط و فقط برای عرض اردت به دوستان آمدم و .
همین )

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

درباره‌ی احسان ابوالحسنی

دختران شهر به روستا فکر می کنند / دختران روستا در آرزوی شهر می میرند / مردان کوچک به آسایش مردان بزرگ فکر می کنند / مردان بزرگ در آرزوی آرامش مردان کوچک می میرند / کدام پل در کجای جهان شکسته است که هیچکس به خانه اش نمی رسد ...

  • آقا احسان عزيز فلسفه ي ارائه ي آثار در آكادمي، دريافت نظرات و نقد دوستان اهل فنه اگه قرار باشه كه ناراحت بشيم و جبهه بگيريم چه كاريه اقا توي دفترمون نگه مي داريم خودمونم همش مي خونيمو به به و چه چه مي بنديم به نافش اگه نقد دوستان به دلتون نشست ترتيب اثر بدين اگر هم خوشتون نيومد كسي نمي تونه مجبورتون كنه تغييري توو شعرتون بدين چون دل نوشنه ي خودتونه و نظراته هر كسي براي خودش محترم موفق باشيد دوست عزيز سال نوتونم مبارك باشه @};- @};-
  • درود احسان عزیز زیبا بوداااا @};- @};-
  • سلام سال نوتون مبارک @};- @};- @};- نمی دونم باید ازتون حمایت کنم یا نقدتون کنم چرا که هنوز نمیدونم این آکادمی قراره ترانه هایی که فقط برای چاپ گفته می شن باشه درش یا نه ترانه هایی که قرار خواننده بشن پس بنابراین نه حمایت می کنم نه نقد فقط اشاره می کنم به اینکه این کار یک ترانه برای اجرا قطعا نیست چراکه در قسمت اول 4 مصراع ما هر مصرع یک ریتم به خودش می گیره که همراه با ایستاهای زیادی در رووان خوانندن کارهست و همینطور در ادامه هم همین منوال رو شاهد هستیم پس اینکار ازنظربنده هم یک شعر هست نه یک ترانه و کاملا معمولی مانا باشید @};-
    • چه دلیل خوبی برای دودلی دارید . اجازه بدید که سه سال بعد کاندید انتخابات بشم بعد حمایت کنید . فعلن همین نقد عاالیه . فقط در " کاملن معمولی " باهاتون موافقم . شما باید یه تعریفی از ریتم ارائه بدید .شاید تعاریفمون اختلاف داشته باشه . من تا جایی که سوادم اجازه میده ایراد وزنی نداره و هم روون تر از کارهای قبله . شادزی @};-
  • خواندم و مثل همیشه لذت بردم =D> =D> =D> @};- @};-
  • سلام . . . بنده نیز با آقای کریمی عرفا موافقم . . . جدا از بحث موسیقی ببسیاری از دوستان عقیده بر این دارند که در ترانه خلاقیت کنند و از واژگان نو استفاده کنند و فقط به کلمه ی گیتار و سیگار ایراد میگیرند :-? خلاقیت بسیار خوب است اما استفاده ی صحیح شرط است در نظر گرفتن موسیقی قدرت بیان و روان بودن اثر بسیار مهم است که البته بعضی از دوستان به روان بودن اثر ایراد میگیرند :-? :-? :-? با توجه به این اثر شما باید بگم تلاش بیشتری کنید و ما نیز منتظر خلق بعدی شما 8-> پیروز باشید @};-
    • سلام آقای چابک عزیز / گویا شما دل پری دارید از " دوستان" دارید و اینجا رو برای خالی کردن خودتون در نظر گرفتید که فکر کنم دیوار خلوتی هم باشه . من کلن تلاش بیشتری نمی کنم ... وخ ندارم ... موفق باشید @};-
  • درود بر شما @};- @};- @};- @};- امیدوارم از حرفهام برداشت بدی نکنید و واقعا بی هیچ منظوری میخوام بگم ترانه سرایی که از موسیقی چیزی ندونه هیچ وقت نمیتونه ترانه بگه... ترانه نگفتین چرا که در اولین مصرع (یکی با توئه تا که (وَخ) پُر کنه) چنان میزنه تو ذوق آهنگساز و خواننده که دیگه به خوندن ادامه کاربعنوان یه ترانه فکر نمی کنه کاری که شما گفتین قابلیت اجرا برای یک رپر رو داره چرا که به تکست رپ شباهت زیادی داره @};- @};- @};- از کامنتهای دوستان متعجبم چرا که ما در آکادمی ترانه آمدیم ترانه ارائه بدیم ولوو اینکه ترانه ضعیفی هم ارائه بدیم من معتقدم پای ترانه ها باید در آکادمی ترانه کامنت گذاشت نه کارهایی که ترانه نیستن نگاه مخاطب خاص از بیرون به آکادمی ترانه در صفحه نخست انتظار خوندن ترانه اس نه شعر و تکست رپ لطفا بهتون برنخوره حقیقتی هست که اگر کمی درباره اش تامل بفرمایید و تحقیق کنید بهش خواهید رسید @};- @};- @};- جناب آقای احسان ابوالحسنی عزیز جسارت بنده رو ببخشین شما قلم بسیارتوانمندی دارین در نوشتن و بخاطر انتظاری که از شما داشتم جسارت کردم و فقط نظرشخصی خودم رو پای کارتون گذاشتم @};- @};- @};- از سایر دوستان هم عذرخواهی می کنم و خوشحال میشم اگر قرار پاسخی به بنده بدین در این رابطه از منظر ادبی ندیدن از منظر موسیقیایی به من پاسخ بدین که بر چه اساسی این کار رو ترانه میدونین :-x
    • درود بر شما جناب کریمی باید بگم که من از موسیقی هیچ چیزی نمی دونم و دارم ترانه میگم و خودم هم خیلی وقته احساس عجیب بودن میکنم ! ببنید این زبان روزمره و عامیانه ای که مردم استفاده می کنن . یعنی ما در مکالمات روزمره "وقت " رو " وخت " یا " وخ " می گیم ...من در خود این کار از "چن " مش " نشس " دس و پا " واق بین " بم حق بده " و ... استفاده کردم که نشون میده کلیت کارم پایند به عامیانگی بودم ! تکست رپ ؟! واقعن ؟ نه از لحاظ مضمون و نه ساختار شبیه نیست . اصلن شبیه نیست .... شما خودتون هم به توصیه ی خودتون هم عمل نمی کنید که وقتی احساس کردید کار من ترانه نیست اومدید و کامنت گذاشتید ... امیدوارم موفق باشید @};-
      • من فقط از کامنت های دوستان متعجب شدم که برای کار شما گذاشتن و همین دوستان مثلا پای کار احسان نوری - علیرضا عباسی و... که واقعا ترانه سراهای خوبی هستن میرن و نقدهایی می کنن که واقعا وارد نیست شما هم ظاهرا اینجا رو با رینگ بوکس اشتباه گرفتین که دربرابر نقدها گارد می گیرین مثل من از نقد خوشتون نمی آد پای کارهاتون بنویسید تا دوستانی که اهل تعریف هستن فقط برسن پای کارهاتون @};- نظر شخصی من اینه که کار شما شبیه تکست رپ هست و تکست رپ برای من این تعریف رو داره هرکاری رو نشه تو سبک های مختلف حتی پاپ خوند میشه رپ خوندنش حالا نظر شما این نیست قابل احترامه @};- من پای کار همه عزیزان میرم با پشتوانه ای قوی و بی غرور به همه هم احترام میذارم و هیچکسم از بالا بهش نگاه نمی کنم همه اینجا در یک سطح هستن نه بالاتر نه پایین تر جواب همه اون عزیزانی هم که لطف می کنن به کارهام سر میزنن رو میدم چون این وظیفه انسانی هر کسی هست که به احترام دیگران جواب بده @};- آن چیزی که انسان ها رو از بفیه متمایز می کنه و باعث خاص شدنشون میشه ادبشون هست و متانت در رفتار و معرفتشون امیدوارم که در رفتارتون تجدید نظر داشته باشین و در برخوردتون با کسانی که بهتون سر میزنن بهتون لطف دارن @};- من هم پای کار شما آمدم چون متعجب شدم از کامنتها همین @};- روزوروزگار بر شما خوش @};-
  • سلام احسان خان ابولحسني عزيز خوشحالم كه بعد از مدت ها باز تونستم يه كار جديد ازتون بخونم. اميدوارم اين ترانه استارتي باشه براي حضور پر رنگ و مجددتون. واقعا لذت بردم و اصلا مگه مي شه از نگاه بكر و خاص شما لذت نبرد؟! موفق ببينمتون. :-) @};- @};- @};-
  • سلام احسان خان اثرت مختص خودته این یه حسن که هر کسی نداره در این اثرت اتفاق کم بود پیش تر در آثارت به جزئیات نگاه عمیق تری داشتی با این قسمت کار مشکل داشتم اگه بهتر از من به تورت نشس مهم نیس , برو , بی تفاوت به من ما میگیم به تورت خورد یا افتاد - به تورت نشست ترکیب درستی نیست و اینکه بی تفاوت به من هم - هم جابجایی اتفاق افتاده و وقتی مشکل ایجاد میکنه که کلمه نسبت هم از جمله حذف شده اگه بخوایم دقیق بگیم باید این طور می بود نسبت به من بی تفاوت باش یا به من بی تفاوت باش البته به نظر من در مجموع خیلی مخلصیم احسان خان.. @};-
  • سلام احسان جون کار زیبا و صد البته بسیار طولانی بود...آفرین...خوشحالم که باز خوندمت... =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • سلام جناب ابوالحسنی عزیز @};- لایک تقدیمتون =D> =D> =D>
  • احسان جان سلام اول از همه چون خودم دیر به دیر میام آکادمی نمیتونم بگم پس کجایی پسر ولی چس کجایی پسر :-) @};- سلام ما رو هم به بعضیا برسون(دکتر محمد رضا) درمورد کار خودت گفتی بهانه ای برای بودن دوباره پس جای نقدی نذاشتی...ببین کلا تو طوری مینویسی که آدم هیچ وقت از خوندن کارات حس خنثی بهش دست نمیده وکارتو دوس داره همیشه اینطور بوده احسان جان توخصیصه ی ترانه هات به بان کلاسیک و طعنه ها و تیکه هایی که داخلشون به خیلی جنبه های اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و کلا هرموضوعی که ظرفیت بررسی شاعرانه داره بوده و هست مثل: پول خوردا فقط صدا میدن اسکناس درش تا میشه..... همچین مصرع های فوق العاده ای که توی ذهن میمونن از خودت دور نشو ما که دیگه از نوشتن خسته شدیم بزار با خوندن کارات تو این جو شعروشاعری بمونیم @};- @};- @};- @};- @};- @};-
    • سلام رسول عزیز بهارت مطفاوت / خیلی خوبه که هنوز به من سر میزنی ... کاش نثد میکردی و این بهونه که آوردی برای نقد نکردن اصلن توجیه خوبی نبود . والله اینقد توو سوژه های اجتماعی نخ نما شدم که خسته ام ...پ سالاری / خودتم میدونی @};-
  • کار زیبایی بود دارای ریتم خوب و کلمات بکر. لایک تقدیمتون =D> @};-
  • خیلی وقت بود توو ترانه ها نمی دیدمت.لطف می کنی ترانه می ذاری @};-
  • سلام. و درود. خسته نبشید جناب.. خیلی ترانه خوبی بود.. فقط اینکه تا آخر حفظ نشده بود.ساده بود و امروزی و زیاد فن توش پیاده نشده بود. ولی یه خصوصیت خوبی که داشت این بود که کلماتت جالب بود. مث یه وخ.. باحال بود.. ممنون @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • سلام جناب ابوالحسنی ترانه خوبی بود و البته واقعیتمند! =D> =D> =D>
  • سلام احسااااااااااااااااااااااااان. چطوری؟دل ما تنگ می باشد :< در مورد ترانت هم کلا "شبیه"هیچکس نبود و این شبیه هیچکس نبودن از شبیه کسی بودن بهتره! کاراتو همیشه و همه جا دنبال میکنم خوش باشی @};-
  • واقعاً زیباترین ترانه ای بود که این چند وقت اخیر خوندم.شما بهترین هستین(بی اغراق).من معمولاً وقتی این حرفا رو میزنم که اون ترانه بیش از حد به دلم بشینه... . انتخاب وزن تو این ترانه عالی بود.کاملاً با فضای ترانه همخونی داشت. استفاده از تصویر های ناب،قافیه های بکر و دیگه نمیدونم چی بگم...!! این کار قطعاً بیشتر از یک بار لایک داره شاعر تمام نشدنی... @};- @};- @};-
  • سلام جناب ابوالحسني زيبا و البته طولاني لايك تقديمتون @};- @};- @};-