بانو

یه بانو به این مهربونی کجا میشه دید؟
چرا باید از این تفاهم گذشت؟
چرا باید اینجا افولم بشه؟
ولی یه طلوعی مث تو توی خونه هست؟
تو وقتی کنار منی از همه می برم،
که وقتی ” توام ” مال هرکی نشم،
تمام جهان میشه دستای تو،
کنار تو درگیر آرامشم،
یه بانو به این مهربونی کجا میشه دید؟
چرا باید ازاین تفاهم گذشت؟
چرا تا تو سردار این خونه ای،
نباید برای تو اززندگی هم گذشت؟
برای من این خونه معراجمه،
نمازم به پای تو افتادنه،
برای منی که به احساس تو مومنم،
طواف من این خاک و بوسیدنه،
یه بانو به این مهربونی کجا میشه دید؟
چرا باید ازاین تفاهم گذشت؟
تو می دونی این آخرین فرصته،
چرا باید ازباتو بودن گذشت؟
کسی توی قصه به من دل نبست،
نباید بزارم تو ترکم کنی،
من این خونه رو از خودم ساختم،
نباید بزارم ازش کم کنی،
یه بانو به این مهربونی کجا میشه دید…

محسن رمضانی

https://www.academytaraneh.com/7996کپی شد!
1038
۱۸

  • رضا زهره وندی(پیمان) تعابیر، کلمات، توصیفات از نظر زبانی پراکنده بودند
  • رضا زهره وندی(پیمان) تعابیر، کلمات، توصیفات از نظر زباین پراکنده بودند
  • محسن کشاورزحداد (پندار) :-) جالب بود ولی جای کار داره دوست عزیز با نقد خانم پهلوان موافق هستم. @};-
  • مهسا پهلوان درود بر شما... ترانه ی خوبی بود کامنت های دوستان را خواندم! کسی به ایراد قافیه شما اشاره ای نکرد در این بند یه بانو به این مهربونی کجا میشه دید؟ چرا باید ازاین تفاهم گذشت؟ تو می دونی این آخرین فرصته، چرا باید ازباتو بودن گذشت؟ وزن مصرع ها با هم نمیخواند که از نظر من مشکلی نداره! در خوانش ترانه خوب جا خورده ولو اینکه ترانه هم با وزن موسیقیایی سنجیده میشود در مورد صحبت های دوستم آقای کفشگر باید بگم تضمین در ترانه خوبه به شرطی که در بنای شعری وارد نشود... و شبیه یک نقل قول باشد تا اینکه مصرع اصلی شعرتان شود... ولی وقتی دارید از چنین مصرع بارزی استفاده میکنید باید در کاری استفاده کنید که از ترانه ای که نوشته اند قوی تر کار کرده باشید ... اون وقت اون تضمین توجیه میشه و جای هیچ بحثی نداره! هرچند معمولا این اتفاق در مورد عین جمله اتفاق نمی افته در مورد تصویری که اون جمله داره مورد استفاده قرار میگیره و آقای ابطحی که گفتند خیلی تحت تاثیر روزبه قرار گرفته اید به نظرم این جمله اصلا جمله خوبی نیست که به کسی بگوییم! آیا واقعا میدانیم همچین اتفاقی افتاده ؟ و مطمئنیم! مگر روزبه بمانی کیه؟؟؟؟ به هر حال مسیر خودتان را پیش بگیرید... من همین یک کار را از شما خواندم.شاعر باشید و برقرار.بامهر.پهلوان
    • سعید ابطهی خانم پهلوان1- نظرم رو راجع به همین کار دادم نه کلیت. کی گفتم مطمعنم؟بنده گفتم احساس میکنم و باید کارای بعدیتونم خوند تا بشه نظر دقیق تر داد :-) 2کی گفتم روزبه کسیه؟ البته هر ترانه سرایی در هر جایگاهی مخاطبین خاص خودش رو داره @};- 3-کمی دقت کنین تا سوء تفاهم از مباحث دوستان واستون پیش نیاد ;))
      • مهسا پهلوان ;)) حق با شماست اما نگید این جمله رو یک بار هم زیر کار من این کامنت و گذاشته بودید در صورتی که حقیقت نداشت! وقتی این جمله میاد کلا طرز نگاه ها عوض میشه راستی روزبه کیه؟ ;)) مرسی که پاسخ دادین.بامهر
      • سعید ابطهی دوباره :-) 1- فرقی نمیکنه شاعر کی باشه هر جا احساس کردم که داره تحت تاثیر قرار میگیره و به تقلید نزدیک میشه گفتم و خواهم گفت تا هوشیار باشه و واسش عادت نشه و مسیر رو درست طی کنه ;)) 2-چرا به من میگید روزبه کیه :S سرچ گوگل رو واسه اینجور مواقع گذاشتند ;)) شادزی
  • محسن رمضانی برادر عزیزم؛ یغمای گلرویی عزیز شاعر بسیاز بزرگ و خالق برخی از بهترین کارهایی بعضی آرتیست های درجه یک کشورمونه ولی به لحظ شعری آقای روزبه بمانی در سطح بالاتری هستند.البته که این فقط نظر شخصی منه ولاغیر. آقای دکتر سید مهدی موسوی عزیزم هم استاد من هستن. من گفتن ترانه رو کتر از سه ماهه که شروع کردم و قبل اون پست مدرن کار میکردم و هنوز هم بیشتر دست و دلم به پست مدرن میره تا ترانه. آقای موسوی هم استاد پست مدرن هستن و شعرهاشون هم پست مردنه.و چیزی که به عنوان ترانه بشه گفت ازشون شنید من یادم نمی آد. سپاس از راهنمایی تون دوستان
  • سعید ابطهی دوست عزیز احساس میکنم زیاد تحت تاثیر بمانی هستید الهام گرفتن گهگاه بد نیست در صورتیکه تبدیل به تقلید نشه.... حداقل در اینکار که کاملا مشهود بود باید کارای بعدتونم خوند تا نظر دقیق تر داد شادزی @};-
  • محسن رمضانی دوست عزیزم؛ همه ی کارهای یه ترانه سرا قرار نیست به همه ی دیدها خوب بیاد نظرت کاملا محترمانست.من هم قبول دارم ترانه ی قبلی قوی تر بوده ازین کار. امیدوارم از کار بعدی کیفور شی!! اما در مورد اون مصرعی که گفتی باید گفت که روزبه بمانی عزیز؛ از ایشون بزرگتر هم داریم بین ترانه سراها وشاعران معاصر؟ فکر نمیکنم آوردن یه تضمین از یه شاعر بزرگ مستحق این انتقاد باشه.گرچه نظرت محترم و عزیزه. از نظرت سپاس
    • آيدين كفشگر بله از ايشون بزرگتر داريم!نمونه يغما گلرويي،سيد مهدي موسوي(چون گفتيد شاعران معاصر) :-) و به نظرم تضمين تو ترانه جايي نداره! ترانه مكان ظهور تعابير نو و ناب به شمار ميره! موفق باشيد @};-
  • آيدين كفشگر اي كاش اين ترانه رو ازتون نمي خوندم!!بر خلاف ترانه ي حبس كه بسيار كار زيبا و قدرتمندي بود اين كار بسيار ضعيف بود!! وزن رو رعايت نكرديد!! تعابير بد از جمله : از قيد جان !! و يك ايراد نسبتا بزرگ : كنار تو در گير آرامشم؟!!!! "برام هيچ حسي شبيه تو نيست / كنار تو درگير آرامشم / همين از تمام جهان كافيه /همين كه كنارت نفس مي كشم! " فك نمي كنم كسي اين ترانه رو با صداي احسان خواجه اميري گوش نداده باشه! يك تركيب به اين بارزي رو در كارتون به كار برديد؟! اونم كاري ه احسان تو آلبوم جديدش هم دوباره جاي داده؟!.. ممم... كاش اين ترانه رو تو سايت قرار نميداديد! تازه كيفور ترانه ي قبلتون بودم! [-( با تقديم احترام @};- @};- @};-
  • محسن رمضانی مرسی عزیز
  • هادی صمدپور سلام جناب رمضاني با احساس سروديد @};-
  • محراب قنبری سلام ترانه ی یه دست وخوبی بود.مرسی
  • محراب قنبری سلام ترانه ی یه دست وخوبی بود.مرسن
  • محسن رمضانی سپاس از شما بانو. سپاس از مهربانیتون..
  • معصومه قریشی یه ترانه به این با احساسی کجا میشه دید ؟؟؟ زیبا سرودید و لذت بردم از قلم نابتون لایک @};- @};-