جاده یک طرفست

یه جاده – ی یک طرفهِ ؛
حسابه این دله منه
شمردن ثانیه ها ؛
کار دله تنگه منه
چطور بگم حکایته ؛
سنگو .. پای لنگه زنه
سر جدال عشق باز ٰ
دوباره دل سقوط کرد
نگاه هرز ..مرد من
چشامو بی فروغ کرد .
یه سایه از جنس یه مرد .
یه بستر همیشه سرد .
یه دل اسیر یک سراب …
که زندگیشو ساخته ….
رو سازه های روی آب
یه جاده ی یک طرفه ..
حسابه این دله منه
یه سایه از جنس یه مرد
یه بستره همیشه سرد
تو اوج التهاب .. شب
تساوی با حقوق مرد ….

برای احساسات پاک زنان این مرز و بوم ……همین

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

  • سلام ودرود واقعا زیبا بود احساستون رو دوست دارم. سربلند وپیروز باشید
  • سلام و درود امیر علی عزیز...این اولین باره که سعادت نصیبم شد و پای کاری از جنابعالی حضور پیدا کردم...البته مقاله های شما رو جسته گریخته خونده بودم اما ترانه خیر...اول از همه بخاطر احساس پاک و شریفی که دراین ترانه گنجاندی سپاس و ستایش فراوان دارم...و دوم ازینکه اینقدر دیر پای این کار زیبا رسیدم پوزش می طلبم...نبودم مدتی...تازه برگشتم... من همه کامنت ها رو پای این رانه مطالعه کردم و ترانه رو با دقت مطالعه کردم... و در کمال احترام با تمامی عزیزانی که به این ترانه تاختند مخالفم...این ترانه شاید از نظر ساختاری و فنی درست نباشه اما ازهمین حیث هم در ردیف کارهای عاطفی احساسی بدون وزن و قافیه قرار می گیره که در فرهنگ عامه ما مشهور هستند به ترانه های عامیانه و بومی _ محلی...بدون هیچ قافیه اما با ریتم مخصوص به خود و زیبا و روون.... نمونه ای از ترانه ای ماندگار در وصف فتح خرمشهر عرض میکنم که کمتر کسی این ترانه رو شنیده و اشک تو چشماش حلقه نزده... ممد نبودی ببینی شهر ازاد گشته ..خون یارانت پر ثمر گشته همونطور که ملاحظه فرمودید بدون قافیه و وزن درسته اما چنان زیبا و شورانگیز و احساسی بیان شده که نبود قافیه مشهود نیست و کار شما هم جناب امیرعلی عزیز در همین دسته از کارهای محلی عامیانه قرار میگیره بدون هیچگونه ایراد... و از اونجایی که شما مقاله هایی در باب عروض و قافیه و نقد و بررسی این دو منتشر کردید هر عقل سلیمی باید بداند شما به اوزان و قوافی کاملا وارد و واقف هستید و این ایراد و اشکال ها بر شما وارد نیست... برقرار و پاینده باشید
    • با سلام خدمت خواهر عزیز م سرکار خانم مهیا غلامی از اینکه منت بر سر بنده گذاشتید و با قلم پاکتان نکات ارزنده ای رو به بنده و دوستان هم ترانه اموختید کمال تشکر را دارم بنده در مورد تمام کامنت ها صحبت دیگه ای ندارم اما به نکته ای اشاره میکنم که شما عزیز لطف کردید و اونو متذکر شدید و خیلی از دوستان که با ادبیات فارسی و حماسی معاصرواصول و قواعد ترانه سرایی و ادبیات دیگر کشور ها اشنایی دارند به اون اشاره کردند . گله بنده از تعدادکمی از دوستان هم ترانمه که نقد کردن یک اثر ادبی رو تنها در قوافی کار خلاصه میکنند و نقد و تخریب رو در یک راستا میدانند و وقتی بنده و دیگر اساتید عزیز اشتباهشون رو متذکر میشویم صورت مسئله رو پاک میکنند و بحث نقد ترانه و ترانه سرا را به .......................... میکشانند که جای تاسف داره که بنده در تمام کامنت هایی که برای این دوستان قرار دادم بجز نقد سالم و تایید نقد صحیح چیز دیگری ننوشتم و سعی کردم نقد اصولی و صحیح رو از دوستان و اساتید یاد گرفته و به اون پایبند باشم و ادبیات و ترانه رو وارد بازی های جناحی و بی فایده نکنم که جز ء اثرات منفی چیز دیگری برای این محفل دوستانه نخواهد داشت و سعی میکنم جهت پیشبرد اهداف فرهنگی و ادبی اکادمی در بحث های غیر مفید شرکت نکنم در پایان عرایضم از شما عزیز و دوستان هم ترانه که در جهت رشد و تعالی ترانه و سربلندی ایران عزیز گام بر میدارند کمال تشکر و قدر دانی را دارم . درود بر هم ترانه های گلم @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
      • @};- @};- مطلب دیگه ای که خدمت دوستان یادم رفت عرض کنم اون دسته از عزیزانی که در باب نقد صاحب نظر شخصی هستند بد نیست نقدو بررسی آثار ارزشمند همین سایت توسط اساتید عزیز و محترم (عماد بهاری ) و دکتر شرافت عزیز رو مطالعه کنند و شاید نظرات و فرمایشات این عزیزان فصل الخطاب ایشان شود . انشا .... @};-
      • زنده باشید برادرم...6قرن و نیم پیش خواجه ای فرمودند: ما نگوییم بد و میل به ناحق نکنیم/جامه کس سیه و دلق خود ازرق نکنیم عیب درویش و توانگر به کم و بیش بد است/کار بد مصلحت ان است که مطلق نکنیم رقم مغلطه بر دفتر دانش نزنیم/سرحق بر ورق شعبده ملحق نکنیم اسمان کشتی ارباب هنر می شکند/تکیه آن به که بر این بحر معلق نکنیم گر بدی گفت حسودی و رفیقی رنجید/گو تو خوش باش...که ما گوش به احمق نکنیم حافظ ار خصم خطا گفت نگیریم بر او/ور به حق گفت جدل با سخن حق نکنیم داستان همین بود برادر... رسالت شما بسیار با ارزشتر ازین است که از سخنی چند به ناحق...رنجیده خاطر شوید...من به رسالت شما ایمان دارم.. برقرار باشی
      • لطف شما عزیزان و اساتید از سر بنده کم نشه بنده همه نقد های عزیزان چه درست و چه نادرست را به دیده منت میپذیرم و از شما عزیز هم سپاسگذارم =D> @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • دارای حس زیبائیست. @};-
  • mazmone zibaie dasht taraneye khubi bod agha amir ali kha
  • درود برادرم بسیار زیبا با مضمون زیباترش =D> =D> @};- @};- @};- @};- ممنونم @};- @};- @};- @};-
  • @};- @};- @};- @};-
  • یه سایه از جنس یه مرد یه بستره همیشه سرد تو اوج التهاب .. شب تساوی با حقوق مرد …. سپاس =D> =D> =D> =D> =D> =D> @};- @};- @};-
  • شعف انگیز بود آقای تاج. موفق باشید.
  • سلام :-) @};- چشامو بی فروغ کرد . یه سایه از جنس یه مرد . یه بستر همیشه سرد . یه دل اسیر یک سراب … که زندگیشو ساخته …. رو سازه های روی آب =D> =D> =D> =D> ممنون ممنون ممنون 8-> =D> @};- لایک @};-
    • ممنون از لطف بی پایانتون و حسن نظرتون که یقین دارم ترانه رو با نگاه زیبا ی خودتون دیدید و احساس درونمایه اونو برداشت کردید بنده قصد داشتم کمتر حضور پیدا کنم تو سایت و در مباحث دیگه دخالت نکنم اما با وجود ترانه سراهای خاص از جمله شما و برادر گرامیتون و حضور و نام عزیزانی که اسمشون با ترانه و موسیقی پیوند خورده سعی میکنم فقط بعنوان یک شاگرد در محضر شما عزیزان درس بگیرم @};- زندَم از این که دوباره...یه سوالِ بی جوابم که دوباره مات و مبهوت...بین بیداری و خوابم گاهی تو جاده م و گاهی...تو مسیرِ اشتباهی گاهی می رسم به مقصد...گاهی هم سرِ دوراهی اما هر رسیدنِ من...اولِ کوچِ دوباره ست این عبورِ پُر هیاهو...بی صداتر از اشاره ست خوب و بد همیشگی نیست...گاهی وقتا یه خیاله خیلی از جوابا حتی...واسه من هنوز سواله من پیِ همون جوابم...که کسی نگفته باشه گاهی می ترسم و این ترس...نمی خوام اَزم جدا شه تو تمومِ لحظه هایِ...تلخ و شیرینی که دارم یکی انگار توی قلبم...می گه تنهات نمی ذارم @};- لحظه های زندگیتان سرشار از شادی . aa.
      • همین خوبه … همین خوبه … همین خوبه … همین خوبه =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> ممنون از ترانه زیبایی که نوشتید و مرسی از لطف بی دریغتون به من,برادرم و ترانه هام :"> @};- بی شک شما خودتون از بهترین های آکادمی هستید و شخصا از ترانه ها و بخصوص مقالات آموزنده ای که ارسال میکنید می آموزم :-) @};- همین خوبه که با اینکه چشاتو روی من بستی تو حس ترانه با من هنوزم مشترک هستی همین خوبه که آرومی و حس می کنی آزادی که دست کم تو ترانه ت هنوزم پیشم ایستادی واسه من کافیه اینکه تو از من خاطره داری به یادشون که میفتی واسه من وقت می ذاری همین خوبه … همین خوبه … همین خوبه … همین خوبه ممنون که هستی هم ترانه @};- @};- @};-
      • درود بانو .... نمیدونم چی بگم سزاوار ترانه زیباتون باشه ولی ممنونم از این همه مهربونی که در قلب شماست @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • چندتا از کامنتا واقعا ناراحتم کرد این جور موقع ها معمولا نمیتونم جلوی خودمو بگیرمو حتما باید یه چیزی بگم اما در این مورد خاص ترجیح میدم چیزی نگم چون جناب تاج! شما خودتون استادید و استادانه هم جواب میدید چند تا دست زدن و گل گذاشتن کافی نیست واقعا از کارتون لذت بردم . از مضمون ارزشمندش و موسیقی زیبا و متفاوتش ... @};- @};- @};- @};- @};- @};-
    • @};- @};- مسعود حسنی عزیز شما خیلی بزرگوارید بنده همه نظرات دوستان هم ترانه یا به قولی هم شعرم را به دیده منت قبول دارم قصد و نیت بنده فقط نوع و روش نقد کردن بود که اساتید عزیز و گلم کلاس درس خوبی رو برای بنده در نگاه زیبا و استادانشون گذاشتند که با نقد سازنده هم بنده حقیر بیشتر اشنا شدم و از نگاه پر مهرشون واقعا ممنونم @};- @};- @};- @};-
  • بسیار زیبا =D> =D> =D> =D> =D> @};- @};- @};- @};- @};-
  • درود.... =D> در رابطه با نقد دوستان جسارتا بگم که من خودم شخصا موافق نقد و نقادی هستم تا اینکه اثر سازندگی شو رو کارهای بعدی نشون بده.. ولی به نظر من خوبه که دوستان کنار نقدشون،دیدگاه های مثبت هرکار روهم ذکر کنن تا هم سوءتفاهمات پیش نیاد و هم ارزش کار پاین نیاد...بلاخره ضعیف ترین ترانه هم که باشه،از حسی ناب سرچشمه گرفته و باید برای این احساس ارزش قائل شد... :-) من خودم هنوز به اون حد نرسیدم که کارهای دوستان رو موشکافی کنم و فقط میگم که خیلی عالی بود کارتون و هدف والایی که از این کار داشتید،خیلی قابل ستایشه... =D> :-) @};- ممنون از ترانه ی فمینیستانه تون :-) @};- @};-
  • امیر علی عزیزم خوبی داداش خوشحالم که تونستم بیام و دیدگاه خودم رو بصورت مشورتی باهات در میون بزارم و اشال.. قبول کنی حرفام از روی صداقته و البته بدون تعارف :-) ------------------------------ در مورد مفهوم کار که هیچ بحثی نیست که رسوندن صدای خاموش مظلومیت قشری از جامعه یه آرمان بزرگ و هدف متعالی هست و بخاطر این طرز تفکر حسابی تبریک میگم و ازت ممنونم چیزی که خیلی وقتا ندیده گرفته میشه =D> =D> =D> =D> ---------------------------- کارم کار خاصی هست که البته نظر منصفانه رو تو این دست کارا با شنیدن ملودی مد نظر مولف میشه داد که حیف الان امکان پذیر نیست برامون -------------------------- یه جاده – ی یک طرفهِ ؛ حسابه این دله منه شمردن ثانیه ها ؛ کار دله تنگه منه چطور بگم حکایته ؛ بنظرم وزن خوبی انتخاب کردی میشه ضربه هایی تو این وزن به مخاطب وارد کرد که بخاطر هجای کم داشتن بیشتر تو ذهن موندگار بشه تو مطلعه ترانه اوردن همزمانه 00یه و یک00با هم دیگه ضربه زده به کارت قافیه هم بکار نبردی من باز میزارم به حساب ملودی که تو ذهنت بوده و تشخیص دادی اینطور کارو ادامه بدی تا این جای کار خوب پیش میره تا... که زندگیشو ساخته …. رو سازه های روی آب ترکیب سازه ی رو آب بنظر شخصیه من ملموس نیست سازه ای که روی آب بنا میشه درسته منظور از سست بودن ممکنه باشه یا چیزی مترادف با نقشه روی آب کشید نقشه ی زندگی رو رو آب کشیدن بنظرم میتونست با درست شدن وزن گزینه ی خوبی واسه این بند باشه امیر جون این مسایلی بودن که به ذهن من رسید امیدوارم توسته باشم حرفامو زده باشم و مثمر ثمر واقع شده باشم اشال... @};- @};- @};- @};-
    • دوست بسیار عزیز و گلم میدونی که خاطرت برام خیلی عزیزه مثل بقیه دوستان دیگر و نظرت رو با کمال احترام میپذیرم و لی من به یک اصل کلی تو ترانه سرایی اعتقاد دارم که واژه مد نظرم(مطابق با احساس و مرتبط با روایت اثر) در ترانه یه ان و خیلی سریع به ذهم خطور میکنه و پیدا کردن واژه دلخواه ومطابق با اصول ترانه سرایی که به دلم بشینه و چهارچوب ترانه رو دچار تزلزل نکنه خیلی سخته برام البته در باب موسیقی تمام این موارد دچار تغییر و تحول میشه وخروجی کار جور دیگه ای از کار در میاد ولی در باب ادبی و وزن عروضی و .... چهارچوب های کلی با نظر دوستان هم کلام میشم و دیده منت میپذیرم . ممنون از وقتی که گذاشتی جناب اقای رسول ادینه عزیز (یه دونه ای @};- @};- @};- =D> )
  • درود :-) تلاشی ستودنی @};-
  • درودبی کران :-) یه سایه از جنس یه مرد یه بستره همیشه سرد تو اوج التهاب .. شب تساوی با حقوق مرد …. خیلی خیلی ممنون که برای ماارزش قائل شدیدآقا =D> =D> =D> =D> =D> باافتخار:لایک @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • سلام آقای تاج گرامی ممنون از حستون نسبت به بانوان،کارتون حتما اگه یه ویرایش بشه زیباترم میشه. @};- یه جادیه یک طرفه،حساب این دله منه @};- موفق باشید.
  • =D> =D> =D> =D> =D>
  • اولین باره فک کنم سعادت دارم و از شما کار میخونم.ریز نمیشم تو کار ولی کار از نرمال ضعیفتر بود.نمیدونم چند وقته ترانه کار میکنید و نمیدونم نسبت به کارای قبل شما چه تغییری کرده.ولی روی ترانه ی بعدیتون حرف خواهیم زد.پیروز باشید دوست من @};-
    • ممنون از لطف بی پایانتون و حضور گرمتون اما بنده اکثر کارای شما عزیز رو خوندم و تحسین میکنم شمارو اقای معظمی عزیز البته شما در مورد کارای قویتر دوستان دیگه از جمله خانم غفوریان هم همین نظر رو داشتید که نظرات همه دوستان برای بنده خیلی ارزش داره و تا حالا کمک زیادی به پیشرفتم کرده البته اگر مغرضانه و روی هدفی خاص نباشه شما عزیز اگر ریز بشید و روی کارم نظر بدید بنده نقدتون رو با جون و دل میپذیرم اما با ثبت کلماتی مثل نرمال و ضعیف به حسن نیتتون شک میکنم همینکه کار بنده اقای معظمی ریز بین رو کشونده برای خوندنش و ثبت نظرش همین یه موفقیت بزرگ برای ترانمه . ببخشید زیاد پرحرفی کردم و از بقیه دوستان گلم عذر میخام @};- @};- @};- امیر علی تاج
      • من اولین ترانه ای که گفتم دوستان خانه ترانه ای با لودر از روم رد شدن.بخدا من با هیچ کسی دشمنی ندارم.من فقط بدون تعارف حرفمو میزنم.همونطور که ترانه هامو همیشه در معرض نقد گذاشتم و دوس داشتم بیرحمانه با ترانم برخورد بشه.من چه غرضی راجع به شما دارم آخه!؟از دوستی حرف زدین که رفتارشون واقعن متعجبم کرد تو آخرین برخوردمون.یادم میاد تو فیس بوک ایشون رو برای نقد ترانه ی دیگر دوستان دعوت کردم رو پیج کارگاه.این نشون میده که بنده با ایشون مشکلی ندارم.حرف زیاده واسه زدن.این دوست عزیزمون و دوستان دیگه ای به دلایلی که نه میدونم چیه و نه میخوام بدونم با هم مشکلاتی رو داشتن و خب بنده با بعضی از این دوستان معاشرت دارم.اما این دلیل میشه به من تهمت دسیسه بزنن؟!!!من مثل همیشه نقد کردم که کاش نمیکردم . قول میدم رو کار ایشون دیگه همچین جسارتی رو نکنم. اما در مورد کار شما: خانوم ادهمی آقای قبادی و خانوم عساری در آپ قبل ترانه گذاشتن.من خیلی تند با ترانه ی این 3 دوست عزیزم برخورد کردم.اما فقط خواستم که اگه میتونم ایراداشون رو بگم.چیزایی که واضحه.من هیچ مشکلی با این 3 نفر ندارم و خیلی هم برای بنده قابل احترام هستن.چرا ما حساب ترانه رو با رابطه شخصیمون یکی میکنیم؟من فقط راجع به ترانه حرف زدم و نه چیزی بیشتر.در مورد ترانه شما هم گفتم از نرمال پایین تر بود و جسارتن هنوزم رو حرفم هستم.شمام به حسن نیت من شک نکنید.چون خیلی عجیبه که من بخوام در اولین برخورد که به صورت مجازی هست با شما مشکل یا خصومت داشته باشم.مگر اینکه بیمار باشم... شما نسبت به من لطف دارین.من خیلی کوچیکتر از این حرفام.ترانه های منم پر ضعفه.یجای دیگه عرض کرده بودم که اگه ضعف نداشت الان اینجا نبودم.باور کنید خیلی دوس دارم کارهام نقد بشه و از توشون نکاتی رو یاد بگیرم. به هر حال در ترانه بعدیتون بیشتر حرف میزنیم. ببخش اگه گستاخی میکنم.کلن آدم سرکشی بودم از بچگی ;)) پیروز باشی با احترام @};-
      • کاملا با نظر تون در مورد نقد مخالفم اگه یادتون باشه بنده مطلبی رو در مورد نقد صحیح از اساتید محترم روی سایت قرار دادم و ویژگی یک نقد خوب و سازندرو گفتم و اعتقاد دارم به مطالبی که نوشتم جناب معظمی عزیز و بزرگوار که از بنده هم چند تا پیرهن بیشتر پاره کردید بنده اهل زد و بند و باند بازی و دوست بازی نیستم بنده دنبال اینم که یاد بگیرم و اونی رو که در حد توانمه برای دوستان هم ترانه ام انجام دهم و نیازی نه به تعریف و نه به تمجید دارم منتها بهم یاد دادن از ابزار نقد در جهت پیشرفت و اعتلای افراد استفاده کنم و نه ........... روح ترانه از لطافت سرچشمه میگیره حتی ادمهای جسور و سرکش هم در نهایت مغلوب احساسات و ذات ترانه میشن چون زیبایی با سرکشی و خشونت کاملا مغایرت داره امیدوارم بیان بندرو برداشت بدی نداشته باشید بنده خاک پای دوستان هم ترانه ام هستم @};- [-(
      • همش درسته بخدا رضا سرور ماست این بحث ها مال پارساله مخلص همه هم هستیم
  • سلام دوست من نظرمو که گفتم بهت و میدونی @};- شاد باشی و خوش وقت @};- @};- @};- @};-
  • سلام آقای تاج گرامی حق باشماست! زن بودن گاهی جرم سنگینی میشه وقتی... :-( :-( ممنونم که درک می کنید. ((آرامش نصیبتان))
    • -او کتک می خورد و تو محاکمه نمی شوی… -او می زاید و تو برای فرزندش نام انتخاب می کنی… -او درد می کشد و تو نگرانی که کودک دختر نباشد… -او بی خوابی می کشد و تو خواب حوریان بهشتی را می بینی… -او مادر می شود و همه جا می پرسند نام پدر…. -و هر روز او متولد میشود؛ عاشق می شود؛ مادر می شود؛ پیر می شود و میمیرد… درجات ترقی یک ملت در حیات اجتماعی منبعث از احترام به زن است . گراتوآر
      • =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
      • ممنونم از نگاه زیبات سرکار خانم شریفی نیای عزیز @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
      • بابا به قول بر و بچس ذوق مرگمون کردی با این دستا @};- @};-
  • درود امیر علی عزیز.ممنون از دعوتت.تو این تیپ کارا احساس به تکنیک غالب میشه...همیشه با احساس و روان دوست خوبم @};-
  • ترانه منو سر درگم کرد انسجام خوبی هم نداشت ، از شما انتظار خوندن ترانه های بی عیب و نقص رو دارم چون مقاله های خوبی برای سایت ارائه دادین @};- @};- امیدوارم موفق باشید
    • جدای از بحث فنی ترانه دوست داشتم ارزش معنوی اثر رو بیشتر مد نظر قرار بدید که حرفای زیادی برای گفتن داره و یکی از دغدغه های جامعه امروز ماست ولی متاسفانه ترانه سرایی با تجربه شما بعید بود سرکار خانم شکفته عزیز البته بحث فنی اثر در درجه دوم اهمیت قرار داره که بنده با نقد شما کاملا موافقم @};- [-(
      • و اما داستان و روایت ترانه که سرکار خانم شکفته فرمودند سردرگم شدن مربوط به تبعیض در زندگی زناشویی بین زن و مرد ه که اقایون اجازه هر نوع کاری رو چه قبل و چه بعد از ازدواج برای خود قائل میشوند در صورتیکه خانم ها محکومند به ....... روایت چشمای هرز مردانی که بجای دیدن چراغ خونشون دنبال چهل چراغ هستند و امنیت فکری و روانی برای همسرشان ایجاد نمیکنند ................ و غیر اینه که این زندگی ها پایه و ستونش هر ان بر فروریختن بنا شده امیدوارم بقیه دوستان گلم مثل سرکار خانم شکفته سردرگم نشن @};- @};- @};- ارادتمند و خاک پای همه دوستان گلم . امیر علی تاج
      • سلام دوباره آقای تاج گرامی پوزش از دخالت دربحث حقیقتش من هم با دیدن مانیفستی که اینجا در پاسخ خانم شکفته ارائه کردید واقعا متحیر شدم چون باتوجه به نقدها و مقالاتی که تهیه می کنید فکر می کردم نگاهتون به ترانه بسیار حرفه ای تر باشه. با احترام با اینکه فرمودید ساختار و قواعد در درجه دوم هویت یک ترانه قرار داره موافق نیستم. این صحبت شما به مثابه ی اینه که مثلن بگیم همین که یک پارچه شمایلی مشابه مثلن یک کت داشته باشه، وبشه حدس زد این یک کته، اما مثلن یقه یا آستین نداشته باشه، بازهم میتونیم بگیم یک کت صحیح وسالم دوختیم درحالی که شما ازهیچ خیاطی چنین لباسی رو نمی پذیرید :-) آقای تاج گرامی مفاهیم و محتوا هرچقدرهم که عمیق و زیبا باشه باید درقالبی زیبا و درست پیاده بشه وگرنه فرق یک شعر زیبا با یک متن زیبا درچیه؟! اگه قراره ساختار شعر کلاسیک رو فدای محتوا کنیم، پس چرا نثر ننویسیم و همون مفاهیم رو بیان نکنیم؟! فرموده بودید بسیاری از آثاری که امروز درکشور منتشر میشه وحتی مورد تحسین و استقبال قرار می گیره بسیار ضعیف تر و پریشان تر از ترانه ی شماست من این استدلال رو از یک ترانه سرای کاملن بی تجربه و نا آَشنا با اصول شاعرانگی می پذیرم اما از شما خیر. واقعا باید ضعف های اثرمون رو با این استدلال و مقایسه ی خودمون با پایین دستها نادیده بگیریم؟! آقای تاج زیباترین افراد جهان وقتی لباسی نازیبا و فرسوده بپوشن هرگز زیباییشون به چشم نخواهد اومد :-) :-) موفق باشید و بردبار. @};- @};- ((آرامـــش نصیــبتان))
      • با عرض سلام خدمت سرکار خانم غفوریان عزیز بنده مثل اینکه یا جملاتی که مینویسم با زبان غیر فارسیه و یا کلا مطالبی رو که بنده عرض کردم دقیق نخوندید و بحث رو به بیراهه بردید بنده بارها و بارها گفتم و بازم میگم تر خدا تحریف نکنید یکی از اولین کساییکه خودشو نقد کرده به این صورت خودم بودم و نظرات همه دوستانو قبول کردم زیرا به پیشرفتم اعتقاد راسخ و قلبی دارم و عامل مهم در تسریع این مقوله نقد شدن ترانه هامه توسط دوستای گلم پس از جملات بنده نه پیراهن .... بسازید و نه تحریف عرض بنده با استاد ارجمند سرکار خانم شکفته در نگاه به نقد صحیح بود و نه ..... دوما بنده اثار داخلی رو مثال نزدم و سرکار خانم غفوریان شما عزیز حتی کامنت بنده رو کامل نخوندید و اونو کاملا تحریف کردید منظور بنده اثاری مربوط به دیگر کشورها بود که اگر مایل بودید با ذکر نمونه هایی اونو براتون ذکر کنم و در آخر از دوستان عزیز میخام ترانه هارو با نقد نادرست از مسیر اصلی که بالا بردن آگاهی و سطح علمی سایت و دوستان هم ترانه است محروم نکنید @};-
      • درود مجدد شما طوري مي فرماييد بنده بحث رو به حاشيه كشيدم و به مسير نادرست بردم كه هركس ندونه فكر ميكنه من اومدم پاي ترانه ي شما و درباره دربي استقلال پرسپوليس حرف زدم ;)) ;)) خير آقاي تاج بنده پيام هاي شما و خانم شكفته رو با دقت خوندم و بعد وارد بحث شدم، اينكه گفته باشيد ترانه هاي ضعيف به خاطر محتواي قويشون در كشور خودمون مورد تكريم قرار مي گيرن، يا دركشورهاي ديگه از نظر من تفاوتي در محتواي حرفتون نداره البته درصورت دوم جرمتون قدري سنگين ترميشه چون متهم به غرب زدگي وبيگانه پرستي هم ميشيد ;)) درهرصورت من نفس اين قياس رو صحيح نمي دونم. ازاينكه بگذريم درنقد خانم شكفته واقعا هيچ حرف غير اصولي يا ناصحيحي زده نشده كه دعوت به نقد صحيحشون كرديد. مشكل قوافي در ترانه ي شما كه كاملن محرزه، درمورد منسجم نبودن محتوا هم به نظر ميرسه اكثر مصرع هاي شما كه ميتونستن بسط داه بشن و يك تصوير يا مفهوم كامل و رسا رو بسازن تبديل به بريده هايي ازيك جمله شدن كه احتمالن يك دليل اين اتفاق وزن كوتاهيه كه انتخاب كرديد ودليل ديگه ش اصرارتون بر پياده كردن مفهوم دربافت مصرع بوده. يادمه چند روزه پيش به من توصيه كرديد نسبت به نقدهايي كه روي اثرم ميشه -هرچندنادرست ومغرضانه- خوشبين تر باشم، حالا من با احترام توصيه تون رو به خودتون برمي گردونم :-) با آرزوي موفقيت براي شما @};- @};- ((بردباري نصيبتان))
      • =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> :-/چقد ر خوبه شما در مورد تذکر بنده در مورد نقد صحبت کردید از جواب خودتان هم که افراد نقد کننده ترانتون رو متهم به .... کردید عزیز من نمیخام بحث رو کش بدم و دیگه جوابی نخواهم داد فقط برای خودم متاسفم و از دوستان و مسئولین آکادمی عذر خواهی میکنم
      • ممنون که لطف کردید و بنده رو در باب ترانه راهنمایی کردید @};- @};- @};- @};-
      • جرمتون قدری سنگین ترمیشه چون متهم به غرب زدگی وبیگانه پرستی هم میشید ;)) درهرصورت من نفس این قیاس رو صحیح نمی دونم. :-/ فقط این جای متن جواب شما عزیز برام نامفهوم بود و قابل درک نبود که منظورتان از غرب زدگی چیه ؟ @};-
      • یک مطلب کوچک هم خدمتتون بگم که بنده سعیم بر این بوده به همه دوستان گلم احترام و عزت بزارم و اینو در کامنت هایی که موجوده میتونید ببینید و برای پیشکسوتان عزیز هم احترامی خاص قائلم و تمام تلاشم کمک به ارتقاء سطح علمی اول خودم و بعد دوستان عزیزم بوده و در این مدت سعیم بوده به همه عزیزان احترام و عزت بزارم تا زمانیکه بنده میبینم ترانه ای که از قول دوستان در پایینترین سطح ادبی بوده مورد هجمه و تخریب قرار میگیره در حالیکه خود ترانه سرا به این مورد بارها معترف بود ه و دوستان عزیز حتی تاب تحمل دفاع از حقوق خودشون رو در یک ترانه ندارند و مورد کم لطفی قرار میگیره . دوستان گلم بنده نمیخام در مورد این ترانه مطلب دیگه ای بنویسم چون به قول دوستان عزیز در سطحی زیر نرماله پس تمنا دارم شما عزیزان هم بر ما منت بزارید و بحث اصلی و هدف والای این محفل دوستانه را به بیراهه نبریم ..... با احترام ... امیر علی تاج
      • سلام. هر ترانه ای یا هر شعری، محتوا داره! چگونه پرداختن به محتواست که بین ترانه ها تفاوت ایجاد می کنه و ارزش کار رو بالا پایین می کنه. اینکه مستقیم به نداشتن انسجام در کارتون اشاره کردم دلیل بر این نیست که بی محتواست... ضمن اینکه در این ترانه مواردی که خودتون در مقالات آوردین رعایت نشده جناب تاج. شما رو بخاطر مقالاتتون تحسین می کنم اما این کار قوی نیست. قوافی نداره. همه جای ترانه روان خونده نمیشه، و لب مطلب رو جوری که باید و شاید به من نرسوند. امیدوارم همیشه موفق باشید و اگر ناراحت شدید عذر می خوام. این فقط نظر شخصیه و شما استاد بنده هستین @};- @};-
      • ممنون که لطف کردید و نظرتون رو صادقانه گفتید بالاخره دیدگاه ها با هم تفاوت داره از حضور گرمتون ممنونم سرکار خانم شکفته کارهای خیلی ضعیف تر و بی انسجام تر از این ترانه در کشورهای دیگر بخاطر مضمون و روایت داستان مورد تمجید قرار میگیرن بنده خودم گفتم نقد منصفانه که بخشی از اون هم محتوا و مضمون داستان و روایت ترانه است که میخاد مظلومیت یک جنس خاص رو در جامعه بیان کنه که شما حتی از ذکر گوشه ای از محسنات کار هم دریغ کردید و با عینک بدبینی فقط چسبیدید به قوافی کار که خود بنده اونو قبول کردم و حرفی درش نیست بنده خودم مقاله نقد سالم و سازنده رو روی سایت گذاشتم لطف کنید و سری هم به اون مقاله بزنید تا نگاه منصفانه به بنده یاداوری کنید . ارادتمند . a.a.
      • جسارتا در باب روون خونده نشدن ترانه اگر باب موسیقیایی که مهمترین اصل و هدف از ترانه هست رو مطالعه کنید روونی ترانه رو ملاحظه میکنید نوع و روش خواندن و ریتم و ملودی مبحث پیچیده ایه که من امیر علی تاج و خیلی های دیگر سالها باید زحمت بکشن تا بتونیم صاحب نظر بشیم @};- =D>
      • امیدوارم با این روالی که در پیش گرفتید موفق باشید !! رفتارتون و خوندن این متن ها واسم خیلی عجیبه. اما اهمیت نداره شما هیچ ایرادی در کارهاتون نیست، ایراد از خواننده و مخاطب آثارتونه بدرود/
      • سرکار خانم شکفته عزیز در این محفل دوستانه نمیدونم چرا اینقدر یک مورد کوچک رو کش دارش کردید بنده همون اول گفتم به نظر بزرگان و دوستان عزیز احترام و دلایل منطقی همه بزرگواران را به دیده منت قبولم یکنم ، شایان ذکر شما عزیز عرض کنم که لینک این ترانه رو قبل از قرار دادن تو سایت برای دو تن از بزرگواران اکادمی فرستادم و نکات ارزنده ای از این عزیزان اموختم و تا حدودی گفته های شما رو تایید کردند و بنده هم به جان و دل پذیرفتم اما نوع نگاه شما عزیز در نقد کمی بنده رو دلگیر کرد اگر کامنت هارو مطالعه فرمایید و نگاه نقادانه و فکورانه همون عزیزان رو مرور بفرمائید ،میتونه کلاس درسی باشه برای من تازه کار در ترانه که ،نقد ی میتونه در جهت پویایی ترانه و ترانه سرا موثر باشه که یک طرفه مثل نام و مضمون ترانه بنده ،نباشه و نیمه خالی و پر لیوان رو ببینه حتی اگر ترانه از کیفیت پایینی برخوردار باشه که اینطور نبوده @};- =D>
      • حسن ختام عرایض بنده و اهمیت مسئله اینه که (از همه دوستان هم ترانه مطالبی رو یاد گرفتم که برام خیلی ارزشمنده و در هیچ کلاس و آموزشگاه ترانه ای به بنده و ... یاد نمیدهند .......و دیگر هیچ ......... @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • خوب بود :-) @};- @};-
  • به به چه تقدیمی ارشمندی =D> .. واسه بانوان این مرز و بوم.. =D> =D> =D> درود بر شما آقای تاج عزیز.. @};- @};- @};-
  • سلام امیر علی جان کار خوبی بود مرسی دوست من
  • سلام جناب تاج کار زیبا و ارزنده ای بود...امیدوارم کارهای به مراتب بهتر و بیشتری از شما بخونم. =D> =D> =D> =D> =D> @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • ☼سلام آقای تاج☼ ممنون از حسن نیتتون @};- @};- موفق باشید :-) @};-
  • لذت بردم آقای تاج @};- @};- @};-
  • جناب تاج سلام کار خیلی خوبی بود وتقدیمی ارزنده ای دست مریزاد و لایک @};- =D>
  • امیر علی جان @};- @};- @};-
  • زیبا بود @};- =D>
  • سلام ..ترانه ی زیبا و پرگفتگو و دلسوزانه ای بود..بسیار هم خوب ..آفرین. =D> @};- @};- @};- @};- @};-
  • کار ریتمیک و جالبی بود اما وسطهای کار یهو........... :-? یه دل اسیر یک سراب … که زندگیشو ساخته ….>>> که زندگیشو ساخته روو آب رو سازه های روی آب موفق باشید :-) @};-
  • یه جاده ی یک طرفه .. حسابه این دله منه یه سایه از جنس یه مرد یه بستره همیشه سرد تو اوج التهاب .. شب تساوی با حقوق مرد …. =D> =D> =D> ممنونم که یه مرد هم به فکر ما بانوان بود ؛ ستودنیست ..لایکید @};- @};- @};- @};- @};-