برگرد

دنیای ما شده مثل عروسکا/لبخند میزنیم اروم و بی صدا
هی بغض میکنیم از دست روزگار/هی زخم می خوریم با درد بی شمار
هرشب یه عاشقی از کوچه رد میشه/تا میرسه به من هی سوت میزنه
برگرد شک نکن دنیام پر از غمه/اغوش من هنز لج کرده با همه

“ای کاش از این عذاب باتو رها بشم/لبخندتو نگیر از قلب ناخوشم
از رفتنت هنوز چشمام بهاریه عطر خیال تو تو خونه جاریه”

ساعت به وقت تو از غصه رد میشه/راه نرفته رو آسون بلد میشه
حسی شبیه مرگ میشینه تو صدام/تکرار میکنه از زندگی جدام
این ردپای توست بیخ گلوی من/نگذر به سادگی از ارزوی من
برگردبی کسی تقدیر من نبود/تقصیر تو نبود تقصیر من نبود

“ای کاش از این عذاب باتو رها بشم/لبخندتو نگیر از قلب ناخوشم
از رفتنت هنوز چشمام بهاریه/عطر خیال تو تو خونه جاریه”

(اعظم اکبری)

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

  • سلام ممنون از دعوتت خیلی زیبا بود لذت بردم شاد باشید @};-
  • برگردبی کسی تقدیر من نبود/تقصیر تو نبود تقصیر من نبود سلام واقعا زیباست نمیدونم چی بگم فقط میگم انشاا.. موفق باشی. =(( =(( =(( =((
  • @};- @};- @};- @};- خوندمت عزيزم..
  • سلام اعظم جون یه اشتباه تایپی داشت ومث اینکه دانلودشم خوب اجرانمیشد تصحیحش کردم یهودیدم حذف شد انگاروقتی مطلبی روویرایش میکنیم بایددوباره واسه تاییدویرایشش صبرکنیم .خودمم نمیدونم چه اتفاقی افتاد 8-> 8-> =(( =(( =(( =((
  • این ردپای توست بیخ گلوی من/نگذر به سادگی از ارزوی من برگردبی کسی تقدیر من نبود/تقصیر تو نبود تقصیر من نبود سلام دلنشین بود آبجی گلم می شه پیشرفت و از نظر چگونگی ابراز احساسات و تصویر سازی حس کرد... موفق باشییییییییییی @};- @};- @};- @};- @};-
  • زیباست ... خیلی زیباست
  • این ردپای توست بیخ گلوی من این مصراعت کافیه تا لایکش کنم :-x
  • خيلي خيلي زيبا و با احساس بود مرسي =D> =D> =D>
  • اعظم جون میخواستم بگم بیت برگردشک نکن....روبیشتردوست داشتم ،اشتباهی گفتم بیت دوم که تصحیحش میکنم. :-x =D>
  • سلام اعظم جون کارزیبایی بودمن بیت دومت روبیشتردوست داشتم.منتظرکارای بعیت هستم. @};-
  • سلام اعظم جون امیدوارم این عکسم دیگه معلوم کنه درآستانه ی 30سالگی ام
  • عالی بود عزیزم @};- @};- @};- @};-
  • @};- @};- @};- برای بار چندمه که میخونمش
  • سلام اعظم جان...تران ی بااحساس و خوبی بود...ممنون @};-
  • خیلی خوب بود اعظم جان خیلیییییییییییی @};- @};-
  • سلام اعظم جان ترلنه ی قشنگی بود فقط بیت: هرشب یه عاشقی از کوچه رد میشه/تا میرسه به من هی سوت میزنه رومی تونستی بهتر از این بنویسی مرسی.... @};-
  • سلام به خانم اکبری عزیز..می دونی که چی می خوام بگم..عاالی بود عاالی... دوستان بخدا ببخشین که نمیامو نظر بدم به جون مامانم(درست مثه بچگیام قسم میخورم ;)) ) نمیرسم بیام..این نیومدن منو نذارین به حساب بی ادبی و خودخواهی یا بی تفاوتی..به خدا امتحانام خیلی سخته..بازم شرمندم :"> اعظم جان در ضمن یه غلط املایی داشتی.. هنز(هنوز) ;)) ممنونم از این ترانه زیبا... @};- @};- +لایک
  • سلام کار زیبا و دلنشین بود خیلی خوب بود.
  • ترانه تون زیباست =D> @};-
  • likeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee @};- @};- @};- @};- @};-
  • سلام واقعا زيبا و پر معنا تصوير سازي اين ترانه خيلي زيبا بود این ردپای توست بیخ گلوی من/نگذر به سادگی از ارزوی من كار بسيار زيبايي بود موفق باشيد
  • سلام دوست عزیز یه ویرایش روی آخرین شعرم (راه زندگی) که شد (راه نفس)داشتم همونی که آروم آروم میگیره راه نفس رو داره انشالله بعد از تایید و انتشار مجدد یه سر بزنید ببینید چه کردم؟ ممنونم از حضور قشنگتون
  • همش قشنگ بود مرحبا
  • سلام.. مثل هميشه فوق العاده درخشيدي.. وقت نشد نقدهاي دوستان رو بخونم ترانتو خيلي دوس دارم از اينكه عروسك رو تو ترانه ات به كاربردي لذت بردم فقط من با اين قسمت كمي مشكل دارم هرشب یه عاشقی از کوچه رد میشه/تا میرسه به من هی سوت میزنه لااااااااااااااااااااااااااااااااااايك @};-
  • سلام خانوم اکبری مهربان. @};- @};- @};- راستش من با این ترانه ارتباط برقرار نکردم!نمیدونم چرا! احساس میکنم الان حالت درونی من یه جوریه که نمیتونم ارتباط برقرار کنم... ترانه ی جالبیه... @};- وزنش هم برای من جالبه... یه سوال داشتم در مورد وزنش...خوشم اومد... ولی یکم میشه برام توضیح بدید؟در مورد مثلا قانونش...همون ساختاری که خودتون درست کردید؟
    • سلام خب این که شما به خاطر حالت درونیتون ارتباط نگرفتید دیگه تقصیر من نیست در مورد مثلا قانونش یا ساختاری که خودم درست کردم ؟;)) من هنوز این توانائی رو ندارم صاحب سبک باشم در ضمن قالب ترانه ترجیع بند هستش و یه سبک بسیار زیر خای اگه یه کم اهل قلم باشی میشناسی خب میرسیم به وزن دن یا ی ما ش د مث ل ع رو س کا _ _ U _ U / U _ U U / _ U _ اینم تقطیع به هجا و ارکان امید که متوجه شده باشی @};-
      • سلام خانم اکبری اگر مطلبی که مینویسم برای رشد نباشه هرگز دست به قلم نمیبرم پس شک نکنید که اگر نوشته ای را تحلیل میکنم تنها دلیل آن ارزشمند بودن استعداد نویسنده است دیدم که نیم مصرعی از چکامه ی خود را تقطیع عروضی کرده اید / در ابتدا عرض میکنم که شاعر باید به اصول و مبانی موسیقیایی و وزنی اگاهی کامل داشته باشد تا متنی که مینویسد را بدون ساز هم بشود زمزمه کرد/ این نیازمند رعایت هجا های استفاده شده در تمام مصارع است ان هم به نظم و قاعده/ دکتر خانلری میگوید که وزن شعر فارسی به ضرورت موسیقی نه هجایی است ونه عروضی بلکه تلفیقی از این دو است/ خداوند رحمت کند دکتر ناتل خانلری را اما ایشان هرگز نگفته اند که اساس و بنیاد یک شعر را به هر ترتیبی که مایل هستیم بنویسیم. انطور که دیدم شما تقطیع را می دانید این از خط عروضی که برای نیم مصرع اولتان نوشته اید هویداست/ تا این بخش که هیچ مشکلی نیست .اما میدانید مصرع اول اساس و شالوده ی مابقی اثر است؟ نمیتوان هر مصرع را با وزنی متفاوت نوشت ارتباط عمودی هجا ها باید که عینن تکرار گردد. در قالب های نیم مصرعی نیز وضع به همین منوال است از کار خودتان مثال میزنم دن / یا / ی /ما/ شُ/دِ/ مث/ لِ / ع /رو/ س /کا..من بجای_ از ب و بجایU از ک استفاده میکنم که مخفف بلند و کوتاه باشد. ب ب ک ب / ک ک ب ک / ک ب ک ب/ =در دوجا میشود از اختیار اشباع استفاده کرد د و ل چون حرف پایانی واژه هستند...این نیم مصرع اول و در نیمه ی دوم باید همین را داشته باشیم...ببینیم چه میشود لب/خن/د/می / زَ /نیم/ ٱ /رو /مُ /بی / ص/ دا ب ب ک ب/ ک ب ک ب/ب ک ب ک / ب... نیم =کشیده=ب ک..آ در کمترین حالت ب و ضمنن یک هجا اضافه داریم هر / شب / ی / عا /ش/ قی / از /کو /چِ /رد/می /شِ ب ب ک ب/ ک ب ب ب/ ک ب ب ب..ش =ب چراکه هجای پایان هرچه باشد بلند در نظر می گیریم تا / می / ر /سِ /بِ /من/ هی /سوت/ می /ز/ نِ ب ب ک ک / ک ب ب ب/ک ب ک ب/ بر / گر / د /شک / ن / کن /دن /یام / پُ /رَز /غ/مِ ب ب ک ب/ ک ب ب ب /ک ک ب ک /ب....یام= کشیده=ب ک ..پر از = پُرَز همین طور که میبینیدهیچ نظمی وجود نداره . ارکان یا سالم هستند یعنی کاملن تکرار میشوند مثل ب ب ک ک /ب ب ک ک /ب ب ک ک /ب ب ک ک یا متناوب //مثل ب ب ک ک / ب ک ب ک/ ب ب ک ک/ ب ک ب ک/ که رکن 1و3 و //2و4 همشکل هستند در نیم مصرع اولی که خودتان خط عروض ان را نوشته اید هم ما تناسب افقی نمیبینیم تا اینجای کار که اندیشه ی خاصی در پس نوشته هایم نبود اما خدمت شما و همه ی کاربران عرض میکنم دانستن وزن ها/ عروض/ قافیه./ فنون و صنایع ادبی برایتان بسیار مفید است اما اگر مایل به اجرا و محصور کردن خود در قالب نباشید هیچ ایرادی به کارتان وارد نیست چرا که خود بهتر از هر کس میدانید که ایراد فنی کار کجاست و با علم و دلیل هم جواب منتقد را میدهید. خانم اکبری اجرا نمودن عروض و وزن کلاسیک به هیچ عنوان ایرادی نه برای کار شما و نه دیگران است اما پیشنهاد میکنم که اصول فنی را یاد بگیرید اما اجرا نکنید / ان وقت هیچ منتقدی توان مقابله با اثرتان را ندارد. چون با دانستن و اجرا نکردن شما سبک خاص خود را بدست میاورید/// سبز باشید و مانا معذورم که بیش از این نشد که زمان صرف کنم ...
      • عذر میخواهم من فراموش کردم یکی از فنون خط عروض را که در کارتان موجود است را عرض کنم// در تقطیع سوم میبینیم که در رکن اول و دوم یه هجای کوتاه داریم /در چنیین شرایطی شاعر میتواند یکی از انها را به بلند بدل کند / یعنی ما نمیتوانیم 3 هجای کوتاه پشت سر هم بیاوریم .البته در خط عروض نه در واژه/
      • جناب صفا عذر خواهی لازم نیست قدم نما و فرود ا که خانه خانه ی توست بله علاوه بر این که سه هجای کوتاه پشت سرهم قرار گرفتند و تبدیل به یک هجای بلند شدن ابتدای کار هم یک هجای کشیده رو تبدیل به بلند کردم ممنونم همراهیتون باعث افتخار دلگرمیه حضورتون رو دریغ نکنید صمیمانه سپاسگذارم @};-
      • سلام جناب صفا خوشحالم که با شما اشنا شدم جناب صفا ده سالی میشه که با عروض قافیه و متن تن متن تن وقت میگذرونم و تنها همراهی که همیشه باهام بوده غزل و سپید و به تازگی ترانه هستش چوب نقدتون رو به جون میخرم و فرمایشتون صحیحه اما تو ترانه یه وقتائی هست که لازمه حست نوشته بشه و این فقط خود نویسنده رو راضی نگه میداره نه مخاطب رو من معمولا کارای کم نقص رو برا نقد نمیزارم همین گذر نویسها رو میزارم اینجا تا لطف امثال شما شامل حال خودم و نوشتم بشه بی نهایت سپاسگذارم که گرانبهاترین سرمایتون رو یعنی همون وقت به من اختصاص دادید لحظاتی رو که اینجا سپری میکنید به من تقدیم شده و هیچ هدیه و توجهی گرانبها تر از وقت و تجربه نیست با احترام @};-
      • سلام من گمان نمیکنم که چوبی در دست داشته باشم. و اینکه شما 10 سال هست که قافیه و عروض و وزن را میشناسید باعث شادی من است چراکه ممکن است زمانی به تجربه ی شما نیاز پیدا کنم و بخواهم از شما مشورتی بگیرم/ اما در مورد ترانه ی شما من هرگز نظری نداده ام و در ارشیوتان موجود است چون اعتقاد دارم که نقد اثر برابر است با نقد احساس اما در مورد فنون و صنایع ادبی 2 مورد مهمان نوشته ی شما بودم . دلیل را هم قبلن گفته ام/ و از انجایی که اعلان می کنید اینجا مکانی برای گذر نویس هایتان میباشد. پس هیچ ایرادی بر ان وارد نیست.بدرود
      • ممنونم که قابل میدونید و به حقیر سر میزنید خوشحال میشم از تجربیات و نقدهای گرانبهاتو ن استفاده کنم جناب صفا اینجا کانالی برا همین تجزیه تحلیلاست و واقعا اکادمی به افراد مثل شما که قدرتمند مستند درباب نقد عمل میکنند احتیاج مبرم دارد این غزل رو خطاب به شما مینویسم نگذار اینجا بوی خارو خس بگیرم می خواهم از دنیا دلم را پس بگیرم می خواهم امشب برگ برگ هستی ام را از شاخه های این شب نارس بگیرم من امدم تا حجم اقیانوس را از جغرافیای شانه اطلس بگیرم کولی شدم تا مثل تقدیر نگاهت آئینه را از هر کسو ناکس بگیرم اما چه با من میکند چشمت که باید هم گفته هم ناگفته ام را پس بگیرم ای تلخ شیرین شوخ تند ای مرگ بگذار کام خود از ان خنده های گس بگیرم ای باتنم از عطر کافور اشنا تر نگذار اینجا بوی خارو خس بگیرم دلخسته ام از این جدال نابرابر با زندگی می خواهم اتش بس بگیرم دکتر محمد حسین بهرامیان با احترام امید که همراهی سبزتون رو داشته باشم
  • یادم نرفته بود عزیزم اتفاقا به شدت درگیرش بودم، می پسندم رو زدم بعد اون فلش گردالیه شروع به چرخیدن کرد و حالا هی بچرخ و بچرخ اما لایک نمی شد، صفحه رو بستم دو بار دیگه باز کردم بازم نشد :-? آخییییش ;)) ، همین الان که رسیدم به اینجای کامنت لایکمم ثبت شد بازم مرسی از ترانه ی خوبت، حالا حالاها می خونمش و لذت می برم :-x
    • سلام گلم همین یه کلمه یعنی اخیش کل حس درونیت رو منعکس کرده بود ;)) ترانه رو با شوق تمام بهت تقدیم میکنم امید که بتونم همچنان راضی نگهت دارم @};- :-x
  • سلام از صمیم قلب این ترانه رو دوست داشتم ممنونم
  • ترانتو دوس داشتم ....“ای کاش از این عذاب باتو رها بشم/لبخندتو نگیر از قلب ناخوشم از رفتنت هنوز چشمام بهاریه عطر خیال تو تو خونه جاریه”
  • سلام اعظم جان ترانه ی فوق العاده ت رو خوندم و لذت بردم... با مهر @};-
  • لبخند میزنیم آروم. بی صدا. تلخ آه از دست این دنیا آبجی اعظم مهربون مرسی که دعوتم کردی.حرفای دل خودمو خوندم و به دلم نشست. خیلی خوب بود.مرسی @};-
  • سلام حس قشنگی تو ترانه ات داری این ردپای توست بیخ گلوی من نگذر به سادگی از ارزوی من اوج کارته بیشتر ردیف و قافیه هات ناهماهنگ بود :"> =D> =D> =D>
    • سلام ممنونم از تعریفتون اما به جز یه موردی که دوستان اشاره کردند تمامی ریفها و قلفیه ها صحیح هستند اون یه مورد هم اگه بخوایم زنگ صدای اخر رو حساب کنیم درسته اما در بر رسیهای جامع تر درست نیست سپاس از حضور @};-
  • اعظم جون کارت رو خوند بسیار دلنشین بود =D> @};-
  • سلام دوست عزیز مصراع به مصرع ترانه خوبی بود ولی ارتباط کلی اثر منسجم نبود و تصویر واحد قوی و ملموسی رو انتقال نمیداد... موفق باشید
  • سلام خانم اکبری امیدوارم جسارت بنده را ببخشایید/ گاهن علت ایراد از خود ایراد مهم تر هست/ من نوشته شما ره کپی میکنم تا به چرایی ان اگاه شوید میزنه ومیشینه تو کلاسیک به سختی همقافیه میشن اما تو ترانه مصوت و زنگ صدای اخر مهمه و همقافیشون میکنه (میشینه با میکشه )همقافیه بود که به خاطر همخوانی بیشتر از (میزنه )استفاده کردم هرشب یه عاشقی از کوچه رد میشه تا میرسه به من هی سوت میکشه خدمت شما عرض میکنم که که میشه =می شِ و میکشه = می کِشِ چرا که ه غیر ملفوط مصوت بیان میشود و اجرای ان به صورت ه بیشتر به فاجعه میماند تا قافیه. پس اگر در بییتی شاهد بودیم که قافیه با های غیر ملفوظ تمام میشود نمیتوان انرا از 23 حرف صامت دانست و صامت تنها فقط زمانی قافیه است که مصوت قبل از ان باشد نه بعد از ان می زَ نِ ...... می شی نِ همانطور که میبینید هیچ مصوت مشترکی قبل از حرف اخر وجود ندارد .. می شینه میتواند با میچینه = می چی نِ یا می بینه= می بی نِ هم قافیه گردد برای درک بهتر می را برمیداریم//// زنه و شینه ایا شما خود میپذیرید ؟ اما شینه/بینه/چینه کینه/سینه/هیچ حرفی را نمیتواند برای ایراد باقی بگذارد/ ضمنن نمونه ای که فرمودید قبلن قافیه کارتان بوده تقریبن عذری بدتر از گناه است/ و در اخر اینکه قافیه یعنی کلاسیک چون اموزش ان را باید ببینید یا بخوانید پس نمیتوان گفت که در کلاسیک واژه ای قافیه نیست اما در نوشته ای دیگر سالم است/ ارزوی قلمی سبز و طبع روان برایتان میکنم
    • سلام ممنونم که وقت گذاشتید هرچند دوستان قبلا زحمتشو کشیده بودند @};-
      • بخاطر بیهوده نوشتن از شما عذر خواهی میکنم/ اما از عادات من این است همیشه نقد ها را میخوانم و اگر به موردی برخورد کردم به منبع مراجعه میکنم .مطمئنن اگر دیده بودم که دوستان قبلن به مورد ذکر شده اشاره و توضیح زیربنایی داده اند جسارت نمی کردم/ خطا سهون از من بوده / سبز باشید
      • سلام جناب صفا خوشحال میشم با ترانه هام همراه باشید و قطعا از نظراتتون استفاد میکنم متاسفانه همزمان با ارسال تران برا اکادمی بیت سوم رو دست کاری کردم و حواسم به محتوا بود از قافیه غافل شدم @};- سپاس
  • ای کاش از این عذاب باتو رها بشم/لبخندتو نگیر از قلب ناخوشم از رفتنت هنوز چشمام بهاریه/عطر خیال تو تو خونه جاریه” =D> =D> =D> فوق العاده بود اعظم جان . گلم مثل همیشه زیبا بود موفق باشی عزیزم @};- لایـــــــــــک :-x
  • هرشب یه عاشقی از کوچه رد میشه/تا میرسه به من هی سوت میزنه قافیه ی این بیت کجاست؟؟؟؟؟ محتوای کارتون خوب بود خانم اکبری
  • خیلی حس خوبی داشت و بهتر و زیباتر از همیشه سرودید =D> @};- ممنونم اعظم جان و دست توانات درد نکنه ،like فقط یه چیزی : همه ی بیتا قوی بود ولی این بیت حال ترانتو یه خورده گرفته بود و نسبت به کل کار ضعیف بود: هرشب یه عاشقی از کوچه رد میشه/تا میرسه به من هی سوت میزنه
    • سلام زهره جون همیشه به من لطف داشتید @};- اره باهات موافقم این بیتو لحظه اخر عوضش کردم و اصلا حواسم به قافیه نبود زمان ارسال به اکادمی عوض شد @};- ممنون که میای و میخونی
  • درود اعظم نازنینم... گفتنی ها را خانم عزیز دوست گفتند.کارتان را دوست داشتم و سپاس از ترانه.بامهر.پهلوان @};-
  • درود خانم اکبری به جز قافیه نبودن دو لفظی که دوستان پیش از این ذکر کرده اند (میشه/ میزنه) نکته ی قابل ذکری در باب نقد ندیدم . و اینکه سبک های مختلف شعری باعث نمیشوند تا تعریف «قافیه» تغییر کند.. میتوانید بگویید در این بیت به اشتراکِ یک آوا در انتهای این دو لفظ به جای قافیه سازی قانع شده اید . با مهر ======== @};-
  • سلام. این بیت خیلی قشنگ بود . برگرد شک نکن دنیام پر از غمه/اغوش من هنوز لج کرده با همه و... با نظرِ حامد در موردِ بیتِ سوم موافقم. فکر کنم با یه کم تغییر بتونی درستش کنی شاد باشی @};-
  • سلام ترانه و نظرات رو خوندم و خب قانع کننده نبود پاسخ تون در باره اون قافیه... حد اقل برای من من میگم ... اشتباه اشتباست حتی اگر ملودی اون رو بپوشونه ادم وقتی روی یک لکه روی دیوار قاب عکس میچسبونه اون لکه از بین نمیره فقط قاب عکس باعث شده که کمتر دیده بشه بهر حال موفق باشید @};-
    • راستی من کلا زیاد غر میزنم... کم کم عادت میکنن همه ;)) از بس غر زدم یادم رفت تعریف کنم کار خوب و قدرتمندی بود مثل همیشه... همون چیزی که از شما انتظارش میره @};- اگر میگیم فللان قافیه اشتباس تا حدودی بحث اموزشی داره برای بقیه وگرنه خب هر شاعری از یه مدتی به بعد خودش ایرادات کارش رو میدونه... و خب دلیل بر ایراد گیری یا چمیدونم... گفتن این که کار خوب نیست... نیست @};-
    • [-( اقای تقی خواه من قافیه رو تائید نکردم توضیح دادم که حتی بیت جایگزین هم نوشتم :-<
      • ممنونم جناب تقی خواه ابتدا می خواستم توضیحی بنویسم برا قافیه که دوستای عزیزم ودیعه و فروغ نظراتشونو گفتن و توضیح رو به اونا دادم بازم ممنون که اومدی @};-
  • سلام واقعا کاره زیبایی بود ...... اصلی که من واقعا تو ترانه سرایی دوس دارم که حتی خودمم خوب بهش نرسیدم خاص بودن کاره که به عقیده من صفحه جداسازی بین یک ترانه موندگار و ترانه معمولیه حالا این خاص بودن تو ترکیبات فضا موضوع میتونه باشه یادتونه تو کاره قبلیتون گفتم ترکیبات رو دوس ندارم اما اینجا خیلی خیلی عالین جملات تاثیر گذارم فراوون دارید مثلا آغوش من هنوز قهره با همه که خیلی دوس داشتم شرایط یک ترانه استاندارد مثله تعداد ابیات و... رو داره کلا اجازه هست بگم بهترین کارتونه؟
  • میتونم بگم خیلی خوشم اومد..ممنونم...و لایک
  • ترانه تون روبررسی کردم قافیه بندی عالی بود وحسی خوب داشت تران تون تقدیم به شما @};- درضمن لایکتون کردم
  • بسیار زیبا بود لذت بردم خسته نباشید بکر بود لایک
  • احساست زیباست @};- دوبیت اول بیان یه حس عام روداشت. ولی بعدش بیان یه احساس خصوصی شروع شد. کاش دوبیت اول ونگه میداشتی واسه یه ترانه ی دیگه که توش یه احساس عمومی روبیان میکنی و خاص خودت نیس. البته این فقط نظرمنه. ابیاتت خیلی زیبان.ساعت به وقت تو از غصه رد میشه و حسی شبیه مرگ میشینه تو صدام این دو مصرع وخیلی دوس داشتم. @};- @};- @};- =D> =D>
    • سلام نینا جون خوشحالم که به دلت نشسته نظر سلیقه ایتم با ارزشه بابا قبول داریم خب دوبیت اول حال و هوای سرودنش متفاوت بود اما بعد بهونه پیداکردم و تکمیل شد مرسی که دقت کردی گلم @};- =D>
  • سلام... احسنت به شما... خیلی زیباست... چندیدن بار ترانتونو خوندم واقعا لذت بخش بود @};- هرشب یه عاشقی از کوچه رد میشه/تا میرسه به من هی سوت میزنه برگرد شک نکن دنیام پر از غمه/اغوش من هنوز لج کرده با همه @};- =D> ممنونم.. بدرود @};-
  • سلام آفرین خیلی خوب بود خانم اکبری @};- @};- @};- @};- لااقل کلی قافیه یادگرفتم =D> =D> =D> =D> لایک @};-
  • اعظم عزیز "میشه و میزنه" قافیه نیستن وزن خوب رعایت شده اما در کل ترانه ی متوسطی بود
  • آفرین خیلی خوب بود خانم اکبری @};- @};- @};- @};- اشکال که نمیتونم بگیرم لااقل کلی قافیه یادگرفتم =D> =D> =D> =D> لایک @};-
  • واقعا عالی بود اعظم جان،غیر از همون یه مورد قافیه که ودیعه جان پیش تر بهش اشاره کرد همه چیز سر جاش بود تا شاهد یک ترانه ی جون دار و قوی باشیم،ممنون :-) @};-
  • وزنش خیلی شیرینه....دوسش داشتم @};- کل ترانه هم که دلنشینه دیگه......اصلن جز این چیز دیگه ای میتونم بگم ؟؟؟ @};- @};- کووووووبیدم لایکو :-x به دلیل ادیت شدن کامنتها منم میخواستم یه چیزی بگم که خب..... 8-> 8->
    • مرسی مینا جون خوشحالم خوشت اومده ترجیع بند این کار از اقای شمس هستش اقای شمس داره از سرلطف سربه سرم میزاره حضور ایشون خیلی محترمه به نظرای شما هم احترام میزارم
      • پس مرسی ترجیـــــــــــــــــــــــع بند =D> =D> =D>
      • ممنون مینا جون @};- @};-
  • سلام خانم اکبری عزیز @};- ترانه ی خوب و زیبائی خوندم از شما @};- @};- @};- احساس کار خوب بود و نسبت به کارهای قبلی بهتر بود به نظر من @};- @};- @};- موفق باشید
  • سلام عزیزم چقدر ترانه ت حس قشنگی داره همه چی زیبا و به جاس بیت های بی نهایت زیبایی خلق کردی در مورد اون قافیه با ودیعه موافقم ضمن اینکه درد بی شمار به نظرم زیاد ملموس نیست چون درد قابل شمردن نیست بهت تبریک می گم بابت ترانه امیدوارم زود زود با یه صدای خوب بشنومش گلم @};- @};- @};-
    • سلام گلم همیشه به من لطف داری کامنتت خیلی امیدوار کننده بود و حضورت برام باعث دلگرمیه @};- اما درد و شمارش این یه اصطلاحه رایجه نمیدونم چطور ارتباط نگرفتی :"> با احترام و تواضع
  • آغوش من هنوز لج کرده با همه... این رد پای توست بیخ گلوی من... این دو تا مصراعو یه دنیا دوس داشتم خیلی خیلی مسلط و عالی سرودین از ابتدا تا انتها زیبا و دلنشینه. فقط من همقافیه شدن (میشه/ میزنه) رو دوس نداشتم امیدوارم همیشه موفق باشین @};-
    • سلام ودیعه جان خوشحالم که مورد پسندتون بوده ممنونم میزنه ومیشینه تو کلاسیک به سختی همقافیه میشن اما تو ترانه مصوت و زنگ صدای اخر مهمه و همقافیشون میکنه میشینه با میکشه همقافیه بود که به خاطر همخوانی بیشتر از میزنه استفاده کردم هرشب یه عاشقی از کوچه رد میشه تا میرسه به من هی سوت میکشه از نظراتت همیشه اتفاده میکنم با احترام و تواضع @};-