مشکوکم..

بعضی وقتا باید به تو شک داشت
وقتی چشمات رو من نمیگرده
وقتی طرح عبور تو از من
شکل یه ردپای ولگرده!

بعضی وقتا به خنده مشکوکم
وقتی پشتش یه بغض بیچاره اس
طفلکی گریه دستشو نگرفت
بیصدا جا زدن واسش چاره اس!

لحظه هام توی چنگ تردیده
منو از دلهره خلاصی نیست
موندم این بودنت کنار من
یه دورغه یا صحنه سازی نیست!

معنی اعتمادو گم کردم
دل به تو بستنم حماقت بود
قلب من توی هر تپش فهمید
کی ضرر کرده ی رفاقت بود!

حس من یک قدم به سمت تو و
یک قدم سمت رد شدن برداشت
اما باز خواهش نگاه تو
هر دفعه بین ما وساطت داشت!

بعضی وقتام تموم دردارو
میشه با یه ورق زدن حل کرد
با یه تصمیم اسیر جاده نشد
بعضی وقتا باید معطل کرد…..!

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

  • @};- خوب بود اینجاشو دوس دارم: بعضی وقتا به خنده مشکوکم وقتی پشتش یه بغض بیچاره اس طفلکی گریه دستشو نگرفت بیصدا جا زدن واسش چاره اس!
  • سلام دوست من بیا و قالبو بشکن نمیدونم چطور اما تجربه کن خطر کن البته کار خوبی خوندم ازت
  • سلام دوست عزیز ترانه از لحاظ ساختاری نسبتا خوب بود ترکیب های جالبی هم توش دیدم اما بعضی ترکیب ها روی حساب وزن یا چیز دیگه از شکل افتاده بودن مثل شکل یه ردپای ولگرده/ هر دفعه بین ما وساطت داشت! و ... در کل خوب بود، اما احساس می کردم با توجه به اینکه اسمتون به نظرم قدیمی اومد، ترانه قویتری بخونم ممنون از شما شاد و سلامت باشید
    • درود جناب پور کاشانی ممنونم از حضورتون و توجه اتون به کار توضیحاتم رو راجب نکاتی که فرمودین در جواب اقای ابوالحسنی عرض کردم ممنونم از حضورتون @};-
  • این کار یکی از بهترین کارهای این اکران بود . این زبان و سبک ، متعلق به ترانه ی امروزه ... اما چند ایراد به نظرم اومد : ۱- معطل کرد یه جوری تو بند آخر هضم نشده بنظر میرسه . ۲ -وساطت داشت ؟ وساطت کرد باید باشه و این ساخت جدید جالب نیست / ۳- یه دورغه یا صحنه سازی نیست! : در این بخش ایراد قافیه وجود داره. ۴-بیصدا جا زدن واسش چاره اس:‌ایراد قافیه / ۵ -وقتی طرح عبور تو از من شکل یه ردپای ولگرده! :این بخش از نظر من ضعف تالیف داره . ۶- بعضی وقتا به خنده مشکوکم وقتی پشتش یه بغض بیچاره اس طفلکی گریه دستشو نگرفت بیصدا جا زدن واسش چاره اس!: تو بند من شخصا متوجه منظور نشدم.دشتشو (دست کی رو )؟؟ اگه خنده منظوره که معنی جالبی نخواهد داشت !! موفق باشید/
    • درود جناب ابوالحسنی عزیز خیلی خوشحالم که پای کار من حاضر شدین صرف نظر از تاخیر زیادی که داشتین! اما راجب نکاتی که فرمودین ۱_ معطل کرد یعنی با تردید سریع تصمیم نگرفت. ۲_وساطت رو با فعل داشتن به کار بردم و فکر نمیکردم ایرادی داشته باشه اگه از نظر شما ایراده خب پس حتما هست! ۳_ راجب ایراد قافیه هم دوستان کلی بحث کردن و نتیجه این شد که اگه به صورت ترکیبی مدنظر باشه قافیه سالمه. ۴_ چاره و بیچاره رو قافیه گرفتم نمیدونم ایرادی داره یا نه؟ ۵_راجب ضعف تالیف این بیت اصلا باهاتون موافق نیستم به نظر خودم بهترین بیت کارم بود. یعنی طرح با من بودنت مثه ردپای ولگرده گاهی اوقات هستی گاهی نیستی میری میای بی هدف.... ۶_منظورم دست بغض بیچاره رو گریه نگرفت... فکر میکنم واضح بود. ممنونم بابت حضورتون
  • معني اعتمادو گم كردم دل به تو بستنم حماقت بود قلب من توي هر تپش فهميد كي ضرر كرده ي رفاقت بود! حس من يك قدم به سمت تو و يك قدم سمت رد شدن برداشت اما باز خواهش نگاه تو هر دفعه بين ما وساطت داشت! درود تیام جان .. خوشحال از حس زیباا و پاکت دوباره خوانشی داشتم .. @};- @};- @};-
  • سلام "اما باز خواهش نگاه تو هر دفعه بين ما وساطت داشت!" =D> =D> =D> =D> @};- @};- @};- @};-
  • درود تیام جان... همیشه از کاراتون لذت بردم.. :-x ممنون از ارسال این ترانه ی زیبا... لایک :-) @};-
  • سلام خانم کارگر عرب.بسیار زیبا و خوب سرودین. حس من يك قدم به سمت تو و يك قدم سمت رد شدن برداشت اما باز خواهش نگاه تو هر دفعه بين ما وساطت داشت! @};- @};- @};- @};-
  • سلام ... ترانه ايي بس زيبا ست... @};- @};- @};- =D> =D> =D>
  • سلام ترانتون زیبا بود اما... خلاصی که با صحنه سازی قافیه نیست! حس من يك قدم به سمت تو و يك قدم سمت رد شدن برداشت اما باز خواهش نگاه تو هر دفعه بين ما وساطت داشت! خیلی این بیت زیبا بود یه پیشنهاد دارم البته جسارته اگه به جای یک قدم سمت رد شدن بگید صد قدم سمت رد شدن تو احساسی که مانع رفتن میشه اغراق کردید.به نظرم خیلی خوب میشه.چیزی که به ذهنم رسیدو گفتم.ببخشید کارتونو خیلی دوست داشتم خیلی :-) @};- @};- @};-
    • درود سپينود عزيزم خانم قدم رو چشم ما ميزارين تشريف ميارين و پيشنهاداي خوب ميدين كاملا موافق پيشنهادتم عزيزم :-x :-x راجب قافيه هم حق با شماست راجب ناسالمي قافيه ام مطمئن شدم مرسي كه هميشه هستي @};-
    • ببخشید دخالت میکنم شما "عاشقی" رو با "زندگی" قافیه میدونید یا نه؟! @};-
      • نه نمیدونم.قافین؟
      • مصوت"ی" در عاشقی الحاقی است ولی مصوت"ی" در زندگی الحاقی نیست! یعنی جزئی از خود آن کلمه است و آن کلمه بدون آن معنایی نمیدهد،"زندگ" که معنا نمیدهد!! اینجا "صحنه سازی" هم به همین صورته! یعنی برای رساندن مفهوم حتماً باید صحنه و سازی بهم چسبیده باشند و در نبود هر یک از این واژه ها مشکل بوجود مییاد. به فرض مثال: "کی" با "زندگی" هم قافیه است. ولی "خلاصی" با "عاشقی" هم قافیه نیستند.چون هر دو حرف روی آنها "ی" میباشد که الحاقی است و حروف الحاقی نمیتوانند قافیه را بوجود بیارن. امیدوارم منظور رو گرفته باشید.
      • خلاص با عاشق هم قافیه نیستند شاید اینجوری بهتر قضیه نمایان بشه.
      • یعنی صحنه سازی و خلاصی...؟
      • احتمال میدونم منظورم رو اصلاً نفهمیده باشید. صحنه سازی یک کلمه کامله! بله قافیه هستند.به همین سادگی ولی معمولاً استفاده از همچین قافیه هایی زیبا نیست. میدونید مثلِ چی میمونه؟! "دست ها" با "پا" اینجا حرف روی قافیه "پا" و "ها" میباشد. و اینجا حرف روی میشه"صی" و "زی" فقط "صی" مصوت "ی" در آن الحاقی است ولی "زی" نه!
      • اخه دوتا ی معنی مصدری میدن خلاص شدن صحنه سازی کردن خب چرا میگی هم معنی نیستن؟
      • یه سوال: صحنه ساز اون مفهومی که ترانه سرا در نظر داشته رو میده؟! ما معمولاً میگیم فلانی صحنه سازی میکنه؟!درسته؟نمیگیم فلانی صحنه ساز کرده که!! من بخاطر استفاده ی رایج از این ترکیب احساس میکنم حروف و واژه های صحنه سازی رو از هم نباید تفکیک کرد. این تصورت شبیه اینه! زنده ای کردن ولی ممکن نیست کسی زندگی رو به این شکل تلفظ کنه.شاید یه زمانی مثلاً هزاران سال پیش میگفتن زنده ای کن! ولی حالا نمیگن و "زندگی" خود یک معنای واحد میده.زنده+گی من میگم "صحنه سازی" تو زبان ما چیزی شبیه "زندگی" شده.
      • برای هضم بهتر؛یه مثال از ترانه روزبه بمانی: به اینکه تو دلم چی نیست تمام عمر شوخی نیست شوخ با چی هم قافیه هستند؟!
      • اهان زندگی یعنی زنده بودن به نطر من مث خستگی که یعنی خسته بودن ببین اصلا صحنه سازی میشه صحنه ساختن صحنه سازی میکنه هم یعنی صحنه میسازه یعنی یه جمله ی 3جزئی گذرا به مفعول! خب چه ربطی داشت؟من میگم نیستن! ;))
      • داره میفته
      • باشه @};-
      • مرسی @};- @};-
      • درود خوشحالم كه چنين بحث مفيدي پاي كار من صورت گرفته! مرسي
    • سلام سپینود عزیز. فک میکنم یک قدم به سمت تو و یک قدم سمت رد شدن بهتر احساس تردید و دو دلی رو می رسونه. @};- @};- @};-
      • اخه من دوس دارم رو دلیل موندنش تاکید بشه عاشقانه تره
  • سلام ..بسیار زیبا مادام ..ترانه ی خوبی بود ..و بسیارهم دلپسند. =D> @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- =D>
  • سلام ببخشید دوبار ترانتونو خوندم نتونستم ارتباط برقرار کنم که نظر یا نقدی داشته باشم.عذر تقصیر.موفق باشید
  • سلام ترانه ی بسیار خوبی بود و واقعاً لذت بردم بر مسیر ترانه کاملاً مسلط بودین و خوشحالم که همچنان اینجا هستین تا از حضورتون استفاده کنیم. جسارتاً یه نقد یا نظر هرچی که اسمش هست: لحظه هام توي چنگ ترديده منو از دلهره خلاصي نيست موندم اين بودنت كنار من يه دورغه يا صحنه سازي نيست! قافیه؟!خلاص/ساز مصرع چهارم یه دروغه یا صحنه سازی نیست! استفاده از "یا" با چه استدلالی نوشته شده،حس میکنم اگه اینجور بود به مصرع قبل و کل ترانه بیشتر ارتباط برقرار میکرد: یه دروغه،یه صحنه سازیه!! یا باید جلوی صحنه سازی نیست! یک علامت سوال مسذاشتین که بازم فک نمیکنم کمک چندانی کنه!! در کل ترانه هاتون رو دوست دارم. شاد باشید و شاعر @};-
    • ببخشید شاید در مورد قافیه یه کم سخت گیری کرده باشم،چون میتوان صحنه سازی رو یک ترکیب دونست،در این صورت میتوان قافیه بودن رو تایید کرد.بازم معذرت میخوام. @};-
    • درود جناب شيخي عزيز جناب مفتخرم كردين حضور به هم رسوندين و البته شما هميشه به من لطف دارين راجب توضيحي كه در مورد قافيه دادين من واقعا نميدونم كه قافيه ي سالمي استفاده كردم يا نه! بنابراين نميتونم دفاعي داشته باشم راجب اشاره اي كه به مصرع يه دروغه يا صحنه سازي نيست داشتين من ميخواستم تو اين مصرع بگم نميدونم اين بودنت كنار من دروغه يا نه صحنه سازي نيست كه يه جور غير مستقيم به راست بودن اشاره ميكنه دروغه يا راسته؟ اگه از پس بيانش بر نيومدم ضعف قلمه بنده اس كه بايد ببخشين! بازم ممنونم از حضور ارزشمندتون @};-
      • خب در این صورت باید علامت سوال رو حتماً میذاشتین که با علامت سوال مطمئناً مشکل برطرف خواهد شد.چون با شکل در ترانه تون من اون مصرع رو خبری خوندم و مفهوم به درستی به من رسونده نشد. در مورد قافیه بخاطر اینکه صحنه سازی یک مفهوم رو میرسونه.یعنی: صحنه+سازی=صحنه سازی و ما نمیتونیم " صحنه سازی" رو "ساز" به حساب بیاریم،چون مصوت"ای" اینجا خودش جزئی از کلمه است. در این صورت یه جورایی میشه قافیه دونستشون. خوشحالم که برای هر نقدی یه توضیحی طلب میکنید و این یعنی به نقد احترام میذارید و این کارتون بسیار ستودنی است. و ممنون از نقد پذیری و شخصیتتون @};-
      • درسته حق با شماست ممنونم @};-
  • سلام تیام جان ترانتو خوندم خیلی زیبا بود واقعا آفرین به این احساسلایک4 تقدیمت عزیزم حس من يك قدم به سمت تو و يك قدم سمت رد شدن برداشت اما باز خواهش نگاه تو هر دفعه بين ما وساطت داشت! @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • سلام بانو .اول این @};- تقدیمت . همیشه پدر بزرگم می گفت ، خوبی ها رو تا می شه باید گفت ، خوبی ها رو آقای جمشید پور گفت و من مطمئنا با نظر ایشون موافقم که از بهترین ها هستید .ممنون که می نویسید و هستید .
  • سلام تیام عزیز... خوشحالم که زود به زود به روز میشی. من افتخار اینو داشتم که این کار فوق العاده رو قبل از اینکه رو سایت قرار بگیره بخونم و نظرمو راجبش دادم... کار شسته و رفته و خوش استیلیه.... تموم بتها درگیر یک کل واحدن و مثل قطعات یک پازل نقش آفرینی میکنن...یک کار استادانه و هوشمندانه که با هنرمندیه خاص خودت همراه بود... خلاصش اینکه از بهترینهای آکادمی هستی... موفق باشی. لایک 1 تقدیمت @};- @};- @};-
    • درود ايمان عزيز همراه هميشگي ترانه هاي من @};- خيلي خوشحالم كه با كارم ارتباط گرفتي چقدم كه چوبكاريمون كردي من در محضر اساتيدي مثل شما جسارت ميكنمو ترانه ميزارم @};- ممنونم بابت حضور ارزشمندت و توجهي كه به كارام داشتي @};-
  • بعضي وقتام تموم دردارو ميشه با يه ورق زدن حل كرد با يه تصميم اسير جاده نشد بعضي وقتا بايد معطل كرد…..! خیلی زیبا با تصاویری جالب طفلكي گريه دستشو نگرفت این تیکه وزنش مختله اگه درستش کنین که عالی میشه @};- @};- @};- @};-