کتاب «ساعت ۲۵» در دقیقه ۹۰ (اطلاعیه)

با سلام

پس از وقفه ای که به جهت پیگیری های مراحل مختلف کتاب از جمله مقدماتی چون صفحه آرایی ، دسته بندی ، طرح جلد و.. همچنین طی مراحل قانونی اخذ مجوز کتاب ایجاد شد برای اطلاع رسانی کامل در زمینه ی مراحل طی شده و با قیمانده ی کتاب ارسال این پست را از مدت ها پیش در نظر داشتیم اما چون تا امروز خبر و اطلاعات دقیقی در زمینه ی مجوز کتاب از سوی وزارت ارشاد دریافت نکرده بودیم به ناچار تا امروز برای اخذ و ارائه ی مدارک ثبت کتاب ساعت ۲۵ در کتابخانه ی ملی به شما عزیزان ، ارسال این اطلاعیه را به تعویق انداختیم .

همانگونه که میدانید فرآیند چاپ کتاب فقط در زمینه ی اخذ مجوز بین ۱ تا ۳ ماه به طول می انجامد به عبارتی دیگر مدت زمان بررسی آثار و کتب مختلف در وزارت ارشاد برای اختصاص مجوز چاپ حداقل ۱ و حداکثر ۳ ماه می باشد . این زمان بر اساس ترافیک کاری این حوزه متغیر می باشد . کاهش این زمان از اختیارات ناشر و مؤلف خارج بوده و هر کتاب در هر زمینه ای برای اخد مجوز چاپ باید این مرحله را پشت سر بگذارد .

مجوز اولیه ی کتاب یعنی ثبت آن در کتابخانه ی ملی ایران به عنوان یکی از کتاب های سال ۱۳۹۱ صادر شده است . این مجوز که پیش مقدمه ی مجوز چاپ نهایی می باشد در اصطلاحِ ناشران «فیپا» نام دارد.  مشخصات فیپا ، شابک و شماره ثبت اختصاص داده شده به کتاب ساعت ۲۵ در کتابخانه ی ملی که برای انتشارات ارسال شده است را اسکن نموده و برای مشاهده ی مؤلفین حاضر در کتاب آپلود کرده ایم . برای مشاهده در سایز بزرگ و اصلی روی عکس زیر کلیک نمائید .

اما در مورد مجوز نهایی ارشاد بر اساس اطلاعات دریافتی از انتشارات ماندگار (ناشر کتاب) این مجوز در مرحله ی آخر بررسی می باشد و بعد از یکبار اصلاحیه خوردن کتاب به دلیل یکی از ترانه های موجود در کتاب و حذف ترانه ی مذکور طی هفته ی گذشته کتاب مجدداً برای ارشاد ارسال شده و طی چند روز آینده مجوز نهایی اخذ خواهد شد

زمان مورد نیاز برای چاپ کتاب در چاپخانه که بعد از صدور مجوز انجام میشود یک هفته خواهد بود به عبارتی دیگر ۷ روز بعد از اخذ مجوز ارشاد ، کتاب ساعت ۲۵ وارد بازار کتاب ایران خواهد شد .

دوستانی که تمایل به دیدن طرح جلد کتاب دارند میتوانند آن را با حجم مناسب از لینک های زیر دانلود و مشاهده کنند . طرح جلد کتاب نتیجه ی ابتکار و دسترنج جناب رضا شاداب گرافیست برتر ادوار مختلف سمینارهای هنرهای گرافیکی می باشد. لازم به ذکر است تصویر زیر ، نمای کامل جلد یعنی روی جلد و پشت جلد را با هم نمایش میدهد با تقسیم ذهنی تصویر به دو قسمت مساوی میتوانید حالت روی جلد و پشت جلد را بعد از چاپ متصور شوید . با توجه به اینکه حجم اصلی این تصویر برای چاپ بیش از ۲۰۰ مگابایت می باشد برای قابلیت نمایش آن در سایت ، حجم تصویر را بیش از ۱۰۰ برابر کاهش داده ایم که مسلماً تأثیر به سزایی روی کیفیت طرح میگذارد.

مشاهده ی طرح جلد کتاب

تبصره : تعداد معدودی از مؤلفین محترم که هنوز نسبت به پرداخت هزینه ی مشترک و رزرو صفحه اقدام نکرده اند از زمان انتشار این پست برای واریز هزینه ی خود ۴۸ ساعت فرصت دارند، در صورت عدم واریز در زمان معین ، آثار این عزیزان در مرحله ی چاپ از لیست کتاب حذف میشوند .

با تقدیم شایسته ترین احترامات

https://www.academytaraneh.com/8303کپی شد!
2731