دست بالای دست

اگه بخوای یه روزی،،، بیای دوباره پیشم
عاشق تر از همیشه،،میگم عاشق نمیشم
بسه دیگه دو رنگی آهای رفیق ِ سنگی
میخوای بیای که چی شه بازم باهام بجنگی؟
من که یه روز کنارت،،، صادق و ساده بودم
هرچی که بودو نبود پای تو داده بودم
بامنِ صاف وساده یه عمری بازی کردی
عاشق من نبودی هی صحنه سازی کردی
خیال کردی که سادم دستتو خونده بودم
واسه همینه ازدل دلتو رونده بودم
حالا تو هم پشیمون به یاد خونه هستی
من اهل فکرو منطق تو ی دیونه هستی
اگه بخوای یه روزی بیای دوباره خونه
میشم یکی مثل تو هی میگیرم بهونه

ممنون و سپاس از مهربانی دوست ِ خوبم علیرضا کریمی عِرفا

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

  • درود ترانه ی خوبی بود تلاشت رو بیشتر کن روایت خوبی بود اما اگه اتفاف های شاعرانه بیشتر بشن ترانه زیباتر و قوی تر میشه @};-
  • سلام،خیلی عالی @};- @};-
  • سلام محمد جان کارت خیلی خوب بود افرین لایک @};-
  • سلام کار خوب و ریتمیکی بود...آفرین... =D> =D> =D> =D> =D> @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • سلام. کار زیبا و قابل اجرایی بود. آفرین.. @};- @};- @};- @};- فقط از نظر فضای کار و محتوا تکرار مکررات بود. اون چیزی که من باید دریافت مینمودم نکردم @};- @};- @};- @};-
  • خوب بود =D> =D> @};- @};- @};-
  • درود جناب چابک @};- لایک تقدیمتون @};-
  • از این طرفا؟ ;)
  • زيبا بود فقط خيلي از قسمتاش برام اشنا بود مخصوصا : عاشق تر از همیشه،،میگم عاشق نمیشم لايكم تقديمتون @};- @};- @};-
    • سلام منظورت رو متوجه نشدم یعنی تو ترانه ای خوندی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :-? ممنون از حضورت عزیز
      • اره محمد جان توو همين آكادمي هم بود البته شايدم شبيه به اين بوده :"> :"> :">
      • درود آقای چابک سبک کارهاتون منو یاد کارهای آقای امیر اجینی می ندازه. روان و منعطف می نویسید. البته من باز هم به نگارش عمیق و مفهومی تر از این، علاقه ی بیشتری دارم. چند تا از قافیه هایی هم که به کار برده بودین برای من بسیار دلپذیر بود. اومدم نکته ای رو در مورد این موضوعی که خانوم دهقانی فرمودن، عرض کنم. فکر میکنم در مورد تمام ترانه سرایان این طور باشه که وقتی ترانه ای رو می شنوند، چه ضعیف چه قوی، این ترانه تا حدودی در ذهنشون ثبت میشه، در حقیقت به خاطر آشنایی و انسی هست که ذهن یک ترانه سرا نسبت به کلمات و هم نشینی اون ها در کنار هم داره، یعنی وقتی ترانه ای رو میخونیم، بدون این که خودمون خواهان این قضیه باشیم، قمست هایی از ترانه که با سبک نوشتن ما هم خوانی داره در ذهنمون ثبت میشه، و باز هم تاکید میکنم ،به صورت ناخودآگاه، ممکن هست ترکیبی مشابه رو در ترانه های خودمون به کار ببریم. به اعتقاد من این مسئله بر میگرده به یک ذوق فطری که در ذات یک ترانه سرا وجود داره.من خودم این تجربه رو داشتم که ترانه ای می نویسم و برای مثال یک قسمت از ترانه ی خودم رو مدت ها بعد در ترانه ای از ترانه سرای دیگه ای می خونم که تاریخ نگارشش به قبل از ترانه ی من بر میگرده. همین که شما می فرمایید "شاید شبیه بوده"، یعنی دقیقا این فرایند به طور ناخودآگاه در ذهن شما هم انجام شده. این نکته رو که میخوام بگم ارتباطی به فرمایش شما نداره خانوم دهقانی، فقط چون الان این بحث پیش کشیده شده، اجازه می خوام اشاره ای کنم، چندی پیش دیدم یکی از ترانه سرایان کشور در یکی از صحبت هاشون تا جایی که یادم هست به این نکته اشاره کرده بودند و ناراضی بودند از این که بعضی از ترانه سرایان از ترکیبات و قافیه هایی که من به کار میبرم استفاده می کنند، و من این طور برداشت کردم که ایشون منظورشون "کپی برداری" بوده، به نظر من این کپی برداری نیست، اگر قرار بر کپی برداری بود کتاب هایی مثل "هم وزن و هم قافیه ها" از "ایرج صدرزاده افشار" اصلا نباید انتشار داده میشد. ذهن ترانه سرا و شاعر به طور غریزی قافیه ها و عبارات مانوس رو به خاطر می سپره. و در نهایت، سپاس
      • سلام خانوم عادل از حضور و توضیحتون بسیار سپاسگذارم خوش اومدین مانا باشید و سبز @};-
      • پگاه عزیز سلام مجدد این اثر رو قبل از ویرایشی اندک یه چند ساعتی تو همین سایت منتشر کردم شاید از خودم خونده باشی شایدم از شخص دیگه ای اما من این ترانه رو سال91 اولین بار منتشر کردم درود بیکران از حضورتون @};-
      • محمد جان اتفاقا من گشتم نيود اما اون قسمت كه گفتمو خونده بودم بعيد نيس از خودتون خونده باشم كه ترانتون چند ساعتي بوده @};- @};- @};-
      • میدونم عزیز منم فکر کنم پای اون اثر نظر گذاشته بودی خوشحالم از دقتت @};-
  • درود بر شما محمد جان @};- @};- @};- ترانه ات کاملا اجرایی و زیباست آفرین من هم کاری نکردم انجام وظیفه بود =D> =D> =D> @};- @};- @};- اولین لایک رو تقدیمت کردم @};-