بانوی رویایی

ترانه: بانوی رویایی
۱۳ دی ۱۳۹۲

بانوی رویایی، هرشب تو در یادی
توو خواب و بیداری، بامن تو همزادی
در دلِ من یادت، مهمون میشه گاهی
وا میکنه عشقت ، در دلِ من جایی
میبینمت در خواب ، بَه که چه زیبایی
تو انسانی یا که ، پَری دریایی؟

بانوی رویایی ، بی تو ، مِثه سَنگم
از عشق و دلتنگی، چیزی نمیفهمم
شبها به یاد تو ، مردِ غزل خوونم
یه وقتایی مِثله ، ابرِ بهارونم
یه وقتایی شِکله ،دیوونه ها هستم
پس کی میای بانو، باور بکُن خستم

بانوی رویایی ، بانوی هفت دریا
فانوس شبهای ، تنهایی و غمها
اسمت روی لبهام ،جاری و شیرینه
اسمی به جز اسمت ،در دل نمیشینه
حسی بهم میگه ، امشب تو نزدیکی
دیگه تموم میشه ، تشویش و تاریکی
دیگه کنارِ تو ، عاشق تَرین هستم
خوشبخت ترین مردِ، روی زمین هستم.

882
۵۱

  • زیبا بود @};- @};- @};-
  • سلام .. به به ..بسیار مضمون ترانه رو دوست داشتم آفرین .. زیبا بود .. =D> خب پس ما دنبال یه مرد خوشبخت میگشتیم که خودش اعتراف کنه خوشبخته .. حتی اگه در یه ترانه باشه.. اینجا پیداشم کردیم .. حالا وقت مصاحبه م میخوایم ازتون .. بلکمم که این اعتراف رو رسانه ای ش کنیم. !!! آفرین . ممنون. @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- :-)
  • درود شریف عزیز زیباست @};- @};-
  • @};- زيبا بود لذت بردم @};-
  • با احترام به دوستان هم ترانه عزیز و بزرگوارم علی جان من با موردی که فرمودید کاملا موافقم مورد های زیادی تو ترانه هایی که برای تنظیم آهنگ و ملودی میارن که مشکل قوافی زیادی داره ولی از احساس و زیبایی و ریتم خوبی برخورداره که واقعا سخت میشه روش قلم قرمز کشید ولی در هر صورت اینکار اشتباهه و حتی المقدور باید رعایت اصول یازده گانه شعری رو رعایت کنیم اگر هم نشد زیر سبیلی ردش میکنیم غصه نخور @};- @};- @};- =D>
  • سلام برادرم... بعداز مدتها سعادت نصیبم شد پای ترانتون حضور پیداکنم...عذرخواهیمو بپذیرید... منو که می شناسی داداش من ...من تعارف ندارم چون اصلا نیت بدی از نقد کار عزیزان ندارم... بی پرده چندتا نکته رو خدمت برادر خودم عرض میکنم... بانوی رویایی، هرشب تو در یادی.....استفاده از زبان کلاسیک ...( تو در یادی) توو خواب و بیداری، بامن تو همزادی در دلِ من یادت، مهمون میشه گاهی وا میکنه عشقت ، در دلِ من جایی...استفاده از ( در ) در صورتی که براحتی میتونستی بگی (توو) ..این ترانس برادرم میبینمت در خواب ، بَه که چه زیبایی...(به که چه زیبایی ) میدونی یاد کدوم ترانه معین افتادم؟ صب که در پنجره تون وامیشه ... به که چه زیبایی /خوب و دلارایی و الی آخر..... تو انسانی یا که ، پَری دریایی؟...( از وزن خارج شدی داداش) بانوی رویایی ، بی تو ، مِثه سَنگم از عشق و دلتنگی، چیزی نمیفهمم...( قافیه کو پس؟ سنگم و نمی فهمم)؟؟؟؟ جناب شریفی این شمایی یا من ...برادرم از تو بعیده..ها [-( دیگه کنارِ تو ، عاشق تَرین هستم خوشبخت ترین مردِ، روی زمین هستم....خب اینجا تازه داشتی میشدی برادر علی اصغر ترانه گو... که ترانه تموم شد... دوگانگی زبان که معصومه جان گفت بله منم موافقم اما بیشتر از دوگانگی یگانگی به سبک شعر کلاسیک بود... :-/ من کارهای قبلی شما و همچنین کارهایی که تو بلاگتون گذاشتید رو خوندم هااااا هیچکدوم اینجوری نبودن احیانا موسیقی سنتی گوش نمیکردی هنگام سرایش این ترانه؟؟؟ :-? معذرت میخوام مجبورم بگم کارخوبی نبود اما به احساست احترام میذارم و انتظارم از شما واقعا این نبود...به توانایی شما تو عاشقانه سرودن ایمان دارم.... بابت پرحرفیم عذرخواهی میکنم @};- @};- @};- @};- @};- @};-
    • من برای یادگیری اینجا اومدم، پس نه باید ناراحت بشم و نه عذرخواهی نیاز هست. خیلی ممنون که پای کار بنده هم نشستید و وقت گذاشتید و نقدتون رو نوشتید روو تک تک نکته هایی که فرمودید حتما وقت خواهم گذاشت و بهش فکر خواهم کرد. اما اگه اجازه بدید با یه نکته که در مورد قافیه فرمودید از همین الان مخالفت خودم رو اعلام بکنم :-) چون توی ترانه فکر میکنم دیگه توی این مدت ثابت شده که میتونیم از قافیه آوایی استفاده بکنیم این رو ،کارهای بسیاری از ترانه سراهای مشهور همین دوره زمونه خودمون دیگه ثابت کرده و سختگیری محض هست که بخواهیم در مورد قافیه در ترانه ،بخواهیم قوانین موجود شعری رو رعایت بکنیم. باز هم ممنون خانم غلامی. نقدتون همیشه برای من دلنشین بوده هست. خیلی ممنون میشم اگه کار دیگرم، قبل از اینکار رو به نام "سگدونی" مورد نقد خودتون قرار بدید و ازتون باز هم یاد بگیرم. مانا باشید. :-) @};-
      • با سلام مجدد خدمت برادر خوب و شاعرم... برادرم ...شما تعریفت از قافیه آوایی چیه نمیدونم ولی من قافیه آوایی رو اینجا برات توضیح میدم... طبق قاعده تعریف شده برای قافیه ...تمامی اشعار منظوم فارسی باید مقفا به قافیه های درست و صحیح باشند و نیازی نیست بگم که قافیه صحیح چیه که همه میدونن اما گاهی وقتا بعضی از شاعران بزرگ هم از قافیه هایی استفاده کرده اند که از نظر معیار قافیه سازی درست نیست و این قافیه ها غلط نیستند اما صحیح هم نیستند و به انها قافیه معیوب می گن و قافیه هم آوایی یکی ازین موارد هستش... و قافیه آوایی به قافیه هایی میگن که بر یک وزن باید باشند و قریب المخرج باید باشند ...رعایت این دونکته کاملا ضروری است برادرم هموزن بودن و قریب المخرج بودن.... قریب المخرج بودن هم یعنی کلماتی که تلفظشون تقریبا مثل هم هست و در محاوره گاها بجای هم استفاده میشن ... دکتر شمیسا چند کلمه رو در عروض مثال زدن و امروزه هم در ترانه ها ی عزیزان میشه مواردی پیدا کرد.. کلماتی مثل احتیاط / اعتماد...بد/خط.../و کلماتی ازین قبیل که درانها ( ت ) که به (د) نزدیک هست از نظر تلفظ... به این نوع قوافی میگن آوایی برادرم نه به قافیه هایی مثل سنگم و می فهمم ... امیدوارم توضیحاتم مورد قبولتون واقع شده باشه... اونم به چشم ...اون ترانه رو هم نقد میکنم... سرفراز باشی
      • دوست من ترانه شما نکاتی داره که خانم غلامی عرض کردن و در مورد قافیه حق با ایشون هست این که شما به کار بردین آوائی نیست مثال برا آوائی ( اکفا ) سبز / مرز مکث / عکس عزیز / مریض سکوت / حبوط عریض / تمیز @};- @};- @};-
      • با نظرات هردو عزیز موافقم (جناب شمس و خانم غلامی) و قبلا مطالعه داشتم. اما باور کنید پا ازین فراتر رفته دوستان. و مشابه قافیه سازی بنده توی اینکار و شاید بعضی کارهای دیگرم دیدید رو خیلی راحت میتونید توی آهنگهای امروزی بشنوید. یه سری به تیتراژهای همین امسال ماه رمضان بزنید. :-) @};-
      • در هر صورت این قوافی غلط هستند و اصلا قافیه نیستند اما برادرم هیچ اجباری در کار نیست وقتی کسی قافیه غلط بکار می بره و قبول داره قافیه ش غلطه و حتی ترانش رو در سازمان صدا و سیما پذیرش میکنن ( من خودم شخصی رو می شناسم از نزدیک) ...خودش واقفه قافیه ش غلطه اما نمیگه قافیه من آوایی هستش ...شما میگی قافیه ت درسته و آوایی هستش و من میگم نه آوایی نیست اما اینکه شما دوست داری از ترانه های اشتباه! تقلید کنی و قافیه اشتباه بکارببری مختاری برادرم... هیچکس در جوی حقیری که به گودالی می ریزد مرواریدی صید نخواهد کرد... :-x فروغ فرخزاد جناب شریفی بزرگوار...تا اونجاکه بنده وظیفم بود خدمتت عرض کردم امیدوارم از بنده به دل نگرفته باشید @};- منتظر کار بعدیت هستم ...بدون آوایی هاااااا ;)) ;))
      • هیچ قولی بهتون نمیتونم بدم بابت آوایی ها ;)) چون به نظرم در بعضی مواقع باعث زیبایی در کار میشود.هرچند از نظر شعرا غلط هست. (من یک ترانه سرام شاعر نیستم) ممنون ، نه تنها به دل نمیگیریم بلکه خوشحال میشم دوست دارم کارهای بعدیم رو هم شایسته نقد بدونید و حضور پیدا کنید. :-) @};-
  • زیبا بود لایک @};- @};- @};- @};-
  • سلام جناب شریفی " بانوی رویایی" زیبایی بود و حس خوبی داشت.. جسارتاً آثار قبلیتون رو بیشتر می پسندیدم.. جاوید باشید @};-
    • چرا جسارتا؟! خب به هرحال سلیقه هست دیگه. ممنونم که سلیقه تون رو با من بازگو کردید. انشالله توو کارهای بعدیم بیشتر دقت میکنم. این کار بیشتر یه کار دلی بود. :-) @};-
  • مقوا بود رفیق مقوا
  • ترانه زیبا و دلنشینی بود @};- @};- =D> =D>
  • سلام ترانه ی زیبا و دلنشینی بود...آفرین... =D> =D> =D> =D> =D> =D> @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • سلام جناب شریفی عزیز زیبا بود آفرین @};- لایک @};-
  • سلام جناب شریفی نمیدونم استفاده از واژه هاییمثل"دریادی،دردل من یادت،به که چه زیبایی"باعث دوگانگی کارتون میشه یانه!!ولی من بااین قسمتاش یه خرده مشکل داشتم. :"> آقای شریفی کاربااحساسی بود قسمت وسط به نظرم بهترازبقیه کاربود. @};- ممنونم.
    • خیلی خوبه که مصداقی و مورد به مورد به اونجاهایی که ایراد و یا با سلیقه شما جور در نمیاد اشاره میکنید. من رو کمی به فکر فرو بردید. باید در موردش با چند نفر از دوستان بشینم و بپرسم. ممنونم که همیشه هستید خانم رستگار. :-) @};-
  • سلام آقای شریفی زیبا بود =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> لایکم تقدیمتون
  • سلام جناب شریفی @};- @};- @};-
  • زیبا بود آقای شریفی ی ایرادات جزیی داشت ک با کمی صرف وقت قابل حله لایکم تقدیمتون
    • ممنون خانم دهقانی دفعه بعد اگه ایرادات کارم رو نگید باهاتون قهر میکنم ;)) خواهش میکنم راحت باشید و هرجا مشکلی هست بهم بگید تا توی کارهای بعدی دچار اونها نشم. :-) @};-
  • ترانه خوبی بود قسمت دوم کار زیبا و روان تر بود لایک تقدیم شما @};-
  • آقای شریفی عزیز زیبا بود و ممنون از شما بابت این ترانه و حس زیباتون @};-
  • زیباست لایک @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • دوست من کار خوبی بود اما سکته هایی داشت که خیلی راحت می تونی درستش کنی مثلا: در دلِ من یادت، مهمون میشه گاهی وا میکنه عشقت ، در دلِ من جایی به جاش بگو: در قلب من یادت، مهمون میشه گاهی وا میکنه عشقت ، در قلب من جایی جسارتا به عنوان مثال عرض کردم بیشتر روی یک ترانه وقت بذار که بهتر و بهتر بشه
  • کار جالب زیبایی بود @};- @};- @};- لایک @};- خانم قریشی عزیز دو گانگی زبان نداشت یه ترانه ی کامل بود @};-
  • درود جناب شریفی کار خوب بود ؛ اما امان از دوگانگی زبان ...... لایکید به امید کارهای بهتر @};- @};- @};-
    • والله این کار یه کار امروزی ، مدرن و ساختار شکن نیست ( بیشتر به خاطر لحن متفاوت و انتخاب کلمات) و یه کار صرفا کلاسیک و نزدیک به شعر هم نیست. (به لحاظ ریتم و جابجایی ارکان) یه کار میانه هست که اتفاقا هرازگاهی توی آثار بعضی خواننده ها میبینیم. تمام سعی ام رو کردم که دچار و اسیر دوگانگی نشم و یکسری کلمات به جا به کار ببرم. ولی با تمام این توضیحات نظر شما برای بنده محترم و قابل تامل هست. خیلی ممنونم که همیشه هستید. :-) @};-