دلگرمی

درسته من تموم روزوسرگرمم/ولی هر لحظه با یاد تو دلگرمم
تومیدونی نمیتونم بگم از عشق تو سردم/اخه عشق تو از اول شده تسکین هردردم
از اون روزی که قلبمرو به قلب پاک تو بستم/شدم سرشار از امید شد این قلبم دا از غم
مباداکه بگی روزی از عشق تو پشیمونم/مباداکه بگی هرگر به پای تو نمیمونم
بدون من بی تو در دنیا چومجنونی پریشونم نفس هام میشه بیهوده بدون تو یه دیوونم
نه میگم که خدایی تو نه از اسمت یه بت ساختم /نه میگم که به زیباییت به چشمات قلبمو باختم
من عاشقت شدم از بس وجودت مثل آیینست/ یه ایینه که توش اسون امیدو عشقو میدیدم

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

  • سلام اقای نوروزی خوبید؟عجب نقد هایی می کنید...معلومه مطالعاتتون کامله دوست عزیز :-) تومیدونی نمیتونم بگم از عشق تو سردم/اخه عشق تو از اول شده تسکین هردردم احسنت........ =D> =D> =D> =D> =D> @};-
    • ممنون اقای سعادتی اتفاقا زیر چندتا ترانه مطلبتو خوندم لذت بردم افرین به نقطه نظراتت من مطالعه ای دارم تو این زمینه ولی زیاد ادعا ندارم ولی متاسفانه بعضیا بدون مطالعه ادعاشون اسمونو پاره میکنه :-))
  • سلام با بعضی از نظرات دوستان موافقم...دوگانگی زبان در ترانه داد میزنه.مثلِ:"در دنیا" و "چو مجنونی" "میدیدم" تو بیتِ آخر :نمیدونم با چی هم قافیه شده در مورد ریتم و وزن...خب شما روی ملودی ترانه مینویسید تا اجرا بشه...و این از نظرِ من ایراد نیست بلکه اگه خوب در بیاد یک حُسنِ خوبه...و فکر هم نمیکنم تا حالا از وزنِ ترانه هاتون ایرادی گرفته باشم ولی نکته ی مهم اینجاست شما ترانه تون فقط رو دوره تکراره...و چرا میگم رو دوره تکراره؟؟چون تصویر هایی که تو ترانه تون هست همه قبلن زیاد استفاده شدن،اگه خیلی هم خوب ترانه رو اجرا کنید شاید این ترانه تا یکی دو هفته بیشتر شنیده نشه و به زودی فراموش میشه... در مورد ترانه هایی که استاد معین(خودم خیلی دوسش دارم) خوندن هم نمیشه گفت تمامِ ترانه هایی که خوندن بی عیب و نقصن...ترانه هایی هم خوندن که خیلی خوبن مثلِ ترانه ی مردم که تو نظر سنجیِ شبکه "من و تو" تو سالِ91 دومین ترانه ی سال شد...ترانه ی "مردم" هم محتوای خوبی داره،هم وزن و قافیه درست و یکنواخته و هم تصویر سازی خیلی عالیه... "مردم" شمالم تا جنوبم عشق چه خاک و گندمی دارم صدام یاری کنه باید بگم چه مردمی دارم بگم این حقه هیچکس نیست که با ثروت فقیر باشه کسی که فرش میبافه نباید رو حصیر باشه اگرچه سختی از انسان یه کوه درد میسازه ولی از مردم ما درد داره یک مرد میسازه شمالم تا جنوبم عشق چه خاک و گندمی دارم صدام یاری کنه باید بگ چه مردمی دارم نگاه کن بچه های کار چجور تو آب و آتیشن توی این روزهای سخت کمک خرج پدر میشن من و تو مردمی هستیم که گنج از رنج میسازیم به این تاریخ خورشیدی به این فرهنگ مینازیم من و تو مردمی هستیم که آینده تو مشت ماست که از هفتاد نسل قبل هزار اسطوره پشت ماست شمالم تا جنوبم عشق چه خاک و گندمی دارم صدام یاری کنه باید بگم چه مردمی دارم ترانه سرا:افشین مقدم
    • ممنون از نظر دقیق و سنجیدت عاشق همچین نظراتیم من نگفتم ترانه با ریتم متنوع ایراده منظورم اینه ایراد نیست تنوع دادن خودش یه سبکه در مورد تکرارش بگم که نه تنها من بلکه همه واکثرا درگیر همین مشکلیم بحث جدایی یا رسیدن یا حسرت ماهمش ترانه رو رو این چیزا می نویسیم و اما تنوع اثار تا حدی بالاست که ما ها نمیتونیم به این راحتی اثار ماندگار به جا بزاریم یعنی اگه بخوایم اثار ماندگار جدیدی نام ببریم یکیش میشه پرنده باشی با صدای قمیشی خیلی از ترانه ها حتی ترانه های یگانه و بزرگای پاپم مال یکی دوهفته ان وهمشون یه محتوایی رو دنبال میکنن
  • سلام کار خوبی بود...امیدوارم ترانه های به مراتب بهتر و بیشتری ازت بخونم... @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • سلام جناب نوروزی.. حرفای من دقیقا همون حرفای استادم جناب سروی هست به خصوص جابه جایی ارکان که تو این ترانه خیلی زیاد به چشم میخوره فضای کارو دوس داشتم اما سعی کنید تصویر سازی بهتری انجام بدید و دایره ی واژگانت روهم تقویت کنین از واژه های تکراری و عباراتی که به زیبایی ترانه کمکی نمیکنه سعی کنید پرهیز کنید به امید موفقیت روز افزون جسارت و بی ادبی منو ببخشید یا حق @};-
  • آقاي نوروزي عزيز ممنون از ترانه تون اما برخي نقاط ضعف رو سعيد سروي عزيز ذكر كرد من هم در ادامه بايد بگم بله مشكلات وزني و دوگانگي آوايي در ترانه يا شعرتون وجود داشت مثل "از اون روزی که قلبمرو به قلب پاک تو بستم/شدم سرشار از امید شد این قلبم دا از غم" دو مصرع كمي اخلاف هجايي دارند و يا "مباداکه بگی روزی از عشق تو پشیمونم/مباداکه بگی هرگر به پای تو نمیمونم در اينجا كاملا تفاوت وزني با ابيات قبلي احساس مي شود. در هر صورت ممنون از ترانه تون @};-
    • از اون روزی که قلبمرو به قلب پاک تو بستم/شدم سرشار از امید شد این قلبم دا از غم” جدا ازغم ساختن اهنگ بر روی هر ترانه ای با هر وزنی میسر نیست من ترانه هارو طوری سرودم که ملودیایه جالبی دارن و براشون اهنگ سازیم کردم خیلی زیبا از اب در اومدن دوگانگای آوایی برای جلوگیری از یک نواختی اعمال میشه تفاوت وزنی در ترانه یه امر طبیعیه مابین اهنگ وترانه یه بیت به صورت متفاوت اجرا میشه معنی نداره ترانه از اول تا پایان یه جوری و در یه ریتمی اجرا بشه وبه سرانجام برسه شما اگه ترانه گوش بدین دیگه استاد وخواننده ای بزرگتر از معین نمیشه نام برد من به عنوان مثال ترانه ای رو مینویسم که تفاوت آوایی وتمام انتقاد هایی که از من شده رو بشه پاسخ داد هم مثلا ترانه چه خندون جه گریون داره میگذره دنیا خودت رو نرجون به کامت باشه دنیه بمیگذره با باشه هم قافیه نیست بیا با دیدهٔ خوشبینی به دنیا بنگریم غصه را رها کنیم ، مژدهٔ شادی آوریم بیا به قشنگی های زندگی نظر کنیم روی بال آرزو به شهر عشق سفر کنیم بیا از هر چی غم فرار کنیم بیا پاییز دلو بهار کنیم لحظه های عمر ما زود گذره با یه چشم به هم زدن میگذره تفاوت اوایی و ریتمی و وزنی از این قسمت به بعد اغاز میشه پس چه خندون ، چه گریون داره میگذره عمرا خودت رو نرنجون به کامت باشه دنیا چه خندون ، چه گریون داره میگذره عمرا خودت رو نرنجون به کامت باشه دنیا برمیگرده به ریتم قبلی بیا ما شکستو باور نکنیم گلای امیدو پرپر نکنیم بیا سرنوشت بسازیم واسه هم نخوریم غصه برای بیش و کم بیا از هر چی غم فرار کنیم بیا پاییز دلو بهار کنیم لحظه های عمر ما زود گذره با یه چشم به هم زدن میگذره باز هم اینجا پس چه خندون ، چه گریون داره میگذره عمرا خودت رو نرنجون به کامت باشه دنیا چه خندون ، چه گریون داره میگذره عمرا خودت رو نرنجون به کامت باشه دنیا ویه ریتم متفاوت دیگه دنیا وفا نداره ، چشمش حیا نداره با همه نا رفیقه ، ما و شما نداره اگه به روش بخندی به روی تو می خنده و گرنه تیره روزی چون و چرا نداره پس چه خندون ، چه گریون داره میگذره عمرا خودت رو نرنجون به کامت باشه دنیا چه خندون ، چه گریون داره میگذره عمرا خودت رو نرنجون به کامت باشه دنیا چه خندون ، چه گریون داره میگذره عمرا خودت رو نرنجون به کامت باشه دنیا چه خندون ، چه گریون داره میگذره عمرا خودت رو نرنجون به کامت باشه دنیا در یه ترانه سه نوع آوا سه نوع ریتم وسه نوع ملودی شاهد هستیم واین نه تنها لطمه نمیزنه بلکه زیبایی کارو دوچندان میکنه ممنون از انتقادتون من هم قصدم از پاسخ دادن اینه که همه پیشرفت کنیم نه اینکه ناراحت بشم خیلیم ممنونم از نظرات سازندتون
  • نسبت به کار قبلیتون خیلی فرود داشتید انشالله کارهای بعدی @};- :-)
  • درود آقاي نوروزي زيبا بود البته در بعضي جاها با نظر سعيد جان موافقم @};- @};- @};- و البته انگار خيلي با سرعت تايپ كرديد ;)) ;)) ;))
  • سلام جناب نوروزی شما مابین ترانه وشعر گیر کردید این دوگانگي زیاد جالب نیست برای منه مخاطب و جابه جایی ارکان هنوزم تو ذوق می زنه این نظر شخصی منه اگه بخوام نمره بدم از 10 بهتون 3 میدم موفق باشی
    • شما میگین ترانه وقتی ترانست که به زبان عامیانه باشه؟
      • سلام مجدد منظورم این نیست که ترانه حتما باید عامیانه نوشته بشه ولی تو یه ترانه یا باید عامیانه نوشت یا رسمی مثلا تو این بند ﺑﺪﻭﻥ ﻣﻦ ﺑﯽ ﺗﻮ ﺩﺭ ﺩﻧﯿﺎ ﭼﻮﻣﺠﻨﻮﻧﯽ ﭘﺮﯾﺸﻮﻧﻢ ﻧﻔﺲ ﻫﺎﻡ ﻣﯿﺸﻪ ﺑﯿﻬﻮﺩﻩ ﺑﺪﻭﻥ ﺗﻮ ﯾﻪ ﺩﯾﻮﻭﻧﻢ چو مجنونی عامیانه نیست در حالی که بندای ماقبلش عامیانه نوشته شده منظورم اینه که یه سبک باید تو یه ترانه نوشته بشه نظر اساتید بزرگ رو حتما خواهیم دید
      • ﺑﺪﻭﻥ ﻣﻦ ﺑﯽ ﺗﻮ ﺩﺭ ﺩﻧﯿﺎ ﭼﻮﻣﺠﻨﻮﻧﯽ ﭘﺮﯾﺸﻮﻧﻢ ﻧﻔﺲ ﻫﺎﻡ ﻣﯿﺸﻪ ﺑﯿﻬﻮﺩﻩ ﺑﺪﻭﻥ ﺗﻮ ﯾﻪ ﺩﯾﻮﻭﻧﻢ اگه بشه ﺑﺪﻭﻥ ﻣﻦ ﺑﯽ ﺗﻮ ﺩﺭ ﺩﻧﯿﺎ یه ﻣﺠﻨﻮﻧﯽ ﭘﺮﯾﺸﻮﻧﻢ ﻧﻔﺲ ﻫﺎﻡ ﻣﯿﺸﻪ ﺑﯿﻬﻮﺩﻩ ﺑﺪﻭﻥ ﺗﻮ ﯾﻪ ﺩﯾﻮﻭﻧﻢ چو مجنون بشه یه مجنون مشکل حل میشه؟ الان با این نوع نظر دادن ادم پیشرفت میکنه ممنون ازت
  • درود جناب نوروزی خوب بود...موفق باشید @};- @};- @};-
    • خانم باقری گرامی لطف به تمجید اکتفا نکنید نقاط ضعف و قوت رو بیان کنید این جور تعریف از ضربه زدن بدتره
      • جناب سروی عزیز...من زیاد نقد کردن بلد نیستم...چون اگه بلد بودم کارهای خودم باید بی عیب میشد...من میام و میخونم و استفاده میکنم...اما چشم...با وجودی که از نقد چیزی نمیدونم ازین به بعد نقدهم میکنم
      • ببخشید دیشب اینجا برق رفت و فرصت نشد ادامه ی حرفهامو بزنم...خطاب به دوستی که منو متهم میکنه به ضربه زدن...ما توی شهرمون یه انجمن داریم زیر نظره استاد امین شیرزادی...طبق عادت و یا رسمی که توی این انجمن هست ما از شاعر توی 2 ویا حتی 3 کاره اولش انتظاره چندانی نداریم...برای شاعره تازه کار بیشتر روی مفهوم شعر مانور میدیدم که مبادا از شعر و ترانه زده بشه...به هرحال این ماییم که به نقد عادت کردیم چون یه پوروسه ی طولانی رو طی کردیم اما یه شاعره تازه کار حتی از شنیدن کوچکترین نقدی زده میشه و یه جورایی بهش برمیخوره و این مراحل هم خوده ماهم گذروندیم ...بهترین کار اینه وقتی ترانه های اوله یه شاعر رو میشنوین اول اونرو با کارهای اوله خودمون مقایسه کنیم...مطمئنا ماهم بی عیب نبودیم...بنابراین کمی فرصت بدیم...این آقای نوروزی فکر میکنم کاره دومش باشه...بنابراین برای کاره دوم خوب بود...این نظره منه...فعلا باید ترانه سرا رو برای نقد پذیری آماده کنیم ...انشالله در ترانه ی بعدی که ایشون کمی با فضای نقد آشنا شدن وکمی با جمع آشنا شدن و نقدها روی دیگر آثار رو هم خوندن ترانه ی ایشون رو هم نقد میکنیم...فقط یه مسئله ی دیگه من همیشه 3 دسته بندی دارم...عالی....متوسط ....ضعیف برای کارهایی که زیبا بوده وتقریبا بی نقص بودن لایک میزنم برای کارهای متوسط که جای خوب شدن رو دارن مینویسم خوب بود و برای کارهایی که ضعیف هستن و به دلم ننشستن تنها گل میذارم چون نوشتنه کلمه ی ضعیف از من بر نمیاد...البته این رمزیه که خودم میدونم و فک میکنم بیشتر دوستان که نقاد نیستن مثل من همین کارو میکنن...که اینم کاره اشتباهی نیست و هرکس درحد دانشش نظرمیده...وهیچکس مطمئنا اینجا قصد ضربه زدن به دیگری رو نداره بامهر @};- @};- @};-
      • کلا انتقاد سازنده هست اما باید انتقاد منطقی باشه به قول شما هیچ کاری بی عیب نیست وبرای پیشرفت بایدوقتی دلیل میاریم علت ومثالشم بزنیم وبگیم اگه اینطور میشد بهتر بود یه منتقد خوب باید ضعف علت و روش برطرف کردنشم بگه
      • سلام خانم باقری عزیز حق با شماست اما جناب نوروزی علم موسیقی دارن طبق گفته خودشون و از کسی که علم داره انتظار بالاست درسته ترانه اول و دومشونه ولی دارن با موزیک و آهنگ کار می کنن باید بدونن اگه اثری با این سبک نوشته میشه نقاط ضعف بیشتری داره ترانه ای که قافیه نداره وزنش یکی نیست یه دست نیست شاید در اجرا خیلی خوب پوشش داده بشه ولی وقتی منه مخاطب متنش رو می خونم نمی تونم باهاش کنار بیام مگه این که مثل خواننده بخونیم این یه ضعفه به نظر من ملودی و موزیک باید خودشو با ترانه هماهنگ کنه نه ترانه با موزیک امید وارم تونسته باشم منظورم رو درست بیان کرده باشم اینو از اساتید همین آکادمی یاد گرفتم موفق باشید
      • یکی بودن وزن ایراده حسن نیست که شما روش مانور بدین یه دست نیست یه دست بودن حسنه؟؟؟؟؟؟ در یه ترانه ما ریتما واهنگای مختلفیو شاهد هستیم حداقل در اکثر ترانه ها ترانه فرقش با شعر همینه که وزن وریتم بر کلمات وقافیه ها ارجعیت دارن چون قرار نیست مخاطب بخونتش قراره بهش گوش بده پس شما باید مثل خواننده بخونیش نه تنها در ترانه من بلکه در ترانه سایرینم باید اینجور خونده بشه والا میشه همون شعر من اول ترانه سرام بعد اهنگ ساز و هر ترانه بنویسم رو ملودیه و ملودی در ترانه بر همه چیز ارجعیت داره در ترانه همه این امرو شاهدم مثال نمیارم سوء تفاهم پیش بیاد ولی یه اقا ترانشو خواننده معروفی خونده در حالی که از نظر محتوایی چیزی واسه گفتن نداره چیزی که ترانه رو جالب کرده آهنگ و صدای خوانندشه وهمه هم لایکش کردنو تمجیدو......
      • آقای نوروزی شما الان متن ترانه رو گذاشتید نه اجراشو منی که می خوام این متنو بخونم علم غیب ندارم که بفهمم شما با چه ریتم و موزیکی نوشتید اگه اجرای کارو می ذاشتید میشد راحت مثل ریتم آهنگسازی شده خوند ولی الان نه موسیقی هست نه ملودی نه اجرا کسی هم فکر نکنم ملودی شما از غیب بلد باشه لطفا اگه ترانه رو برای اجرا مینویسید متنشو بعد از اجرای کار و انتشار موزیک بذارید تا مخاطبی مثل من گیج نشه البته این مشکل برای تموم عزیزانی که رو ملودی می نویسن وجود داره راه حلش فقط انتشار متن ترانه بعد از انتشار اجراشه موفق باشید
      • ترانه خودش گویایه ملودیش هست بارها شده یه ترانه رو بدم به دوستان واسه کار روش بدون اینکه روش بخونم دقیقا با همون ریتمی روش میخونن که من باهاش سرودم حتی خواننده های تازه کارم واسه تست دادم بخونن همونیو خوندن که روش سرودم تاحالا نشده ترانه ای بدم دست کسی نتونه ریتمو ملودیشو پیدا کنه درسته باید بعد اجرا بزارم ولی من قبلش میزارم تا تو اجرا نواقصشو قبل ضبط پیدا کنم
      • من زیاد نگشتم بین ترانه ها اما این یه نمونه ترانت ارادس با دریاس به نظرت قافیست؟ نفهمیدم کجا میرم قدم هام بی ارادس چون تو تصویر نفس هامی نگاهت مثل دریاس چون
      • دوباره سلام بحثِ جالبی شده...با اینکه نباید وارد بحث بشم ولی فک میکنم هم نظرِ آقای سروی درسته و هم نظر شما ولی ما نباید یادمون بره ترانه روی ملودی نوشته شده یا وزن عروضی...پس وقتی روی ملودی باشه این امکان هست که ریتم و وزن ترانه تغییر کنه و از نظرِ من اینجور ترانه ها باید اجرا بشن تا نقطه ضعف یا نقطه ی قوتش مشخص بشه.. در مورد اینکه "حتما"باید هر ترانه ای رو روی ملودی مثلِ یک خواننده خووند از نظر من اشتباهه...باید ببینیم ترانه سرا چه چیزی رو برای مخاطبش انتخاب میکنه:روی ملودی بخونه یا ساده بخونه...که اینجا باید روی ملودی خونده بشه ولی مشکل اینجاست:مخاطب چه جوری میتونه روی یک ملودی که مشخص نیست،بخونه؟؟؟از نظرِ من حتما باید با یک فایل صوتی زیرِ ترانه از نحوه ی خوانشِ ترانه به مخاطب آگاهی داد...یا اینکه اول اجرا بشه و بعد در معرضِ دید قرار بگیره مثلِ ترانه ی همون آقایی که اشاره کردین...مطمئنن شما هم چنین کاری کنید،هم لایک میشوید و هم تمجید... :-)
      • باتوجه به صحبتایی که شده واینکه میگین کارتون روی ملودی هست و هم ترانه سرا هستین و هم آهنگساز باید بگم کارتون دارای ایراداتی هست که مشخص ترینشون جابه جاییه ارکان هست وبعدازون بی وزنی که باعث شده کارتون سخت خونده بشه...ما نمیتونیم هرجاکه کارمون بی وزنه بگیم روی ملودی هستش...چون ملودی رو فقط خودتون میدونین و ماکه از ملودیه توی ذهن شما خبر نداریم...بنابراین بهتره که ایرادات وزنی رو بپذیرین که روی هرملودی که بخواین بشینه ونه یه ملودی خاص که اونم معلوم نیس موفق باشه یانه این از وزن اما درمورد قالب راستش من نتونستم بفهمم که این کارتون آخرش چهارپاره هست یا غزل و یا حتی مثنوی در مورد قافیه بست وغم همقافیه نیستن چون میم بستم الحاقی هست و بیت آخر که واقعا متوجه نشدم ایراد قافیه هست یا اینکه مربوط به قالبتون میشه به هرحال موفق باشید ولی حتما توجه داشته باشید که همیشه کارهایی دراجرا موفق هستن که در حالت نوشتاری بشه اونها رو راحت و روون خوند...البته تا الان اینطوربوده با مهر @};- @};- @};-