پاییز

دلم گرفت از این بارون.از این ابرای بس تیره
از این حال و هوایی که دلم توش خیلی میگیره
از این پاییزِ عاشق کش.از این ساعاتِ غم بارون
از این روزای سردی که دلم جون میده توش آروم
از این روزای تکراری که توش غم داری انگاری
که حتی وقتی پیشت هست .به یک دردی گرفتاری
از این آروم نبودنها.از این پاییز بیزارم
که توی هرشب و روزش یه حسِ خوب و کم دارم
یه حسِ خوب و کم دارم.توام انگار پرِ دردی
توام انگار شبیه من تو این فصل عاشقی کردی
میدونی از چی میخونم.کدوم حسو دارم میگم
همون حسی که من امروز ازش یک آدمِ دیگم
از این آروم نبودنها.از این پاییز بیزارم
که توی هرشب و روزش یه حسِ خوب و کم دارم
……………………………………………………..
دوستان نظر یادتون نره…

متشکرم…

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

  • سلام سجاد جان ببین چیکار کردی همه رو انداختی به جون هم جواب اینارو کی میده بالاخره :-)) :-)) :-)) متواری شم تا منم نزدن به تو هم پیشنهاد میکنم ;)) ;)) @};- @};- @};- @};-
  • با عرضِ سلام خدمتِ تمامِ دوستانِ عزیز.نظر تمامِ دوستان برای بنده محترمه اما من بر این عقیده ام که ترانه اجرا نشده هم باید روان و دلنشین باشه و از لحاظ قواعد هم عیب و ایرادی نداشته باشه.دوستِ عزیزی میگفت ترانه رو باشعر اشتباه گرفتید،باید بگم که ترانه هم جزئی از شعره... ممنون از لطفِ تمامِ دوستان... @};- @};- @};- @};-
  • سلام دوست خوبم ترانه زیبا وبا احساسی از شما خوندم... میگن بارون واروم قافیه نمیشن.. :-) بگو(دلم جون میده توش آسون) =D> =D> @};- @};-
  • سلام سجاد بالاخره قسمت شد بنده پاي كاري از شما حاضر بشم! 8-> حس ترانه ت كه خوب بود اما يه نكته هايي به چشمم خورد كه دوست دارم دوستانه بهت بگم. دلم گرفت از این بارون.از این ابرای بس تیره ..." بس تيره؟! " :-? گرفت هم ريتم و خراب كرده. از این حال و هوایی که دلم توش خیلی میگیره از این پاییزِ عاشق کش.از این ساعاتِ غم بارون... " ساعات" مناسب با لحن ترانه نيس. از این روزای سردی که دلم جون میده توش آروم____ آروم و بارون قافيه نيستن سجاد جان. از این روزای تکراری که توش غم داری انگاری میدونی از چی میخونم.کدوم حسو دارم میگم همون حسی که من امروز ازش یک آدمِ دیگم____ ازش يك آدم ديگم يني چي؟ اين جاها ضعف تأليف داشتي، با وسواس بيشتري بنويس. موفق ببينمت. @};- @};- @};-
    • سلام سعیده جان.خیلی خوشحالم که یادداشتتو پای ترانم میبینم.باعث افتخاره. @};- آروم و بارون رو که تقریبا تمامِ دوستان گوشزد کردند و از همشون ممنونم و باید بگم از نظر من قافیه باید درست باشه و زیبا و ترانه باید حتی اجرا نشده اش هم از لحاظ قوائد صحیح باشه و روان و دلنشین . میدونی از چی میخونم.کدوم حسو دارم میگم همون حسی که من امروز ازش یک آدمِ دیگم در این قسمت منظور از "ازش یک آدمِ دیگم" این بود که از این حسه که من امروز تبدیل به یک آدم دیگه شدم. بازم ممنونم بخاطر اینکه وقت گذاشتی و نقد کردی.قطعا انتقاداتِ دوستان برای من سازندَس.متشکرم @};- @};- @};- @};-
  • سلام ترانه ریتمِ خوبی داره ولی این کافی نیست و باید به نکاتِ دیگه هم توجه کنی: _حدود 11بار از "ازاین" تو ترانه استفاده کردی که حتی موقع اجرا هم،هم خواننده و هم مخاطب رو اذیت میکنه... _"بس تیره" زیاد خوب نیست... _(ازاین ساعاتِ غم بارون) "ساعات" یکم از زبانِ ترانه دوره... _(که حتی وقتی پیشت هست .به یک دردی گرفتاری) اینجا زاویه ی دید تغییر کرد،اول شخص تبدیل به دوم شخص شد...و حالا معلوم نیست داری با خودت صحبت میکنی یا با معشوق؟؟!! _اون مشکلِ قافیه رو هم خودت میدونی... لایک.موفق باشی @};-
    • با سلام امین جان.دراین ترانه در دوبیتِ اول عاشق داره از حال و روز خودش میگه و از بیت سوم عاشق داره با یک شخص سوم که معشوقش نیست درد دل میکنه و از روزای دلگیر پائیز و جدایی و غم و اندوهش و ...میگه/البته هر کسی میتونه از این ترانه بسته به حال و روزِ خودش،تعبیر خودش رو داشته باشه و خوبیِ این کار بنظرِ من همینه.ممنون از این که وقت گذاشتی و کار رو نقد کردی امین جان.متشکرم @};- @};-
  • من از ده به ترانت 9میدم زیباودلنشین بود
  • سلام دوست خوبم ترانت واقعا زیبا و دلنشین بود @};- احساست خیلی گرم بود دوستان قافیه رو گفتن و من هم اگر بخوام ریز بین باشم باید عرض کنم تالیفت خوب نبود مثلا بجای (یک) از (یه) استفاده کنی بهتره در کل خیلی زیبا
    • ممنون از لطفِ تمام دوستان. احم @};- @};- @};- @};- د اکملیِ عزیز من از یک استفاده نکردم.از یه استفاده کردم.اگر دوباره ترانه رو مطالعه بفرمایید متوجه میشید.ممنون
      • سلام سجاد جان اما دقت كنيد " که حتی وقتی پیشت هست .به یک دردی گرفتاری" يك تايپ كرديد حتي اگه منظورتون "يه " بوده
      • سلام پگاه جان.در اون قسمتی که گفتید من کاملا منظورم یک بوده و یه نبوده.بنظرم در این قسمت یک زیبا تره.البته نظر شماهم محترمه دوستِ من.
      • من با اين قسمت كلا مشكلي نداشتم چه "يه " و چه " يك " خيلي فرق زيادي نداره فقط در مورد قافيه چون كار اجرا نشده بهتر كه اين مشكل برطرف بشه سجاد جان البته باز هم ميگم كارتون بسيار زيبا بود و اين قافيه نادرست لطمه انچناني به كار نزده بود @};- @};- @};- @};-
      • ممنون دوستِ عزیزم.لطف داری @};-
  • سلام کار زیبا و دلنشینی بود...آفرین...لایک تقدیم ترانه ی زیباتون.... تلخ است که لبریز حقایق شده است زرد است که با درد، موافق شده است عاشق نشدی وگرنه می فهمیدی پاییز بهاریست که عاشق شده است میلاد عرفان پور =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • زيبا بود آقاي كرامتي عزيز ممنون @};-
  • ترانه زیبایی بود ریتمش رو دوست داشتم =D> @};-
    • با سلام خدمت تمام دوستانِ عزیزم.ممنون از لطفتان.بله بارون و آروم هم قافیه نبود.سعی میکنم در ترانه های بعد ضعفها برطرف شود و کارهای بعدی بیشتر مورد پسندتون واقع بشه.بازم ممنون از لطقتون @};- @};- @};- @};-
  • یه حسِ خوب و کم دارم.توام انگار پرِ دردی توام انگار شبیه من تو این فصل عاشقی کردی كار زيبايي بود آقا سجاد و البته با نظر سعيد جان كاملا موافقم @};- @};- @};- @};- لايك تقديم شما @};- @};-
  • سلام ترانه زیبایی بود فقط بارون و آروم قافیه نبود از این ابرای (بس) تیره بس زیاد جالب نشده لایک تقدیمت موفق باشید
    • بد نیست روزانه ترانه های پاپ زیادیو گوش بدین تابه این تناقضا وسنت شکنیا عادت کنید
      • من از این ترانه های متناقض گوش نمی کنم چون خواننده های سطح پایین این ترانه هارو می خونن وخواننده های بزرگ کاری خوب و فاخر رو اجرا می کنند مثل محسن یگانه. احسان خواجه امیری. شادمهر. فرزاد فرزین. مانی رهنما..... شما زیاد به این خواننده های دیجیتالی توجه نکنید
      • به زودی با مقاله ای البته با منبع ونمونه هایی از ترانه همینایی که اسمشو بردین ارائه میدم تا ببینید همونا که اسمشو بردین چطوری ده ها بار همین قواعدو شکستن
      • چه خبره اينجا مام يه نظر بديم بي نصيب نباشيم ;)) ;)) ;)) مطمعنن داشتن قافيه ي درست باعث زيبايي دو چندان كار ميشه اما با توجه به مطالعاتي كه داشتم نبودن قافيه توو ترانه يه ايراد جدي تلقي نميشه و اگر ريتم و آهنگ كار خوب حفظ شده باشه اشكال محسوب نميشه باز هم ميگم داشتن قافيه زيبايي كارو دو چندان ميكنه اما نداشتنش هم ايراد جدي به حساب نمياد :-) :-) :-)
      • من دورزه این امرو نتونستم به اینا تفهیم کنم ولی اخرش گویا متوجه شدن
      • بشین تا متوجه بشیم :-))
      • بالاخره هر كسي نظر و سبك خودشو توو ترانه سرايي داره :-)
      • منظور خانم دهقانی کار اجراییه منم گفتم تو اجرا مشکلی نداره هرچند ضعف محسوب می شه ولی تو خوانش صددرصد اشتباهه
      • خب خانم دهقانی شما خودتون میگید داشتنِ قافیه زیباییِ کارو دو چندان میکنه...ما هم تو این آکادمی اومدیم کارِ دو چندان زیبا هم بخونیم و هم بنویسم...پس وقتی میشه یه ترانه رو دوچندان زیبا نوشت چرا باید با نداشتنِ قافیه به ترانه ظلم کرد و زیبایی رو ازش صلب کنیم؟؟ @};-
      • من نگفتم نقد نكنيم اتفاقا خوبه كه اشاره بشه به جاهايي كه كار وزن يا قافيه مناسبي نداره تا ترانه سرا بتونه كارو به بهترين شكل دربياره من فقط گفتم نداشتن قافيه دليل به ضعيف بودن كار نميشه ايراد هست اما ايرادي نيست كه بخواييم با اون كاريو بكوبونيم :"> :">
      • اخه وقتی در بعضی مواقع قافیه آوایی چیزی از زیبایی کارو کم نمیکنه نباید بهش ایراد گرفت یعنی همه میخوان قافیه باشه ولی وقتی میخوای منظوریو برسونی وهیچ کلمه ی جایگزینی براش پیدا نمیشه نویسنده ناچارن سراغ قافیه آوایی میره وقتی کار زیبا هست چرا باید بگیم اینجاش اشتباهه؟اگر واقعا قصدتون کمک به اون فرده بهتره یه جایگزین براش بنویسین والا نویسنده شعرو بعد گفتن ساعتها وروزها زیر لب زمزمه میکنه واگر کلمه ای قافیه وجود داشت بی شک جایگزین میکردن این ایراد گرفتن به اثر زیبا به دلیل زیباتر نبودنش کمک نیست به قول یکی از دوستان باعث سرد شدن بعضیاست
      • نقد كردن يه كار فك نكنم باعث سرد شدن ترانه سرا بشه بلكه باعث تشويق براي نوشتن كاراي بهتر ميشه :-? بهرحال نداشتن قافيه مناسب ايراد جدي محسوب نميشه اگه اهنگو ريتم كار به خوبي حفظ بشه :-) ولي داشتن قافيه مناسب خيلي بهتره مخصوصا برا كار ترانه سراهايي كه كارشون به اجرا در نيومده چون مخاطب ترانه رو با ضرب و آهنگ گوش نميده كه اين ضعف به چشمش نخوره و فقط داره كارو ميخونه و سخته براش كه از نداشتن قافيه چشم پوشي كنه @};-
      • میدونی چرا باعث سرد شدنش میشه؟ مثل اینه که تو املا بنویسی تهرانو بنویسی طهران غلط نیست ولی به خاطر اون بهت بگن اشتباه نوشتی این باعث میشه فرد به سایر دانسته های خودش شک کنه البته من اینو ازقول اقای سعادتی فر گفتم که به یه ترانه سرا کامنت گذاشته بودن که زیاد جدی نگیر که اگه بگیری باعث دلسرد شدنت میشه انتقاد خیلی خوبه من عاشق انتقادم ولی انتقاد غلط عین این میمونه که شما به یه بیمار آمپول اشتباهی بزنی صددرصد نه تنها خوبش نمیکنه ممکنه به کام مرگ بکشونتش واینم بگم ادم نباید ادعایی داشته باشه اگرم داشت باید ادعاش به اندازه دانستش باشه نه به اندازه حرفاش من فقط با منبع حرف زدم واما حقیقت تلخ است...
      • امین جان فکر کنم زیادی بزرگ شده وقتشه.... ولش کن همون صلوات بهتره تو کار اجرایی قافیه آوایی هرچند ضعفه ولی مشکلی پیش نمیاره ولی اینجا آکادمی ترانه نس با استدیو اشتباه گرفتید لطفا شما رو کارای اجرایی نظر تونو تحمیل کنید نه کارای نوشتاری و خوانشی ممنون میشیم
      • من بزرگ نشدم این شمایی که فک میکنی از اساتید بیشتر سرت میشه من باز میگم تکرار میکنم من از تاج الشعرای بهار وسایر بزرگان ترانه سرایی برات مطلب گذاشتم واز اونا دفاع کردم واون عقیده من نبود که بخوام تحمیلش کنم ومن در حدی نیستم که در زمینه ترانه عقیده ای بتونم مطرح کنم این شما اساتید بزرگوارید که ترانه سراهای بزرگ کشوروضعیف خطاب میکنید من نه از کسی ایراد گرفتم نه هیچی این شمایی که فکر میکنی اولو اخر ترانه سرایی در شما خلاصه میشه
      • ... خاموشیست
      • اینو نگی چی بگی؟؟
      • خب انگار خونو خون ريزي شده كه مدير محترم سايتو تا اينجا كشونديم :"> :"> بهتره هر كسي راه خودشو بره [-( [-( [-(
      • درود کاربران محترم، لطفاً از به حاشیه کشیدن و شخصی کردن فضای نقد ترانه، خودداری نمایید. در غیر اینصورت کامنت های حاشیه ساز حذف خواهند شد، در صورت تمایل برای به نتیجه رساندن بحث خود، از پیام خصوصی استفاده نمائید. با سپاس
      • درود به مدیر محترم آکادمی چَشم،حتما ادامه ی بحث با پیام خصوصی دنبال میشه @};- ممنون از زحماتِ بی دریغ شما @};-
      • با سلام از یاد آوری تون متشکرم فکر کنم دیگه نیازی نیست هرآنچه که باید گفته شد از زحمات بی دریغتون متشکرم
      • از توجه و همکاری شما سپاسگزارم.
  • درود جناب کرامتی زیبا بود...فقط بارون و آروم هم قافیه نیستن تا همینجا هم لایک شدید @};- @};- @};-
    • تو ترانه کلمات نیستن که حرف اولو میزنن باید مثل خواننده بخونی اگه وزنش درست بود پس ترانه درسته آروم وبارون به زیبایی استفاده شدن مشکل خیلیا اینه ترانه رو به چشم شعر نقد میکنندرحالی که اینطور نیست ترانه مثل شعر نو محدودیتای شعرو در هم شکسته اینو من نمیگم اینو بهتر از اهنگ سازای مطرح بپرسین خیلی شده موقع اهنگ سازی یه بیت هم قافیه رو مجبور بشن قافیرو عوض کنن تا ترانه سوار ملودی بشه
      • شاید خواننده های نوپا از ترانه هایی استفاده کنن که ایرادات قافیه و وزنی داشته باشه ولی شما یه خواننده ی تراز اول رو نام ببرین که الان ازین جور ترانه ها استفاده کنه...هرترانه ای که اجرا بشه که دلیل بر خوبی ترانه نیست...یادتون نره ترانه شاخه ای از شعره
      • من دیدگاه شخصیمو نمیگم من دارم اصول وقواعدی که اساتید برجسته بهش اشاره کردن رو مطرح میکنم ترانه کلامی است گاه شاعرانه و گاه غیر شاعرانه، گاه موزون و گاه غیر موزون، ولی در بسیاری از موارد در جنبه‌هایی مانند استفاده از قافیه و یا قالب، با شعر مشترک است. (استاد جنتی عطایی ترانه سرای معاصر متولد1325) دامنه ي ترانه ي نوين بسيار گسترده س و دست ترانه سراها بسيار بازه . گاهي وزن ترانه در طول ترانه يک بار و حتي بيشتر عوض مي شه . حتي ترانه ي بدون وزن و قافيه هم سراييده شده که البته بيشتر ترانه هاي بدون وزن و قافيه ، روي موسيقي نوشته شده (1) : ترانه هاي ملي ايران ، استاد پناهي سمناني ، ص 13 من خودخواه نیستم اما حرفی بدون منطق ومنبع نمیزنم دوستان با من بحث کنید ولی سفسطه نکنید از اساتید مطرح که در ترانه هاشون از قافیه سماعی یا گوشی استفاده میکردن میشه شهیار قنبری رونام برد این توضیح در پاسخ به عزیزانی است که به طور قاطع از وجود قافیه در ترانه دفاع میکردند لطفا حتمایه بار برین استدویو وکار زنده خواننده وآهنگ سازو ببینین شمارو در سرودن خیلی کمک میکنه.
      • بله وقتی ساسی مانکن و چه می دونم از این خواننده ها گوش کنی انتظار نیست چون فقط این خواننده های دیجیتالی این ترانه هارو می خونن وخواننده های بزرگ کارای خوب و فاخر رو شما بهتر آهنگ سازی تونو کنید ماهم ترانه خودمونو بنویسم ولی فکر نکنم پیشرفتی تو کارتون حاصل بشه بحث بی فایده س ولی اگه جایی ببینم اشتباه نقد کردید صراحتن نظرمو می گم
      • نفرین به من نفرین به تو نفرین به عشق منو تو بــــــــــــه ساده بودن منو بـــــه اون دل سیاه تو منو با سیاه هم قافیست؟
      • از این قدیمی تر نداشتید قافیه ش اشتباهه کسی هم تایید نکرده ولی این کار اجراییه واز قافیه آوایی استفاده کردن و ایرادی هم نداره
      • در ضمن چرا باید همیشه با اشتباههای دیگران در ترانه , بگیم خوب دیگران که اشتباه داشتن ماهم اشتباه کنیم ....مگه ما چیمون ازونا کمتره که بخوایم همسطحه اونا باشیم و نه بالاتر...بهتره ما خومون رو با ترانه سرایی هایی مثل اردلان سرفراز .جنت عطایی و شهیارقنبری مقایسه کنیم و ازاونا درس بگیریم...همیشه تلاش کنیم واسه پیشرفت نه درجازدن...تکرار این اشتباهات به صرف اینکه دیگران هم انجام میدن ضربه به خوده ما میزنه بامهر @};- @};- @};-
      • اشتباه نیست سبکه ببین کلا افکارتون از بیخ ایراد داره عذر میخوام که اینو میگم واما نمونه وباز با منبع حرف میزنم وهرگز عقایدمو نمیخوام به کسی تحمیل کنم یه بیت ترانه رضا یزدانی راستی ایشونم نکنه نوپان یا دیجیتالین؟؟؟ گلوی ساعت شنی هم بغض لحظه هام میشه یه روزی از این فاصله طوفان شن بپا میشه هام با بپا هم قافیه نیست درسته؟ توی سینه ی من یه نفس دیدن تو یک دم شده تا میرسم حس می کنم لحظه ی برگشتن شده دم شده با برگشتن شده هم قافیه نیست البوم ساعت خاموشی
      • آقای نوروزی سبک آقای یزدانی راکه، ترانه نیس شما اگه راک و رپ کار کنید موفق ترین
      • شما میگین سبک اقای یزدانی راکه ترانه نیست؟؟؟؟؟؟ یعنی راک یه نوع ترانه نیست؟؟؟ واقعا این دیگه اخرش بود ضمنا اون ترانش فقط دوجا قافیش جور نیست حـالا عکست تنها یادگاره از تو خاطراتت تنها باقی مونده از تو اره با نده هم قافیست؟
      • ببخشید من نمیخوام از آقای یزدانی ایراد بگیرم ولی گفتم خواننده ی تراز اول...یکی مثل داریوش و خانم گوگوش و احسان خواجه امیری و دیگه هرکی که به ترانه هم اهمیت میده...این ترانه ای که شما نوشتین شاید به لطف خواننده موفق بشه ولی به شکل نوشتاری کاملا ضعیفه...اینجا ما میخوایم ترانه سرا قوی بشه نه اینکه به لطف صدای یه خواننده به شهرت برسه...درضمن همونطور که آقای سروی گفتن سبک آقای رضایزدانی راکه, این ترانه ای که اینجا این دوستمون گذاشته چه شباهتی به سبک راک داره؟؟؟؟؟
      • افرین یعنی الان اگه من از گوگوش نمونه بیارم شما قبول میکنید حرف منو؟
      • شما اصلا متوجه ی صحبتای من هستین؟ من میگم چرا ترانه سرا باید انقد ضعیف باشه که عیبشو یک خواننده بپوشونه...شما فقط دنبال نمونه آوردن هستین...اصل مطلب رو ول کردین...چرا ترانه سرا نباید قوی باشه؟؟؟؟؟
      • بله آقای نوروزی قافیه ش درسته یادگار(ه) و موند(ه) حرف (ه) مشترکه
      • هر کی اومد دو سه روزی از دلم بازیچه ای ساخت دل مــــن مـــثل عروسک ساده بود دل به دلش داد ساخت با داد هم قافیست؟
      • اسم ترانه سراش کیه و مربوط به چه دوره ای هست؟
      • ترانه سراشو دیگه بیخیال دورشم ول کنین شما گفتین گوگوش منم الان ترانه ای دارم که 5جا قافیش اواییه باز حرف از ضعف زدین من دوساعته دارم همینو میگم که نبود قافیه ضعف نیست شما رفتین سر خونه اول نمونه میارم تا بفهمین این اساتید که از شما کمتر نیستن اگه ایراد یا ضعفی بود اونا قبل از شما میفهمیدن
      • درضمن دل به دلش باخت درسته ... فکر میکنم
      • بله اینو نشنیده بودم...الان سرچ کردم...باخت درسته و مال محسن یگانه هست
      • این درسته من چون تو ذهنم بود ذهنی گفتم اشتباه شد حالا بقیش نفرین به من نفرین به تو نفرین به عشق منو تو بــــــــــــه ساده بودن منو بـــــه اون دل سیاه تو حـالا عکست تنها یادگاره از تو خاطراتت تنها باقی مونده از تو نـه جانشین ابلیس مهمون نوازی این نیس آهای خلیفه ی کفر مهمون نوازی این نیس یکی رفت یکی موند یکی پنهون شد آسون یـکی بست کولبارش یکی فـــــدا شد آسون آخه نماد عشق و صلحه نماد آریایی واسـه وطن می مـیره جوون آریایی من مخاطبم اقای سرویه که خودشونو زیادی جدی گرفتن بهم گفتن ساسی مانکن گوش میدی حالا گویا نامی از محسن یگانه بردن منم چند نمونه از ترانه های یگانه رو اوردم تا ببینم الان میخواد چی بگه وخیلی مشتاقم ببینم چطور یگانرم خراب میکنن چون بعضیا که ادعاشون زیاده عادت داره به خاطر به کرسی نشوندن حرفشون پای روی اسم همه بزارن حالا منتظرم ببینم ازروی نام پرآوازه یگانه چطور میخوان عبور کنن!!!!!
      • حرفی نمیمونه...وقتی من میگم ترانه سرا باید خودش قوی باشه وشما اسم خواننده رو میارین...اسم ترانه سراشم که نمیدونین...به هرحال هرکس درکاره خودش مختاره...میتونین شما این ایرادات رو تکرار کنین و ازشون دفاع کنین بامهر @};- @};-
      • دل به دلش باخت لااقل درست گوش کنید
      • حواست کجاست؟؟؟؟؟من که خودم گفتم اشتباه کردم دیگه چرا باز میگی لاقل درست گوش بده؟ حـالا عکست تنها یادگاره از تو خاطراتت تنها باقی مونده از تو مطمعنی ه نشان بر قافیه بودنه؟اینو من نمیگم تو برو از اساتید بالاترت بپرس بگو یادگاره با مونده هم قافیست اگه یکی بگه هم قافیست من تا عمر دارم ترانه رو میزارم کنار نـه جانشین ابلیس مهمون نوازی این نیس آهای خلیفه ی کفر مهمون نوازی این نیس یکی رفت یکی موند یکی پنهون شد آسون یـکی بست کولبارش یکی فـــــدا شد آسون آخه نماد عشق و صلحه نماد آریایی واسـه وطن می مـیره جوون آریایی میشه بقیشونم توضیح بدی لابد ابلیسم با کفر هم قافیست یه خورده بیشتر فکر کن شاید به نتیجه ای رسیدی ;)) نمادو جوونم که دیگه اصلا اوج قافیه ان اقای شیخی چون ایشون گفتن تو اثار یگانه همچین چیزی نمیشه دید من اینارو مثال اوردم خوشم نمیاد یکی بی هوا یه حرفیو بپرونه
      • آقای نوروزی شما دارید سخت در مقابل فهمیدن مقاومت می کنید و کسی هم نمی تونه کمک تون کنه چون تو ترانه ضعف دارید و همیشه ضعف تونو دیگران پوشوندن اگه اساتیدی مثل جناب شمس جناب معظمی. خانم غفوریان خانم غلامی. خانم پور محمد و..... اوایل کارتون غرور نوشتاری تونو میشکستن مثل من. انقد ساده خودتونو استاد نمی دونستید و لااقل درمورد چیزی که دانشی نداشتید اظهار وجود نمی کردید یا حداقل اساتید بزرگ رو زیر سوال نمی بردید. ببینید تو همین جمع چند نفر با شما هم عقيده س با افکار تون و طرز فکرتون
      • عزيز من درست گوش کن آهای خلیفه کفر این حقه بازی دین نیست
      • این شمایید که دارید در مقابل فهمیدن مقاومت میکنیدبزار برگردیم از قبل مرور کنیم ببینیم کی داره در برابر فهمیدن مقاومت میکنه گفتید قافیه اوایی یک ضعفه من گفتم در ترانه های زیادی اینو دیدم گفتی همچین چیزی در ترانه خواننده های دیجیتالی هست من یگانه ویزدانیو مثال زدم از منابع وماخد سخن بزرگان با قید منبع و صفحه ریز به ریز همشو برات منبع اوردم اخرش این شد جوابت به من؟؟؟؟؟؟ حالا خدا وکیلی کسی که با منبع وسند حرف میزنه در مقابل فهمیدن مقاومت میکنه یا شمایی که فقط حرف خودتو میزنی؟
      • با عرضِ سلام خدمتِ تمامِ دوستانِ عزیز.نظر تمامِ دوستان برای بنده محترمه اما من بر این عقیده ام که ترانه اجرا نشده هم باید روان و دلنشین باشه و از لحاظ قواعد هم عیب و ایرادی نداشته باشه.دوستِ عزیزی میگفت ترانه رو باشعر اشتباه گرفتید،باید بگم که ترانه هم جزئی از شعره... ممنون از لطفِ تمامِ دوستان...
      • سلام نوروزی میخوام یه چیزی رو رُک بگم:از شما خوشم میاد چون پس نمی کشید!...ولی از یه طرف هم ازتون خوشم نمیاد چون پس نمی کشید! خب منم لازم دیدم تو این بحث حضور داشته باشم...یک کلام میگم:اجرا شدنِ ترانه دلیل بر قوی بودنِ ترانه نیست.همین...
      • من برای اینکه شما ازم خوشت بیاد یا نیاد بحث نمیکنم منم به شما یه کلام بگم شما ترانه رو با شعر اشتباه گرفتینو از اینکه تعاریفی که اساتید برای ترانه نوشتنو رد میکنین این برام سنگینه البته اخرش اقای سروی اعتراف کردن که قافیه اوایی اشکالی نداره در حالی که از وقتی من اومدم میبینم میگن قافیه اوایی اشکال بزرگی محسوب میشه منم دوروزه دارم همینو میگم این کار اجراییه واز قافیه آوایی استفاده کردن و ایرادی هم نداره صلوات
      • بععلههه تو هم درست میگی...حتما همین جوره که میگی...حتما... یه کم به خودت زحمت بده بیا پایین تر نظرِ خانم سعیده پور محمد رو که یکی از ترانه سراها و اساتید خوبه آکادمیه رو بخون...با اینکه میدونم قانع نمیشی...
      • 8-> 8-> 8-> 8->
      • بی فایده س امین جان
      • نه انگار فایده داشت جهنم اخرش همینکه قبول کردی قافیه اوایی ایرادی نداره جای بسی امیدواریست :-))
      • من از اساتیدبزرگ کشور دارم صحبت میکنم نه از اساتید این آکادمی والا به نظر دادن باشه من خودم زیر دست اساتید شعر اردبیل بزرگ شدم استاد شاهی اقای یونس افسر اقای حاج صابر قره داغلو شما برین تو گوگل در مورد اثار این اساتید مطالعه کنین ببینین اینا کین من از تاج الشعرای بهار مطلب میارم شما از خانوم پور محمد!!!! =D>
      • [-( [-( [-(
      • بله...از ترانه های زیبایی که نوشتین خودم قبلن فهمیدم زیرِ دست اساتیدِ بزرگی،بزرگ شدین =D> =D> ...راستی خیلی بزرگ هستین اگه میشه یه کم بیاین پایین تا ما هم شما رو زیارت کنیم...
      • من اون ترانه ها رو دوران کودکی نوشتم وترانه های جدیدمو نمیتونم اینجا بزارم چون یه بار یکی از خواننده های مطرح ترانمو دزدیده اجرا کرده از وبلاگم بدون اینکه نامی از من ببره دیگه اثار فاخرمو تا قبل از فروش در هیچ انجمنی نمیتونم ثبت کنم ضمنا اون اثار دوران کودکیم اواییه یعنی فقط بعد اجرا شماشاید متوجه بشین اینجا استدیو نیست ولی ترانه با شعر فرق داره من با منبع گفتم قافیه در ترانه الزامی نیست شما باز حرف خودتو زدی گفتی اثارخواننده حرفه ای مثل یگانه اونم از یگانت پس لطف ادعای زیادی نکنین