بعد رفتن تو ..

به حدی بعد ِ تو داغون ِ حالم
که حبس کردم خودم رو کنجِ خونه
درارو قفل کردم تا که شاید
از عطرت چیزی اینجا جا بمونه

کشیدم پرده ها رو تا نبینم
چقد تو این اتاق تنهای تنهام
نبینم جای تو یه قاب ِ عکس ِ
سرمیز موقع سر رفتن شام

زمان از دست من دررفته بی تو
دقیقن بعد تو ساعت هنگ کرد
گمونم خونه هم دلگیره از تو
که بیتو سقفشو رو من تنگ کرد

پیشمونی خوره میشه به جونم
چرا جدی نبودم روی حرفات ؟!
با اینکه روزی میرم رو به شوخی
تو چن جا گفته بودی توی حرفات

یه وقتا اسمتو بلند میگم
هنوز باور نکردم رفتنت رو
تو بر میگردی اینجا مطمئنم
که عمدا جا گذاشتی پیرهنت رو

همین که ژاکت سبزو گذاشتی
جلو چشمم رو بند ِ جا لباسی
خبر داشتی که بی تو سرد ِ خونه
من ِ سرماییو خوب میشناسی

تویی که اینقده واست مهمم
بگو پس منو دست ِ کی سپردی
همینم خوبه بر عکس همیشه
کلید و این دفه همرات بردی

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

  • همین که ژاکت سبزو گذاشتی جلو چشمم رو بند ِ جا لباسی خبر داشتی که بی تو سرد ِ خونه من ِ سرماییو خوب میشناسی =D> =D> =D> =D> . بسیار زیبا و پراحساس @};- @};- ترانه هاتون از حس خیلی خوبی برخورداره و با مخاطب ارتباط برقرار میکنه،من که همیشه لذت میبرم @};- @};- لایک تقدیمتون @};- @};- @};-
  • مهدی عزیز ترانه ی با احساسی بود به احساس زیبات تبریک میگم فضا سازی قشنگی انجام دادی ولی یک نکته میخواستم عرض کنم الیته امیدوارم ناراحت از نقد من نشید اون هم در مورد ریتم کار هست مشکلی که من در ترانه ی شما دیدم این بود که شما ریتم و انسجام وزنی ترانه رو از دست دادین در چندجا شاید شما با یک وزن خاص این ترانه رو بخونین اما ترانه باید به شکلی باشه که وقتی مخاطب میخواد ترانه رو بخونه ترانه در هنگام خواندن روان و با یک ریتم جلو بره دلیل این مسئله هم مساوی نبودن بخش های بیت ها با هم هست در بعضی جاها مصرع های 10 بخش هستند در بعضی جاها 11 بخش ولی این تفوت به صورت هماهنگ و مساوی نبود و به همین دلیل ترانه در بعضی جاها در ریتم نامنظم میشه البته این مسئله از زیبایی ترانه ی شما و احساستون چیزی کم نمیکنه ولی به هر حال وظیفه ی خودم دونستم که این نکته رو خدمتتون عرض کنم باز هم به شما بابت فضا سازی زیباتون تبریک میگم و براتون آرزوی موفقیت بیشتر دارم
    • سلام ، من اوصلا ناراحت نمیشم اقای حریری عزیز اتفاقا یقین دارم وقتی ترانه ای واسه نقد گذاشته بشه پای همه چی شم باید باشه ... در مورد عدم انسجام وزنی من نمیدونم شما کجاها رو ده هجا دیدید ، چون در بندی که اقای تاج هم اشاره کردن هنگ و تنگ کشیدن و وزن یازده هجا رو تشکیل میده هر چند یک سکته ای وجود داره .. و در یه وقتا اسمتو بلند میگم ..که درست قبل اراسال ادیتش کردم و این بود (( مرتب میکنم هروز خودم رو )) بازم بلند در لند کشیده میشه ... و در من سرماییو خوب میشناسی.... خوب کشیدس ، پس هجاها که صد درصد درسته ، ریتمش هم یقینا درسته ، این مصرع هایی بودن که ده هجای به نظر میرسیدن ...ما ببقی که بدون شک یازده تان اما در سکته ها با شما و اقای تاج موافقم @};- @};-
  • سلا دوست عزیز @};- واقعا ترانتون خوب بود.اصطلاحاتتون خیلی زیبا بود به ذهن خلاقتون تبریک میگم @};- یک سری ایرادات هم بهش وارده. چون این سایت آکادمی هست و همه برای یادگیری اینجا هستیم عرض میکنم اصطلاح سر میز شام بک مقدار قابل لمس نیست بند سوم وزن به هم ریخته یه وقتا اسمتو بلند میگم(اینجاهم وزن در رفته) :-) استفاده از کلمه هنگ به بیتت سکته داده که خیلی راخت میتونستی عوضش کنی. سعی کن حروف ربطی رو خیلی کنار هم استفاده نکنی به حدی بعد ِ تو داغون ِ حالم که حبس کردم خودم رو کنجِ خونه درارو قفل کردم تا که شاید از عطرت چیزی اینجا جا بمونه @};- @};- @};- @};- @};- این بند عالی بووود و شروع محکمی داشتی =D> =D> =D> همین که ژاکت سبزو گذاشتی جلو چشمم رو بند ِ جا لباسی خبر داشتی که بی تو سرد ِ خونه من ِ سرماییو خوب میشناسی =D زیبا بود جاری باشی
  • خیلی عالی بود... و خیلی ملموس همه چی رو تو ترانه تون گنجوندین... همینم خوبه بر عکس همیشه کلید و این دفه همرات بردی =D> من به شخصه لذت بردم از خوندنش :-) موفق باشید @};-
  • سلام مهدي جان آفرين كار خوبي بود مرسي دوست من
  • سلام ایول......ترانه بسیار زیبایی بود... فقط این قسمت(یه وقتا اسمتو بلند میگم) بقیه عالی عالی =D> =D> =D>
  • به حدی بعد ِ تو داغون ِ حالم که حبس کردم خودم رو کنجِ خونه درارو قفل کردم تا که شاید از عطرت چیزی اینجا جا بمونه درود جناب نوروزی بهاری باشید @};- @};- @};-
  • پیشمونی خوره میشه به جونم چرا جدی نبودم روی حرفات ؟! با اینکه روزی میرم رو به شوخی تو چن جا گفته بودی توی حرفات @};- =D> ناهمگونی شعری ... میرم رو به شوخی در زبان عامیانه ترانه سنخیتی نداره و بی معناست .... کلمه هنگ با اون بند ناآشناست و جنابعالی از ترکیباتی در ترانتون استفاده کردید که به تصویر ترانه لطمه زده و روایت ترانه هم بسیار سطحی و بدور از آرایه های زیبای شعری پرداخت شده .... بخشی از نقد ترانتون بود که امیدوارم دوستانی که ترانتون رو یک سال پیش نقد کرده بودن به راحتی ازش نگذشته باشن .... مانا باشید .... امیر علی تاج
    • نمیدونم کجا رو دقیقا ناهمگونی شعری دیدید !! در حالی که من اصلا ترانه میگم .، درسته که شعر و ترانه اشتراکاتی دارند ولی ترانه به مراتب با شعر متفاوته .... روزی میرم رو به شوخی... به تنهاییی جمله نیست .. بلکه روزی میرم ... یک جمله س و به شوخی چن جا گفته بودی هم یه جمله .. و عامیانه س ... در مورد هنگ در جواب اقای رحیمیان توضیح دادم ، من ترجیح میدم ریسک کنم و ترکیبات و تصاویر جدید و به کار ببرم تا تصاویری که دیشب توو ترانه فلانی خوند م... حالا شاید هنگ با سلیقه شما جور نبود .. که لابد از طبع بد منه @};- @};- و در نهایت خیال شما راحت اگه این ترانه اینقد که شما میگی بد بود سر در اکادمی نبود ! @};- @};-
  • زمان از دست من دررفته بی تو دقیقن بعد تو ساعت هنگ کرد گمونم خونه هم دلگیره از تو که بیتو سقفشو رو من تنگ کرد @};- اگر فکر میکنید این بندها مشکل وزنی ندارن حتما شما درست میفرمایید @};- @};-
    • بازم سلام ، .. راستش من خودم قبل اینکه در مورد ترانه کسی نظر بدم یه امار از کاراش میگیرم ، من مدت کمی نیست ترانه میگم ، و اتفاقا ترانه های شما رو هم خوندم !! اینکه تو این سایت نکمتر حضور داشتم دلیل بر اماتور بودنم نیست .من دو ساله هست به طور مکرر نقد میشم و نقد میزارم . اما در مورد اون بند اصلا و ابدا مشکل وزنی نداره ،
      • درود از پرداخت و ترکیبات ترانه بسیار لذت بردم اما درمورد وزن و این بند : زمان از دست من دررفته بی تو دقیقن بعد تو ساعت هنگ کرد گمونم خونه هم دلگیره از تو که بیتو سقفشو رو من تنگ کرد کاملا با آقای تاج موافقم موفق باشید =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • بیت اولو خوب شروع کردی،ولی رفته رفته ضعیف تر شد،مثلا دقیقا بعد تو ساعت هنگ کرد ترکیب خوبی نیست،یا من ِ سرماییو خوب میشناسی،معنی بیت آخرتم مفهوم نبود،موضوع خوبی بود(کسی که خودشو حبس کرده برای فرار از همه)ولی بهتر میشد بهش پرداخت.
    • سلام سعید جان ممنون ازت ، در مورد ساعت نظری ندارم خب سلیقه س ، به نظر من ترانه باید حاوی تصاویر و ترکیبات جدید باشه ، که گاهن دلنشنین نیستند ولی این ریسکو و باید کرد .. وگرنه نوشتن ترانه ای اصلا سختی نداره .. اما در مورد منه سرماییو و خوب میشناسی.. اون مصرع رو باید در بیت و بند دید نمیدونم شما کجاشو خوب ندیدی . همین که ژاکت سبزو گذاشتی جلو چشمم رو بند ِ جا لباسی خبر داشتی که بی تو سرد ِ خونه من ِ سرماییو خوب میشناسی من عادت دارم تصاویر جوری بنویسم که بندها با هم در ارتباط باشن ، . @};- @};- @};-
  • بازم مشکل وزن و ساختار ترانه @};- =D> عزیز بیشتر رو این موارد کار کن @};- @};- @};-بنده نمیدونم کجا و چه اشخا صی با چه معلومات و سوادی ترانتون رو نقد کرداند که شما عزیز اینقدر اطمینان دارید به نداشتن مشکل وزنی در ترانتون به نظر بنده غیر از موردی که خودتون فرمودید بقیه بندها از وزن یک ترانه ایده آل خارجند . و در کل ساختار های (ع-ا) ترانتون رو هم رعایت نکردید عزیز دلم .. ضمنا حبس هم کشش وزنی داره و در کارکتر های آهنگسازی که اگر برسه قابل هضمه .... البته شانس اوردید سرکار خانم غلامی عزیز چند وقتی به آکادمی سر نمی زنن اونوقت بنده هم باید فراری میشدم ..... موفق باشی عزیزم
    • ممنونم جناب تاج ، حتما حق با شماست ، ولی صرفا جهت بالا بردن وزن ادبی این انجمن نظرات رو با دلیل اعلام کنید بسیار مناسب تر خواهد بود .. چون این ترانه مال یک سال پیشه و نقد شده ، و به نظز جز حبس در مصرع دوم اشکال وزنی دیگه ای نداره ...
  • سلام ترانه ی زیبایی بود... =D> =D> =D> =D> =D> @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • سلام *** لایک تقدیم به ترانه زیبات*** بر می گردم***
  • تویی که اینقده واست مهمم بگو پس منو دست ِ کی سپردی همینم خوبه بر عکس همیشه کلید و این دفه همرات بردی @};- زیبا بود آقای نوروزی @};-