سایه

سایه ام سنگینه رو سرت میدونم
تا نرفتی برگرد من به تو مدیونم
رنگ تردیدم من رنگ مرگو اجبار
تو منو نشناختی با هجوم انکار

توو شب تاریکم تو چه حالی داشتی
تو تظاهر کردی که منو نشناختی
جای من کمرنگ شد تو تحمل کردی
من به تو محتاجم چی میشه برگردی

من که سربار بودم سایمم (سایه ام) سنگینه
ظاهرا بعد از این انتظارت اینه
که تورو نشناسم بی تفاوت رد شم
مدعی نباشمو سر راهت سد شم

https://www.academytaraneh.com/75763کپی شد!
1327
۱۰۲

  • حسین خزایی تبریک دوست من زیبااا بوود @};- @};- @};- @};- @};-
  • حسین موسوی araneye khubi bod ali agha @};- @};- @};-
  • شهرام حقیقی سلام علی جان ترانه زیبایی ازت خوندم اما بعضی جاها ی کم سخت خونده میشد من که سربار بودم مدعی نباشمو درود بر شما @};-
    • علی یاری سلام شهرام جان درباره ی نقدت ناراحت نمیشم همه میدونن که من عاشق نقد شدنم ولی با نظرت کاملا مخالفم ممنون از حضورت @};- @};- @};- @};-
  • کریم غمخوار قشنگ بود ترانه ت. به نظرم به جای سایه ام در شروع ترانه "سایه م " بزاری به ترانه نزدیکت تره."سا" اگه کشیده تر خونده بشه مشکلی پیش نمی اد @};-
  • جابر جعفرزاده |فــاتــح| سلام علی جان ترانه ی زیباییه عزیز این ترانه رو خونده بودم در اولین ساعات انتشارش ولی فرصت نشد کامنت بذارم آفرین عزیز پیشرفتت بی شک خوشحالم میکنه :-) @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • روشنا شيخيان سلام زيبا بود @};- @};- @};- @};-
  • حمیده سادات غفوریان سلام آقاي ياري بي زحمت اسم اين داروهايي كه واسه دوپينگ مصرف مي كنيد به منم بگيد ;)) ;)) پيشرفتتون واقعا قابل تحسينه فقط چندتا نكته: اول:به خلق تصوير شاعرانه توو ترانه هاتون بيشتر فكر كنيد دوم:سايه ام از زبان ترانه خارج بود. سوم: "داشتي و نشناختي" حتي قافيه ي آوايي هم نيستن. چهارم: "جاي من كمرنگ شد" براي من تداعي گر مفهوم خاصي نبود و ضمنا با "تو تحمل كردي" ارتباط چنداني نداشت شايد "نقش من كمرنگ شد" بهترباشه. پنجم: ديگه نكته اي نبود :-) با آروي موفقيت براي شما راي تقديمتان @};- @};- ((درخشان باشيد))
    • علی یاری سلام استاد بزرگوارم ................. پنجم چی ؟ روتون نشد بگید........؟ تمام نقد ها و فرمایشات شما رو با جان و دل میپذیرم اشتباه های این حقیر را نادیده بگیرید .......... هر وقت شما گفتید این کلمات و موضوعات زیبا را از کجا پیدا میکنید من هم جای دارو هارو لوووو میدم ;)) ;)) ;)) خوشحال شدم از حضور پر مهرتون
      • علی یاری فقط باید بگم که برای سرودن این ترانه دستم بسته بود من موضوعی رو که ازم درخواست شده بود رو نوشتم و نمیتونستم بیشتر از این روش خود نمایی کنم این ترانه قراره با صدای فرهاد عبدی اجرا بشه استاد @};- @};- @};- @};- @};-
      • حمیده سادات غفوریان این شمای شاعرید که باید تمام هویت یک آهنگو بسازید و حتی روی خواننده تاثیر بذارید نه خواننده و خواست اون روو شما. اینو همیشه مدنظر داشته باشید :-)
      • علی یاری چشم استاد.......
  • فریبا رئیسی (نرجس) @};- @};- @};- @};- @};- =D> =D> =D> =D>
  • لیلا یزدی بسیار زیبا جناب یاری @};- لایــــــــــــــــــــک @};- @};- @};-
  • فاطمه بهشتیان خیلی دوستش میدارم ترانه تون رو @};- ظاهرا بعد از این انتظارت اینه که تورو نشناسم بی تفاوت رد شم =D>
  • مریم سپید =D> لایک :-)
  • رامیار بمانی @};- @};- موفق باشی
  • فریبا سید موسوی =D> =D> =D> @};- @};- @};- @};-
  • فریبا سید موسوی سلام آفرین.ترانتون به معنی واقعی کلمه ترانه بود و خیلی مناسب اجرا. روونی کارتون و ریتم و وزن از ویژگی‌های خوب ترانه هست و همینطور کوتاهی کار ودر عین حال. پرداخت مناسب ابیات و جمع بندی احساستون در همین ابیات کوتاه .خیلی خوب بود موفق باشید
    • علی یاری سلام فریبا جان.... الان من دارم پرواز میکنم با تعریفای شما......... به پای کارهای زیبای شما نمیرسه ممنون از حضور پر امید شما.......... @};- @};- @};-
  • الهه صادقي سلام برادر خوبم. شرمنده بابت نبودنم... ترانه تون و احساس زيباش به دلم نشست... @};- @};- @};- @};- @};-
    • علی یاری سلام خدمت الهه خانوم گل ..... خواهر عزیز نبودن شما ناراحتم نمیکنه حتما سرتون شلوغ بوده که نمیرسیدید به این حقیر سر بزنید شما رو سر ما جا دارید . ممنون از حضورتون..... @};- @};- @};- @};- @};-
  • محمدرضا دهقانی سایه ام سنگینه رو سرت میدونم تا نرفتی برگرد من به تو مدیونم رنگ تردیدم من رنگ مرگو اجبار تو منو نشناختی با هجوم انکار آقا خسته نباشین @};-
  • مسعود حسنی واقعا با این ترانه ارتباط گرفتم درود @};- @};- @};- @};-
  • صادق شيخي كار قشنگي بود علي عزيز..وزنشو دوست داشتم آفرين =D> ..فقط كاش سايه ام رو يجوري درستش كني مخصوصا اينكه اول كاره..موفق باشيد :-) @};- =D>
  • شادمهر کریمی @};- @};- @}; براوو من براوو رو به هرکی نمیدماااااااااااااااااااااااا البته با :ووو: کمتر
  • امیرعلی تاج با ترانه های ریتمیک و زیبایی که ازت میخونم یقینا اینده روشنی در زمینه ترانه و موسیقی خواهی داشت اگر بتونی عزیز نت و ملودی رو هم مسلط بشی حرفای زیادی برای گفتن خواهی داشت @};- =D>
  • مجتبی پورکاشانی سلام علی عزیز چیزی که درباره تو خوب فهمیدم اینه که ذاتا می تونی ملودی ساز بهتری باشی. البته ترانه سرای خوبی هم هستی اما کاملا ملودی رو توی ترانه ت حتی به صورت نوشتاری میشه احساس کرد. روون بودن چیزی بود که گاهی توی ترانه ت کمبودش احساس می شد. یه مقدار هم به نظرم واژه ها خیلی جور و مفهوم نبودن.مثلا من ضرورت و کارآیی "هجوم اجبار" توی بیت اول رو نمی فهمم. بیت دوم دوم "داشتی" و "نشناختی" که قافیه نیستم برادر. توقع داریم ازت بیت اخر هم که میگی: "ظاهرا بعد از این انتظارت اینه که تورو نشناسم بی تفاوت رد شم مدعی نباشم و...." بعد یهو میگی سر راهت سد شم. چه جوری یه بار توقع داره رد شی و یه بار توقع داره سر راهش سد شی. به جز این ایرادات ترانه خوبی ازت خوندم عزیز. مخصوصا که از دوگانگی زبان داری فاصله میگیری. این عالیه. راستش، گاهی احساس می کنم خیلی بیرحمانه ست نقدهام نسبت بهت تا دیگران. اما دلیلش فقط اینه که می دونم می تونی بهتر باشی. اگه نبود اصلا چیزی نمی گفتم. همیشه شاد و موفق باشی دوست عزیزم @};-
    • علی یاری سلام داداش گلم من همیشه از نقد های شما استفاده میکنم و سعی میکنم ازت یاد بگیرم مرسی که با دقت کارو خوندی .... در باره ی قافیه ها موافقم که درست نیستن ولی یه سوال دارم ؟ داشتی و نشناختی قافیه آوای محسوب نمیشن ؟ ممنون میشم کمکم کنی ...........آقا وقتی رو ملودی ترانه رو میخونم با هم سازگاری دارن.؟ درباره ی هجوم انکار هم چیزی دیگه ای به ذهنم نرسید ولی مشکلش چیه ؟ بیت آخر هم یه ذره گنگه ولی معنی درستی داره اگه مصرع اخرو به صورت پشت سرهم خوند......سخته توضیح دادن معنی جمله ام ولی منظورم این بود که تو انتظارت اینه که بعد از این تو رو نشناسم و مدعی نباشم که سه وقتی واسه من بودی و نشه که یه روزی سر راهت سد شم.......... ولی بااین حال من هنوز 18 سالمه و کم تجربه ام قطعا با کمک های شما و عزیزان دیگر جبران میکنم.... ببخشید که نتونستم توقعت رو برآورده کنم....... :-x :-x :-x :-x :-x :-x :-x :-x :-x مانا باشی @};- @};- @};- @};-
      • مجتبی پورکاشانی مطمئنم با این روحیه نقدپذیری که داری خیلی زود تبدیل پیشرفت فوق العاده ای می کنی. در مورد قافیه آوایی بودن داشتی و نشناختی، نه. قافیه آوائی هم نیستن. ببین قافیه آوائی رو من اینطوری تعریف می کنم و مجاز می دونم: وقتی حرفی نقطه بر هم زننده قافیه شدن دو کلمه هست که «خونده نمیشه یا حس نمیشه». مثلا "نگاه" با "خدا". این دو کلمه قافیه نیستن. اما چون "ه" می تونه در حین خوندن شنیده نشه، می تونیم این دو رو قافیه آوائی قرار بدیم. یا وقتی که از لحاظ الفبایی دو کلمه تفاوت دارن اما نوع خوندن یکیه. مثلا "سکوت" و "سقوط" در بعضی کتابها بعضی کلمات به عنوان قافیه آوائی معرفی شدن اما ما خودمون باید واقعا بدونیم که چی زیباست چی زیبا نیست. ببین "هجوم انکار" ترکیب بسیار خوبیه. اما به نظرم جاش توی اون بیت نیست. هجوم کلمه سنگینیه که باید براش پیش زمینه ای ساخت. البته سلیقه من بود این. من منظورت توی بیت آخر رو همون دیشب هم فهمیدم عزیز. اما مسئله اینجاست که مخاطب خیلی سخت، خیلی سخت میتونه منظورت رو تحلیل کنه. شاید با کمی جابه جایی بشه درستش کرد همین الانشم نسبت به سنت خیلی جلویی علی عزیز. روزهای خوبی واست در راهه منتظر ترانه های بعدیت هستم شاد باشی دوست عزیزم @};-
      • علی یاری واقعا صحبت هاتون سرشار از یه درس کامل و مهربانی و امیده................. از ته وجودم خوشحالم که با کسایی اشنا شدم که بدون هیچ چشم داشتی فقط به فکر کمکن داداش گلم تقدیم به قلب مهربونت @};- @};- @};- @};- @};-
      • رضا معظمی مجتبی جان جسارت میکنم اما تعریفمون از قافیه آوایی با هم فرق داره."میرم و میدم"قافیه آوایی هست و اونایی که شما فرمایش کردین "اکفا" هست.نمیدونم شاید من اشتباه میکنم.اما من اینطور شنیدم.سکوت و سقوط قافیه هستن ولی اکفا.یعنی تو نوشتن فرق داره.ولی آوایی نیست... ببخش هی میام دنبال نقدات و میخونمشون.یاد میگیرم ازت :) علی جان سلام به حرفای مجتبی گوش کن که کلن خوب نسخه میپیچه :)
      • مجتبی پورکاشانی نه اتفاقا خیلی هم خوشحال میشم رضا جان. شما کاملا درست میگی. اگه از نگاه شعر کلاسیک بخوایم به قضیه نگاه کنیم سکوت و سقوط میتونه اکفا تلقی بشه. یا مثلا توی ترانه قبلی که با هم سر قافیه هاش صحبت کردیم قبله گاه و تکیه گاه به نظرم از نگاه کلاسیک میتونن ایطای جلی باشن. اما بحث من توی ترانه ست. من نگاه شخصیم به ترانه کاملا با شعر تفاوت داره. به نظرم توی ترانه اگه بخوایم درگیر این مسائل بشیم که دیگه ترانه میشه همون شعر. (البته هرکس سلیقه ای داره) قضیه اکفا و ایطا و اقوا و انواعشون در مبحث عیوب قافیه هستن. اما به نظر شخص من (اگه نظرم رو بخوای بدونی) ما توی ترانه می تونیم اینها رو بیاریم در مبحث آوا. چرا؟ چون ترانه روی کاغذ نیمی از ماهیت خودش رو داره. وقتی کامل میشه که آهنگ بهش اضافه بشه. به دلیل همین وابستگی به آهنگ من اعتقاد دارم از بحث عیوب قافیه فاکتور بگیریم و همه رو در قالب آوا و قافیه آوایی بررسی کنیم. باز هم میگم چون ترانه علم نیست، من سعی دارم توی کارهام و نقدهام چهارچوب هایی رو تعیین کنم که خودشون بتونن نظریه باشن(هر چند شاید بعضی ها اینو نپسندن). ولی اگر بحث، بحث غزل بود حرفت رو کامل می پذیرفتم. خیلی هم خوشحال میشم از بودن کنار دوست با سوادی مثل شما @};-
      • رضا معظمی من چون جلسات خانه ترانه رو شرکت میکنم دقیقن این داستان واسم پیش اومده: "سقوط و روبروت " رو قافیه گرفتم و کسی اصلن حرفی دربارش نزد.اونجا خودت میدونی که چقد سخت گیرن و چقد کار بلد.ولی یادمه اولین ترانم "همنشین کلاغ ها" که بعدن تو آکادمی هم گذاشتم یه بند قافیه اش این بود: "میرم و میدم" گفتن این قافیه آواییه...و ایراد بهش وارد کردن. من خودم نمیدونستم اون موقع.ولی حالا بیشتر از همه حساسم روش.اینم قافیه گرفتم که خیلی از دوستان قافیه دونستن و حتی تو این سایت هیچکس نگفت قافیه نیست اما تو خانه ترانه گفتن قافیه نیست: "زنده ای و آینده ای" که بازم من فک میکردم قافیست اما انگار قافیه بیشتر از اینا مهم بود... فدات مجتبی جان :)لطف داری @};-
      • مجتبی پورکاشانی با تمام احترامی که برای خانه ترانه و کارگاه های دیگه قائلم و معتقدم بودنشون مفیده اما برخوردهای سلیقه ای این محیط ها رو نمی تونم توی فضای ترانه تحمل کنم و برای همین سالهاست پا نگذاشتم توی هیچ کدوم از این محفل ها. ترانه علم نیست هنوز. برای همین این شائبه ها زیاد به وجود میاد. مثال نقض زیاده توی این بحث قافیه. ولی ایمان دارم که توسل به مرجع شعر راه گریز از این سردرگمی نیست. باید زمان بگذره شاد باشی عزیز @};-
      • علی یاری سلام آقا رضای معظمی. بله حتما ...مسلما شما و مجتبی جون از بهترین های آکادمی هستین @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • یاسمن شکفته ریتم شاد با مضمون غمگین... لذت بردم و واسم جذابه این جور ترانه ها "جای من کمرنگ شد تو تحمل کردی من به تو محتاجم چی میشه برگردی... " @};- موفق باشید
  • سید ایمان پورحسینی درود علی آقا :-) @};- @};- @};- دمت گرم پسر :-)
  • نرگس ادهمی جای من کمرنگ شد تو تحمل کردی @};- @};- @};- =D> کار زیبایی بود علی عزیز.. @};- @};- @};-
  • ندا طالبی سلام خیلی با احساس بود =D> بند اخرش رو بیشتر دوست داشتم :-) @};- @};- @};- @};- من که سربار بودم سایمم (سایه ام) سنگینه ظاهرا بعد از این انتظارت اینه که تورو نشناسم بی تفاوت رد شم مدعی نباشمو سر راهت سد شم
  • مجید صادقی سلام داداشی گل یه کار کوتاه زیبا و روون واقعا عالی بود لذت بردم از خوندن کار زیبات آفرین =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> شدیدا لایکی
  • رحیم ممبنی گرمسیری سلام عللللللللللللللللییییییییییییی ج.و.ن.م ترانه خیلی خیلی خیلی خیلی بود داداش @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • روناک عساری @};- ☼سلام دوستم☼ @};- خیلی ترانتو دوست داشتم =D> =D> توو شب تاریکم تو چه حالی داشتی تو تظاهر کردی که منو نشناختی جای من کمرنگ شد تو تحمل کردی من به تو محتاجم چی میشه برگردی @};- @};- @};- لایک تقدیم به شما @};-
  • فریبا رستگار سلام آقای یاری ترانه ی زیبایی سرودید،ارتباط خوبی گرفتم باکارتون =D> =D> =D> =D> فقط به نظر این قسمت از کارتون،جای من کمرنگ شد تو تحمل کردی،بابقیه مصرعا ارتباطی نداشت چون داره شماروترک میکنه وشما از تحمل حرف میزنید.. مرسی از ازاین ترانه @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
    • علی یاری سلام خانم رستگار منظرم این بود کسی که تا دیروز دیرو نمیتونست تحمل کنه حالا نبودمو تحمل میکنه نظر شماه هم درسته یه ذره گنگه ممنون از دقتتون @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • امین بهاری زاده سلام بر داداش گلم ترانه ی زیبایی بود... از خوندنش لذت برم...اینم جایزه ت =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • مجید شمس ترانه خوبی بود علی جان فقط داشتی و نشناختی / قافیه سالم نیست برای پایان هم یه بند کم داری به نظرم تا بهتر تموم شه ترانت @};- @};- @};-
    • علی یاری سلام مجید جان نقد درست و به جایی بود ممنونم ازت استاد مهربان این ترانه هم به احتمال زیاد اجرا بشه رو ملودی اگه خونده بشه مشکلی پیش نمیاد...... @};- @};- @};- @};- @};-
  • سامان جاويدان علی جان آفرین خوندمتو لذت بردم @};- =D> دست مریزاد
  • فرزاد كشاورز بسیار زیبا بود علی جون خیلی لذت بدم از خوندنش راستی داداش نمی دونی چرا ترانه های ارسالی مو مدیر سایت تایید نمیکنه ماکه شانس نداریم @};- موفق باشی
    • علی یاری سلام فرزاد گل.............. مرسی از حضورت حتما مشکلی پیش اومده حتما درست میشه به امید موفقیتت و ترانه باران (به قول دیانا ) @};- @};- @};- @};-
  • آمنه نقدی پور توو شب تاریکم تو چه حالی داشتی تو تظاهر کردی که منو نشناختی جای من کمرنگ شد تو تحمل کردی من به تو محتاجم چی میشه برگردی بسیار عالی @};- لایک @};- @};- @};-
  • محمود خرمی فرد زیبا بود @};- =D>
  • بهارناز اویسی زیبا بود علی عزیز @};- @};- @};- لایک@};-
  • علی اصغر شریفی زیبا بود @};- :-) @};-
  • لاله رمضانیان رنگ تردیدم من رنگ مرگو اجبار تو منو نشناختی با هجوم انکار لایک علی جان =D> =D>
  • معصومه قریشی توو شب تاریکم تو چه حالی داشتی تو تظاهر کردی که منو نشناختی جای من کمرنگ شد تو تحمل کردی من به تو محتاجم چی میشه برگردی =D> =D> =D> =D> یه دونه ای داداشی ؛ لایک شدید @};- @};- @};- @};-
    • علی یاری سلام عزیزم چه افتخاری نصیبم شده که اول شدی شدیدا خوشحالم.................. مرسی از حضورت پر مهرت @};- @};- @};- @};-
      • علی یاری سلام خدمت همگی آهنگ تحمل کن با صدای فرهاد عبدی منتشر شد آهنگ و تنظیم : فرهاد عبدی ترانه : علی یاری http://www.ali-yari.r98.ir/ امیدوارم لذت ببرید