انگ

بیا با هم دوره کنیم
درسی که زندگی داده
مشقای روزای سیاه
اتفاقای افتاده

زجرای چرکیده زیرِ
پوستِ سیاهِ روحمون
سقفِ خرابِ آرزو
رویاهای دور و پنهون

یکی بگه کِی میشه پس
ازین زندون آزاد بشیم
چرا دروغ؟که معلومه
ما هممون یه زندونیم(هستیم)

وقتی به دنیا اومدیم
انگُ به ما زد دنیامون
کاری نمیشه کرد و این
حکمو بریدن برامون

حکمِ زندونیِ دنیا
حکمِ فهمیدن و دردش
حکمِ دیدن و سکوت و
حکمِ تنهایی و مردش

دوره نمیخواد بهتره
رد شیم بی فکرِ خاطره
باید بریم و گم بشیم
اونجا که هر نوری میره

فقط واسه آروم شدن
رد شیم ازین دنیای زشت
نه واسه ترس و خستگی
یا که جهنم و بهشت

ردشیم بریم تموم بشه
زندگیِ زندون وار
با من بیا هم سلولی
رد شیم از فکرِ هر دیوار

مهدی کامرانی

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

  • حکمِ زندونیِ دنیا حکمِ فهمیدن و دردش حکمِ دیدن و سکوت و حکمِ تنهایی و مردش... خيلي عالي بود...احساسشو دوست داشتم. گاهي وقتا خوندن يه تيكه از احساس يه هم ترانه براي جاري شدن اشكت كافيه... الان از همون گاهي وقتاست @};- :-(
  • حکمِ زندونیِ دنیا حکمِ فهمیدن و دردش حکمِ دیدن و سکوت و حکمِ تنهایی و مردش @};- @};- سلام، زیبا بود و بند بالا دردو میشد خوب حس کرد سربلند باشید/
  • سلام مهدی جان آفرین واقعا لذت بردم و استفاده کردم از این سروده ی زیباتون مرسی داداش =D> =D> =D>
  • حکمِ زندونیِ دنیا حکمِ فهمیدن و دردش حکمِ دیدن و سکوت و حکمِ تنهایی و مردش @};- @};-
  • سلام آقای کامرانی عزیز ترانه تونو خوندم ..درددلتون رو هم با گوش جان شنیدم ..اگر می خواهید از این زندون آزاد بشید ..قدم رنجه بفرمایید به ترانه ی ترس دوری که در صفحه ی نخست سایت گذاشته شده.. مراجعه بفرمایید خدمتتون گفتم در اونجا که چطوری فرار کنید از این زندون (البته به عنوان یه همبند عرض میکنم ها..خودمم قصد فرار دارم..!) ماشاءالله از جاتون که تکون نمی خورید ..راه بیفتید بیاید از دوستان دوری نکنید .. دعوتید از یه هم سلولی یا همبند ..هر کدومو خودتون ترجیح میدید ..من زیاد وارد نیستم ..منظورم اینه که سابقه دار نیستم.. ! @};- @};- @};- @};- @};- ترانه تون قشنگ بود قربان ..واقعیت همینه ..ولی ما آدما زرنگتر از این حرفاییم که از این بادا بلرزیم ..باید دنیا رو زیر پامون بلرزونیم ..بیاین منتظرتونم . :">
    • سلام آزاده خانوم الان که دارم جواب میدم مامورای زندان دنبال شمان برتون گردونن به زندون باور کنین وقت هم خیلی ندارم روزا بیام و هر روز یه ترانه از دوستان میخونم و نظرمو میگم به ترانه های شما لااقل یکی درمیون سرزدم اگه توو سایت بودم ممنون از لطف همیشگی شما من ازون زندونیای خطرناکم که پام غل و زنجیره نمیشه زیاد تکون بخورم :) قربان شما @};- @};- @};-
  • درود مهدی جان مضمون کارت رو دوست داشتم از خیلی جهات باهات موافقم سپاس @};-
  • کار خوبی بود موفق باشید @};- @};- @};-
  • آقای مهدی کامرانی عزیز سلام کارتون رو خوندم و نتونستم ازش ساده بگذرم، احساس کارتون خوبه و می پسندم بیا با هم دوره کنیم درسی که زندگی داده مشقای روزای سیاه اتفاقای افتاده حس القا شده زیباست و داده و افتاده بخوبی قافیه افتادن. زجرای چرکیده زیرِ پوستِ سیاهِ روحمون سقفِ خرابِ آرزو رویاهای دور و پنهون حس القا شده زیباست ولی روحمون و پنهون قافیه نیستند. یکی بگه کِی میشه پس ازین زندون آزاد بشیم چرا دروغ؟که معلومه ما هممون یه زندونیم(هستیم) حس القا شده زیباست ولی بشیم و زندونیم (هستیم) قافیه نیستند. وقتی به دنیا اومدیم انگُ به ما زد دنیامون کاری نمیشه کرد و این حکمو بریدن برامون در اینجا دنیامون و برامون به خوبی قافیه افتادن. حکمِ زندونیِ دنیا حکمِ فهمیدن و دردش حکمِ دیدن و سکوت و حکمِ تنهایی و مردش حس القا شده زیباست و دردش و مردش به طور هنرمندانه قافیه هستند. دوره نمیخواد بهتره رد شیم بی فکرِ خاطره باید بریم و گم بشیم اونجا که هر نوری میره حس القا شده زیباست ولی باز خاطره و بهتره قافیه نیستند. فقط واسه آروم شدن رد شیم ازین دنیای زشت نه واسه ترس و خستگی یا که جهنم و بهشت حس القا شده زیباست ولی بطور هنرمندانه ای زشت و بهشت به کارتون زیبایی بخشیده و البته با هم قافیه هستن. ردشیم بریم تموم بشه زندگیِ زندون وار با من بیا هم سلولی رد شیم از فکرِ هر دیوار زندون وار و دیوار هم به زیبایی در بند آخر قافیه افتادن. در آخر اگر آقای کامرانی عزیز اگر در انتخاب درست قافیه ها در ترانتون دقت و وسواس بیشتری داشته باشید ترانه ای به مراتب پویاتر و زیباتر و احساسی تر خلق خواهید کرد. قافیه به شعر و ترانه صلابت و زیبایی خاصی می بخشه. در کل به دور از تمام این موارد حس ترانه سرایی و ترانتون واقعا زیبا و قابل ستایش است. موفق باشید. @};- @};- @};-
    • ممنون آقا امین آقا این =D> و این @};- بخاطر انرژی و وقتی که گذاشتی ماشالا :) لطف کردی ضمنن خاطره و میره که میدونم اونم میفرمایی قافیه نیست :) مچکر ولی خب میدونی شما که ترانه های استادان ما هم پر ایرادن و همه بازم به به چه چه میگن و شنونده همینقدر که شبه قافیه بشنوه براش کافیه ولی خب از نظر نقد درست میفرمایی :) ممنون @};- @};- @};-
      • سلام مهدی عزیز حیفم اومد کار زیباتونو بخونم و نظر و نقدم ننویسم. مطمئنم با کمی دقت و وسواس بیشتر ترانه هایی بهتر از اینها میشه از شما شنید، شک نکنید. البته این کمترین خاک کف پای همه ی بچه های آکادمی و کوچیکه همشونم بالخص شما هستم. اقای کریمی شما ترانه های آقایان کاکایی، افشین یداللهی و دیگر دوستانی رو ملاک مقایسه قرار بدید که مو لای درزش نمیره نه کسایی که وقتی ترانشون به گوش امثال من نوعی که از شعر و ترانه و شعور و فهم اون حتی بی بهره ام می رسه به سادگی می تونم ازش ایراد بگیرم و شاید ایراداتم هم به جا باشه. مثلا بنظر شما ترانه های آلبوم حدید محسن ... با آلبوم قبلی شون تفاوت نداشت ( نکته ای بود که خیلی از دوستان عرصه موسیقی و هنر بهش اشاره داشتند و اصلا بازتابش رو در بین مردم هم می شد دید). آقای کامرانی عزیز در جهانی که ترانه ها در دنیای امروز بیان حال درد مردم، بیان مسایل سیاسی و اجتماعی، بیان احساسات و عواطف ملل مختلف و ... است و یکی از بهترین زبانهای ارتباط فرهنگی و اجتماعی ست و مردم از هر قشر و هر سطح اجتماعی با هر مدرک تحصیلی و .. بهتر از هر استاد موسیقی و ترانه سرایی ترانه ها و آهنگ ها را نقد و رصد می کنند آیا دوستانی که در هر گوشه و زمینه ای از موسیقی و ترانه و هنر کار می کنند نباید در پی ایجاد یک اثر فاخر و در خور توجه برای این مردم که سرمایه های هنری هر کشور و مخاطب و خواستگاه هنرمندان هستند همت گمارند. البته در این نظر دیدگاه شما فقط یک بهانه بود تا به بعضی از دوستان آکادمی اشاره کنم که بنده به عنوان یک تازه وارد و یک دوستدار کمترین هنر با هیچ یک از دوستان خصومت شخصی نداشته و البته دیدگاه های این حقیر از توانایی این عزیزان و هنرمندان نه می تواند و نه می خواهد چیزی کم نماید و البته هم نمی تواند. آیا آکادمی ترانه جایی برای شناخت نقاط ضعف و قوت آثار نگارندگان آن و شکوفا شدن ذوق و قریه این دوستان و هنرمندان نیست؟ آیا این انصاف است که ساده از کنار آثار فاخر دوستان در این آکادمی و یا هر کجای دیگر بگذریم بدون آنکه حتی در یک جمله به تحسین اثر و صاحب اثر بپردازیم و بلعکس آثاری که در عین سادگی و احساس هنری دارای اندکی اشکال ناچیز و مختصر هستند و با نگاه نقد ملایم و صحیح تصحیح می شوند و به آن اثر و صاحب آن در بهتر بارور شدن اثر و آثارش کمک می کند نپرداخت. به امید آن روزی که هر کس بهترین نقد کننده اثر خود باشد. در آخر به نقل از یکی از اساتید به خودم اشاره می کنم: شاید باید شیوه ی سخنم را عوض کنم. پیروز و سربلند باشید @};- @};- @};-
      • ممنون ولی آقا امین دقت نمیکنی به صحبتاما :) گفتم استادان ترانه سرا مثل یغما و قدیمیهایی مثل صحرایی یا برزویی و... اینا که تازه کار نیستن ولی ایرادهای قافیه ای بسیار دارن بسیار بابک صحرایی که اصلن هر ترانش پر ایراد قافیه ای هست اما ارزش کارش بالاست چون معنا و مفهوم ارزشش بیشتره ولی میگم توجه نکردین به حرفام با اینکه دو سه خط بیشتر نبود برخلاف نوشته های شما که "ولی درست میفرمایین از نظر نقد و ایراد هست" مچکر :) @};- @};- @};-
  • dorud bar Shoma duste gerami ziba neveshtid