قحطی

یه قاشق و یه چنگال، خشک شده توی دستم

گرسنه محبت…نزدیک تو نشستم

لیوان و پارچ خالی، وای که چه حالی دارم

من تشنه نگاتم، بیا بشین کنارم

تو رستوران ِ احساس، از جیگر، دل رو خواستم

سیلی زدی تو گوشم، آخه چرا رو راستم؟

قاروقورِ قلبِ من، تو تیکِ ساعت شکست

وقتی دست گرم ِ تو رو پوست سردم نشست

یه ژانر خشم تو چشمات،اشتهای منو کُشت

قلبم رفت توی معدم،اعتراضم، توی مُشت

چشام رو خون گرفتو بارون چکید، رو گونم

همه سیرا خندیدن، به این دل ِ دیوونم

فریزِ خون تو مغزت،من تو قحطی، اسیرم

تو سندرُمِ گلدفیشی،منم دارم میمیرم!

 

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

https://www.academytaraneh.com/63755کپی شد!
1992
۴۶

  • مهدي دمي‌زاده سلام دوست من... یه مقداری بریز و بپاش واژه ها زیاد به نظر میرسه بیشتر سعی در مراعات نظیر بودنه کار بوده یه نمه احساس میکنم نیاز به پختگی بیشتری داره کار این ریتم خوندن، که ناشی از وزن کاره ، کار رو به عمق نمیکشونه هر چند که در پس واژه ها دریایی عمیق نهفته باشه
  • آراس . مقامی ;)) سلام دادا خیلی باحال و بامزه بود میسی
  • سعید غلامی یه قاشق و یه چنگال، خشک شده توی دستم گرسنه محبت…نزدیک تو نشستم ماهیار عزیز ترانه ی زیبایی بود پایدار و بر قرار باشید @};-
  • صادق شيخي زبان اين ترانه از جنس طنز تلخ بود كه بيشتر در كاراي اجتماعي و سياسي ديده ميشه و به ترانه هاي عاشق @};- انه نمياد..تعداد آدمايي كه ميدونن سندروم گلدفيشي چيه خيلي كمه و آوردن اين عبارت باعث گسستگي ارتباط شما با مخاطب ميشه..موفق باشيد
    • میلاد ماهیار سلام دوست من ممنون از نظرتون همونطور که خودتون گفتین "بیشتر" در کارهای اجتماعی وسیاسی دیده میشه وحی منزل که نیست توی کارهای عاشقانه دیده نشه اما به این توجه نکردید که کار سبک راک داره و اصلا از موزیک خارجی که بگذریم در موزیک های ایرانی مثل لیلی که آقای سینا حجازی خوندن و بعضی از کارهای ایشون کارهای راک گروه پستچی(همچین اسمی داشتن) کارهای طنز عاشقانه تلخ که اتفاقا به نظر من خوب در اومدن کاملا دیده شده و شناخته شده هست و حتی در کارهای بروبکس طنز رو میشه در کارهای عاشقانه دید هر چند تلخ نیست.درمورد تعداد آدمهایی که می دونن سندروم گلدفیش چیه خیلی کمه با شما موافق نیستم چون 2 فیلم موفق در این زمینه یکی خارجی با بازی آدام سندلر و یکی کپی کاری ایرانی از اون با بازی محمد رضا گلزار(بازیگری که دوسش ندارم) ساخته شده و خیلی ها این رو دیدن و داستانشو می دونن و حتی از تلویزیون ایران البته با سانسور فیلم خارجیش پخش شده، تازه اگه هم ندونن بقیه لغت های شعر رو می شناسن و به نظر اگر شعر یا آهنگش رو دوست داشته باشن یه سوال توی ذهنشون ایجاد میشه که این سندروم چی هست و یه چیزی یاد می گیرن(اینترنت هم که خدا بده برکت از شیر مرغ تا جون آدمیزاد توش هست فقط کافیه سرچ کنن) که به نظر من نکته مثبتیه.البته ممنون از وقتی که گذاشتین خیلی ممنونم و موفق باشید
  • محسن سلج محمودی من به رسالتی که کار داره احترام میزارم و حق شما برای تالیف ناگفته ها تازگی داشت اما ایده ال نبود...البته نظر شخصیه بندست کاش زمان بیشتری رو برای باز نگری اثر خرج میکردید... همینکه خالی شلیک نمیکنید کلی ارزش داره... @};- منتظره ترانه های دیگت هستم
    • میلاد ماهیار درود دوست من ممنون از نظرتون ،به هر حال نظر شماست . ارزشمند، اگر کسی کار رو برای آهنگ سازی یا خوندن انتخاب کنه شاید روش ویرایش کردم ولی دوست دارم دست نخورده باقی بزارمش کاری که ویرایش بشه دیگه از دل نیست@};-
  • محمدرضا رجب پور عجیب بود میلاد جان عجیـــــــــــــــــــــــب! البته نمیشه گفت بد بود.یه جوارایی میلادی* بود دیگه! ;)) در کل سه دقیقه ای جالبی دوست عزیز. @};- (*میلادی به معنای خاص است!) ;))
  • نجمه ایزدی ایده جالبی بود.همچنان موفق باشید @};-
  • فریبا سید موسوی سلام دوست محترم اثرتون موزون و آهنگین بود ولی حس ترانگی نداشت از فاکتورهای احساس و خیال شاعرانه ولطافت اثری توش ندیدم عذر می خوام اینو می گم ولی استفاده از امعاء و احشاء بدن برای پرورش یه فضای خیال انگیز و ادیبانه چندان زیبا نیست مثلن توو رستوران احساس از جیگر دل رو خواستم ترکیب رستوران احساس که کشف چندان بدیعی نیست واز جیگر دل رو خواستن حس می کنم ضعف تالیف داشته باشه و جسارتن کمی هم توو ذوق میزنه حتی اگه بخواهیم نگاه طنز و فانتزی به این اثر داشته باشیم بازم ارتباط چندانی برقرار نمیشه .باور کنید دوست داشتم به تعریف و وتمجید بسنده کنم ولی حس کردم نظر واقعیمو بنویسم به نفعتونه .براتون آرزوی شاعرانگی و موفقیت بیشتری میکنم .موفق باشی @};- @};- @};- د
    • میلاد ماهیار درود دوست محترم سپاس از نظرتون ،خوب به نظر من حقیر هر کسی از فاکتورهای احساس و خیال شاعرانه تعریفی داره و من ندیدم کسی تعریف مشترکی در این باره ارائه بده ،شما شعر من رو استفاده از امعاء و احشاء بدن تعریف کردید و گفتید شاعرانه نیست اما نسبت به تشبیهات استفاده شده بی تفاوت بودین آیا باید در شعر از هر چیزی نزدیک ترین برداشت رو داشت؟ مسلما کار طنز و برای سبک راک نوشته شده و نمی تونیم توش یه احساس خیلی رمانتیک داشته باشیم به هر حال نظر شما برای من ارزشمنده، من این کار رو با این که از کارهای قدیمی من هست حداقل براساس تعریف شما ضعف تالیف نمی دونم و امیدوارم شما هم شاعرانگی و موفقیت بیشتری داشته باشید. @};- @};- @};-
      • میلاد ماهیار راستی از جیگر ،دل رو خواستن...تو فرهنگ عام امروز جیگر به معنی خیلی زیبا، و در همه دوران ها دل نشون دهنده احساس و عشق هست @};-
  • هانیه سیدمردانی سلام و وقت بخیر جالب و زیبا مرسی =D> @};-
  • مجید صادقی سلام میلاد عزیز باز هم واژه هایی نو و باز هم یه ترانه بسیار زیبا مرسی عالی بود
  • احسان نوری سلام میلاد عزیز کاز بسیار بداهه داره البته با اندیشه و ترکیبات یکه بیشترماله خودته و این یعنی ثبات @};-
  • سهیل پیلتن درود جناب ماهیار کار بسیار زیبا و البته خلاقانه و جدیدی بود خوشحالم که همیشه با ترانه هاتون خواننده رو سوپرایز میکنین سپاس @};-
  • فروغ حیدری درود طنزی که بستر ترانه ی شماست ی چیز متفاوتی از ترانه تون ساخته که باعث شد به آخر که رسیدم با تلفیق ی جس تلخ و ی لبخند دوباره از سر بخونمش شاعرانگیتون همیشگی @};- @};- @};-
  • ازاده ربانی به به..عشق آموخت مرا شکل ِ دگر خندیدن !!! بسیار عالی..بسیار بدیع و تازه ..خسته نباشید ..نوع دیگر گفتید ..نوع دیگر دیدیم ..آفرین .
  • رضا بیگلر ماهیار جان سلام ظاهرا با توجه به گفته خودت یه چیزی شبیه آهنگای راک قرار باشه اگه من درست متوجه شده باشم وبرای اجرا باشه اگه اینطوره خیلی دلم میخواد آهنگ و بشنوم
    • میلاد ماهیار درود بیگلر جان دقیقا شبیه آهنگهای راک هستش و شما کاملا درست متوجه شدید متاسفانه خودم صدام خوب نیست و هیچ خواننده ای هم برای خوندنش نمی شناسم @};-
  • میلاد ماهیار راستی اینجا من به شخصه از آدام سندلر بازیگر کمدی تشکر می کنم چون این ترانه رو چند سال پیش بعد دیدن فیلمی که ایشون درش عاشق دختری که سندرم گلدفیش داشته شده بود و اولین بار در یه رستوران(کافه) ایشون رو ملاقات میکنه گفتم اینقدر این نقش رو زیبا و تاثیر گذار بازی کردن که من بعد اینکه فیلم تموم شد این ترانه رو توی 3 دقیقه نوشتم ;))
    • موسی صادقی سلام جناب ماهیار عزیز تبریک برای این ترانه زیبا و شادت در ظاهر حداقل و ممنون برای بازم این ترانه که از خوندنش لذت بردم به شخصه @};- (در ضمن اصلن بهش نمیاد توو سه دقیقه گفته شده باشه :-? @};- ) یه ژانر خشم تو چشمات،اشتهای منو کُشت قلبم رفت توی معدم،اعتراضم، توی مُشت @};- می پسندم @};-
      • میلاد ماهیار درود جناب صادقی خوشحالم که خوندین @};- (ولی واقعا تو 3 دقیقه گفته شده @};- ) @};- @};- @};- @};- سپاس @};-
  • حسین خزایی میلاد جان خوشحالم که در این آپ هستی. @};- @};- این از اون ترانه های داش مشتی دهه 50 رو توو ذهن آدم تداعی میکنه . فقط جسارتا .. با توجه به حال و هوا و سبک کارت و نوع گروه واژگان بعضی کاربرد ها واژه از جمله ژانر ، سندرم گلدفیشی یه مقدار توو ذوق می زنه . در کل فضای جالبی و نوعی بود . قلمت نویسا @};- @};- @};-
    • میلاد ماهیار حسین جان خوشحالم که در این شعر نظر گذاشتی @};- @};- حقیقتش این ترانه روی یه ریتم و ملودی کاملا مدرن گفته شده البته بدون شک حق با خواننده اثره و شاعر باید کارش رو جوری بنویسه که خواننده درست بخونه با این حال من ریتم رو متاسفانه مجبورم بیان کنم دام دام ،دام دام، دارام رام دام دام، دام دام، دارام رام *******تکرار******* ***************** دام دام دارام ، دارام رام،دام دام دارام دارام رام دام را را رام ، را رام رام،دام دام دارام دارام رام سپاس و شرمنده از توضیح @};-
  • مرضيه عارف سلام اقاي ماهيار ترانه تون هم جالب بود هم زيبا =D> =D>
  • پگاه دهقاني جالب و زیبا ممنون میلاد جان لذت بردم @};-
  • معصومه قریشی یه ژانر خشم تو چشمات،اشتهای منو کُشت کار جالبی بود جناب ماهیار ، پسندیدم ;)) @};- @};- @};-
  • رشید رزین قلم سلام آقای ماهیار ترانه بسیار زیبایی سرودید موفق باشید @};- @};- =D>
  • عباس غلامی مقدم درود بر میلاد عزیز نوع نگاه جالبی بود و برام تازگی داشت مرسی @};-
  • یاسمن شکفته درود آقای ماهیار امشب بعد از مدتی به سایت سر زدم و ترانه های شما دوستان حسابی غافلگیرم کرد.. آفرین، از کارای قبلی بیشتر دوست دارم این ترانتون رو.. بعضی قسمت ها سنگینی می کنه و روون نیست اما واقعا تازگی داشت برای من! خودمو می کشتم این تشبیها و این ترکیبایی که توی ترانه استفاده کردین به فکرم اصلا نمی رسید.... همین از نظر من یعنی مختص خودتون ترانه سرودین و جای تبریک داره @};-
    • میلاد ماهیار درود خانم شکفته خوشحالم که به سایت برگشتید و بیشتر خوشحالم که ترانه ناقابل من رو خوندید و سپاس از نظرتون از نظر روون بودن مهم نظر خواننده اثره و نه شاعر، هر چند من به شخصه چون کار رو روی یه ملودی گفتم به نظرم روونه ...ممنون از تعریفتون @};-