دیونه وار

دارم حس می کنم اینجا .. پر از حس تو پیچیده

چرا آروم نمی گیرم ..       تو  این فریاد نشنیده

 

دارم می سوزم از حس … غم دوری از اون چشمات

می دونی عاشقت هستم  ..      نگو میری نشه  پیدات

 

دارم تاریخ و می گردم .. بشه شاید که پیدات کرد

شاید یه عصر و تاریخی ….  بشه این دل و رو همرات کرد

 

(( اگه تنهام اگه سردم … اگه دنیام برات  وهمه

بازم تقصیر .. پای من .. بگو اون بود که  بی رحمه ))

 

شدی غرق خوشی هاتو ..سراغ از ما  نمی گیری

می خوای سر بسته باز می گم … داری دیونه و!!!ر  می ری

 

تو این جاده که تو می ری  …  می دونی رو به  بی راه هست

ندونستی .. نمی دونی .. کی بود .. کی هست که هم راه هست؟!

 

ببین هر روز تقویمم .. پر از خطـــهای  کوتاهه

بدون این دل دیونه … هنوزم بی تو  یــه  بی تابه

 

بزار یک بار…  فقط یکبار ..  منم مثه خودت باشم

یه خونسرد بدون رحم … بی دونه من . واست رو شم

(( اگه تنهام اگه سردم … اگه دنیام برات  وهمه

بازم تقصیر .. پای من .. بگو اون بود که  بی رحمه ))

>>حسین خزایی<<

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

1220
۱۱۸

  • سلام دوست عزیز.بچه های دیگه به اندازه کافی تعریف میکنن چون خواستی بیام پس من نقد میکنم . ایراداتو میگم. @};- @};- بیت اول: حس که نمیپیچه عطر که نیس حس از احساس میاد بیت بعد : دارم می سوزم از حس...فک میکنم این رو جا گذاشتی که میشه (دارم می سوزم از این حس) اگرم نذاشتی که بذار ابن بیتت رو دوست دارم (( اگه تنهام اگه سردم … اگه دنیام برات وهمه بازم تقصیر .. پای من .. بگو اون بود که بی رحمه )) خوبه =D> بقیه ی کار ایرادی نبود فقط سعی کن تصویر سازی کنی.یه موضوع جدید یه نگاه تازه اینو همه هزار بار گفتن تو میری و من بدون تو میمیرم.ترانه ی خوب بخون و مطالعه کن برات آرزوی موفقیت میکنم =D> @};-
    • آرش جان سلام . دوستان لطف دارند . ((هر کس باتوجه به احساس و دانش خودش نظر می ده . دنیای نقد دنیای سلیقه هاست ، سلیقه هایی با دانش های متفاوت. یکی از دریچه حسی ترانه ارتباط برقرار میکنه ، یکی از دریچه دستور زبان و دیگری از پنجره قواعد عروضی. )) شما دوست عزیز هم از پنجره دانش خودتون. نکته اول فرمودید. حس پیچیدنی نیست . عطر پیچیدنی! خدمت دوست گل خودم عرض کنم که حس هم پیچیدنی . حس تنهایی ، حس عاشقی ، حس تنهایی زمانی که توو تمام فضایی که هستی می گیره و به نوعی می پیچیده و بطوری تمام وجودت تو می گیره . این همون حس . حس گناه .. تا حالا پیش اومد . ..؟ نکته دوم . دارم می سوزم از این حس (( چرا این )) ؟؟ یعنی این نباشه معنی کلام ناقصه یا مشکل دستوری وارد میشه .؟؟ فک نمیکنه این بخاطر هجای کشیده این قسمت و دچار سکته میکنه .؟؟؟ و نکته سوم .. که نظر لطف شماست .. همه هزار بار .. اما تا زمانیکه عشق هست پس ازش حرف زده میشه .. شعر و ترانه ساخته میشه .. همه .. هر کس از دریچه نگاه و واژه های خودش . ناگفته نمونه نازنین اینجا فضای (( آکادمی )) هست .. ما اومدیم چیزی که هست مورد نقد بررسی قرار بدیم . طبق چارچوب خاص خودش . نقد سلیقه ها نیست . خوشحال میشم ترانه های متفاوت شما رو خوانش داشته باشم ..دوست من همیشه از همه دوستای گل خودم دعوت میکنم تا ترانه های منو خوانش داشته باشند .. چون افتخار میکنم بدون نظر سلیقه ها و حس های مختلف و در باب ترانه هام . من برای گرفتن لایک نیومدم .. برای پخته شدن اومدن و یاد گرفتن. امیدوارم شاگرد خوبی باشم @};- @};- @};-
  • فضا سازی عالی بود .. موفق باشید @};-
  • سلام دوست خوبم ترانه ی خوبی سروده ای ولی همانطور که دوستان اشاره کردند ایرادات وزنی آشکاری تو ترانه دیده می شه که با تغییرات کوتاهی میشه رفعشون کرد.البته شاید رو ملودی سروده باشی که دراون صورت هم وجود وزن می تونه ترانه رو محکم تر وقویتر بکنه موفق باشی
    • جناب نسیمی درود بر حسن توجه و صراحت کلامتون . باتوجه به نکته نظرات دوستان تغییراتی حاصل شد که در بخش پاسخ به نظرات دوستان منتشر نمودم .. امیدوارم تغییرات حاصله به جا و بی نقص بوده باشه .. سپاس مجدد از حضور گرم و صمیمی شما @};- @};-
  • سلام دوست خوبم البته من در اون حد نیستم که بتونم انتقاد کنم ولی از دید یه خواننده ساده بخوام بگم عارضم به خدمت شما که این کار به نسبت کارای قبلیت روون تر بود معلومه که بروی وزنش خوب کار کردی بعضی از جا ها مفهومش گنگ بود یه خورده نا مأنوس بود ولی روی هم رفته کار آهنگینی بود باز هم جسارت منو ببخش ممنون از دعوتت موفق باشی @};- @};-
  • سلام دوست عزیز ترانه ات حس زیبایی داره لذت بردم از خواندنش @};- =D>
  • سلام. پر از حس تو پیچیده؟یعنی چی ؟کاملا غلط نشه پیدات؟بازم یعنی چی ؟کلماتو داغون کردی با این.جلمه بندیا تو این فریاده نشنیده؟کدوم فریاده نشنیده؟مگه تو خط قبلی فریادو توضیح دادی؟ کلا کاره ضعیفی بود موفق باشی 
    • دوست بزرگوار ابتدا سلام . بعد یطور با رگبار حمله کردی که یکی ندوه فک میکنه جرم سیاسی داریم یا دست به مال مردم بردیم . شاید کار ما ضیعف باشه و به نوعی با قواعد عروضی و یا دستوری آشنا نباشیم ولی در مورد واژه نقد و منتقد مطالعه زیاد داشتیم . گام اول نقد یه آدم کاردرست اینه که بدون هیچ توهین یا تحقیر اثر یا شخص نقد کنه . خوب یه پیشنهاد ما می داریم مطالعه در باب ترانه سرایی با من ، شما هم یه مقدار مطالعه در باب نقد و منتقد داشته باش . اگه خواستید با منتقدین تراز اول هم می تونی نشستی داشته باشید. البته ببخشید که با این لحت صحبت کردم . چون یکی از دوستان به اصطلاح کاربلد هم از همین سیستم نقد استفاده کرد . اگه به کل نقدهای دوستان توجه کرده باشی آدم نقد پذیری هستم .. اما نقدی که طبق چارچوب اصولی و ادب باشه. از دوستای گل که ممکنه این متن بخونند عذر خواهی می کنم . مطمئن همه با اصول و قواعد نقد آشنا هستند.
      • پر از حس تو پیچیده؟یعنی چی ؟ دیدی یه وقتی تو نبود یه نفر ، کسی که یه رابطه احساسی قوی داشتی ... لحظه به لحظه زندگیت حضورشو و حتی عطرشو .. حس می کنی . نیست اما هس . حس میکنی هست . حسی که تمام وجود خودتو پر میکنه به طوریکه فضای اتاقت پر میشه از حسش . نشه پیدات؟بازم یعنی چی ؟ نگو میری نشه پیدات ... جنس کلمه برای شما نامونوس بوده یا واقعا معنیش و نفهمیدید.. آدمی که میگه ببین .. می رم جایی که دستت بهم نرسه یه جایی که تا قیوم قیامت پیدام نشه .. یعنی نشه پیدام .. فقط جاشون عوض شد .. دوست عزیز. کلماتو داغون کردی.. منظور شما از داغون نفهمیدم چی بود .. اگه استفاده از واژه ها باب میل مخاطب خاص بوده .. نه عزیز من ، شما می تونی بگی از جنس کلماتت خوشم نیومد ..یا درست استفاده نشده ...(( نه که داغون کردی .)) . تازه تو هیچ متن یا واژه ادبی یا حوزه نقد توسط منتقد ، کلمه ایی به نام (( داغون ))کاربرد نداشته و نداره . داغون واسه رینگ .. بوکس .. یا رشته های رزمی .. شنیدید میگن نظرت چیه در مورد مبارزه فلانی .. میگه یارو داغون شده بود .. یا دعواهای خیابونی . میگه دیدی حالشو گرفتم .. آره رفیق زدی داغونش کردی. و این فریاده نشنیده؟ عزیز من ((حس)) فریادی است که شنیده نمیشه .. فقط از درون می سوزونه .. حس آتشین همون فریاد نشنیده بوده و هست. کدوم فریاده نشنیده؟ فریاد همون حسی بود که در مصرع قبل گفته بودم . دوست داشتم از دید مخاطب می خوندی . درسته با توجه به احترامی که برای شما دارم دعوتتون کردم برای نقد . ولی قبل از نقد وازه (( خوانش )) اومده بود .. رفیق.
      • حسین جان بذار واست یه خاطره بگم. وقتی دوسال پیش واسه روزبه بمانی اولین کارمو خوندم شاید بگم ده برابر از نقد من برای شما منو کوبید. اون موقع خیلی ناراحت شدم ولی انقد تلاش کردم تا با تصویر های خوب و ناب توجهشو به کارم جلب کنم. وانقد منو بی رحمانه نقد کرد تا بالاخره خودش مقدمات کارم با مانی رهنما رو فراهم کرد. من هم وقتی به این شکل نقد میکنم یقین داشته باش فقط نیت من پیشرفت خودته. چون حداقل تو کاره بعدیت انقد وسواس به خرج میدی تا من دیگه اینجوری نقد نکنم. تو جلساتم نقد ترانه در خانه ی ترانه هم من همه رو به همین شکل نقد میکنم. ازم ناراحت نشو. موفق باشی
      • جواد جان .. من از نقد بدم نمی یاد . علت حضور من در این فضا هم واقف بودن به نقطه ضغفام بوده .. شما می تونی تمام نقدهای دوستای گل در باب اثار من بخونی .. و جوابای من . واژه هایی که برای نقد استفاده شده در حوزه نقد ادبی نبود . حرف من اینه . نقد آرش توفیق هم یه مقدار بالاتر وجود داره بخون و جواب منو بهش . من اومدم یاد بگیرم . دوستان لطف دارن و چیزی کم نمی زارند . چون تمام اثار دوستای آکادمی رو خوندم نقدهای موشکافانه شما روهم خوانش داشتم . حتما می دونید چندین بار از شما دعوت کردم .چون کارتون و قبول داشتم و می دونم می تونم چیزی از شما یاد بگیرم. چون اومدم یاد بگیرم . پس پای همه چیز می ایستم . جسارت منو هم ببخش رفیق. @};- @};- @};-
  • درود حسین خان گل و ممنون از دعوت ترانه دلنشینی رو ازت خوندم و اینحوری که من خوندم وزن خوبی هم داره روی 2/4 راک بیت فکر کنم خوب بشینه با یک سیکل آکوردی غیر نرمال ایرونی هم از کار در میاد چند نکته مبهم برای من البته( ممکنه منبد خونده باشم): 1- شاید یه عصر و تاریخی …. بشه این دل و رو همرات کرد" یه واو اضافه نیست؟ بشه این دل رو همرات کرد با سکون لام 2-و این جاده که تو می ری … می دونی رو به بی راه هست ندونستی .. نمی دونی .. کی بود .. کی هست که هم راه هست؟! تو پاره دومی هست خوب رو نت نمیشینه بی راهه و هم راهه 3- بدون این دل دیونه … هنوزم بی تو یــه بی تابه" هم با یه می شه خوند هم بدون یه من بدون یه رو بیشتر دوست دارم 4- یه خونسرد بدون رحم … بی دونه من . واست رو شم" معنیشو نمی فهمم و نمیتونم بخونمش ، راهنمایی پلییییز محتوای ترانه رو دوست داشتم درسته که بازم مثل همیشه طرف رفته و نمی دونیم که بر می گرده یا نه، ولی حس می گه بر می گرده و این متفاوتش می کنه ، انگار هنوز خیلی دور نشده. واژه وهم رو تو ترانت خیلی خیلی دوست داشتم. استعاره بسیار خوبی از کار در آمده ببخشید فضولی کردم تو ترانه ، ما رو چه به این حرفا
    • آیدین عزیز سپاس از حسن توجه و حضور سبزت ..در باب نکته هایی که فرمودید: 1 - دقیقا حق با شماست یه واو اضافه شد. (( بشه این دل رو همرات کرد با سکون لام )) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 2 - نکته دوم .. توو این جاده که تو می ری … می دونی رو به بی راهه ؟ ندونستی .. نمی دونی .. کی بود .. کیه که همراهه ؟! ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 3 - نکته سوم : به جای : بدون این دل دیونه … هنوزم بی تو یــه بی تابه” با توجه به مشکل قافیه با مصرع اول به این صورت تغییر دادم "دعای خیر من از تو بدون نفرین و صد آه" ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 4- یه خونسرد بدون رحم … بی دونه من . واست رو شم” یعنی خواستم بگم برای اینکه مثه تو باشم و تلافی بی مهریات باشه باید یکی غیر من باشم . چون حسی که بهت دارم نمی زاره باهات برخورد کنم . ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ از حسن توجه و دقت نظرت واقعا سپاس گذارم رفیق . نکته هایی رو اشاره کردی که تازه فهمیدم کاربرد این نکته میتونه کارم و بهتره کنه و دوست دارم رفیق همراه بمونی تا ازت یاد بگیرم @};- @};- @};- @};-
      • شاگردیم قربان ولی من بازم معنی بی دونه رو نمی فهمم.
      • من دقیقا معنی " پر از حس تو پیچیده" رو حس می کنم
  • بسيار زيباست ممنون @};- @};- @};- =D> =D> =D>
  • سلام جناب خزایی از دعوتتون متشکرم. فضای شعرتون رو دوست داشتم، عاطفی و سرشار از احساس بود. گذشته از بحث وزن و قافیه در بعضی جاها از واژه ها و کلمات نو و بکری استفاده کرده بودید که خیلی زیبا بودند و بعضی هم رنگ تکراری داشتند. من کم و بیش کامنتهایی که دوستان براتون گذاشته بودند رو خوندم و از حسن برخورد شما خیلی لذت بردم. شما با روحیه بالایی که در خصوص نقد دارید مطمئنم به زودی پیشرفتهای زیادی خواهید کرد. البته جا داره بگم کامت بعضی از دوستان کمی زننده بود(که من نمی پسندم) و البته با پاسخهای صمیمی شما فضای دوستانه ای به خودش گرفته بود. موفق باشید @};-
    • قبل از هر چیز عرض سلام و ادب خدمت شما بانو بزرگوار و همراه مهربون . خود البته نظر لطف شماست . سپاس از حسن لطف و حضور سبزتون . امیدوارم همراه همیشگی من در ادامه راه باشید @};- @};- @};- @};- به قول بزرگی که میگه : در طول زندگیم هیچگاه از کسانی که با نظر من موافق بودند چیزی نیاموختم. ((مالرو)) حضور دوستان مهربون در کنار من که همیشه با نظرات و ابراز لطفشون بهم انرژی و عزت نفس میدن و به نوعی انگیزه برای حضور در کنارشون واقعا باعث افتخار من . به نظر من قلم بهترین صلاح برای پاسخ هر ناملایمتی بوده و هست . @};- @};-
  • سلام زیبا و عاطفی سرودید @};-
  • کار زیبایی بود دوست من، جواب کار رو بیشتر دوست داشتم @};-
  • سلام. ترانه ی خوبی بود.من زیاد با نگارش با علامات نگارشی زیاد مثل سه نقطه و علامت تعجب موافق نیستم.مکث ها میتونه با ویرگول باشه اگه نیازه و حس حیرت رو باید خود ترانه بده نه چنین علامات تصنعی. یه مورد بود که زبان عامیانه رو میشد راحت حفظ کرد که فک میکنم بی دقتی در هنگام تایپ بوده:"پر از خطـــهای کوتاهه" ... "پر از خطای کوتاهه" سلامت باشید. @};- @};- @};-
  • @};- @};- @};-
  • سلام بر جناب خزایی عزیز ممنون از دعوتتون. گفتنی ها رو دوستان گفتن نظر منم تقریبا همون نظر اقای پیلتن نزدیکه فقط از نظر سلیقه ای من کارای قبلی تون رو خیلی بیشتر دوست دارم.موفق باشید @};- @};-
    • قبل از هر چیز سپاس از حضور نازنینت . خوب امیر جان این یعنی کامنتهای دوستان و پاسخ من به نظر سهیل عزیز و دوستان دیگه باید خونده باشی . پس با این وجود اگه نقدی هم باشه باید رو پاسخی که به نظر کامنت سهیل جان و دوستان دادم باشه اگه که نه ..!!!!؟ :-? :-? :S دوست داشتم همونطور که توو خوانش ترانه و خوانش نظرات دوستان دقت نظر داشتی ، رو پاسخ به نظر من هم دقتی داشته باشی تا نقد رو اون نسخه ویرایشی باشه تا اگه مشکلی هست رو اون باشه . @};- @};- @};-
  • درود،برادرخزایی عزیز، بسیارزیبا،،،،،،،،،،،،،، @};-
  • دارم تاریخ و می گردم .. بشه شاید که پیدات کرد شاید یه عصر و تاریخی …. بشه این دل و رو همرات کرد ... بسیار زیبا بود @};- @};-
  • ممنون زیباست =D> =D> =D> =D> @};- @};- @};- @};-
  • درود حسین جان ...اگه تنهام اگه سردم … اگه دنیام برات وهمه بازم تقصیر .. پای من .. بگو اون بود که بی رحمه ...لایک =D> =D> =D> t; @};- @};-
  • سلام . یه جاهاییشو خیلی دوس داشتم مثل :(( اگه تنهام اگه سردم … اگه دنیام برات وهمه بازم تقصیر .. پای من .. بگو اون بود که بی رحمه )) و یه جاهاییشو حس کردم هم قافیه نیستن: کوتاهه و بی تابه،خودت باشم و واست رو شم. راستش فکر کنم این جمله هم ایراد تایپی داره یا شاید من خوب متجه نشدم : دل و رو همرات کرد. ولی در کل حس قشنگی داشت و خیلی دوسش داشتم.
    • دوست عزیز سپاس از براز لطف و حضورتون .. در باب مشکل قافیه ویرایش صورت گرفت ببین هر روز تقویمم .. پر از خطهای کوتاهه دعای خیر من از تو .. برام نفرین و صد آه” دارم تاریخ و می گردم .. بشه شاید که پیدات کرد شاید یه عصر و تاریخی …. بشه این دل و رو همرات کرد @};- @};- @};-
  • خیلی هم خوب و داستان غمگین و پر حس هم داره... ممنون
  • اگه تنهام اگه سردم … اگه دنیام برات وهمه بازم تقصیر .. پای من .. بگو اون بود که بی رحمه سلام آقای خزایی عزیز ترانه روون و خوبی بود لذت بردم موفق باشی دوست خوبم @};- =D> =D>
  • ترانه هات رو با حس زيبا ميخونم و دوست دارم ممنون @};- @};-
  • درود بر حسین عزیز ممنون از دعوتت و ترانه ی زیبات احساس میکنم که روز بروز داری در سرودن ترانه پیشرفت میکنی و این خوبه آفرین میگم به اراده ی خوب و پشتکارت سبز بمانی عزیز
  • دوست من حسین جان سلام و درود بر احساس زیبات ترانه ی زیبایی بود اما با پوزش فکر میکنم در دو بیت زیرت وزن مشکل داشت ولی ترانتو دوست داشتم =D> @};- =D> ببین هر روز تقویمم .. پر از خطـــهای کوتاهه بدون این دل دیونه … هنوزم بی تو یــه بی تابه بزار یک بار… فقط یکبار .. منم مثه خودت باشم یه خونسرد بدون رحم … بی دونه من . واست رو شم
    • حسین جان دوست عزیز و همراه من نکته و نقد شما به جا بوده ویرایش بیت اول انجام شده .. در حال بازبینی ترانه هستم .. سپسا مجدد از صراحت و صداقت نظرت @};- @};- @};-
  • (( اگه تنهام اگه سردم … اگه دنیام برات وهمه بازم تقصیر .. پای من .. بگو اون بود که بی رحمه )) =D> =D> =D> خیلی زیبا بود و لذت بردم @};- @};- @};-
  • با سلام جناب خزایی ترانه رو در کل دوست داشتم، با خوندن کامنتهای دوستان دیگه چیزی برای گفتن نمونده، فقط اینکه با دقت بیشتر خودتون قبل از اینکه ترانه رو منتشر کنید می تونستید خیلی از ایرادات رو بر طرف کنید . با آرزوی پیشرفت روز افزون @};-
    • سپاس از حضور گرم شما سرکار خانم مسگرچیان . خوب حتما یه مقدار عجله کردم . یه وقتایی تا تلنگر نباشه ویرایش صورت نمی گیره . چیزی که بنده نوعی به عنوان خالق اثر می بینم با چیزی که یه مخاطب از بیرون می بینه خیلی متفاوت هستش . تازه بعد از انتشار خیلی از این نقطه ضعفها که ممکن هست تو دید ما نقطه قوتی بوده باشه به شکل واقعی خودش نمایان میشه. سپاس مجدد از لطف و حضور سبزتون @};- :-<
  • سلام دوست عزيزم بهترين كارتون بود =D> =D> =D> @};- كاش ويرايشش ميكردي( وزن و قافيه به كنار )يه جايي از نظر مفهومي كارتونو زير سوال برده كه با توضيحي كه ازتون توو كامنتاي قبلي خوندم كشش نميدم اما بي خيالِ مخاطب خودتون پيش خودتون 2x2=4 تا كنيد ( پر از حس تو پیچیده ) يعني چيييي!؟:S بازم ببخشيد كه رك گفتم اما مفهوم رساني هدفِ اصليِ هر هنريه موفق باشي @};-
    • سر کار خانم ادریس زاده سپاس از وقتی که گذاشتید و سپاس مجدد از حسن توجه و صراحت نظرتون . خوب یه سری ویرایش هایی البته بعد از نشر اثر داشتم که بخشهایی از این ویرایش در بخش پاسخ به نظرات دوستان منتشر کردم . همونطور که واقفید بعد از انتشار ترانه امکان ویرایش مستقیم و نشر مجدد وجود نداره . در بخش دوم (( پر از حس تو پیچیده )) یه حس خواستنی که تمام وجود آدم رو می گیره و ادم و از حال خودش بی خود میکنه ... حس ابراز نیاز و خواستن ....(( خوب اگه به جای حس .. عطر می آوردم این سوال مطرح نبود... خوب این واژه رو خودم تعمدا انتخاب کردم. سپاس مجدد @};- @};-
      • در توضح بیشتر حتما بیشتر کار می کنم تا ۲×۲=۴ . امیدوارم در آثار بعدی نظر مخاطب نکته بین و عزیزمون و جلب کنم.
      • اگه عطر هم مي نوشتيد بازم مشكل داشت :-) مشكل حس يا عطر نيست. پراز و پيچيده در اين جمله بسيار نا زيباست :-< شما مي تونستيد از واژه ي /فقط /استفاده كنيد(فقط حسِ تو پيچيده) اميدوارم كارهاي بعديتون قويتر و مثل اين ترانه پراز پيشرفت باشه @};- @};- @};-
      • سپاس از حضور مجدد شما .. حتما تک تک نکته نظرات شما و همه ی دوستان مورد بررسی بیشتر قرار خواهد گرفت . از پیشنهاد (فقط حسِ تو پیچیده) سپاس گذارم . حتما نهایت تلاش را خواهم داشت @};- @};-
  • سلام آقای خزایی عزیز کارتون رو خوندم فضای احساس کارتون جدای از بحث های بلاغی دلنشین بود در مورد کم و کاستی های وزن و قافیه و...دوستان نظراتی دادند خود جنابعالی هم که استادید و کار رو حتما" بدرستی پرورش خواهید داد البته در ترانه تا اونجایی که کم سوادی بنده یاری میکنه فکر کنم ریتم" اصل " و وزن "فرع ِ "قضیه است حتی میشه در ترانه ریتم رو بدون وزن داشته باشیم منظورم وزن عروضی ست البته در سرتاسر ِ اثر مثل شعر شاملو این میتونه رعایت بشه یعنی یک آهنگ ِ منظم و مکرر که می تونه از پاره های نامتساوی تشکیل بشه ولی آهنگین و منظم .من شما و سایر دوستان اگه به اون تبحر لازم و کافی برسیم در آتیه میتونیم از تنگناهای قافیه به این طریق عبور کنیم .در مورد این کار جدیدتون زیبایی واحساس از لای همین کاستی های تک و توک هم که دوستان اشاره کردند بیرون زده بود .من این زیبایی رو درک کردم ولذت بردم و بهتون تبریک میگم مطمئنا" در پنجه ی با احساس و توانای شما شکل و قوامش رو خواهد گرفت موفق باشید وبا سپاس از اینکه بنده رو قابل دونستید @};- =D> =D>
    • سرکار خانم ربانی عزیز دوست و استاد بزرگوار .. از ابراز لطف شما کمال سپاس رو دارم . امیدوارم با حضور مستمر و استفاده از راهنماییهای دوستان گل آکادمی و عزیزانی چون شما بتونم اثار مخاطب پسندتری ارائه بدم .. سپاس از حضور گرم و سبزتون @};- @};-
  • سلام حسين جان خواندم موفق باشي
  • سلام حسین عزیز.کاری بسیار متفاوت از شما و به خاطر این کار بهت تبریک میگم.فقط در مورد این مصرع "بدون این دل دیونه … هنوزم بی تو یــه بی تابه" به نظرم می رسه یا باید "م" رو از هنوزم برداری یا "یه" رو از مصرع حذف کنی تا وزن حفظ بشه.امیدوارم اشتباه نکرده باشم!
    • کریم جان سپاس .. دقیقا حق با شماست . دوستان قبل از شما هم به این نکته اشاره داشتند و من به این صورت اصلاح کردم که البته امیدوارم بهتر شده باشه.... “ببین هر روز تقویمم پر از خطهای کوتاه .. دعای خیر من از تو .. برام نفرین و صد آه” @};-
  • درود ......ترانه زیبایی بود..... @};- @};-
  • درود جناب خزایی ... زیبا بود :-)
  • سلام منم بهت تبریک می گم چون در مقایسه با کارای قبل خیلی خوب شده. برای پیشرفت خوبت ،می پسندم @};- @};- @};- =D> =D> =D>
    • بانوی بزرگوار سرکار خانم موسوی خوشحال شدم از اینکه می بینم به عنوان یه شاگرد در جمع اساتید اهل ادب دارم به تکالیف خودم عمل و نقطه ضعفهای خودم رو بر طرف می کنم . سپاس و درود از افتخار حضور سبزتان ... @};- @};- @};-
  • سلام یکی از ضعیف ترین کارهایی بود که تا امروز در ترانه شنیدم . غلط دستوری، مضمون و پرداختی بی هنرانه و کلیشه ، یکدست نبودن زبان و قطع شدن ارتباط و رعایت نشدن یکپارچگی معانی به صورت افقی و عمودی ... زبانی معلق میان ترانه و شعر محاوره ... به نظرم در این مقطع خواندن ادبیات معاصر از حسین منزوی تا امروز برایتان تاثیر خوبی داشته باشد البته نه خواندن هر چیز بلکه خواندن بهترین ها ، اگر در خود این نیاز را دیدید می توانم در مورد کتاب راهنمائیتان کنم . و اگر خوذ را عاری از هرگونه ایراد و گفته های بنده را اشتباهی فاحش می پندارید برایتان آرزوی زودفهمی خواهم کرد دوست من ...4 بر شانه هایت باز دنبال چه می گردی ؟؟؟ انگیزه ی پرواز شاید در دلت باشد ... آرش توفیقی "دادا"
    • دوست عزیز جناب توفیقی نخست از اینکه افتخار حضور برای خوانش و نقد بی پرده اثر بنده را داده اید کمال سپاس داشته باشم.. خوب از اینکه در اوالین حضور شما نتونستم نظر شما دوست بزرگوار جلب کنم خودش بزرگترین نقطه ضعفه . امیدوارم با حضور در کنار شما سروران و راهنمائیهای تان و مطالعه آثار مختلف نقطه ضعفهای موجود در نگارش خود را بر طرف کنم . خوشحال میشم از راهنمائیهای دوستی خوش ذوق و اهل قلمی چون شما بهره مند بشم. @};- @};- @};- @};- خوب این اولین فضایی هست که بنده بطور رسمی دلنوشته های خودم رو ارائه کردم و اولین جمع ادبی . و علت اصلی حضور در این فضا واقف بودن بر این ضعف و نیاز به کسب تجربه بوده . دوست داشتم مروری هر چند گذارا بر یکی .. دو اثر اخیر منتشره در آکادمی بنده داشته باشید.. تا نظری هر چند کوچک بر آنها داشته باشید. @};- @};- @};-
  • زیبا بود این بیت ببین هر روز تقویمم .. پر از خطـــهای کوتاهه بدون این دل دیونه … هنوزم بی تو یــه بی تابه احساس میکنم یه خوب نمیشینه ببین هر روز تقویمم .. پر از خطـــهای کوتاهه بدون این دل دیونه … هنوزم بی تو بی تابه البته خودتون و دوستان اشاره کردین اما در حد نظر بود موفق باشین
    • کوروش جان درسته .. این قسمت و ویرایش کردم و امیدوارم بتونم با نقدهای سازنده شما دوستان به رفع نقطه ضعفام بپردازم. سبز باشی و رفیق همراه @};- @};- @};- “ببین هر روز تقویمم پر از خطهای کوتاه .. دعای خیر من از تو .. برام نفرین و صد آه”
    • کوروش جان درسته .. این قسمت و ویرایش کردم و امیدوارم بتونم با نقدهای سازنده شما دوستان به رفع نقطه ضعفام بپردازم. سبز باشی و رفیق همراه @};- @};- @};- “ببین هر روز تقویمم پر از خطهای کوتاه .. دعای خیر من از تو .. برام نفرین و صد آه” @};-
  • سلام حسین جان دیگه جدی جدی گفتنی ها گفته شده اصلاحاتم در حال انجامه ظاهرا از مشکلاتی که سهیل عزیز گفت حتی اشاره به احساس موجود در کارت هم شد که من خیلی برای انتقال حست ارزش قایلم سامان عزیز من یه نکته بگم فقط حس میکنم طبق گفته ی استاد وقتی بیرون میریزی برای جمع کردن عجله داری البته خیلیامون اینطوری هستیم(اعتقادمه)این زیاد مورد توجه نیست ها ولی خیلی ضربه میزنه به کار شروع کارت خیلی خیلی قوی بود ولی به همون قوت ادامه پیدا نکرد حسن جان با کمی تمرکز بیشتر از این هم بهتر میشی قول میدم @};- @};-
    • رسول جان از وقت و حوصله ایی که برای خوانش موشکافانه و نقد نکته بینانه می زاری واقعا داداش ممنونم . درسته .. خوب زمانیکه بیرون میریزم خوب یه طوری حس می کنم که اگه منتشر کنم و بعد از نقد دوستان با یافته جدید خودم ویریرایش کنم اثر بهتری در بیاد .. البته تا زمانیکه دارم تکلیف خودمو با حس و سبک و سیاق کارم روشن میکنم .. یه جاهایی برای کنترل حس نیاز به زمان دارم . رسول جان من هنوز ترانه های اولی که در آکادمی منتشر کردم گهگاهی خوانش دارم تا نقطه ضعفای موجود در اون و بتونم با یه جرقه یا یافته های جدید از خوانش آثار مختلف رفع کنم . حتما نهایت تلاش خودم می کنم تا بتونم از عهده کار بر بیام . خوب بسیار سفر باید تا ... I DO MY BEST TO DO THAT MY FRIEND. @};- @};- @};-
  • سلام دوست عزیز ترانه زیبایی ازت خوندم به شدت احساسی افرین می پسندم
  • سلام و درود آقای خزایی بی تعارف این بهترین کاری بود که از شما می خونم . آفرین . یه جاهای کار قوی و یه جاهایی کمی ضعیف تر میشد که امیدوارم در آینده کار به مراتب قوی تر و یکدست تری رو از شما شاهد باشیم. لایک هستید. موفق و پیروز باشید
    • استاد بزرگوار جناب ابوالحسنی حضور سبز شما جای بسی افتخار برای بنده است .. اگه تغییری در سبک و سیاق دلنوشته های بنده دیده میشه .. چیزی جز حضور در کنار عزیزانی چون شما و دیگران دوستان همیشه همراه نبوده کههمیشه با نقدها و نکته نظرات سازنده بنده رو در این راه یاری رسوندن ... به امید ترانه باران .. سپاس مجدد @};- @};-
  • نمیدونم چرا این روزها ترانه ها پر شده از وازهای قدیمی و تکراری بعضی وقت ها تصویر سازی ها خوبن ولی وازه هایی که به کار میرن تکراری اند وقته شه که همه ی ما یه تجدید نظر توی انتخاب وازهامون انجام بدیم امیدوارم که ناراحت نشده باشید چون من باید اول از همه هم از خودم شروع کنم (( اگه تنهام اگه سردم … اگه دنیام برات وهمه بازم تقصیر .. پای من .. بگو اون بود که بی رحمه )) من هم مثل دوستان از این قسمت خیلی لذت بردم بازهم امیدوارم که از من دلگیر نشده باشین @};-
    • من بانظرتون موافقم ولی چون نظردادین بهتراول خودتون پیش قدم بشید
    • سپاس از حضور سبزت دنیای ترانه سرایی دنیای احساسات و ایده های مختلف .. هر کس با توجه به شرایط زندگی و تجربیات تلخ و شیرینی که داره ... بر اساس حوزه روابط و حتی محیطی که زندگی میکنه .. میزان مطالعه و ... و .. اثری رو خلق میکنه .. داریم ترانه سراهای بنام و صاحب سبکی رو که با گذشت سالها و کسب تجارب و حضور در محافل و جمع های مختلف دایره از واژگان مختص به خودشون و دارند . و برای رسیدن به اون مربطه بسیار سفر باید. باید اونقد ذهنت و بریزی بیرون تا خمیره ذهنت اون شکل واقعی شو بگیره .. البته این در کنار خوانش آثار مختلف و مطالعه های آزاد دیگه ممکنه .. @};- @};- @};-
  • ممنون عزیز دل .. ترانه ی زیبایی بود بیشتر از قبل ترانه بخونید ... بهتر از همیشه یا علی @};-
  • درود آقای خزایی ترانه بسیار زیبایی سرودید @};- @};- =D> =D>
  • حسین جان سلام ترانه بسیار خوب و خوشش لحنیه احساسشو بسیار پسندیدم. @};-
  • =D> زیبا بود و دلنشین @};- @};- @};-
  • مرسى جناب خزايى.... ترانه زيبايى خوندم @};-
  • سلام اینو همیشه گفتم که احساست بی نظیره تو این ترانه هم احساستو به نظر من خوب بیان کردی امابعضی از کلمه های ترانت چندتاشون میتونند جاشونو با کلمه های بهترو روانتر از نظر جایگاه و معنی در جمله و ابیاتت عوض کنند . به امید موفقیت داداش گلم . مثل همیشه لایکی دادا @};- @};- =D>
  • درود جناب خزایی من هم بانظرآقای پیلتن موافقم در کل کارتون زیبابود.می پسندم =D> =D> @};-
  • (( اگه تنهام اگه سردم … اگه دنیام برات وهمه بازم تقصیر .. پای من .. بگو اون بود که بی رحمه )) + درود جناب خزایی با جناب پیلتن موافقم @};- لایکید @};-
  • حسين جان كارات نسبت به قبل خيلي بهتر شده @};- @};- @};-
    • علیرضا جان سپاس از حضور و ابراز لطفت @};- @};-
      • علیرضا جان به نکته هایی که گفتی توجه کردم بخش اول دقیقا حق با شماست کوتاه / بی تابه هم قافیه نیستند .. راستش خودمم در حال بررسی هستم یه جورایی داره درست میشه.. خیلی درگیر شده بودم و دنبال یه جایگزیین مناسب براش بودم .. حتی موقع نوشتنش هم این و می دونستم .. ولی به قول یه استادی بریز بیرون بعد بشین جمش کن .. خوب الان وقت جمع کردن .. ببین هر روز تقویمم .. پر از خطهای کوتاهه دعای خیر من از تو .. برام نفرین و صد آه” سکته دیونه وار شدی غرق خوشی هاتو ..سراغی باز نمی گیری می خوای سر بسته.. باز می گم …” داری دیونه وار می ری ” خوب باید بیشتر روش فکر کنم .. جون عنوان ترانه من هم از این اومده .. یه سری کارای عجولانه و بدون تعامل ما آدما …!! بخش سوم : و باز سکته .. !! تو این راهی که تو میری … می دونی.. روبه بی راه هس ندونستی(1).. نمی دونی (2).. کــــی بود (1).. کـــی هست (2)که هم راه هس این قسمت با مکس خونده میشه .. خوب باز باید بیشتر بررسی کنم… نکته دستوریت هم دقیقا به جا و درست بود. اصلاح شد. سپاس سپاس از تمام لطف و دقت نظرت رفیق همراه.
  • درود جناب خزایی عزیز بسیار زیبا بود کار به کار میشه پیشرفت رو تو ترانه هاتون دید جسارتا اونجا که فرمودین : دارم حس می کنم اینجا .. "پر" از حس تو پیچیده پر از حسه تو پیچیده به نظرم درست نیست بعد اونجا که فرمودین : ببین هر روز تقویمم .. پر از خطـــهای کوتاهه "بدون این دل دیونه … هنوزم بی تو یــه بی تابه" محلی که مشخص کردم از لحاظ وزنی درست نیست اونجا که فرمودین : یه خونسرد بدون رحم … "بی دونه من . واست رو شم" احساس میکنم درست تایپ نشده تو کارتون جاهای زیبایی دیدم که فکر کردم حیفه به مشکلات اشاره ای نکنم بازم جسارت منو ببخشید موفق باشید @};-
    • سهیل جان دوست من بسیار سپاس از حضورت و دقت نظرت . در باب بخش اول نظر شما راستش من خودم بین "حس تو " و "عطر تو "مونده بودم . و تو ضیح بیشتر اینکه : دارم حس می کنم اینجا پر از حس تو پیچیده ... یعنی حس خواستن تو فضای وجودمو گرفته .. یه حس و حال آشفتگی که با اون درگیرم. ببین هر روز تقویمم پر از خطهای کوتاه ... بدون این دل دیونه هنوز هم ، بی تو یه بی تابه (( هنوز روزا رو می شماره )) دقیقا می دونستم دوستان به این قسمت اشاره خواهند داشت و خودم به شخصه تو فکر یه وزن و واژه ایی مناسب برای این قسمت هستم ... "ببین هر روز تقویمم پر از خطهای کوتاه .. دعای خیر من از تو .. برام نفرین و صد آه" یه خونسرد بدون رحم … “بی دونه من . واست رو شم” اینجا خواستم بگم ..بگم اگه قرار باشه با حس و وجود خودم باهات روبرو بشم بخاطر حسی که بهت دارم نمیشه .. برای جواب تمام بی مهریهای تو باید از خودم جدا بشم و یکی غیر خودم باشم. سهیل جان دوست من سپاس فراوان از صراحت کلام و دقت نظرت . @};- @};- @};- @};-
  • سلام حسین جان ترانه ی زیباتو خوندم @};- بیشتر دقت کنی بهتر هم میشی حسین جان @};-
    • بهروز جان سپاس از حضور سبزت .. خوشحال میشم با اشاره مستقیم بیشتر منو در رفع نقطه ضعفی که شما متوجه شدید یاری کنی . بی صبرانه منتظر نقطه نظرات نکته بینانه تو رفیق هستم @};- @};- @};-
  • حسین جان سلام... این ترانه ات هم مثل بقیه کارات زیبا بود و من لذت بردم.. همیشه کارات لایک.. موفق باشی دوست من.... @};- @};-
  • (( اگه تنهام اگه سردم … اگه دنیام برات وهمه =D> بازم تقصیر .. پای من .. بگو اون بود که بی رحمه )) =D> درود جناب خزايي ترانه ي زيبايي بود... @};- @};- به اميد خوانش زيباترينها از شما @};- @};-