تو بالاترین حدِ آرامشی

تو بالا ترین حد آرامشی

میخوام کعـــبه باشی تا پروانه شم،تمومِ تنت رو عبادت کنم
خودم رو بگیرم از این زندگی،به آغوشِ امنِ تو عـادت کنم
ببین دل به دریایِ عشقت زدم،یه کاری بکن شاید آروم شم
بشین روبروم وبهم خیـــره شو،تمومِ نگاهت رو سر میکشم
تو ایــن عصرِ بی معــجزه اومدی،منِه کافَــرو باز مومن کنی
تو میتــونی با قــدرتِ یک نگاه،تمومِ محالات و ممکن کنی

منِه گوشه گیرو ملامت نکن،بمیرم بخوام از تو سُستی کـنم
حالا که خودِ من شدی عیب نیست،یه وقتایی ام خودپرستی کنم
منِه زیرو رو کرده رو پس نده،به دنیایِ قبل از تو رو دیدنم
بـــه روزایِ عاقــل نمــا بــودنم،به روزایِ چیــزی نفهـمیدنم

عذابــت رو بیشتـربده این بــلا،واسه حال و روزِ دلم عالیـــه
بـدونِ تو لـبـخندِ رویِ لبم،خــــدا شـــاهــدِ وهــمِ خوشحـــالیه
بزار باورم شه تو این زندگی،تواین دوره یِ تلخِ عاشق کُشی
یکی هست که میشه بهش تکیه کرد،تو بالا ترین حدِ آرامشی

1544
۱۵۹

  • حالا که خودِ من شدی عیب نیست،یه وقتایی ام خودپرستی کنم... @};- دارم به اين تيجه مي رسم كه اصلا نمي شه ترانه هاي تو رو دوست نداشت و ازشون لذت نبرد! و به يه چيز ديگه هم دارم فكر مي كنم؛اين كه اگه يكي از اين عاشقانه ها با موزيك همراه بشه چي مي شه... 8->
  • =D> =D> =D> بسیار زیبا بود قلمت نویسا دلت پر مهر لبت پر آواز قدحا پر می باد @};-
  • درود بر شما جناب آدینه ... تاخیرم رو می بخشین ... بسیار زیبا-- احسنت به شما و به احساس بسیار زیبایی که دارین @};- به یزدان مهربان می سپارمتون ... بدرود
  • بزار باورم شه تو این زندگی،تواین دوره یِ تلخِ عاشق کُشی یکی هست که میشه بهش تکیه کرد،تو بالا ترین حدِ آرامشی + درود جناب ادینه و عذر بابت تاخیرم زیبا سرودی ولایک @};-
  • سلام دادا دوست داشتم جای کعبه،شمع بود که با پروانه هم ارتباط تصویری برقرار میکرد کلمه عاقل نما هم تو ترانت جا نداره. دادا اصلا نمیخواستم امروز نقد بکنم ،ولی آخربه حرف آوردی منو. امروز روز خوبی میشه واسم ممنون از همه مهربونیات.....آیدین @};-
    • آیدین جان علیک سلام حیف تو نباشه که اینقد قشنگ تو دو جمله میزنی به هدف داداش آیدین همیشه لطفت رو داشته باش به من کوچیک ترین. @};- @};- @};- @};-
  • سلام اقا رسول بدون تعارف میگم بهترین ترانه ای که توو 2 ماه اخیر تو اکادمی خوندم بود شاید اگه نمیدونستم کار مال کیه و بهم میگفتن اسم ترانه سراش به نظرت کیه میگفتم روزبه بمانی از ته دل ارزو میکنم یه خواننده بزرگ بخونتش @};- @};- @};- @};- @};- @};- =D> =D> =D> =D> =D>
    • علیک سلام آقا امیر عزیزم خوبی داداشم خیلی لطف داری خیلـــــــــی منم آرزو میکنم خود به نهایت موفقیتت برسی امیر جون وال... اگه نمیگفتی بی تعارف حتمن فکر میکردم تعارف کردی عزیزم بینهایت لطف داشتی با احترام @};- @};-
  • سلام آفرین ترانه بسیار زیبایی ازتون خوندم .پرداخت عالی و وزنتون بی نقص و روون بودو چاشنی احساس طعم لذت بخشی به ترانه بخشیده اکثر دوستان گفتنی هارو گفتن فقط نظر شخصی من اینه که آروم شم رو تغییر ندید چون بشم رونی مصراعو می گیره واین طوری (آروم شم ) آوای بهتری داره در کل عالی بود و بابت این ترانه زیبا بهتون تبریک می گم و از صمیم قلب می پسندم =D> =D> =D> @};- @};- @};-
    • علیک سلام خواهر عزیزم یاور مهربونم خیلی ممنونم بالاخره تشریف اوردین خیلی چشم به راهتون بودم خدا رو شکر اومدین گفتم باهام قهرین @};- بازم لطف داشته باشین خواهرم @};- @};-
  • سلام دوست من . شکی نیست که کارت کاملا حرفه ایه به نظرم 2 جای کارت اشکال داشت توی بیت سوم باید به جای یه کاری بکن شاید آروم شم بگی یه کاری بکن شاید آروم بشم بمیرم بخوام از تو سستی کنم برا من گنگه @};-
    • علیک سلام ایمان جان من در مقابل خیلی از دوستان نیمه حرفه ای که هیچ آماتورم نیستم داداش در مورد نکاتی که گفتی 1-آروم بشم رو خیلی از بچه ها اشاره داشتن حق داری صد در صد تغییر باید پیدا کنه 2-یعنی تو راه دوست داشتنت کم بزارم که یه مقداری به زبان معیار سوق پیدا کرده واین ضعف محسوب میشه حالا کاری به میزان ضعیف بودنش ندارم مهم اینه که اون قدرت لازم در این مصرع نیست ایمان جان خیلی خیلی لطف کردی داداش @};-
  • بسیار عالی تبریک می گم @};- =D>
  • =D> =D> =D>
  • =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
  • سلام رسول جان عالی بود
  • رسول جان دوستان تموم نکته ها رو گفتند جایی برای نقد اضافه نیست زیبا و آهنگین بطوری که با آهنگ خواندمش خیلی بهتر از کارهای قبلیت بود بنظر من فقط همون بیت دوم آروم شم که بهتره بشه آروم بشم از اینکه منو قابل می دونی ممنونم خوشحال شدم از دیدن این ترانه آفرین آفرین آفرین =D> =D> =D> موفق باشی این کارت با صدای یکی از دوستانم هماهنگه اگه دوست داشتی بهش بگم ببینه موافق بودید این کار اجرا بشه منتظرت هستم
  • تو ایــن عصرِ بی معــجزه اومدی،منِه کافَــرو باز مومن کنی تو میتــونی با قــدرتِ یک نگاه،تمومِ محالات و ممکن کنی =D> =D> =D> یکی از بهترین عاشقانه هایی بود که تا به حال خوندم رسول عزیز ، بهت تبریک می گم و برات آرزوی بهترین ها رو دارم :-x =D> می پسندم @};- @};- @};-
    • خواهر عزیزم معصومه جان بهترین عاشقانه ها در دل خودت جاری و ساری هست واین رو به نوشته ی من تعمیم دادی خواهرم واین نظر لطفته بهترین لحظات زندگی درانتظارتون باشه ممنونم @};-
  • تو ایــن عصرِ بی معــجزه اومدی،منِه کافَــرو باز مومن کنی تو میتــونی با قــدرتِ یک نگاه،تمومِ محالات و ممکن کنی زیبا بود @};-
  • بزار باورم شه تو این زندگی،تواین دوره یِ تلخِ عاشق کُشی یکی هست که میشه بهش تکیه کرد،تو بالا ترین حدِ آرامشی @};- @};- @};- @};-
  • زیباست لایک @};-
  • منِه زیرو رو کرده رو پس نده،به دنیایِ قبل از تو رو دیدنم بـــه روزایِ عاقــل نمــا بــودنم،به روزایِ چیــزی نفهـمیدنم بنظرم یکی از بهترین کارات بود دوست من، زیبا با احساس روون ... @};- @};- @};-
  • سلام رسول جان همه جوره از ترانت لذت بردم تا ابد ترانه ساز باشی دوست عزیز @};-
  • سلام، از همه جهت عالی بوود =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
  • سلام ممنون دوست من کار خوبتون رو خوندم موفق باشید با احترام @};-
  • مرسی که دعوت کردی ااول این ترانه رو فوق العاده شروع کردی عالی بود میخوام کعـــبه باشی تا پروانه شم،تمومِ تنت رو عبادت کنم خودم رو بگیرم از این زندگی،به آغوشِ امنِ تو عـادت کنم =D> =D>
  • سلام دوست عزیز ترانه شما رو دوست داشتم و کارهای شما رو در کل می پسندم و بیت های زیر لایکه @};- بزار باورم شه تو این زندگی،تواین دوره یِ تلخِ عاشق کُشی یکی هست که میشه بهش تکیه کرد،تو بالا ترین حدِ آرامشی مرسی از دعوت خوبت... منتظر کارهای خوب شما هستم @};- @};-
  • واقعا عالیه.من در لایک کردن یه مقدار سخت گیر و خسیسم اما هرکاری کردم نتونستم این ترانه رو لایک نکنم @};- =D>
  • سلام دوست شاعرم ترانتونو خوندم از همیشه روون تر و ساده تر بود ولی جا برای بهتر شدن داشت با استعدادی که ازتون سراغ دارم یه بندهایی رو به نظرم اگه بیشتر روشون تامل میکردین خیلی میتونست نتیجه ی بهتری داشته باشه بالا اقای نجفی گفتن واسه قافیه ی بند دوم بهتره که به جای شم از بشم استفاده کنید در مورد اینکه این کار باعث بهتر شدن قافیه میشه شکی نیست ولی به عقیده ی من اگه همون شم باشه و قافیه ی بیت بعد رو عوض کنید خیلی بهتره با تموم این حرفا باید بگم خدا قوت منتظر کارای بعدیتون هستم @};- @};-
    • علیک سلام خواهر عزیزم خانم فرهادی حتمن جا برای بهتر شدن وپیشرفت هست من تا جایی که میتونم تلاش خودمو انجام میدم امیدوارم یه جا بالاخره راضی کننده بشه کار برای وقتی که میزارین بینهایت ارزش قایلم خانم فرهادی نکته ای رو که گفتین خانم ظفری ومحد چابک عزیز هم اذعان داشتن ولی خوب شما از یه منظر دیگه هم بررسی کردین در کل از این چند دیگاه به این میرسم که حتمن نیلز به تغییراتی هست خیلی خیلی ممنونم خواهرم.امیدوارم همیشه همراه باشین @};- @};-
  • سلام اقای ادینه خیلی خیلی عالی بود =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • من لذت بردم. عذر خواهی میکنم دیر رسیدم @};-
  • منه زیر ورو کرده رو پس نده به روزای چیزی نفهمیدنم...آفرین @};-
  • ترانه بدی نبود.باید بیشتر روش کار می کردی.مثلا شما تو سه بیت اول سه بار کلمه "تموم" آوردی که فقط تو وسطی نشسته.می تونستی تو بیت سوم کلمه "هنوزم" بیاری تو بند دوم مصرع اول هم قبلا یه ترانه سرا گفته "ترو مثه کعبه عبادت کنم" که رون تر هست (در اینصورت بند اول که کعبه اومده هم مستلزم تغییره). مصرع "منِه زیرو رو کرده رو پس نده،به دنیایِ قبل از تو رو دیدنم" با توجه به حس قشنگت خوب نشده و ایراد ساختاری داره. اگه من این حس و داشتم می گفتم "منو برنگردون به دنیایی که ،تو دیونه رو دست رد می زنم".البته بازم نمی تونه بخشی ازحس شما رو که به دیدن بر می گرده در بر بگیره .اگه قرار به جایگزینی باشه خودت بهتر از هر کسی از پسش بر میای.مصرع "عذابــت رو بیشتـربده این بــلا،واسه حال و روزِ دلم عالیـــه" خیلی قشنگ و تازه ست(ترجیحم اینه که بجای بلا همون عدابو می ذاشتی) اما "خدا شاهده" تو مصرع بعد به فضای شعرت نمی خوره. کلا این وزن برای ترانه های عاشقانه خیلی مناسبه.منم یه ترانه تو این وزن دارم"هنوزم توچشمام تصویر توست،هنوزم صدات توی گوش منه،از این لحطه هایی که با یادتم ،دل عاشقم سخت دل می کنه....".یه آهنگساز خوش قول که کارش خیلی درسته قراره بوده روش کار کنه اما بعید به عمر ما برسه.اگه شما یه روز شنیدید بگید کریم یادت بخیر ،عجب گندی زدی...
    • کریم جان تمام نظرات مهمت رو خوندم زیاد با نظرت اختلاف نظر ندارم اگه هم باشه از لحاظ فنی صحبت کردی که من با کمال میل قبول کردم...راستی حتمن منتظر کارت هستم گند زدی چیه آخه نگی دیگه داداشم ممنونم کریم جان @};- @};-
  • سلام دوست عزیز دعوتتون سپاسگزارم بسی زیبا و دلنشین بود موفق باشید و شاد کام در پناه یزدان مهربان
  • سلام مرسی از دعوتت دوست عزیزم انقد لذت بردم که نمی تونم شاه بیت واسش انتخاب کنم مرسی قلمت توانا :-) @};- @};- @};- =D> =D> =D>
  • سلام عزیزم ممنونم از دعوتت.ترانه ی خیلی خوبی ازت خوندم موفق باشیوفقط عزیزم یکم طولانیه و حرفهات تکراری سعی کن گلچین کنی و خودت بی رحم باش برای کارهات 5 بیت خیلی خوب بهتره 10 تا بیت متوسطه @};-
    • علیک سلام آرش عزیزم این بی رحم و خیلی خیلی بجا گفتی واین حرفت در مورد بیت های طولانی ومتوسط رو به اندازه ی یک فرمول در ترانه سرایی قبول دارم ممنونم بابت نکته ی خیلی مهمی که اشاره کردی @};- @};-
  • میخوام کعـــبه باشی تا پروانه شم،تمومِ تنت رو عبادت کنم خودم رو بگیرم از این زندگی،به آغوشِ امنِ تو عـادت کنم بسیــــــــــــــــــــــار زیبا بود @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • درود جناب آدینه ترانه زیبایی از شما خواندم مانا باشید @};- @};- @};-
  • بزار باورم شه تو این زندگی،تواین دوره یِ تلخِ عاشق کُشی یکی هست که میشه بهش تکیه کرد،تو بالا ترین حدِ آرامشی .............. عالی بود دوست عزیز... از خوندن ترانت لذت بردم و دیگر هیچ ! :-)
  • سلام رسول عزیز . خیلی کار زیبایی بود از خوندنش لذت بردم و مهم پیشرفته شما بوده از اولین ترانه تون تا به این ترانه.یه جاهایی احساس کردم وزن مشکل داشت که با یه ویرایش خیلی ساده رفع میشه . خیلی زیبا بود =D> @};-
  • سلام رسول جان........ نمیدونم چی بگم واقعا عالی بود ببین هیچ ایرادی نداشت موضوع ...ریتم... من عاشق اینجور ترانه هام... =D> =D> =D> اقا ما رو هم راهنمایی کن :">
  • @};- سلام از طرف محمد هلیا و پریا روون بود اما "ببین دل به دریایِ عشقت زدم،یه کاری بکن شاید آروم شم" شم به بشم نبدیل شه ریتم بهتر میشه و دو سه جای دیگه هم به همینطور بیت آخر شاه بیت قشنگب بود لایک @};-
  • درود دوست عزیز.. ترانه ی خوبی بود.. احساس بسیار خوبی بود.. اما متاسفانه چند جای ترانه وزن عوض می شد..سیلاب ها به هم می ریخت و حس کار رو از بین می برد.. مطمئنا ویرایش بشه کار این اشکالات حذف می شه.. موفق باشید
  • آقا رسول عزیز سلام.ممنون از دعوتت.ترانه زیبایتان را خواندم وعشق کردم.محض پرورده تر شدن قلم زیبایتان چند نکته کوچک را متذکر می شوم.در بیت اول شروع مصرعها یکی با هجای کوتاه ویکی با هجای بلند است که وزن را به هم میزند.دربیت دوم به نظر من آروم شم با سر می کشم قافیه نمی شوند چون بعد از حذف شم دیگر حروف روی وجود ندارد.تو مصرع دوم بیت سوم به نظر این حقیر به جای قدرت برای نگاه جذبه با سکون ذ بهتر می نشیند.البته هر چند این مصرع وزنش کمی سکته دارد ولی در کل بهترین بیت اثرتان می باشد.در مصرع دوم بیت ششم وزن به هم خورده ولحن محاوره مصرع اول آن به نظر کمی زنانه می آید.در بیت بعد به نظر می آید در پایان مصرع اول به جای دیدنم بودنم باشد بهتر است.وبه نظر این حقیر قافیه هم می باشد.در بیت آخر هم که بسیار زیباست بهتر نیست در مصرع دوم جای یکی وتو را عوض کرد واینچنین سرود:تویی هست که میشه بهش تکیه کرد ،که بالاترین حد آرامشی(ندا ومنادا به ترتیب میاید) زیاده روی کردم دوست عزیز حلالم کن. خیلی زیبا سرودی.لایییییییییییییییییییییییک =D> =D> @};- @};- =D> :-x @};-
  • سلام رسول جان. اول یه نکته رو بگم. اگه یه ترانه مثلا رو پایه 12سیلاب یا هجا بسته شده باشه در حین کار هجاها میتونه به ده یا نه هجا هم تقلیل پیدا کنه. این حرفم یعنی اختیارات شاعری که شامل اخیارات زبانی و وزنی شاعر میشه. تو ی اشعار حافط ما شاهد بسیار ازاین اختیارات هستیم که اهل ادب بهش سکته ی ملیح میگن اما اختیارات شاعری جایی وارد هست ما در حین خوندن کار دچاره اسیب نشیم. اما در مورد کار. بنظرم کاره خوبی بود اما عالی نبود. در قسمت مطلع کارت از عبادت و کعبه استفاده کردی. رسول جان وقتی یه شاعر یه مضمونو به زیباترین شکل بیان میکنه پرداختن به اون مضمون رسیکه بزرگیه. یا نباید بریم سمتش یا باید بهتر از شاعر قبلی پرداخت و تصویر سازی و مفهوم کار بهتر باشه. از روزبه بمانی دو کار رو مثال میزنم. من واسه بند بنده این خونه،واسه هرچی که توشه جنگیدم شب به شب دوره خونه میگشتم،کعبه رو این اتاق میدیدم یا کاره شکنجه گر رو به تو سجده میکنم دری به کعبه باز نیست بس که طواف کردمت مرا به حح نیاز نیست به هرطرف نظر کنم نمازه من نماز نیست استفاده ایی که روزبه از عبادت وکعبه کرده پر از تصویر و معناس ولی استفاده ی تو از کعبه واقعا هیچ خلاقیتی نداره منو ببخش که با روزبه مقایسه میکنمت.بنظرم بزرگ هستی که با روزبه مقایست کنم یه نکته ی دیگه هم اینکه کاربرد واژه ی ملامت به کار ضربه زده.نه با باقیه واژه ها یه دسته نه اوردنش تو ترانت باعث حس آمیزی شده. موفق باشی
    • علیک سلام جواد عزیزم شروع بحثت دوباره با یه آموزش بود در مورد اختیارات شاعری درمورد این قضیه که اگه جرات کردیم در مورد یک مضمونی حرف زدیم باید زیباترین نحو ممکن اون رو پردازش کنیم رو قبول دارم جواد عزیزم در مورد روزبه بمانی و شکنجه گر که اصلا قابل مقایسه نیست کار من وایشون واین نظر لطفته که به من داری کار شکنجه گر وشروع طوفانیش به نظر من از استثنایات ترانه در این چند ساله البته شکنجه گر روزبه نسبت به کار کعبه رو این اطاق میدیدم سطح خیلی بالاتری داری فکر میکنم موافق باشی من میخواستم تقدس معشوقه رو با این مضمونی که شروع کردم نشون بدم و وابستگی به در کنار معشوقه بودن تا حد جدا شدن از زندگی شاید قالبی که توی ذهنم بوده کوچک تر از مضمونایی بوده که بکار بردم....نمیدونم تونستم منظورمو برسونم یا نه ملامت رو هم خیلی زیبا اشاره کردی خیلی توی ذهنم بود بازم با زیرکی خاص خودت اشاره کردی جواد جان واقعا در هر مورد نقدت میشه نکات جدیدی رو پیدا کرد پس نقدهای روشن گرانه ات رو نگیر از ما ممنونم @};-
  • خیلی زیباست =D> =D> @};- @};-
  • سلام رسول جان ببخش اگه دير اومدم ترانه ات واقعا فوق العاده است گفتني ها رو دوستان گفتن هم نوشته شما و هم نظر دوستان برام كلاس درس بود هميشه نوشته هات رو دوست دارم و ميپسندم
  • با درود رسول جان به غیر از تمجید نقدی روا نیست آفرین پیشرفت چشمگیر بود ازت راضیم برادر شاعرانگیت مستدام با سپاس @};-
    • علیک سلام محمد عزیزم رضایتت خیلی برام ارزشمنده تقریبا از روزای اول پیگیرم بودی ووقت گذاشتی پای ترانه هام نمیدونم چطوری باید تشکر کنم داداشم :-( @};- @};-
  • سلام من این کارو دوست داشتم و بیشتر از فرم درگیر فکر جاری تو این ترانه شدم فقط به نظرم یه موضوعی وجود داشت و اون اینه که مصرع های اول قویتر از مصرع های دوم بود...
    • علیک سلام علی جان یک دنیا ممنون برای تشریف فرماییت نمیدونم حالا که توجه میکنم این ریتم متوالی قوی وضغیف تکرار شده دلیلش رو نمیدونم شاید تمرکز کافی در شروع مصرع داشتم وبمرور کم شده این تمرکز علی جان ببخشیدم بابت مصرع های ضعیفه ممنونم از نکته سنجی که داشتی
  • منِه گوشه گیرو ملامت نکن،بمیرم بخوام از تو سُستی کـنم حالا که خودِ من شدی عیب نیست،یه وقتایی ام خودپرستی کنم زیبا بود مرسی @};-
  • سلام.خیلی خوشم اومد. بسیار قشنگ بود. به قول ما تُرکا یاشا قارداش @};-
  • سلام برادر خوبم @};- خیلی دوست داشتم،شما ترانه های عاشقانتون منحصر به فرده... =D> با نظر آقای چابک در مورد آروم شم موافقم تو میتونی با قدرت یک نگاه تموم محالاتو ممکن کنی =D> =D> @};- @};-
    • علیک سلام خواهر عزیزم @};- ممنونم از لطفتون نظر آقامحمد چابک عزیز کاملا متین بود وخوشحالم کردین با تاکید به این قضیه ممنونم خواهرم @};- @};- @};- @};-
  • سلام داداش. این اولین روز من تو این سایته. بهترین شعری که میتونستم برای اولین بار تو این سایت بخونمش بود. واقعا زیبا بود. :-x
    • علیک سلام علی جان منم به نوبه ی خودم ورودت رو تبریک میگم جاش نیست اسم بیارم ولی خیلی از بچه ها رو میشه نام برد که ترانه هاشون واقعا ترانه اس وخواندنی که من در مقابلشون اصلا بحساب نمیام امیدوارم از دوستان استفاده لازم رو ببری @};- @};-
  • گفتنی ها رو دوستان گفتند لذت بسیاری از خوندن ترانت به من دست داد با اشتیاق منتظر کارای بعدی شما هستم.
  • سلام جناب! واقعا دوس داشتم ترانه تو، مرسی که به این کار خوب دعوتم کردی...لایک لایکی@};-
  • تو ایــن عصرِ بی معــجزه اومدی،منِه کافَــرو باز مومن کنی تو میتــونی با قــدرتِ یک نگاه،تمومِ محالات و ممکن کنی سلام رسول جان کار خوبی بود..لذت بردم. مرسی عزیز @};-
  • سلام داداش رسول خوبی ممنون از شعرا و مطالب قشنگت من هیچوقت تنهات نمیزارم دمت گرم خیلی باحالی =D> =D> =D> =D> @};- @};- @};- @};-
  • =D> سلام وسپاس از ترانه ی زیبات عزیز سیلاب ترانه ی شما 11 است در ترانه های یازده سیلابی گاهی یه مصراع ده سیلابی میشه ولی تو مصراع ده سیلابی از واژه هایی سنگین وصدادار استفاده میشه که کشیدگی صدا جبران سیلاب کمتر را میکند ترانه خیلی عالی شروع میشه اما تو سطر سوم مصراع دوم ترانه می افته بدلیل سیلاب کمتر مصراع وکشیدگی صدا هم روی واژه ی دیده نمیشه یا بهتر بگمن واژه ی سنگین ومصوتی نمیبینم که بوتونه جبران کمبود سیلاب رو بکنه چه در تکست وچه در اجرا این افتادن ترانه خوب نیست آروم شم وسر میکشم روی حرف میم در کلمه ی آروم سکون وجود داره ودر حرف کاف در میکشم صدای کسره داره بهمین دلیل تناسب قافیه ای خوبی رو با هم ندارن در کل ترناه قابل قبولیه ولی چون زحمت کشیدین و ترانه نقاط مثبت زیادی داره من دوتا نکته را گوشزد میکنم... ترانه بر خلاف شعر به قافیه بندی کاملتر وموزون تر نیازمند است چون گوش مخاطب نا خود اگاه با موسیقی کلمات همراه میشه ... مثلا دیدم خیلی جاها کلمه ی سختی و وقتی رو هم قافیه می کنند از نظر شعری مشکلی نداره ولی تو ترانه باید دقت بیشتری کرد چون حرف خ وحرف ق در دهان دارای صداها وشکل بیان متفاوتی هستند که از کیفیت وزیبایی همقافیه شدن کم میکنه... برعکسش هم مصداق است...بطور مثال کلمه ی عشق که 99 درصد ترانه ها حول اون میچرخه دارای همقافیه های زیادی نیست...شاید نزدیکترین همقافیه اش دمشق باشد که استعمالش تو ترانه بی ربط است... ولی خیلی جاها کلمه ی عشق رو با زشت همقافیه کردن !!! که شاید از نظر ساختاری درست نباشه ولی از نظر صدا وهماهنگی این نقیصه رو پوشش میده... در کل ترانه چون باید به زبان روز نزدیک وبه محاوره واجرا ختم بشه بهتره زبان روانی داشته باشد... بمیرم بخوام از تو سُستی کـنم بعضی از کلمات وقتی در جای مناسب خودشون استفاده نشوندزبان ترانه نیستند... کلمه ی سستی در اینجا یه جورایی بنظر میرسه به زور خورونده شده و وقتی ترکیب از تو سستی کنم رو گرفته یه مقدار بلاتکلیف مونده... در کل ترانه ی خوبی بود...خودم عاشق سیلابی یازده در ترانه هستم... وسعت کلمات واحساس خوبی دارید... بهتون تبریک میگم... ببخشید از جسارتم =D> =D> =D> =D> >
    • علی جان خیلی خیلی ممنونم از آموزشت همونطور که درپیام خصوصی بخش اعظم توضیحاتت رو جواب دادم در مورد آروم شم من مشکلم این بود که روووووم شم میخوندم که حق با شما و دوستان میشه با اضافه کردن ب +شم مشکل وزن رو حل کرد ریتم بهتری هم بکار داد البته این مخفی موند که شم و سر میکشم اگه تبدیل بشه به بشم و میکشم از لحاظ قافیه هم درست تر میشه در مورد مسایل مربوط به آواها در ترانه هم تقریبا چیزی نمیدونستم واین توضیحات خیلی خوب بود کاش یه منبع معرفی میکردی و یا خودت در بخش مقالات به این موضوع میپرداختی سایر مطالب ارزشمندت هم جای توضیح . بهتر بگم توجیه نداره وکاملا قبول دارم ممنونم وخیلی ممنونم بابت وقتی که گذاشتی عزیزم @};- @};- @};- @};- @};-
  • عاشقانه زیبائی از شما خواندم و لذت بردم شاد باشی @};- @};- @};-
  • ترانه ی روان وزیبایی سرودید خسته نباشید رسا بود ودر انتقال مضمون موفق =D> @};-
  • سلام رسول عزیز کار خوبی بود لذت بردم و لایک شاد باشید @};- @};- @};-
  • @};- @};- @};- سلام . واقعا تبریک میگم خیلی دوس داشتم .یکی از بهترین ترانه های آکادمی به نظر من میتونه همین ترانه باشه و بین این همه ترانه که هر کردوم کلی ایراد دارند این ترانه با کمترین نقص به بهترین شکل سروده شده . و این نشون قدرت قلم و احساس شماست رسول جان . افرین . و اما نقد . بهتره بگم راهنمایی برادرانه . چون کار واقعا خوب و ریتمیک سروده شده و تنها یه جاهای کوچیک "به نظر من " اشکال جزئی داره .(اصلا از بردن اسم اشکال خوشم نمیاد چون این ترانه رو خیلی خوشم اومده)) خلاصه : یه جاهایی رو دوس دارم راهنمایی کنم که کار بهتر بشه . تو بیت دوم اگه "شم" به "بشم" تغییر کنه وزن کار درست تر میشه ببین دل به دریایِ عشقت زدم،یه کاری بکن شاید آروم بشم بشین روبروم و بهم خیـــره شو،تمومِ نگاهت رو سر میکشم -------------- تو مصرع اول بیت سوم هم اگه یه "تو" اضافه کنی مشکل وزنی حل میشه تو ایــن عصرِ بی معــجزه اومدی،منِه کافَــرو باز تو مومن کنی تو میتــونی با قــدرتِ یک نگاه،تمومِ محالات و ممکن کنی --------- باز تو بیت سوم تو قسمت دوم بیت از کلمه "یک" استفاده شده که چون در جاهای دیگه ترانه از "یه" استفاده کردید زبان ترانه دچار دوگانگی میشه . به نظرم به جای "یک" از "این" یا "هر" استفاده کنید . به جای قدرت حرمت هم میشه هرچند قدرت هم بسیار خوب تو ترانه نشسته . ------------------- تو بیت چهارم حس میکنم کار دچار سکته شده و بهتره تغییر کنه در این قسمت "حالا که خودِ من شدی (عیب نیست)،یه وقتایی ام خودپرستی کنم" از طرفی من با قافیه خودپرستی و سستی زیاد حال نمیکنم . درسته اما من به شخصه خیلی رو آوای قبل از حروف یکسان حساسم . " ُ ستی " و " َستی " . --------------------------- بیت آخر خیلی خوب بود و من باز هم بخاطر حساسیت شخصی خودم دوس داشتم قافیه ها هم آوا تر میشدن که البته قافیه هات درستن و شکی در این نیست و تنها وسواس من باعث این نظره . --------------------------------- در کل ترانه فوق العاده ای بود . میدونی که من به هر ترانه ای نمیگم خوب اما این ترانه خوب بود و نظراتم همه دید شخصی من به ترانه و وزنه و تنها به این دلیل جسارت کردم که دوس دارم با نظرات هرچند گذرای خودم به پیشرفت ترانه کمک کنم . سپاس دوست خوبم @};- @};- @};- @};- @};- @};- لایک @};- @};- @};-
    • حمید رضای عزیز علیک سلام دوست خوبم خیلی خیلی خیلی ممنونم بابت وقتی که گذاشتی اول فارغ از نکاتی که اشاره کردی همونطور که پیام خصوصی زدم دستت رو میبوسم بابت اینکه قابل دونستی ووقت گذاشتی برای ترانه واینم بگم که اصلا بحث تعارف نیست نکاتی که میگی حتمن وحتمن در اصلاح اشکالات کار نقش بسزایی داره پس از من هیچ نکته ای رو دریغ نکن داداشم درمورد نکاتی که اشاره کردی زیاد مصداقی جلو نمیرم چون قصد توجیه ندارم وحرف ها همه فنی ومنطقی بود از حساسیت بیشتر در قافیه واینکه بین قافیه درست ودرست تر همیشه قافیه ی درست تر رو انتخاب کنم هرچی باشه قافیه ویترین یک ترانه حداقل در نگاه اول هست درمورد نکات آوایی که اشاراتی داشتی هم خیلی ممنونم ازت فقط در مورد اضافه کردن تو درمصراع اول بیت سه این تکرار تو ازیت کننده میشه چیزی که من همیشه ازش میترسم وآخرش هم توی دامش می افتم اول بنظر میشه با کشیدن باز هنگام خوندن اون تو نیاز نباشه البته این رو سوال میپرسم در مورد بحث سکته وسایر اشارات عالی که داشتی ام حرفی نیست وکاملا قبول دارم بازم ممنونم از دریای بزرگ مهربونی ووقت ارزشمندی که گذاشتی داداشم ممنون @};- @};- @};-
      • سلامی دوباره رسول جان . فدای مهربونیات داداش . باعث افتخارمه ترانه هاتو بخونم و نظر بدم . مرسی که مارو قابل میدونی . راستش بابت بیت سوم باید بگم که : کلمه "تو" که من عرض کردم اضافه کنید برای درست شدن وزن بود و حرفتو قبول دارم که تکرار "تو" چندان جالب نیست ( هر چند لطمه خاصی به ترانه نمیزنه و چیزی نیست که بخوایم ضعف ترانه بدونیم ) . اما از نظر من وزن کار اولویت داره به این ریز بینی ها و اگه بتونی وزنو نگه داری هم کار خودت قابل قبول تره و هم کار خواننده رو راحت تر میکنی . البته به جای "تو" شاید حروف دیگه ای هم باشه که بشه استفاده کرد . زیادم وسواس نداشته باش رو این موضوع . فدای تو که بدون شک از بهترین های آکادمی هستی . به امید پیشرفت و موفقیت تو و سایر بچه های آکادمی @};- @};- @};- @};- @};-
      • ممنونم حمید عزیز الان بحث برام روشن تر شد یعنی کامل متوجه شدم تو یه موضوع کلی گفتی که حالا این بیت یه مصداق بود وحرف کلی تو حفظ وزن ترانه هست صد در صد درسته بابا حمید جان چوب کاری نفرما وقتی کار خیلی از بچه ها رو میخونم از خودم میپرسم پس اگه اونا ترانه ان تو چی مینویسی خیلی از کارا عالین ولی خوب نمیشه ننوشت یه حسه که باید بهش جواب داد اشال.. همیشه وهمیشه باشی وکمک بکنی داداشم @};-
      • @};- @};- فدات داداش گلم . هر ترانه ای نوشتی من هستم . چون ترانه هات ارزش خوندن و بحث رو دارن . و میشه خیلی چیزا ازشون یاد گرفت . موفق و مانا باشی عزیزم @};- @};-
      • خیلی خوشحالم همچین نظری داری حمید عزیزم منم دلم به همین کمک ها خوشه واین لطفت رو هیچ وقت ازم نگیر ممنونم از این پشت گرمی که بهم میدی @};- @};- @};-
      • سلام رسول جان بنظر منم تو تو اون قسمت زیاد بشه خوب نیست با نظرت موافقم
      • علیک سلام امین عزیزم دستت درد نکنه نظرتو در این مورد دادی @};-
  • بزار باورم شه تو این زندگی،تواین دوره یِ تلخِ عاشق کُشی یکی هست که میشه بهش تکیه کرد،تو بالا ترین حدِ آرامشی ----------------------------------------------------------------------- سلام جناب آدینه از دعوتتون متشکرم. ترانه ی فوق العاده ای بود بهتون تبریک میگم. حس زیبا و عاشقانه ش دلنشین بود...با آرزوی بهترینها @};-
    • خواهر خوبم علیک سلام ممنون بابت مهربونیتون قابل دونستین تشریف اوردین ممنون برای جداسازی ویک دنیا سپاس از عنایتتون با مهر @};- @};- @};-
  • سلام خیلی زیبا بود خیلی دوسش داشتم ممنون از دعوتت =D> :-)
  • سلام قشنگ بود آفرین ببین دل به دریایِ عشقت زدم،یه کاری بکن شاید آروم شم(بشم)؟ بهتر نیست؟
  • salam duste aziz khub bud ..yani aali bud movafag bashin =D> =D> =D> =D>
  • با درود دوست عزیزم @};- تزانه بسیار زیبا و در خور توجه سرودید با آرزوی بهترینها @};- @};- =D> =D>
  • اینبار فقط =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
  • درود،آدینه ی عزیز، بسیارزیباسرودی، آفرین، به ویژه بندپایانی آن بسیارزیبابود، پاینده باشید،،،،،،،،،،،،، @};-
  • درود جناب ادینه عزیز مثل همیشه بسیار زیبا روون و دلنشین حرفی برای گفتن نذاشت ترانه بسیار زیباتون قلمت پرمهر سپاس @};-
  • رسول جان هميشه خودت و ترانه هاتو با هم دوس دارم اميدوارم تو تموم مراحل زندگيت موفق و پيروز باشي @};- @};- @};- =D> =D> =D>
    • علیرضای عزیزم مهربونی خوبی باصفایی ومعرفت وزیبایی از خودته داداش خوبم با همه ی وجود آروزی سلامتی وموفقیت در نفس نفس زندگیت دارم @};- @};- @};-
  • بـــه روزایِ عاقــل نمــا بــودنم،به روزایِ چیــزی نفهـمیدنم این بیت رو دوست داشتم تو بالاترین حد ارامشی
  • منِه گوشه گیرو ملامت نکن بمیرم بخوام از تو سُستی کـنم حالا که خودِ من شدی عیب نیست یه وقتایی ام خودپرستی کنم.. درود جناب آدینه از خوانش ترانه ی فوق العادتون لذت بردم عالی بود عالی... شاد باشی دوست من @};- @};-
  • سلام رسول جان خیلی خوشحالم باز اومدی با یه ترانه واقعا خوندنی و لذت بخش ممنون از این همه زیبایی دوست خوبم @};- فقط جسارتن تو بند اول درکش برام سخت بود :- @};- لایکی خیلی @};-
    • سلام موسی گلم خوبی داداش خیلی خوشحال شدم از زیارتت پای ترانه ام موسی جان بند اول با اغراق بکار رفته ارتباط برقرار نکردی؟ موسی داداشم حق داری کار قبلی ام خانم ظفری میگفت با واقعیت خیلی فاصله داشت بنظرم معشوقه وقتی هنوز خیالیه شبیه کعبه ی آمال میمونه و میشه هر چیز زیبای بی مروزی رو بهش نسبت داد ولی وقتی واقعی میشه کمی حالت زمینی تر باید باهاش برخورد کرد یعنی خود بخود این حالت به قلب دست میده به هر حال از این فضای اغراق آمیز بیرون میام تحملم کن داداش موسی ممنونم از حضورت @};- @};-
      • رسول جان اول بگم تو خیلی با استعدادی و در این شکی نیست من به شخصه همیشه به داشتن دوستی مثل تو افتخار میکنم :-x البته نظر من کامل نیومده نمیدونم بقیه ش کجا رفته ;)) منظورمو نوشته بوده ولی چون نیومده دوبار مینویسم برات دادا تو بند اول ترانه ت "میخوام کعـــبه باشی تا پروانه شم،تمومِ تنت رو عبادت کنم " معمولن "پراونه با "شمع و گل میومد" و مکه " با حاجی و مُحرِم و ... منظروم این بود این سنت شکنی به نظره بنده جا داشت یه پیش زمینه داشته باشه یا حداقل اول ترانه نباشه رسول عزیز @};- البته نظر منه زیادم مهم نیست بهش فکر نکن دادا ;)) ناگفته نماند جوابت به دلم نشست " بنظرم معشوقه وقتی هنوز خیالیه شبیه کعبه ی آمال میمونه و میشه هر چیز زیبای بی مروزی رو بهش نسبت داد ولی وقتی واقعی میشه کمی حالت زمینی تر باید باهاش برخورد کرد " @};- ممنون ازت
      • موسی جان چرا نظرت مهم نیست نگو توروخدا اتفاقا اشتراک نظرمون در مورد معشوقه باعث شد حساس تر از قبل بشم روی نظراتی که میدی عزیزم در مورد پروانه هدفم این بود که کعبه با طواف بیاد ولی از بکار بگیری مستقیم واژه طواف زیاد موافق نبودم برای همین پروانه اومد که معمولا متداوله این مفهوم مثل پروانه دور سر کسی چرخ خوردن که اینطوری به طواف که نماد عبادت کردن هست اشاره ای بشه عزیزم....در حد بضاعتم توضیح دادم ببخشید اگه کامل نبود موسی جان
  • درود بر شما زیبا بود @};-
  • پر از احساس دوست داشتنی .. @};- @};- بزار باورم شه تو این زندگی،تواین دوره یِ تلخِ عاشق کُشی یکی هست که میشه بهش تکیه کرد،تو بالا ترین حدِ آرامشی
  • سلام دوستم :-) آفرين زيبا بود مي پسندم =D> =D> =D> @};- @};- @};- :-)
  • سلام و درود بي نهايت برادر خوبم @};- @};- @};- معجزه بود اين ترانه.......همين =D> =D> =D>
    • سلام خانم صادقی عزیز یاور همیشه مومن ممنونم از لطف همیشگی به منه کمترین واقعا لیاقت این نوع نگاه رو ندارم نمیدونم چی بگم به این همه مهربونی @};- @};- @};- @};-
  • میخوام کعـــبه باشی تا پروانه شم،تمومِ تنت رو عبادت کنم خودم رو بگیرم از این زندگی،به آغوشِ امنِ تو عـادت کنم درود جناب ادینه @};- بسیار زیبامثل همیشه.لذت بردم =D> =D> =D> می پسندم @};- @};-
  • سلام نبودی دلتنگت بودیم اما خدا رو شکر با دست پر اومدی فقط اینو بگم حس میکنم این قسمت یکم ویرایش شه بد نیست یه کاری بکن شاید آروم شم ولی باقی ترانه ات رو واقعا دوست داشتم خب زیاده گوئی نمیکنم برم چند بار دیگه بخونمش یا علی @};-
    • سلام محمد عزیزم خوبی؟دلتنگی از من بود خیلی خوشحال شدم دوباره برگشتم به جمع با صفاتون محمد دست پر!!بابا ما همیشه جلوی شما دستمون خالیه...داداشم ویرایش ترانه که دیگه داره میشخ شغلم چشم تقدیم بهت @};- @};- @};- @};-