برای تانگو…

بحران بوسه با تو تمومه
صلح جهانی هم برقراره
نرخ طلا باز سقوط می کنه
وقتی که چشمات نم نم می باره

وقتی می رقصی مارلون براندو
برای تانگو از قبر پا می شه
حیف نمی دونه این دست منه
که تو دست تو فقط جا می شه

کانت و هگل و هر چی فیلسوفه
تو پیچ و تاب موی تو مونده
کریس دی برگ لیدی این ردُ
واسه پیرهن سرخ تو خونده

پنجره های خونتُ ببند
ماکروسافت داره ورشکست می شه
وقتی می خندی گزارش اون
توی سی ان ان دست به دست می شه

اسممُ بگو تا شر بخوابه
تا شب بدونه تو ماه منی
تموم دنیا با من رقیبن
بذار بدونن همراه منی…

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

  • درود میپسندم ولایک @};-
  • استاد علیشیری من برام خیلی زیبا و جالب هست شما با اینکه استادی زبده در ترانه سرایی هستین و مطمئنا مشغله کاریتون زیاد هست اما خیلی خوب جواب میدین و مهم تر از کمیت پاسخ هاتون کیفیت پاسخهاتون هست که بسیار فروتنانه و دوستانه هست من بشخصه لذت بردم
  • درود،،،،،،،،، @};-
  • کارت واقعا جالبه @};-
  • درود جناب علیشیری باز هم مث همیشه ترانه سراسر وجودت را در بر گرفته است
  • سلام. خوندن ترانه تون چسبید. ساده اما پر مغز. سخته اینقدر خوب گفتنش. سلامت باشید. @};- @};- @};-
  • سلام زیبا بود و دلنشین موفق باشی =D> @};-
  • سلام. خیلی زیبا بود. از هیچ بیتیش نمیشه گذشت. فوق العاده ست.
  • @};- @};- ببخشید دیر اومدم. خیلی عالی بود... دست مریزاد @};-
  • سلام ترانه ي زيبا و خلاقي رو خوندم من و ياد ميلاد تهراني انداخت نه از حيث شباهت كار بلكه از نظر قالب و وا‍‍‍ژه آفريني و كاربرد مدرنيته @};- مارلون براندو ،كريس دي برگ.. رقص زيباي تانگو همه ي اين ها عناصر و اساتيد هنري مورد علاقه ي من هستند ;)) =D> لذت بردم @};-
  • :-) :-) سلام جناب علیشیری ترانه تون رو بسیار دوست داشتم و به شدت می پسندم... خوشحالم که ترانه های شما رو می خونم. راستی مصاحبه ی رادیویی شما هفته ی پیش در رادیو جوان هم خیلی خوب بود.
  • سلام گاهی کارایی که اسامی خاص زیادی دارن مصنوعی به نظر می رسن، اما اسامی در این ترانه همه در راستای معنا، مفهوم و حس ترانه به خوبی در ساختار جا گرفتند خوبی دیرتر نظر گذاشتن برای یه ترانه ی خوب اینه که به همین بهونه میشه از چند باره خوندنش لذت برد
  • سلام دوست عزیزم اثرتان با دقت خواندم دوگانگی زبان در آن مشهود هست درود شاعر @};-
  • سلام منم احساس می کنم کار، اون جور که باید به دل نمیشینه گرچه ترانه سرا حق داره وارد این جور فضاها بشه اما احساس صمیمیت و روان بودن در بیت ها حس نمیشه، مخصوصا موقعی که داره به قافیه ختم میشه همین یا علی @};-
  • سلام آقاي علي شيري ترانه خيلي خوب شروع شده و لغات جالبي به كار برده شده كه قلم قوي شما خوب چيدمان شون كرده.ترانه خيلي خوب بود نكتهاي كه اين حقير خواستم بگم اين بوده كه بار احساسي اين ترانه رو درك نكردم. با مهر فراوان @};- @};- =D>
  • جناب حسین علیشیری سلام اینجا قرار گذاشته ایم هرکسی از هر ترانه ای هرچه به نظرش می رسد آزاد و راحت بگوید و این خیلی هم خوب است ولی دوستان عزیزم بخصوص دوستانی که جوانترند لطفا دقت بفرمایند هنگام اظهار نظر رعایت آداب نقد را بکنند تا فضای دوستانه ی سایت به همین منوال و روال بماند . البته خدا را شکر تا حالا هم غیر این نبوده است ولی باز هم بیشتر رعایت کنیم خیلی خیلی بهتر است . از توضیحی که شما علیشیری عزیز در مورد مخاطب خاص داشتن هر کار هنری اصولا و بخصوص ترانه، بسیار سپاس و خیلی هم بجا بود . پیروز باشی
  • سلام...عالی بود... با عماد بهادری موافقم.. ولی با این ترانه های خاص خیلی خیلی موافقم..... ممنونم استاد عزیز... @};-
  • سلام دنبال مخاطب بودن نیستم دنبال ترانه های هستم که با اون احساس لذت میکنم و این ترانه هم اینچنین بود هر شاعری شاهکاری داره و نمیشه همیشه تمام شعر ها رو شاهکار دونست بی هیچ حسی میشه عاشق شد ... سلامت باشید یاحق
  • نرخ طلا باز سقوط می کنه وقتی که چشمات نم نم می باره سلام. این ترانه محشره موفق باشید دوست عزیز @};-
  • سلام ترانتونو خوندن خيلي زيبا بود به خصوص فضا سازي . لايك
  • از تمامی دوستان عزیزم سپاسگزارم به ویژه دوستانی که با نگاهی دقیق و ریزبینانه این ترانه رو نقد کردند. در اینجا فقط به ذکر چند نکته بسنده می‌کنم: 1- از نظر من تمامی ترانه‌های دنیا «مخاطب خاص» دارند، به این معنا که چه به صورت آگاهانه و چه ناآگاهانه بخش خاصی از شنوندگان موسیقی رو به عنوان «جامعه‌ی هدف» انتخاب می‌کنند. برای مثال ترانه‌ی «کافه‌ بهشت» که بسیاری از دوستان به آن لطف دارند هم مخاطب خاصی دارد، مخاطبی که در جامعه‌ی شهری زندگی می‌کند، جایی به نام کافه را می‌شناسد و احتمالاً با آن خاطره دارد و در مرحله‌ی بعدی اطلاعاتی گیرم مختصر از افسانه‌های پیرامون «بهشت» دارد. بدیهی‌ست که جامعه‌ی هدف «کافه‌بهشت» محدودتر از ترانه‌ای مثل «چه خوشگل شدی امشب» و وسیع‌تر از «برای تانگو..»ست که برای برقراری ارتباط با تصاویر و ارجاعات آن نیاز به داشتن اطلاعاتی از سینما و موسیقی و.. است. (بی آنکه این محدود بودن جامعه‌ی مخاطبین با‌لذات ارزشی برایش باشد) 2- این ترانه‌ تلاشی‌ست برای ورود به فضایی متفاوت اما با زبان ساده، گرچه الطاف دوستان و علاقه‌شون به «کافه‌بهشت» باعث افتخار منه ترجیح می‌دم فضاهای مختلفی رو تجربه کنم (به ویژه در فضایی مثل آکادمی ترانه که برای خود من جای آموختنه) تا در یک حال و هوا تکرار نشم...گرچه این ترانه دست کم سه چهار سال قبلا از کافه‌بهشت نوشته شده باز هم از مهربانی همه ممنونم
  • خوبه قبل از مرگم ي ترانه خاص و مدرن ديدم. @};- @};- @};-
  • من که بسیار لذت بردم و تو هر بیت با کلماتی که به کار بردید کلی غافلگیر شدم،سرشار از تعابیر تازه و نو بود،ممنون :-) @};-
  • سلام گرامی... لذت بردم...شبم منظم شد... :-)
  • درود دوست عزیز عقلانیت خاصتون که محصول ذهن عمیقتون هست ستودنیست خوشحالم شاهد ترانه ای بودم که اسیر زنجیر های همه فهمی!و پو پو لیستی نیست پیروز بمانی دگر اندیش @};-
  • زیبا ، جذاب، خواندنی/ منتظر بعدی های شما هستم/آرامش از آنتان @};-
  • سلام اقای علیشیری....خوشحالم از اشناییون و بودنتون اینجا...ترانه قبلی شما که بسیار زیبا بود و با صدای رضا یزدانی عزیز خونده شد رو خیلی دوست داشتم چون به نظرم اون کار از لحاظ خاص بودن میانه رو بود ولی این کار افراطی بود...طبیعتا مخاطب خاص خودشو داره ..ولی من زیاد خاص بودنو دوس دارم...ولی واقعا ترانتون از لحاظ واژگان در حد عالی بود
  • سلام آقای علیشیری ترانه ی زیبایی بود با تصاویر و تعابیری ناب! لذت بردم +
  • چیزی که فراموش شد اینکه "کریس دی برگ لیدی این ردُ" رو برای یه پیرهن سرخ نخونده بلکه برای صاحب اون پیرهن سرخ خونده (بگذریم که این آهنگ جنبه هایی متفاوت با مضمون کار شما داره )
    • احمد جان، از نظرت واقعاً ممنونم. این کار روی ملودی نوشته نشده، ممنون میشم برام بنویسی کجا پرشهای وزنی وجود داره تا اصلاحش کنم، در مورد ترانه‌ی کریس دی‌برگ هم که بدیهیه که برای پیرهن قرمز خونده نشده، همون طور که مارلون براندو به خاطر کسی برای تانگو از قبر پا نشده و کانت و هگل و ...کاری به پیچ و تاب موی معشوق من ندارند، این فقط یه شوخی با اسم این ترانه‌ست :-)
  • سلام برخلاف نظر دوستان کار فضای خاصی نداشت فقط استفاده از یک سری اسامی خاص این حس رو به مخاطب داده بود . که اتفاقاً رضا یزدانی هم یه کار داره به اسم میعادگاه که کار دوست خوبم علی کمارجی نژاده (بگذریم که بنظرم اون کار هم قوی نبود) نمیدونم ولی احساس میکنم که این کار روی ملودی نوشته شده چون پرشهای وزنی واضحی داره و مطمئناً شما با کار کافه بهشت ثابت کردید که وزن و زبان رو بخوبی میشناسید و انتظارقوافی ، تصاویر و در کل کار بهتری رو داشتم با احترام @};-
  • درود بر شما جناب علیشیری زیبا و امروزی بود از واژه های نو استفاده کردین قلم توانایی دارید عالی بود سرفراز باشید @};- =D>
  • بی نهایت زیبا و فوق العاده بود @};- لذت بردم @};- @};- @};- @};-
  • @};-
  • ب سلام و درود @};- کارتون متفاوته و این وجه @};- تمایز شماست فضای جدید ، تصویر سازی جدید اینا خیلی خوبه =D> تبریک ولی این کارا مخاطب خاص داره :-S
  • اگه اشتباه نکنم قبلن ترانه تونو توی نشریه ی (همین فردا بود) خوندم و مث همون بار اول لذت بردم از خوندنش =D> =D> @};-
  • jaleb boood =D>
  • دوس داشتم... @};- @};- @};-
  • سلام من سوادم کمتر از اونیه که بتونم اظهار نظر کنم و فقط لذت میبرم موفق باشید وپیروز @};-
  • باز هم شاهکار باز هم فوق‌العاده ، مرسی‌ حسنِ علیشیری عزیز
  • یادم رفت بگم اشاره ات به آخرین تانگو در پاریس فوق العاده بود @};- لایک
  • سلام به نظر من خیلی خوب بود فقط نمی دونم مخاطب خاص چیه...به نظرم ترانه تون مخاطبش هر آدمی بود که تو این دنیا زندگی میکنه
    • درود جناب حبیبی مخاطب خاص یعنی اینکه امروزه عموم مردم ما آنقدر درگیر مشغله های مختلف در زندگی روزمره هستند که حتا کمترین فرصتی برای مطالعاتِ روز و آشنایی با الفاظِ روز پیدا نمی کنند ، این میشه که وقتی من در جمع چند نفره ی دوستان برای ارزیابیِ میزان ارتباط مخاطب معنی لفظ تانگو رو جویا میشم هیچکدام آشنایی ندارند و وقتی مخاطب معنی لفظ یا الفاظی را نداند مسلما نمی تواند با آن ارتباط برقرار کند . این یعنی ترانه با ملاک های مذکور فقط با عده ای ارتباط برقرار میکند که محدوده ی اطلاعات روزمره ی خود را پشت سر نهاده اند و فرصت گسترش این دامنه ی اطلاعات را داشته اند ، این عده همان مخاطبان خاص هستند . عذرخواهی میکنم از حسن عزیز .. با مهر
  • خب حسن علیشیری گرانقدر من که لذت بردم با این کار شما و با عماد هم موافقم. ولی کار متفاوت را دوس دارم و این هم متفاوت بود. موفق باشید عزیز دل @};- @};- @};-
  • خیلی لذت بردم یه فرم خاصی داره ترانه هاتون گرچه این کافه بهشت نمی شه اما برای تانگو هم یه کار خوب دیگه اصل کار این قسمته: بحران بوسه با تو تمومه صلح جهانی هم برقراره نرخ طلا باز سقوط می کنه وقتی که چشمات نم نم می باره بقیه ی کار اون احساسی که خیلی از ما ها دنبالش بودیم رو نداشت (نظر شخصیه) خیلی لذت بردم . ممنون @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • عالی بود من هم همچین اثری نوشته بودم اما پیداش نمیکنم که تایپش کنم
  • درود حسن عزیز منتظر شاهکار بعدیت بودم لذت بردم عالی بود عالی ولی مثل کافه بهشت سیرابم نکرد این ترانه مخاطبِ خاص داره و مسلما خودتون هم این مطلب رو قبول دارید . مخاطب این دسته ترانه ها با این نوع تصویر سازی و الفاظ شاید اونطور که باید حسن علیشیری رو با اون قلم بی نقص در کافه بهشت ، راضی نمیکنه .. نمیگم این سبک ترانه رو جدی نگیرید و ادامه ندید ولی نذارید کافه بهشت گونه ها فراموش بشن .. با مهر ============ @};- @};- @};-
  • آقای خاص با ترانه های خاص و امروزی ... پست مدرن شما را عشق است ... لایک و دگر هیچ ...
  • درود بر شما ... خیلی زیبا می سرایید... بدرود @};- =D>
  • درود جناب علیشیری ترانه ی بسیار زیبایی بود و از خوندنش لذت بردم تصاویر و فضای متفاوت که به راحتی میشه باهاش ارتباط برقرار کرد تک تک واژه هاتون قابل لمس هستند. عالی بود با آرزوی بهترین ها @};- @};-