کوچه های بن بست

تموم کوچه های شهر،پر از یاد قدم هاته
رو سنگفرش خیابونا هنوزم رد جا پاته

هنوزم از تو لبریزم مث ابرای بارونی
مث آیینه که بدجور،اسیر چشم گیراته

اسیرم،کوچه ها بی تو،همه درگیر بن بستن
اسیر بُهت این کوچه م، که دلتنگ تماشاته

فراموشم چه جور می شی؟چه جوری می ری از یادم؟
تا وقتی پا به پای تو،دلِ دیوونه م همراته

صدای تیک تیک ساعت،رو اعصابه چی کار کردی
که این ثانیه ها بی تو،عذابه مث اشکاته

پُره از یاد تو قلبم،رو قلبم رد پات پیداست
ببین امواج این اشکا،شبیه موج موهاته

بیا و فصل پاییزو،بهاری کن توی تقویم
بیا که بعد از اون سالا،هنوزم چشم من جاته!

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

  • سلام از این ترانه ت بیشتر خوشم اومد قلمت نویسا @};- @};-
  • salam khoosh oomadi movafaq bashi @};-
  • سلام خوش اومدي نكته اول معين را موافقم؛ مانا باشيد @};-
  • سلام جناب جوان نژاد به آکادمی خوش اومدین ترانه ی زیبایی بود امیدوارم بیشتر ازتون بخونم موفق باشید @};-
  • خوش اومدی رفیق ... انتظار داشتم بیرنگی رو با لینک دالودش بذاری . این ترانه رو هم که قبلا خوندم و نظر دادم . منتظر بقیه ی ترانه هاتم . @};- @};-
  • سلام ترانه زيبايي بود درود
  • واقعا قشنگ بود 8-> آفرین =D> لذت بردم @};-
  • man ba ostdama movafegham
  • درود...بسیار زیبا دوست من...خوش آمدید .با احترام.مهسا @};-
  • سلام... @};- زیبا و دلنشین بود...احساس تونو خیلی دوس داشتم ... @};- بدرود @};- یزدان نگهدارتان @};-
  • سلام علی جان . ترانه ی خوبی بود . فقط چن نکته : رد جا پاته / " رد " - " جا " هم معنی هستند و این هم معنی ها نمیتونن کنار هم به این شکل قرار بگیرند . مث آیینه که بدجور 1- مث اشتباهه چون تو میخوای بگی شبیه به . پس باید بنویسی : مثه ، مث + ه : مث = مثل / ه = هست 2- آیینه "ای" اگه بذاری وزن درست میشه . و نکته ی بعدی : شما داری غزل - ترانه مینویسی . توی این سبک نمیتونی از دو قافیه همسان توی غزل استفاده کنی . مگر اینکه یکی مصراع اول و یکی مصراع آخر باشه . که این ثانیه ها بی تو،عذابه مث اشکاته ببین امواج این اشکا،شبیه موج موهاته اشکاته = اشک + هاته / موهاته = مو + هاته شما میتونید از هاته به عنوان قافیه استفاده کنید . یعنی یکی از این دو بیت باید حذف بشه . چون تکرار قافیه ها مانع کسب است ;)) غزل - ترانه ی زیبایی بود . موفق باشید @};-
    • فکر میکنم نکته ی بعدی تون مشکل داره ! من قبولش ندارم .
      • کدوم نکته رو میفرمایید ؟ با ذکر دلیل برای مشکل داشتن ! 8->
    • سلام از دقت نظرت متشكرم اما: 1-رد و جا واقعا هم معني نيستن!چون رد لازمش به جا موندن اثر اون چيزه اما جا اينطور نيست و فقط مكان رو ميگه!رد جا پا پس با اين حساب يعني اثري كه از جاي پا گذاشتن تو مونده! 2-درباره مث بايد بگم"ه" مورد نظر شما به آخر مصرع منتقل شده و معنيش واضحه و مشخصه كه ايراد نداره:مثل آيينه كه اسير بهت چشم هاي تو هست! 3-اولا در ترانه مصرعها بيش از اين كه از نظر عروضي هم وزن باشن از نظر ملودي هم آهنگن يه چي تو مايه هاي شعر سپيد!به اطلاعات عروضي م رجوع كردم و جوابي برعكس با شما دريافت كردم اگه بعر از آينه"اي"بذاريم وزنش به هم ميپاشه و آهنگش هم نا هماهنگ ميشه و تازه معنايي كه مد نظرم بود هم از بين ميره اين مصرع دقيقا همونه كه باد و مي خواستم! 4-در باره غزل ترانه اعتراف ميكنم كه حق با شماست و حتي حنگاه سرودن اين ترانه اين نكته مد نظرم بود اما يادتون باشه كه همه اينا قرار داده مث قرار داد هماهنگي املايي كه فردوسي زير پا گذاشته يا حروف روي نبودن"ه" كه حافظ رعايت نكرده!اين ايراد چندان مطرحي نيست و در علم عروض قافيه هم ميشه از اين موضوع تا حدي كه شور را از مزه نبريم ازش صرف نظر كرد! از نظراتت بسيار بهره بردم اما راستش هرچه فكر كردم احساس كردم وارد نيست نه اينكه انتقاد پذير نباشم!البته در باره رد و جا لازم به ذكره كه در برخي لهجه ها مث اصفهاني به يه معني اطلاق ميشه اما با استشهاد به فرهنك لغت معين معناشون اصلا يكي نيست! موفق باشين! @};- @};-
  • خیلی دوسش داشتم @};- @};- آفرین =D> =D>