تصویر دستات

من این آرامشو امروز
به دستای تو مدیونم
اگه هم حس من باشی
تا هستم با تو می مونم

تو دستای تو حسی هست
که توی عمق این تردید
یه اطمینان به من میده
برای جنگ با تقدیر

زمستونا برای من
با دستات میشه فروردین
بیا باهم از این بن بست
به سمت عشق برگردیم

تو روزایی که پردردم
یا اون وقتی که خاموشم
با دستای تو ای بانو
از این غصه رها می شم

تو دستای منو دریاب
تا تو بیراهه پیدا شم
توی این خونه تاریک
به دستای تو محتاجم

تمام سطر سطر من
با دستای تو معنا شد
تو این بحران بی عشقی
یه حس پاک پیدا شد

تو دستای لطیف تو
حماسه منعکس می شه
دلیل مرگ تنهایی
شکوه بودنت میشه

به لمس تو جهان پر شد
از این احساس پاک تو
ستاره نورو پیدا کرد
با اون برق چشای تو

تا که تصویر دستات هست
به شعر من نیازی نیست
قلم شرمنده شد ازتو
غزل واسه تو کافی نیست

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

  • :-x :-x :-x
  • سلام گفتنی ها رو دوستان گفتند احساستون قابل تقدیره احساس نابتان همواره عاشق..
  • سلام جناب رجب پور راسش کارت خیلی خوبه من که دوس داشتم من به شخصه روونه خنده و شنیده شدن ترانرو به قواعد دستوپاگیر ترجبح میدوم ولی خب باید اجراشن در کل کارت زیبا بود @};-
  • سلام جناب رجب پور دوستان گفتن من هم میگم احساس کارتون خوبه ولی قافیه هاتون نه اینکه دوتا کلمه هم وزن هستن نمیشه حتما قافیه هم باشن حتی دوتا کلمه خیابان و بهاران که هم از لحاظ وزنی و هم از لحاظ ظاهری شبیه همن و هم از لحاظ آوایی ولی باز هم قافیه نیستند. موفق و پیروز باشی =D> =D> @};- @};-
    • سلام جناب احمدی.ممنون از توجهتون من این استفاده از کلمات هم وزن رو به پیروی از ترانه سرایان بزرگ انجام دادم و ابداع خودم نبوده!برای مثال: ای به داد من رسیده تو روزای خود شکستن ای چراغ مهربونی توو شبای وحشت من(ایرج جنتی عطایی) روی یک دیوار سنگی دوتا پنجره اسیرن دوتا خسته دوتا تنها یکیشون تو یکیشون من(اردلان سرافراز) هنوزم توو شبهات اگه ماهو داری من اون ماهو دادم به تو یادگاری(مینا جلالی)
      • خب همین ترانه هارو هم نگاه کنی مشکل قافیه ندارن،شکستن(تن) با من هم قافیه شده اسیرن(رن) با من داری با یادگاری(گاری) ولی تو تردید رو با تقدیر،فروردین رو با برگردیم و.... رو هم قافیه گرفتی که درست نیست اگه تو ترانه های همین بزرگان دقت کنی چنین چیزی رو نخواهی دید. مانا باشی @};-
  • درود جناب رجب پور عزیز دست مریزاد ترانه زیبایی سرودید از خواندنش لذت بردم سپاس @};-
  • سلام دوست عزیز در خد نقذ نیستم هرچند نقد ها رو بزرگان گفتن من فقط خوندمو لذت بردم آخراشو بیشتر دوست داشتم @};- @};- @};- لایک
  • آفرین قشنگ بود خوشم اومد
  • سلام محمد رضا ... درمورد قافیه ها دوستان گفتنی هارو گفتن ولی من نظر دیگه دارم ترانه سرا بایستی به وزن و ردیف و قافیه توجه داشته باشه ولی ! نباید خودشو اسیر اصول کنه چون ذات ترانه همراه با موسیقیه بهتره به روون بودن کار توجه کرد و بایستی هیچوقت جوشش رو فدای کوشش نکنیم . زمستونا برای من با دستات میشه فروردین بیا باهم از این بن بست به سمت عشق برگردیم .... بسیار زیبا ، روان و ملودیک =D>
    • سلام سعیدجان خوشحالم که شما کارو روون دیدید.این ترانه واقعا بیان احساس لحظه ی من بود و شاید قافیه هاش خیلی روی اصول نباشه..ولی من تلاش کردم کار روون از آب دربیاد ممنون به خاطر حضور و نظرت @};-
  • سعی کردم یک قسمتو انتخاب کنم اما واقعا نشد،این ترانه به شکل معجزه آسایی یکدست و پر از احساس
  • چیزایی که به ذهنم رسید دوستان گفتن تبریک برای استعداتون @};-
  • قلم شرمنده شد ازتو غزل واسه تو کافی نیست --------------------------------- شعر زیبایی بود و دوست داشتم ، امیدوارم کارهای بیشتر و بهتری از شما ببینم @};-
  • درود محمدرضا عزيز :-) از سبك كار شما مشهوده كه ميتونيد ترانه هايي از جنس طلا بسازيد ... منتها بيشتر روي قافيه ها كار كنيد چون قافيه هاتون مناسب نبود .... پيروز باشيد =D> @};-
  • سلام خوندم حس ترانتون بسیار عالی و تاثیر گذار بود و پرداخت و فضای ترانه دلنشین بود ولی از نظر اصولی همونطور که جناب قاسمی نظر دادن ترانتون چند جا مشکل قافیه داشت و نمیشه به صرف هم وزن بودن 2 کلمه و شباهت ظاهری حتی اگه خیلی زیبا روو ترانه بشینه اونارو هم قافیه کرد وهمینطور (فروردین با برگردیم) (خاموشم و رها می شم )(بودنت میشه و منعکس میشه ) چون میشه ردیف محسوب میشه (پاک تو و چشای تو ) (کافی نیست و نیازی نیست ) دوست من یه ترانه وقتی سالمه که تمام اصول و قواعد توش رعایت بشه ترانه شما خیلی با حسه ومشخصه قریحه و حس لازم رو دارید ولی با بکارگیری و رعایت وزن و فافیه و..به ترانتون انسجام و نظم ببخشید ..البته بر اولین ترانه نقدی نیست و امیدوارم شاهد کارای بهتری ازتون باشیم ..با سپاس @};- @};-
    • ممنون بابت راهنماییتون البته این اولین کار من نیست شاید من روون بود و وزن رو ترجیح دادم به قافیه های کتابی! ولی نظر شما کاملا درسته.سعی میکنم تو کارای بعدی بیشتر دقت کنم
  • زمستونا برای من با دستات میشه فروردین بیا باهم از این بن بست به سمت عشق برگردیم زیبا بود @};-
  • درود جناب رجب پور توو دستای تو حسی هست که توی عمق این تردید یه اطمینان به من میده برای جنگ با تقدیر زمستونا برای من با دستات میشه فروردین بیا با هم از این بن بست به سمت عشق برگردیم باید بگم توو چهار پاره اول تردید وتقدیر هم قافیه نیست همچنین در قسمت بعدی فروردین و برگردیم هم قافیه نیست و نکته دیگه اینکه از کلمه دست 9 بار و ازکلمه حس 3 بار استفاده کردی و این موارد جدا از اینکه ترانه رو سست میکنه مخاطب رو هم خسته میکنه ولی با تمام این تفاسیر همین که وقت گذاشتید و احساستون رو ی کاغذ آوردید یه دنیا ارزش داره براتون آرزوی بهترین ها رو دارم از صمیم قلب به پیشرفت خودتون مومن باشید من هم هستم. =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
    • سلام جناب قاسمی ممنون به خاطر نظرتون استفاده زیادم از کلمه دست طبیعیه چون ترانه ام درباره ستودن دست و از قصد در تمام چهارپاره ها از اون استفاده کردم چون میخواستم حس ترانه متمرکز شده..الان اولین نمونه ای که به ذهنم اومد ترانه لحظه روزبه بمانی بود که با این که کلا 6تا چهار پارست ولی دقیقا 9بار از کلمه لحظه استفاده میکنه و من هم به عنوان مخاطب اصلا خسته نمی شم!البته نمونه ها برای این کار بسیار زیاده که اگه بخواین میتونم براتون بگم در ضمن فکر نمی کنم با 3بار استعمال یک لغت بشه به ترانه مهر سستی زد! و اما در مورد قافیه ها... من نمیدونم چرا میگید دو کلمه تردید و تقدیر که هردو بر وزن تفعیل اند هم قافیه نیست!!! در ضمن به نظر من لغات فروردین و برگردیم از نظر ادای کلمه کاملا شبیه به هم اند ولی خب شاید چون قافیه ی کهنه ای نیست گوش به شنیدنش عادت نداشته باشه.. بازم ممنونم به خاطر راهنماییتون @};- @};-