به نام هوس

ترانه سرا : عباس مقدم

خواننده : جواد رحیمی

تنظیم : مصطفی دشتی

انتشار :۱۳۹۸

( به نام هوس )

 

یه لبخند ساده

دلم رو برد

یه احساس تازه

به قلبم سپرد

 

تموم وجودم

به عشقش تپید

چیکار کردم اما

که از من برید؟

 

من اون دلشکسته

توو چنگ قفس

رسوای شهرم

بنام هوس

 

دلی که شکست

دیگه دل نمیشه

ولی عاشق از عشق

که غافل نمیشه

 

توو جادوی عشقت

گرفتارم اما

چرا سحر چشمات

باطل نمیشه

 

من اون دلشکسته

توو چنگ قفس

رسوای شهرم

به نام هوس

 

( عباس مقدم )

215
۱۴
۴

  • سلام استاد مقدم عزیز،برخلاف دوستان بنظرم این ترانه کار با احساس و قشنگیه،وبا توجه به اینکه ترانه بر اساس ملودی نوشته شده من که ایرادی توی ترانه ندیدم و لذت بردم از شنیدن و خوندنش،البته سطح کار نسبت به ترانه های قبلی پایینتره که خب مال دوسال پیش بوده ،براتون بهترینها رو ارزو میکنم
  • سلام جناب مقدم عزیز. وارد جزئیات ه مفهومی کارتون نمیشم. چون ساختار ترانه هم مشکل داره، و به نظرم اولین اصل ترانه، درست بودن ساختار هست، که اگر درست بود میشه در مورد مفهموم کار، نقد رو شروع کرد. در قسمت های دوم و چهارم هر بند، هجاها بین چهار و پنج و شش متغییره.که این کم بودن هجا حتی در صدای خواننده هم خیلی تو ذوق میزنه و خواننده نتونسته کاری براش انجام بده. ته خوشبختی و عاشق کش در بین کارهای اجرایی تون بهتر بودن، و این کار از تمام کارهای اجرا شده ی شما، سطح پایین ترس داشت. موفق باشید.
    • درود امیر رضای عزیز،در مورد سطح پایین بودن ترانه حرف شما صحیح همینطور که گفتم این ترانه جزو اولین کارهای اجرایی من بود و همچنین اولین اجرای خواننده ی اثر،اما در مورد ساختار ترانه باهاتون مخالفم،ترانه های زیادی رو میشنویم که هجا در اون بزیاد و کم میشه و چیز جدیدی نیست،و فرمودید خواننده نتونسته کاری براش انجام بده،در حالیکه نوع ملودی که به بنده دادن باعث شد تا این ترانه باهمین وضع شکل بگیره و خواننده سعی در منطبق بودن با کار نداره بلکه ترانه سرا موظف بوده خودشو با ملودی هماهنگ کنه،ما ترانه های با مفهوم زیادی از خواننده های خوبی داریم که توش ساختار مد نظرتون رعایت نشده اما به زیبایی مفهوم رو منتقل کرده،قصد من دفاع از این ترانه نیست،ولی مطمئنم اگر این ترانه با همین ملودی توسط خواننده ی بهتری و تنظیم منسجم تری اجرا میشد روی نگاه مخاطبان تاثیر دیگری داشت،بهرحالبه نظرتون احترام میذارم و میدونم که سلیقه ها متفاوته،راستش برای گذاشتن این ترانه دلیل داشتم،و اینکه چرا بعد از ترانه های بمراتب بهتر قبلی اینو گذاشتم،دوستان شاعر زیادی رو میشناسم که ترانه های خوبی هم گفتند اما هیچ کار اجرایی ندارند چرا؟ چون منتظرند یک خواننده مطرح بیاد سراعشون،باید درک کنیم در این اشفته بازار باید از صفر شروع کرد،و اینکه بعضی وقتا باید پیشنهادات ضعیف رو قبول کرد تا در اینده پیشنهادات بهتری بهت بشه،اینها البته صرفا تجربه های من بود در این سالیانی که در عرصه ی شعر و ترانه فعالیت میکنم و شاید بعضی از اقبال خوش بتوانند به یکباره از صفر به اوج برسند،که برای من این اتفاق حاصل نشد!سبز بمانید
  • سلام فکر میکنم که اتفاقا این اما هم به لحاظ ساختار جمله جای اشتباهی استفاده شده یه حرف اضافه که احتمالا به خاطر وزن یا مساوی کردن تعداد هجا وهم اینکه بی معنیه اما من اون دلشکسته توو چنگ قفس رسوای شهرم بنام هوس اینجا یعنی چی معنی خاصی نداره وکاملا از وزن خارج شده اما خواننده ریتم ادامه داده تا بتونه کار درست از آب دربیاد البته یه مطلبیم هست که شخصیه اونم خواننده این کار که بسیار افتضاه میخونه به نظرم کار جنابعالی رو میشد خیلی بهتر خوند موفق باشی
    • درود گرامی،در مورد ساختار جمله اشتباهی رخ نداده و کاریست که دفعات زیاد شاهدش هستیم ،اینکه میگین بیمعناست رو کاملا مخالفم ،این بیت خیلی راحت داره میگه،تموم وجودم به عشقش تپید و بعد سوال میپرسه که اما چیکار کردم که از من برید،یه جمله ساده و همه فهم نمیدونم الان کجاش بی معناس!در مورد دلشکسته ،داستان عاشقیه که دلشکسته توی قفس تنهاییشه چون معشوقه و مردم عشق اونو هوس برداشت کردند،اتفاقی که به دفعات در جامعه اتفاق میفته گاهی عشق رو با هوس اشتباه میگیرند و گاهی هوس رو با عشق،قبلا هم توضیح دادم که این کار اول ملودی تهیه شده و بعد ترانه سفارش داده شده،در مورد خواننده هم اگر مخاطب عام بود برام شاید قابل درک بود اما از قشر شاعر و هنرمند استفاده از کلماتی مثل افتضاح برای توصیف یک اثر هنری هر چندسطح پایین انتظار نمیره،ببینید سوای از دوستان تهرانی که امکاناتشون بیشتره بیشتر شاعران شهرستان حق انتخاب زیادی در فروش ترانه هاشون ندارند که البته اینجا جای بازگو کردن این معضل نیست،بطور حتم این ترانه جزو کارای مورد علاقه م نیست،اما بعنوان یکی از اولین ترانه هام که اجرا شد برام خاطره انگیزه،خیلی از دوستان انتظار دارن از همون اول کار مثلا شادمهر یا معین بیان ترانه شونو اجرا کنن اما دنیای واقعی با دنیای خیالی فرق داره، .یادمه یکبار در نظری پای یکی از ترانه هام نوشته بودین کارای شما زیباست اما به درد اجرا و اهنگسازی نمیخوره،همین موضوع انگیزه ای شد تا چند تا از ترانه های اجرا شده م رو برای اولین بار در اکادمی بذارم و این خواهش رو از شما بکنم اینقدر زود نسبت به همدیگر قضاوت نکنیم!ترانه قبلیم ته خوشبختی،یا ترانه ی اونکه رفته،توی کارایی که فعلا در اکادمی گذاشتم مورد علاقمه و توی سایتای موزیک و بین مخاطبان بازخورد خوبی داشته اما متاسفانه نظری از شما رو پای اون کارها ندیدم و امیدوارم اونها روهم ببینید،سبز بمانید
  • عباس جان ، زیبا بود ، مرحبا ، لایک
  • سلام و احترام جناب مقدم عزيز... با توجه به اينكه گفتين از اولين ترانه هاتون بود كه اجرا شد ترانه به نسبت خوبى بود... درمورد اما كه با آقاى اميرعضدى هم نظرم... قلمتون مانا
    • درود سپیده بانوی گرامی،سپاس از لطف و همراهیتون و در مورد ،اما ، نظرتون محترمه،ببینید وقتی اول ملودی ساخته میشه و بعد به شاعر سفارش ترانه میدن کار سخت میشه چون باید چیدمان کلمات در هر مصرع مطابقت دقیق داشته باشه با ریتم آهنگ،و شخصا بیشتر ترجیح میدم روی ترانه م ملودی سوار بشه تا اینکه بخوام روی ملودی شعر بگم ،اینجوری دغدغه ی مطابقت با اهنگ رو ندارم،سبز بمانید
  • سلام و احترام استاد مقدم عزیز . کار قشنگی بود ، لذت بردم . فقط این قسمت از ترانه "چیکار کردم اما که از من برید؟ " احساس میکنم چندان معنی نداره ؛ شاید بهتر بود به جای "اما" میگفتین "آخه" ... با این حال کلیت کار قشنگ بود . دست مریزاد . موفق و سربلند باشید
    • درود جناب امیرعضدی عزیز،ممنونم از همراهیت،در مورد ،،اما،،فک نمیکنم بی معنا باشه،،اما با آخه هم مشکلی ندارم و احترام میذارم به سلیقه ت.سبز بمانی دوست من
  • سلام عباس عزیز/ چه کار کوتاهی؟/ فکر میکنم این کار هم قدیمی باشه / ترانه های قبلیت رو بیشتر میپسندم/ برات بهترین هارو آرزو دارم.
    • درود علیرضای گرامی،بله کار کوتاهی بود،از اولین ترانه هایی که واگذار کردم و اجرا شد،و خب مسلما مثل هرکاری دارای ایراداتی هست،سپاس ازلطفت،یبزبمانی