تو مرا جانی

تا اَبَد جز تو یکی در دلِ من شوق نریخت

غزل نابِ منی تابِ منی خوابِ منی
در دلم چنگ زنی، قلبِ مرا میشکنی
جز رُخَت چشم به رُخ ، روی دگر، نیست مرا
تو همان سروِ خرامانی و شیرین دهنی
در سراپرده ی دل بانگِ نِی و عشوه ی تو
تو مرا جانی و میدانی و هم خوش سخنی
چه شد از بختِ بدم چشم به چشمم بستی
تو که از روزِ اَزَل گفت دلم می مانی
من فدای تو و آن مهر و وفای تو شدم
تو ولی یار که نه، محرمِ اسرار منی
لبم از لعلِ لبت جز شکرش هیچ نخواست
تو نگارم که همه دلبر و سیمین بدنی
دوش در میکده جز صورتِ تو هیچ نبود
یا که چشمم به گواهی که تو همراهِ منی
من کجا بی تو رَوَم شاد شوم دلبرِ من
تو مرا جانی و شوری و سراسر سخنی
چه شود مهر کنم مهر کنی دلبرِ من
ولی افسوس که در بزمِ دلم دل شکنی
تا ابد جز تو، یکی در دل من شوق نریخت
تو که هرروز چنین جامِ دلم میشکنی
از ازل تا به ابد جز تو یکی یار مباد
که همه شوری و هم عشقی و هم یاسمنی

https://www.academytaraneh.com/114097کپی شد!
824
۱۴
۲
۵

  • zahra95 سلام نرگس جان، شعر زیبایی بود،اما زبان قدیمی،کاش سرودن اشعار کلاسیک اما امروزی تر رو هم شروع کنی،بنظرم استعداد بسیار خوبی در شعر کلاسیک داری،موفق باشی
    • nargesmirshahi سلام زهرای عزیزم. بسیار ممنونم از محبتت. البته من در همه سبک ها سرودن شعر رو امتحان میکنم. اشعار کلاسیک به زبان امروزی هم دارم اما چون در سایت های دیگه برای فروش گذاشته شده اجازه منتشر کردنش رو ندارم . ممنون از نگاه پر مهرت??
  • hosseinpirzahi@gmail.com از اون ترانه هایی بود که آدم باخوندنش هوس خوانندگی میکنه. بسیار عالی?
  • مصطفی رضاوند سلام کارتون قشنگه نمیدونم ترانه است یا شعر می مانی هم قافیه نیست با بقیه قافیه های شعرتون. این مصرع معنیش چیه جز رُخَت چشم به رُخ ، روی دگر، نیست مرا زبان معیارتون یه مقدار فاصله داره با زبان معیار امروزی بکار بردن کلماتی مثل دوش .لعل لب .از ازل اینا دیگه کاربرد نداره اما نشون میدید که وزن و اوزان شعری رو خوب میتونی تو شهر سوار کنی که کار هرکسی نیست کارتون یه سایه روشنی از نکات مثبت ومنفیه که قیمت مثبتش بیشتره موفق و سربلند باشید
    • nargesmirshahi سلام و درود . بسیار ممنون از لطفتون جناب رضاوند عزیز. معنی مصراع این است: جز رُخت چشمم به رُخ و جز رُخت چشمم به روی دیگری نیست . سپاسگزارم از نگاه زیباتون??
  • AdeleMahalati سلام دوست عزیز ترانه با احساسی خوندم ازتون.?
  • OMID3248 مرحبا بانو میرشاهی گرامی ، کار زیبایی بود، لایک و ستاره
  • سپيده رحمت خواه سلام نرگس عزيز... اين سبك ترانه رو اكثرا در آكادمى از خودت ديدم و اين سبكو بشدت دوست ميدارم و اين ترانه رو خيلى دوست داشتم... لايك تقديمت... فقط اون قسمت از ترانت كه گفتى: تو كه از روز ازل (گفت)دلم ميمانى رو متوجه نشدم.
    • nargesmirshahi درود بر بانو رحمت خواه عزیزم. ممنون از نگاه زیباتون . منظور از اون قسمتی که فرمودید؛ معنای این مصراع با مصراع قبلی کامل میشود. در مصراع قبلی اینطور آمده : چه شد از بخت بدم چشم به چشمم بستی.. و در این مصراع منظور این است که : تویی که دلم از روز ازل به من گفت که کنارم می مانی. یعنی تویی که دلم از روز ازل به من وعده داده بود که کنارم می مانی چرا چشمهایت را به روی من بستی ??
  • عباس مقدم درود بر بانو نرگس گرامی عاشقانه ی زیبایی سرودید و لذت بردم،انتظار دارم کمی در اکادمی فعالتر باشید چه در ارسال اشعار و ترانه ها و چه در نقد و نظر .سبز بمانید دوست من
    • nargesmirshahi درود بر شما جناب استاد مقدم عزیز. بسیار سپاسگزارم از لطفتون. بله بنده مدتی است کمی گرفتار هستم اما حتما سعی میکنم در سایت فعال تر باشم و در نقد و نظرها هم شرکت کنم. ممنون از استاد بزرگوارم??