پرتقال خونی

 من امشب هوای خونم مه داره

 چشام عینه ابرای بارونیه

گس و کالم اما دلم انگاری

مثه پرتقالیه که خونیه

سیاه و سفیدم به چی دلخوشم

دارم آرزوهام و هی میکشم

دارم زندگیم و ورق میزنم

 تا فردا بیاد و کنارت باشم

تا فردا بیاد و تموم شه غمام

 منم حس کنم جزعی از آدمام

بازم زندگیم رنگ قرمز بشه

بگم آخره آخره عاشقام

بیا با نگاهت به من جون بده

با عشقت به روح و تنم خون بده

با دستای گرمت رو من دس بکش

به من حس رویای بارون بده

میخوام حس کنم زنده ام ، تازه شم

همونی که دنیاتو میسازه شم

جوون شم ، جوونی رو حسش کنم

همون شاعری که خوش آوازه شم

چشای سیاتو غزل میکشم

تنت رو میام تو بغل میکشم

بهت حس میدم تا که حست کنم

لباتو یه ظرف عسل میکشم

با تو زندگیم گرم و آفتابیه

همین که تو هستی برام کافیه

تموم نفسهات ترانه اس واسم

خودت هم ردیفی و هم قافیه

حالا چون تو هستی دلم روشنه

آره ، تاپ و تاپ تاپ داره میزنه

بیا و همیشه کنارم بمون

رسیدن به تو آرزوی منه

 

https://www.academytaraneh.com/10811کپی شد!
2308
۱۱۵

  • مسعود خلیق اخلاقی @};- سلام علی جان ترانه ات حس خ.بی داره. آدمو میکشونه توی خودش. اما جند مورد سیاه و سفیدم به چی دلخوشم دارم آرزوهام و هی میکشم دارم زندگیم و ورق میزنم تا فردا بیاد و کنارت باشم قافیه ها مشکل داره ------------------------- تا فردا بیاد و تموم شه غمام منم حس کنم جزعی از آدمام بازم زندگیم رنگ قرمز بشه بگم آخره آخره عاشقام قافیه مصرع آخر فکر میکنم مشکل داره اما یک سئوال اگر بهش نرسی آخر آخر عاشقا نیستی؟ ------------------------- میخوام حس کنم زنده ام ، تازه شم همونی که دنیاتو میسازه شم جوون شم ، جوونی رو حسش کنم همون شاعری که خوش آوازه شم خوش آوازه در لغت به معنی مشهور و این همون چیزیه که شما قصد رسوندنش رو داری اما با توجه به "که" که شما قبل از اون آوردی و ربطش رو از شاعز بریدی بنابراین به معنی خوش صدا فهمیده میشه. که خوب طبیعتا صدا ارتباطی با شعر نویسی نمیتونه داشته باشه ----------------------------- منو عفو کنید پایدار باشید
    • علی ادریس زاده درود مسعود عزیز.خیلی خیلی لطف داشتین کارو خوندین.بسیار بسیار بسیار استفاده کردموحتما کارو ویرایش میکنم.این اولین ترانه من بطور جدی بود.کلی آموختم.شاد و پاینده باشید @};-
  • محمود صالحی فارسانی =D> =D> =D> =D> =D> بسیار زیبا :-)
  • نرگس شمس بسیار زیبا..
  • پریسا محمدپور سلام کار زیبایی بود لذت بردم ممنون @};-
  • سامان حافظی خوب بود ممنون لذت بردم
  • امید مهرخواه سلام علی جان ..خوب بود دوست عزیز ... یه جاهایش مشکل داشت و وزن نبود موقع خوندنش ... البته من در حدی نیستم که بخوام نقد کنم ... منتظره ترانه بعدیت هستم ... موفق باشی =D> @};-
  • سعيدسعيدي ممنون ابت دعوت. گفتنياروگفتن دوستان براي اولين كارميتونم بگم عاليه اماچون قبلا شعرزيادگفتين بايدبگم درسته تركيباي خوبي به كاربردين اما اينكه وزنوقافيه رو چن چاازد س دادين براي جاي تعجب داشت كه كاره اين زيبايي چرا اين مشكلوداره.مطمنن اگه دوباره بنويسي كارمونگاري ميشه اميدوارم منوببخشيد كه استادمونقدكردم با تو زندگیم گرم و آفتابیه همین که تو هستی برام کافیه تموم نفسهات ترانه اس واسم خودت هم ردیفی و هم قافیه به نظرم شاه بيت ترانتون اين بيته استعداد خوبي دارين هرچند فضاي كارتون روبه غزله اونم به خاطرسابقه چندين ساله اماهمونطوركه خانم گرجي گفتن تركيبات نوع وزيبايي داشتين موفق وپايدارباشيد @};-
    • علی ادریس زاده سلام و درود.ممنون از نگاهت . کاملا موافقم و دارم کارو ویرایش میکنم.کار اول ترانه بعده چهار سال اصلا ننوشتن گمم کرد چند جا.البته بیشتر حس ترانه هوام و برد و غالبی که روونیش و تجربه نداشتم.حتما اصلاح میشه.مرسی از نکات و ابراز علاقت.شاد باشی @};-
  • داریوش قاسمی درود آقای ادریس زاده فکر می کنم همه نقد هایی که خوندم به جا و منطقی بودن و خوشحالم که فضای نقد منصفانه و خالی از غرض ورزیه و مهم تر از همه اینکه شما هم نقدپذیر هستید درآخر باید بگم به شما برای احساستون تبریک می گم. مانا باشید =D> =D> =D> =D> =D> =D>
  • عباس پاک بین خیلی خوب.
  • امیر حسین نجف آبادی کار زیبایی بود ممنون
  • علیرضا روشنی بعضی جاها وزن کار رو نفهمیدم. اگه بر اسا وزن عروضی نوشته باشی میشه "فعولون فعولون فعولون فعول" که خب بعضی جاها خارج شدی. که به نظز من هجایی نوشتی نه عروضی.چون تو جواب یکی از کامنتا نوشته بودی به این موضوع اشاره کردم. فقط بند اولتو دوس نداشتم ولی رفته رفته زیباتر شد و تصاویر شاعرانه ی زیادی داشت که واقعن لذت برم ولی بازم هرچی به آخر نزدیک میشد رو به ضعف میرفت.میخواستی یه جوری کارو جمع و جور کنی و به نظر شخصی من اگه به کمی ویرایش کمی ترانه رو کوتاه تر میکردی بسیار کار منسجم تری از آب در میومد. در کل کار زیبایی بود. لذت بردم.منتظر کارای بعدیت هستم دوست خوبم.
  • مهسا پهلوان درود آقای ادریس زاده. بالاخره بعد از 3 یا 4 بار خوندن ترانتون کار به جایی رسید که مزاحم بشم و همراهیتون کنم ترانه اولتون هست و معمولا نقد نمیشه. متاسفانه من کامنت ها رو وقت نمیکنم بخونم و نمیدونم کدوم یکی از نکاتی که بهشون اشاره میکنم توسط دوستان دیگر بازگو شده ... در هر حال حال و هوای ترانتون رو دوست داشتم. برخلاف ایراد های زیادی که - با هم مرور میکنیم - ترانه داشت به نظر من استخوان بندی خوبی داشت و میتونست خیلی بهتر باشه.. خیلی خیلی بهتر اول سراغ قالب ترانه میریم که من متوجه نشدم قالب چطور هست..بند اول دو مصرع دوم و چهارم همقافیه شدند و از بند دوم تا انتهای ترانه مصرع اول و دوم و سوم ایراد ترانه دقیقا از مصرع اول شروع میشه... از حشو جانانه ای که زیبایی خوندن رو هم سلب کرده... من و خونم... ضمیر جدا و پیوسته در یک نقش مشترک... سه مصرع بعد خوب بود. خصوصا اینکه بند بعد مصرع اول باز از بازی با رنگ ها استفاده میکنید. اما من خیلی با پرتقال خونی موافق نبودم. باشم با دلخوش و میکشم همقافیه نیست. عاشقام با ادمام و غمام همقافیه نیست. بند بعدی از نظر من سراسر کلیشه است... که سطح کارتون رو آورده پایین سه بند بعدی خوب بودن. ممنونم. و مقطع...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اصلا خوب نبود. اصلاااااااااا.... باز هم لذت بردم از ترانه هرچند با نگاهی ساتوری..موفق باشید و شاعر. بامهر.پهلوان @};-
    • علی ادریس زاده درود بانوی شاعر.ممنون از نگاه دقیق و بی نقصتون به کار.واسم سعادت بود کارو خوندین و ازتون تشکر میکنم بابت تمام نقدهایی که رو کار تمام بچه ها و خودم ازتون خوندم.تازه کارم و پره اشکال.تمام تلاشم و میکنم همه درساتون رو که عالی هم بیان شد به کار بگیریم.اینکه شما میگید لذت بردید حتی با نگاه مهربونه ساتوری ;)) باعث دلگرمیو افزایش انگیزه است .ممنون از نگاهت بانو.شاد باشی @};-
  • مرتضی محمدی شعر زیبایی بود علی جان و دوست داشتم امیدوارم موفق باشی ... @};-
  • محمد حسین موسوی زیباست جناب ادریس زاده ... و ذوق سرشاری دارید .. و از آثار بزرگانی چون سرفراز -جنتی عطایی و شهیار قنبری بخوانید و از هر نوع نوشته ای .. کاریکلماتور هم کمکتان میکند ... موفق و باخدا باشید .. یا علی @};-
  • ديانا ادريس زاده علي عزيرم مثل هميشه زيباست =D> =D> =D> @};- :-x چشای سیاتو غزل میکشم تنت رو میام تو بغل میکشم بهت حس میدم تا که حست کنم لباتو یه ظرف عسل میکشم @};- :-x =D>
  • زهرا فرهادی سلام دوست من ممنون از دعوتتون به نسبت اولین کارتون ، ترانه ی خوبی بود و مطمئنم از این بهتر هم میشه به امیدکارای دیگه در پناه خدای بزرگ (ز.ف)
  • میلاد بوتیمار ستودنی است @};-
  • مریم پترامی سپاس از دعوتتون.. لذت بردم... (گل )...
  • سحر آرمده سلام جناب ادریس زادهء عزیز کار اولیه که در آکادمی گذاشتید و باید بگم خوب شروع کردید چون عالی بود ، خیلی خوب تونستم با این ترانه ارتباط برقرار کنم. بهتون تبریک میگم =D> @};-
  • ابراهیم حسین زاده سلام آفرین (البته یه سری مشکلات داشت که عموما دوستان گوشزد کردن) اما ظرافتاش هم زیاد و زیبا بود به امید ترانه های قشنگتر.
  • سلمازشجاعیان سلام قشنگ بود موفق باشید @};-
  • ramtin sabouri سلام علی جان زیبا و دلنشین بود شعرتو دوست داشتم =D>
  • حمید رضا نجفی سلام دوست خوب من . ترانه سرای خوبی هستی و خوشحالم که این کار شما رو میخونم . ترانه دلنشینیه و دلنشین تر میشه اگه چند نکته رو هم در نظر بگیری . * همیشه بیت اول کار باید خیلی قوی باشه که مخاطب رو به خودش جذب کنه و قدرت شاعر رو نشون بده . تو این ترانه به نظرم بیت های بعدی خیلی بهتر و روون تر از بیت اول هستن . تو این بیت وزن به نظرم چندان جالب نیست و تو خوانش مشکل ایجاد میکنه . این دوتا رو با هم در نظر بگیر " (چشام عینه ابرای بارونیه) (مثه پرتقالیه که خونیه) " وزنشون با هم خیلی فرق داره و از نظر من کار رو خراب میکنه . سعی کن این بیت رو دوباره بنویسی . * بیت دوم بیت دوس داشتنی و خوبیه اما مشکلش اینجاس که واسه تکمیلش زیاد عجله شده و قافیه از دست رفته . "دلخوشم" و "میکشم" هم قافیه هستن و به خوبی استفاده شدن اما" باشم " با اون دوتا هم قافیه نیس . قسمت اول واقعا زیبا کار شده تو این بیت سعی کن یه قافیه خوب واسه قسمت دوم پیدا کنی * بیتای بعدی خوبن . اما سعی کن همیشه بیت هات بدون آهنگ هم اگه خونده شن معنای ترانه رو حفظ کنن و مثل یه داستان هر جمله مکمل و ادامه جمله قبلی باشه . * بیتی پنجم رو هم اگه دقت کنی از لحاظ وزنی مشکل داره و میشه به راحتی این مشکلو حل کرد . یه مقدار رو مصرع آخر فک کن و وزنشو مثل سایر مصرع ها بکن / ((همونی که دنیاتو میسازه شم --- همون شاعری که خوش آوازه شم )) این دو مصرع رو با هم مقایسه کن به حرفم میرسی * سایر بیت ها رو فقط از لحاظ وزنی یه چک بکن . مشکلشون زیاد نیس اما یه ذره باید توشون تغییرات داد ---- این قسمت ترانتو دوس داشتم ( تموم نفسهات ترانه اس واسم خودت هم ردیفی و هم قافیه ) ))))))))))))))) درکل خوشم اومد . این مشکلات رو هم تو ترانه همه میشه پیدا کرد . اگه ریز بینانه نگاه کردم و تذکر دادم واسه اینه که میفهمم از قلمت که آیندت روشنه . و میتونی ترانه های خوبی بگی . از نو آوری هات و دید خوبتم ممنون . آفرین . منتظر ترانه های قوی بعدی هستم @};- @};- @};- @};- @};-
    • علی ادریس زاده درود حمیدرضای عزیزم.وقتی میبینم یکی به این قشنگی کارو میخونه و تحلیل میکنه و راهنماییاش عالی و ظریفه هزار بار از اومدنم به آکادمی خوشحال میشم و خستگیام میره.بی اندازه ممنونه نگات و نظرایه خوبتم.چچچچششششمممم.اومدم یاد بگیرم.تلاشم و میکنم هرچی گفتیو دوستان دیگه میگن رعایت کنم. بازم از نگاهت ونظرای مثبت و لطفی که بهم داشتی هزار بار ممنون.شاد باشی دوست خوبم. @};- @};- @};- @};- @};- @};-
      • حمید رضا نجفی @};- @};- @};- @};- @};- به امید موفقیتت دوست خوبم @};- @};-
  • میترا باقری سلام دوست عزیز به آکادمی خوش اومدین حس ترانه زیبا بود.فقط خیلی واسه ترانه بلند بود.قافیه هم یکی دوجا ایراد داشت.البته واسه اولین ترانه عالی بود و لایک داره =D> @};- موفق باشید @};-
  • سعید قدیمی علی جان از دعوتت ممنونم ترانه ات ترانه ی نویی بود ! وقتی خوب بلدی ترانه ی نو بگی بهتره با حرفای کهنه که بارها شنیده شده به ترانه ات لطمه نزنی مثل : چشام عینه ابرای بارونیه همین که تو هستی برام کافیه بیا و همیشه کنارم بمون بجز اینا بقیه ترانه اتو پسندیدم
  • سید ایمان قطبی دزفولی با سلام . شعر و ترانه به نظر من بیان قسمتی از اون چیزیه که یه نفر شاید ارزوی رسیدن به اون رو داشته باشه . حالا چرا قسمتی؟ چون بعضی موردا هست که توی شعر نمیاد و ساید همه چیز رو نباید گاهی اوقات گفت و شاید زبان ترانه ی ماها قاصر از گفتن باشه. من از حس خوب شعرت خیلی خوشم اومد . و امیدوارم به چیزهایی که شاید سال های سال انتظارش رو می کشی به راحتی برسی. این میشه اثر شعر و ترانه . برای زیباتر شدن و ترانه دار بودن شعرت هم نگران نباش بعد از رسیدن دلخواهت زمان زیاد هست و خودش توی این مسیر می بردت. موفق و سربلند باشی
    • علی ادریس زاده درود آقای قطبی.نگاهت و نظرت راجع به کارو خییلیییی دوست داشتم :"> :"> .افتخار دادی به کار سر زدی مرد نمونه :-x .انشا الله همه برسن به اونی که میخوان وباید برسن.شاد باشی @};-
  • علی رضا مرتضی قلی سلام تمام راهنمایی هارو خانم گرجی فرمودن..... فقط میمونه بگم مووفق باشی
  • یعقوب کریمی چشای سیاتو غزل میکشم تنت رو میام تو بغل میکشم درود بر شما موفق باشید =D> =D> =D> =D> =D>
  • سارا اعلم خیلی قشنگ بود ، موفق باشید :-)
  • امید نعمتی منصور با سلام (+) نکته پررنگ ؛ موسیقی مداری کار است. بازی های وزنی این ویژگی را در کار ایجاد کرده است.تغییر وزن اولا باید اصولی و منطقی اتفاق بیفتد. دوما نباید باعث بی نظمی در کار شود. این ترانه نمونه خوبی از آثاری است که ترانه سرا به درستی و حساب شده ، وزن را تغییر داده است. این تغییر وزن اصولی، به اثر قوت بخشیده و دست آهنگساز را نیز برای کار باز گذاشته است. (-) ساختارها شاید موفق باشند، اما پرداخت شما خوب نیست. از طرفی شما ذهن معترضِ پخته ای دارید، اما در ارایه آن چه در ذهن تان بوده، موفق نبوده اید. (*)بارها درهمین آکادمی،شاهد ترانه های بسیار خوبی بوده ایم. اما همین ترانه ها ملودی خوبی برای شان ساخته نمی شود. به این دلیل که شاید آهنگسازان حال حاضر ما ، جسارت ساختن ملودی برای برخی ترانه ها را ندارند. به همین کلمه " مه" در این شعر توجه کنید " من امشب هوای خونم مه داره " . تصور می کنم آهنگسازان،در حال حاضر با شنیدن چنین کلمه هایی، به جای ساختن ملودی مناسب برای آن، کلمه را حذف می کنند. علی جان مرسی از دعوتت/ الف .نعمتی
    • علی ادریس زاده درود آقای نعمتی عزیز.تشکر زیاد بابت خوندن کار ونگاه ونظرات سازندتون.تمام تلاش میشه تو کارای بعدی + ها زیاد و - ها اصلاح بشه.افتخار دادین.شاد باشید. @};-
  • مینا کاشانی با تو زندگیم گرم و افتابیه همین که تو هستی برام کافیه تموم نفسهات ترانه اس واسم خودت هم ردیفی و هم قافیه @};- درود بر شما خیلی زیبا بود لایک =D>
  • آراس . مقامی سلام دادای گلم عالی بود برام و دلنشین حالا چون تو هستی دلم روشنه آره ، تاپ و تاپ تاپ داره میزنه بیا و همیشه کنارم بمون رسیدن به تو آرزوی منه
  • شیوا گرجی 1-مگه این که خیلی (خیلییییییییییییییییییییی) تو رو درواسی قرار بگیرم که نظر واقعیمو در مورد کار نگم. 2- همیشه شنیدم و گفتم که نباید کار اول کسی رو نقد کرد اما وقتی فهمیدم قبلا شعر می نوشین تونستم توی کوتیشن قرار بدم که "تبصره: به غیر از کسایی که قبلا هم شعر می گفتن" ;)) ولی از اونجا که الان مشمول هیچ کدوم از گزینه های بالا نیستم و نیستید؛ اومدم اینجا و فارغ از مقدمه ها میرم سراغ ترانه تون : اینکه بعضی جاها وزن از دستتون خارج شده، چیزیه که مسلما خودتونم بهش واقفید... محاله کسی غزل سرا باشه و وزن رو ندونه. پس در این مورد چیزی نمیگم. داخل پرانتز بهتون بگم که اصلا با حرفتون موافق نیستم که گفتین شعر فضای سنگینی داره بر عکس فضای آروم و روون ترانه!! شما کارای فاضل رو بخونید، هیچ ترانه ای دیدین که اینقدر روون باشه؟؟؟ یا یک سری غزلای برجسته ی کاظم بهمنی از نظر من یه غزل سرا خیلی خیلی بهتر میتونه از پس ترانه بر بیاد. البته غزلهای کلاسیک یه کم رو زبان تاثیر میذاره اما از نظر فضا هیچ چیزی از غزل معاصر کم نداره بگذریم(من رو شعر تعصب دارم آخه :-) اینو خیلی خوب میشه فهمید که تصاویر زیادی توی ذهنتون داشتید که میخواستید بیان کنید اما خب، چندان موفق نشدید. شاید به خاطر اینکه دوست داشتید در نهایت سادگی حرفاتونو بزنید. اما بازم جای تبریک داره که فکراتون تکراری نیس اما یکی از کارایی که باعث میشه ترانه تون بهتر از آب در بیاد اینه که برای هجا به هجای اون، دلیل داشته باشید بعضی واژه ها توی کار اضافیه، و نبودنش هیچ صدمه ای به بدنه ی اصلی کار نمیزنه مثلا جوون شم ، جوونی رو حسش کنم جوونی دوم کارکرد خاصی نداره، وقتی میگین: جوون شم، باید یکی از مولفه های جوونی رو برای حس کردن بیارید... جوونی شور و نشاط داره، غرور داره، شیطنت داره، آرزو و هدف داره... باید بگید چرا دوست دارید جوون شید، یه واژه ی ناب، که مخاطب هم باهاش همزاد پنداری کنه یا مثلا حالا چون تو هستی دلم روشنه آره ، تاپ و تاپ تاپ داره میزنه -> حیف نیست یه عالمه هجا رو فدای تکرار کلمه ی "تاپ" کردید؟ دل غیر از تاپ تاپ زدن، جورای دیگه ای هم میزنه. پر انرژی، عاشقانه، پر امید... و وقتی که از روشنی دل صحبت کردید، باید صفت متناسب با روشنی رو برای طپیدنش به کار ببرید این چیزیه که من از شما انتظار دارم( تقصیر خودتونه که گفتید غزل کار می کردید ;)) ) و یه نکته که من خیلی بهش اهمیت میدم اوردن ضمیر های اضافیه مثلا من امشب هوای خونم مه داره خب حالا اگه بگید امشب هوای خونه م مه داره، چه اتفاقی می افته؟ چیزی از معنا کم میشه؟ معلومه که نه... نذارید التزام وزن دلیل وجود لغات باشه... یه کار زمانی فوق العاده ست که اگه حتی یه هجای کوتاه ازش کم کنید و چیز دیگه ای جاش بذارید، شیرازه ش از هم بپاشه اگه نظرات منو پای اشعار دوستان دیده باشید، حتما به پرحرفی من واقف خواهید بود، دلیلش تعارفات عمدتا کلیشه ای و مجازی این سایته که بعضی ها ( به همه ی دوستان بر نخوره) پیشه کردند. و من می خوام کاری رو انجام بدم که سال های ساله دیگران در مورد شعرام انجام میدن، حتی اگه باعث آزرده شدن خاطر بشه! امیدوارم از صراحت بنده به جوش نیومده باشید :-) منتظر کارهای بعدی شما هستم. ایام به کام و سلام!
    • عادل عبادی سلام اومدم کامنت بذارم که خیلی اتفاقی کامنت آخر خانوم گرجی رو دیدم دیگه حرفی برای گفتن من باقی نمی مونه با آرزوی موفقیت برای شما @};-
      • علی ادریس زاده سلام آقای عبادی عزیز.خیییلییی ممنون از نگاهتون.اومدم که یاد بگیرم و گوش کنم.مرسیی.شاد باشید @};-
      • شیوا گرجی نظر لطفتونه آقای عبادی باید منو بابت این همه پرحرفی ببخشید
      • عادل عبادی نه خواهش می کنم خانوم گرجی شما جزء معدود دوستانی هستید که به صورت تمام و کمال نقد میکنید و اشتباهات رو گوشزد این یه اتفاق میمونه راستش توو آکادمی بیشتر تعریف و تمجید می بینم تا نقد وقتی نقدی خوب رو از شما میخونم حالم بهتر میشه چون نقده که موجب پیشرفت میشه نه تحسین زنده باشید شاعر
      • نگار عمرانی سلام سپاس از تلاش خوبتون در سرایش این ترانه، من هم با سرکار خانم گرجی هم نظر هستم. پیروز باشید
      • علی ادریس زاده درود نگار عزیز.ممنون از نگاهت و لطفت.من هم موافقم و تلاش میکنم که بهتر باشم.افتخار دادی.شاد باشی. @};-
    • علی ادریس زاده درووووود خانوم گرجیه نازنین.اینقدر کیف کردم از نظراتون و طرز نگاهتون که باور نمیکنید.1.یه دنیا ممنونم که انقدر قشنگ خوندی و گفتی وخوشحالترم کردی از حضورم اینجا تو آکادمی.2.تمام حرفاتون رو آویزه گوش میکنم و رو چشم میزارم چون اومدم یاد بگیرم .3.منم تعصب زیادی رو غزل دارم و اصلا خودم و غزل سرا نمیدونم ولی خییلییی دوست دارم غزل معاصرو و تا 4 سال پیش هم بسیار پر اشکال میگفتم و مطالعه اش رو دنبال میکنم.تو این مورد منظورمو بد بیان کردم که سنگینه یعنی صرفا مثه خیلی ترانه هایی که خوندم وابستگی به ملودی نداره و شاید تم وزنیشو نشه خیلی روون خوند.4.کاملا باهات موافقم رو نقد وصراحت بیان.نظرات من هم برای کل ترانه ها که خوندم بدون تعارفاته معمول بود و اگه ضعفی حس کنم حتما با احترام بیان میکنم.5.استاد و دوستمی و تمام تلاشم و میکنم ایرادای خییلییی منطقی و درستی و که گفتی با تفکر و تلاش رفع کنم.(چشم :"> :"> ).6.اصلا پر حرف نیستیییی. =D> ;)) شاد باشی @};-
      • شیوا گرجی نظر لطف شماست حرفتون رو می فهمم. چون اینطور جا افتاده که ترانه صرفا برای اجرا سروده میشه. اما همه مون می دونیم که بعضی ترانه ها هستند که اگرچه هیچ رقمه روی ملودی نمیشینه و روون خونده نمیشه اما عجیییییییییییییییب دل نشینه
    • آیدین قره باغی سلام مخاطب این دیدگاه-خانم گرجی ..... 1-سلام جاش اول صحبته نه آخر صحبت،واین کار شما نه هنری،نه ادبی ونه هیچ چیز دیگه... 2-تصویر ;)) حرکت بدیه که شما دو بار ازش استفاده کردین یه جا وقتی در مورد شاعر بودن آقای ادریس زاده صحبت کردین.....یه بارم وقتی از غزل سرا بودنش صحبت کردین 3-شما کلا جز 2تا نقد موثر که اون هام ملموس بودن (وزن---هجاهای اضافی) چیز خاصی رو مطرح نکردین که به آقای ادریس زاده کم خاصی بکنه !جز پراکنده گوی وپرحرفی.......... این3مورد اخلاقی وربطی به ادبیات هم نداره امیدوارم از صراحت بنده به جوش نیومده باشین :-) آقای ادریس زاده عزیز جز وزن وهجاهای اضافی که مستحکم بودن شعر رو زیر سوال میبره سه مورد هم بنده اشاره میکنم وامیدوارم به عنوان هم قلم کمی کرده باشم........ 1-طولانی بودن ترانتون وتوضیح ترانه به جای توصیف 2-عدم ارتباط معنای افقی و عمودی بین مصرع ها وبیت ها 3-فضای کلاسیک وکلیشه ای حاکم بر ترانه که فضای ترانه رو مبهم ودور از فضاهای دادایسم میکنه.. آیدین @};-
      • علی ادریس زاده ممنون که کارو خوندی.تلاشم تو بهبود کارامه.مرسی وقت گذاشتی.شاد باشید @};-
  • فرید بهرامی سلام علی جان ترانه ی روون و زیبایی بود تعبیرهای نو و زبایی داشتی اینو از اسم ترانه هم میشه فهمید: ترانه خونی، موفق باشی!
  • ملاحت حاجت پور من امشب هوای خونم مه داره چشام عینه ابرای بارونیه گس و کالم اما دلم انگاری مثه پرتقالیه که خونیه شروع کار عالی بود کلا ترانه ی خوبی بود لایک =D> =D>
  • عاطفه صائب درود بر شما زیبا بود @};- لحظاتتون پرترانه @};-
  • حسان.طاهری(مهیاد لارستان) سلام عزیز... ترانه ت رو خوندم و لذت بردم... نظر کارشناسی نمیدم چون آکادمی به اندازه ی کافی کارشناس داره!!!!!!!!!!!!!!!!!! به عنوان یک مخاطب معمولی کارت به دلم نشس و باید منتظر بود که در کارهای بعدیت چه میکنی. سبز و سرشار،با یک رز صورتی @};- درپناه شعر/
    • علی ادریس زاده درود حسان عزیزم.مرسی که با نگاه ونظرت به این ترانه اعتبار دادی. :"> من شما و کاری که ازتون خوندمو قبول دارم و خیلی میپسندم.سواد و شخصیتتون هم ستودنیه.هر کی نظری میده دلیل کارشناس بودن نیست و دیدگاهیه برای بهبود و همفکریو کمک.واسه من همه استادن اما شما از صاحب نظرترین استادام تو این آکادمی =D> =D> :-x (بدون اقراق).اهل الکی تعریف از کسی نیستم.تو نظراتی که رو کاره دوستانم داشتم بعضیا شاید ازم ناراحت شدن چون نظرمو بدون تعارفای الکی و با عشق به ترانه و بچه ها میدم. مرده رز صورتیتم مهربون.شاد باشی @};-
  • زهرا قرایی جناب ادریش زاده پرتقال خونی شما شعر جالبی داشت اوایل شعر تو پیدا کردن ریتم و وزن دچار مشکل شدم ولی با خوانش کامل متوجه ریتم شدم اما مشکل وزن همچنان ادامه داشت از لحاظ سلیقه ی شخصی یه مخاطب عام بعضی ترکیباتو دوست نداشتم در کل میتونم اینطور بگم شعر جالبی بود و به دل مینشست اما وقتی از غربال یکدستی عبورش میدم بعضی کلمات به دلیل سنگینی و درشتی جا میمونن @};- @};- @};- در عوض بعضی ترکیباتتون هم دوست داشتنی و دلنشین بود: همونی که دنیاتو میسازه شم... تموم نفسهات ترانه اس واسم... موفق باشین منتظر ترانه های دلنشین بعدیتون میمونم با اشتیاق
    • علی ادریس زاده درود زهرای نازنین.مرسی از نگاه دقیق و قشنگی که به کار داشتین.وزن ترانه هام چون تازه شروع کردم و غزل مینوشتم و غزل کلاسیک میخونم کمی سنگینه و به فضاهای شعری نزدیکه تا روونیه ملودی و ترانه.حتما با حضور تو این آکادمی و کمک شما خوب ها روونی تو کارام بیشتر میشه ولی از نظره سبک تفکریم مفهوم و مثه کارای قشنگ و پر کشف خودت هیچوقت فدای ملودی نمیکنم.مرسی از لطفه نگاهت و نظر مثبتت به کار.خوشحالم کردی خانوم شاعر.شاد باشی. @};- @};- @};- @};- (راستی فامیلیم ادریس زاده است 8-> :-) ) (علی)
  • راما حیدری سلام به دوست شمالی جنوبی اثر دلنشین وبا قابلیت برقراری ارتباط با مخاطب موفق باشی
  • سهیل زمانی درود.. دوست من پیشنهاد میکنم وزن و عروض رو کامل فرابگیرید ..سپس کار رو قبل از ارائه تقطیع کنید.. کار خیلی طولانیه.. مخصوصا شما در طول کار تنها یک حرف رو میزنید.. فقط میتونم بگم بیشتر کار کنید دوست من... @};-
  • لیلا حقگو خیلی خوب بود =D> @};-
  • احسان ابوالحسنی درود جناب ادریس زاده ی عزیز ترانه ی عاشقانه زیبا ، پراحساس و با صلابتی بود .بهتون تبریک می گم . جدا از غلط املایی جزئی ، در بعضی جاها انگار اسیر وزن بودید و به ناچار از کلمات خاص استفاده کردید ولی کلیت کار خوب بود . منتظر کارهای بعدی تون هستم . لایک هستید و پایدار باشید /
    • علی ادریس زاده ممنون احسان عزیز.2 تا کار ازتون خوندم.یه غزل و یه ترانه که هر دو عالی بود و افتخارم بود این کار و خوندی و مورد توجهت بود چون نظرت واسم ارزشمندو کاربردیه.لطف داری به کار و شرمندم کردی.شاد باشی شاعر @};- @};-
  • فریبا سید موسوی سلام جناب ادریسی آفرین اگه کار اولتونه خیلی عالیه البته بعضی جاها خیلی کم از ریتم وروونی دور میشه ولی در کل شاعرانگی خوبی رو القا می کنه چشای سیاتو غزل می کشم..فوق العاده کشف زیباییه..می پسندم دوست عزیز @};- @};-
    • علی ادریس زاده درود فریبای نازنین.شاید بدون اقرار بیشتر از همه منتظر دیدن نقد شما بودم و واسم مهم.چون دیدم آثار رو میخونید و نقد میکنید و ارزشمنده واسم .افتخار و سعادته که خوندین و پسندیدین.اولین ترانه که گفتم به صورت جدی و اونم بعد از حدود 4 سال که دیگه غزل هم نمیومد سراغم.اون بند که اشاره کردی بند مورد علاقه خودمم هست و چه خوب هم نظریم.با راهنمایی شما و خوندن بیشتر ترانه کارام انشا الله از سنگینیه فضای شعر به روونیه ترانه برسه.ممنونه لطف و نگاهت.شاد باشی.(علی). @};- @};-
  • علی عبداللهی سلام بر شما
  • امیررضا طالبلو علی عزیزم. زیبا سرودی. ولی من نتونستم وزنت رو کامل در بیارم. بعضی جاها دنده معکوس میکشی آدم کف میکنه ;)) بابا من پرایدم چه بخوندن شعرای پرادو. ;)) دستت درد نکنه ، لذت بردم. @};- @};- @};-
    • علی ادریس زاده درود.آقا شرمنده میکنی.مرسی از نگاهت.من ژیانم نیستم :-) :-) چون در گذشته شعر مینوشتم و شعر و غزل کلاسیک زیاد میخونم بیشترترانه هام تو این وزن میاد که کمی سنگین تره و وابستگیش به شعر بیشتره تا ملودی.بازم ممنون از نگاهت.شاد باشی
  • ميروحيد هاشمپور زیبا بود علی جان =D>
  • احمد «چکاوک»جعفری =D> @};- زیبا بود و به دلم نشست @};-
  • مهدي دمي‌زاده سلام دوست من... كار رووني بود و يه جاهاايي هم لذت بردم ولي شروعش خوب بود اما به سمت انتها كه مياي در واقع به سمت رو شدن مياي
    • علی ادریس زاده با درود.سپاس که کارو خوندید و خوشحالم بخشهاییش باعث لذتتون شد. حتما نظر مفیدتون تو کارای بعدی گره گشاست.کارتون رو دوس داشتم و نگاهتون به این کار باعث افتخارمه.شاد باشید @};-
  • مریم آرام سلام علی عزیز ... خیلی خوب بود ! بدون تعارف خیلی لذت بردم ... بخصوص که خیلی حال و هواش بارونی بود ! شاعرانه و دلچسب ! @};-
  • سید علی برقعی سلام علی عزیز ... :-x پسندیدم ... مخصوصا : حالا چون تو هستی دلم روشنه آره ، تاپ و تاپ تاپ داره میزنه :-) جالب بود ... پیروز باشی @};-